Pojan pippelin "hipeltäminen"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä siis poika 4v joka on jatkuvasti kädet housuissa ja muutenkin pippeli kiinnostaa ihan hirveesti. Mä oon kuullu että se kiinnostus on ihan normaalia, mutta se pippelin jatkuva ronkkiminen häiritsee mua suunnattomasti!!
Onko muiden pojilla tätä samaa??
Poika menee nyt ensi viikon alussa uuteen päiväkotiin ja mietin että jatkuuko sama ronkkiminen siellä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 22:28 miia78 kirjoitti:
Meillä siis poika 4v joka on jatkuvasti kädet housuissa ja muutenkin pippeli kiinnostaa ihan hirveesti. Mä oon kuullu että se kiinnostus on ihan normaalia, mutta se pippelin jatkuva ronkkiminen häiritsee mua suunnattomasti!!
Onko muiden pojilla tätä samaa??
Poika menee nyt ensi viikon alussa uuteen päiväkotiin ja mietin että jatkuuko sama ronkkiminen siellä...

Itse olen tätä tapaa kans paljon miettinyt, varsinkin kun siitä tulee äkkiä tapa - äkkiähän poika huomaa, että tämähän tuntuu mukavalta. Itse olen yrittänyt puhua pojalle (nyt jo 7v), että tämä on ihan ok, mutta ei ole hygieenisesti (siis tietysti lapselle sopivilla sanoilla) fiksua koko ajan näprätä, eikä kohteliasta muiden aikana. Myös varoittanut, että helposti tulee sellainen tapa, ettei välttämättä edes huomaa...

meila alko tuo homma sillon kun löysi vehkeensa ihan itse. se oli tiety tosi hauskaa ja kivaa.oli silloin paalle vuoden. nyt 4 v mutta valilla viela sita innostuu raplaamaan. ma olen antanut sen sita raplata kun ei oo joka paivaista kuitenkana ja meilla on saantöna etta omaan huoneeseen menee sita tekemaan tai vessaan.
normaaliahan se on, sellanen silloin tallöin tutkimine mutta kylla makin voisin olla ihmeiisani jos jokahetkista rupeis olemaan. ja mulle on sanottu neuvolassa etta jos siita hirveen metelin nostaa niin vaan saa lapsen tuntemaan eta se pippeli on jotain kamalaa.kylla se ohi menee toivotaan.
ja sori jos taa sepustus on sekavaa. en oo yhttan nukkunu jotne hieman voi takuta taa kirjotus. :D

mun poika on 3.5 v ja tekee samaa. kädet housuissa oon sanonu että menisi tekemään sitä omaan sänkyyn omassa rauhassa, ei oo kiva tehdä sitä niin että muut näkevät. yleensä ottaa käden pois eikä mee omaan sänkyyn. mutta jos menee, saa mennä ja olla rauhassa.

Mun mies tuli lukemaan tätä tuohon olkapään taakse ja käski kirjoittaa, että "hän on yli 30 v ja tekee tuota vieläkin". Pitää kuulemma tarkistaa, että se varmasti on tallella ja "mukavaahan tämä vaan on..."

Mutta joo, anteeksi häiriköintini aiheeseen. Meillä on vaan tyttöjä eikä nekään vielä 4 vuotiaita, joten varsinaiseen ongelmaan en osaa sanoa mitään. Mieheen tehoaa ärtynyt mulkaisu...

Yhteistyössä