Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Nyt minä ymmärrän PipariSuun asenteellisuuden tässä asiassa: Hän ei ole autoilija.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Kyseessä oli vihreät valot ja tuolla on kyllä ihan valot tiellä eli taatusti pystyi näkemään toisen oli heijastimia tai ei.
Jos ajelisit autolla niin tietäisit että sopivissa olosuhteissa jopa valaistussa kaupungissa ilman heijastinta kulkeva jalankulkija voi helposti jäädä huomaamatta.
Mä oon kyllä samoilla linjoilla Pipari Suun kanssa. Harkitsematonta riskinottoa poliisilta. Asia olis varmasti voitu hoitaa muutenkin.
Mitäs jos lapsi olisi ollut kuuro, eikä olisi kuullut pillejä? Tai huonokuntoinen vanhus, joka ei olisi päässyt tarpeeksi äkkiä pois suojatieltä, yli vaan vai, jos ei ite tajua olemaan menemättä suojatielle.
Liian suuri tilannenopeus poliisilla.
Toi on hyvä pointti. Entä jos olisi tietä ohittanuut äiti rattailla ja 2 kävelevän taaperon kanssa, joka tielle mentäessä näkee poliisin tulon, mutta ei kerkiä lapsiensa kanssa pois. Entä jos tämä äiti onkin kuuro eikä ees kuule poliisin tuloa.
Kyllä poliisin pitäisi saada koulutus jossa huomautetaan näistä asioista. Riski pitää ottaa vain oikeissa tilanteissa, ei tehdä pahempaa jälkeä kuin itse rikos.