Pojan kaverin äiti on niiin rasittava koirapelkonsa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja koirallinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Intsku:
Oisko kuitenkin teidän nyt hommattava sellanen tarha niille pedoille ettei sieltä edes näkis läpi :) Ei sitten ainakaan vahingossakaan "koira katso lasta uhkaavasti"... Siis ihan oikeesti. Joillakin perheillä on koiria ja that's it. Jos joku ei voi käydä sen takia ni sit ei käy. Ja avaimella varustettu lukko koiratarhaan??

Ihan normaali käytäntö on avaimilla varustettu lukko koiratarhassa, jos on suurempi määrä suojelukoiria ja lapsia samassa taloudessa. Katsos kun lapset saavat päähänsä mitä vain.

Ap:llä ei ollut mitään ongelmaa mielestäni saman talouden lasten ja koirien kanssa. Eikös ongelma ollut kaverin äiti..? Ja suojelukoiria on turha leimata jotenkin agressiivisiks, kun kouluttamalla ei mitään ongelmaa. Meillä on ollu suojelukoiria koko ikäni, eikä ikinä oo lasta purreet (omia eikä vieraita). Ei ole tarvinnut myöskään tarhaa eikä avaimellista lukkoa!

Tiedätsä oikeesti mikä niiden tehtävä on, suojella! Nehän tekevät vain työtään, jos niiden perhettä uhataan. Jos vaikka naapurin ville käy teidän kallen kimppuun ja koira tulee villen kimppuun niin koira tekee juuri niinkuin sen kuuluukin. Ainoa vain, ettei koira tajua sitä, että ville ja kalle ei oikeasti tappele vaan leikkivät. Mulla on itsellä ollut aikoinaan kyllä myös suojelukoiria, joten tunnen kyseisen rodun. Enkä vähättelisi myöskään niiden aggresiivista puolta, joka niillä on myös oltava jotta ne ovat hyviä suojelukoiria.

Kyllä meidän koirat on antanu lasten leikkiä (vaikka myös kisasivat suojelupuolella ) ja tasan tiesivät miten toimitaan. Eriasia tietysti jos aikuiset tappelevat, ni toki koirien vaisto herää, mut HALOO lapset! Ja kyllä, puhun nyt vaan omista ja tuntemistani koirista, mutta kukaan niistä ei ole lasta purrut vaikka ois millaset kähinät ja mekastukset!

Alkuperäinen kirjoittaja Kouluttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oisko kuitenkin teidän nyt hommattava sellanen tarha niille pedoille ettei sieltä edes näkis läpi :) Ei sitten ainakaan vahingossakaan "koira katso lasta uhkaavasti"... Siis ihan oikeesti. Joillakin perheillä on koiria ja that's it. Jos joku ei voi käydä sen takia ni sit ei käy. Ja avaimella varustettu lukko koiratarhaan??

Joo, pitää varmaan muurata sellaiset 5m korkeat aidat ympärille :D

Ei herranjestas...! Koirathan kuuluu tainnuttaa vieraiden ajaksi! Koirahan pystyy mihin vaan, tulee kuule sen muurinkin läpi jos vaan "päässä napsahtaa". Voivoi tätä nykynuorisoa, vapaa kasvatus eikä mitään kuria. Mihin tää maailma on menossa. B)

Ja jos ei läpi tule muurista ni ainakin sitten kiipee yli, kun on tolpillaan tainnutuksesta... :laugh:

Kyllä meidän koirat on antanu lasten leikkiä (vaikka myös kisasivat suojelupuolella ) ja tasan tiesivät miten toimitaan. Eriasia tietysti jos aikuiset tappelevat, ni toki koirien vaisto herää, mut HALOO lapset! Ja kyllä, puhun nyt vaan omista ja tuntemistani koirista, mutta kukaan niistä ei ole lasta purrut vaikka ois millaset kähinät ja mekastukset!

Kuuluisat viimeiset sanat. Kerta se on ensimmäinenkin. Ei koirat yleensä menkään kimppuun, mutta koiralla nyt vain sattuu olemaan ne vietit ja vaistot joita ei paraskaan kouluttaminen poista.

Kuuluisat viimeiset sanat. Kerta se on ensimmäinenkin. Ei koirat yleensä menkään kimppuun, mutta koiralla nyt vain sattuu olemaan ne vietit ja vaistot joita ei paraskaan kouluttaminen poista.

Eka jankkaat avaimellisesta lukosta ja nyt jo siitä miten koirat 100% varmuudella käyvät lasten kimppuun :xmas:

Minä kyllä ymmärrän lapsesi kaverin äitiäkin.
Itseasiassa luulin, että tässä avauksessa puhutaan minusta otsikon perusteella.
Meidän lapsen kaverin luona on vartiokoira. Vapaana kuulemma aina pihassa ja tietenkin sisällä, kun oma väki on on paikalla. Kun menen heille, koira kytketään näennäisesti juoksunaruun, koska tietävät, että pelkään hysteerisesti noita vahti-/laumansuojelija rotuja.

Juu ei, ei auta TIPAN TIPPAA vaikka se puudeli olisi maailman kiltein ja herttaisin hauveli. MINÄ PELKÄÄN SITÄ ja siihen ei järkiperustelut auta.

Noh, talon väki tietää tasan tarkkaan pelkoni, aina kuitenkin vierailun kestettyä jonkin aikaa, omistaja kysyy, eikö tuota Mustia nyt voi päästää vapaaksi ja haittaako sinua, jos päästän sen, kun se on niin levoton tuossa remmissään.

En tietenkään voi kieltää ketään omassa kodissaan, heillä on heidän sääntönsä. MUTTA tuo koira aistii pelkoni, se seuraa joka askeltani, yrittää ottaa katsekontaksia ja murisee matalasti :(. Se on TODELLA pelottavaa ja säpsähdän ja varon jokaista liikettäni.
Ei, minua ei ole pakotettu tuohon perheeseen, mutta joskus minut kustutaan heille ja on todella kamalaa juoda kahvia kun iso koira tuijottaa koko ajan pöydän alla :ashamed:

Juoksunarukin riittää melko pitkälle ja pelkään, että se katkeaa tai ties mitä kaameaa ja koira syöksyy kurkkuuni :ashamed:

Kerroin nyt vain esimerkin, koirapelko on ihan todellinen joillain, ei kaikki liiottele sitä mitenkään.
Itsellänikin on koiria, mutta olen aina kammoksunut noita ns. vahtikoiria :(

Ei herranjestas...! Koirathan kuuluu tainnuttaa vieraiden ajaksi! Koirahan pystyy mihin vaan, tulee kuule sen muurinkin läpi jos vaan "päässä napsahtaa". Voivoi tätä nykynuorisoa, vapaa kasvatus eikä mitään kuria. Mihin tää maailma on menossa. B)

Entäs jos koira tokenee ennen kuin vieraat lähtee? :O Tuleeko ruumiita?

No tietysti! Koira on kuin terminaattori; kaikki vieras on tuhottava! Mitäs olette moisia verenhimoisia suojelijoita ottaneet, jotka vain odottavat hetkeä kun vihdoin saavat upottaa raatelijan hampaansa viattoman ihmisen pakaraan.

Ja jos ei läpi tule muurista ni ainakin sitten kiipee yli, kun on tolpillaan tainnutuksesta... :laugh:

No näin just. :D

Eka jankkaat avaimellisesta lukosta ja nyt jo siitä miten koirat 100% varmuudella käyvät lasten kimppuun :xmas:

Eli avaimellinen lukkokaan ei auta? :/ =)

Eli avaimellinen lukkokaan ei auta? :/ =)

Ei ikävä kyllä :/

Juu, ja ihmisillä myöskin. Pitäiskö nekin laittaa aitaukseen vieraiden ajaksi? Siis luonnollisesti semmoseen missä on avaimellinen lukko, eihän sitä tiedä mitä semmonen futuristinen apina keksii. Kuka tahansa VOI seota koira, ihminen vaikka sun rakas kultakalasi joka on aina ollu niin hirmu kiltti joka tosin ihan omaa kykenemättömyyttään luultavimmin unohtaa koko asian n. 3 sekunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä ymmärrän lapsesi kaverin äitiäkin.
Itseasiassa luulin, että tässä avauksessa puhutaan minusta otsikon perusteella.
Meidän lapsen kaverin luona on vartiokoira. Vapaana kuulemma aina pihassa ja tietenkin sisällä, kun oma väki on on paikalla. Kun menen heille, koira kytketään näennäisesti juoksunaruun, koska tietävät, että pelkään hysteerisesti noita vahti-/laumansuojelija rotuja.

Juu ei, ei auta TIPAN TIPPAA vaikka se puudeli olisi maailman kiltein ja herttaisin hauveli. MINÄ PELKÄÄN SITÄ ja siihen ei järkiperustelut auta.

Noh, talon väki tietää tasan tarkkaan pelkoni, aina kuitenkin vierailun kestettyä jonkin aikaa, omistaja kysyy, eikö tuota Mustia nyt voi päästää vapaaksi ja haittaako sinua, jos päästän sen, kun se on niin levoton tuossa remmissään.

En tietenkään voi kieltää ketään omassa kodissaan, heillä on heidän sääntönsä. MUTTA tuo koira aistii pelkoni, se seuraa joka askeltani, yrittää ottaa katsekontaksia ja murisee matalasti :(. Se on TODELLA pelottavaa ja säpsähdän ja varon jokaista liikettäni.
Ei, minua ei ole pakotettu tuohon perheeseen, mutta joskus minut kustutaan heille ja on todella kamalaa juoda kahvia kun iso koira tuijottaa koko ajan pöydän alla :ashamed:

Juoksunarukin riittää melko pitkälle ja pelkään, että se katkeaa tai ties mitä kaameaa ja koira syöksyy kurkkuuni :ashamed:

Kerroin nyt vain esimerkin, koirapelko on ihan todellinen joillain, ei kaikki liiottele sitä mitenkään.
Itsellänikin on koiria, mutta olen aina kammoksunut noita ns. vahtikoiria :(

Toki se on todellinen pelko, eihän tässä kukaan muiden pelkoja vähättele vaan pointtihan nimenomaan oli siinä miten tämä ko. äiti aina maanittelee kuinka se on niin harmi että ap:llä on ne rakit ja ois niin kiva kun oma mussukka vois tulla leikkiin mutku on ne rakit... blaablaablaa.

Ymmärrän sen että äiti pelkää ihan oikeasti, mutta entä se poika joka sinne kylään olisi tulossa? Omaan korvaan nyt kuulostaa siltä että tuo äiti "lietsoo" koirapelkoa myös poikaansa...

Itse olen koirapelkoinen. En pelkää kaikkia koiria. Mutta olen lapsilleni opettanut että koirien luokse ei juosta ja vieraita koiria ei mennä koskemaan.

Ymmärrän sen että äiti pelkää ihan oikeasti, mutta entä se poika joka sinne kylään olisi tulossa? Omaan korvaan nyt kuulostaa siltä että tuo äiti "lietsoo" koirapelkoa myös poikaansa...

Itse olen koirapelkoinen. En pelkää kaikkia koiria. Mutta olen lapsilleni opettanut että koirien luokse ei juosta ja vieraita koiria ei mennä koskemaan.

Se on eri asia opettaa fiksusti että vieraita koiria ei mennä silittämään mutta että lietsoo omaa pelkoaan lapseensa.

Se on eri asia opettaa fiksusti että vieraita koiria ei mennä silittämään mutta että lietsoo omaa pelkoaan lapseensa.

No mun lapseni ei pelkää koiria. Olen hälle selittänyt että ei saa ilman lupaa mennä silittämään kenenkään koiraa että tarvii aina kysyä että saako. Ja näin on toiminut.

No mun lapseni ei pelkää koiria. Olen hälle selittänyt että ei saa ilman lupaa mennä silittämään kenenkään koiraa että tarvii aina kysyä että saako. Ja näin on toiminut.

^^fiksusti olet lapsellesi opettanut.koira voi purra pelostakin kun innosta kiljuva muksukatras hyökkää silittelemään se voi koiran silmiin olla melkosen pelottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:

^^fiksusti olet lapsellesi opettanut.koira voi purra pelostakin kun innosta kiljuva muksukatras hyökkää silittelemään se voi koiran silmiin olla melkosen pelottavaa.

Mä en itse pelkää koiria, silti olen lapsilleni opettanut, että koirien luokse ei juosta ja niitä ei mennä silittelee ym. Mutta tuommonen hysteriaa kyllä tartuttaa sen koirapelon lapseenkin, ettei lapsi voi mennä edes kylään, kun kaverilla on koira. Aikuisena pitäis kuitenkin opetella hillitsemään niitä pelkoja, ettei lapsen tarvi niistä kärsiä.

Ihan normaali käytäntö on avaimilla varustettu lukko koiratarhassa, jos on suurempi määrä suojelukoiria ja lapsia samassa taloudessa. Katsos kun lapset saavat päähänsä mitä vain.

Missä sanottiin että noi olis suojelukoiria? ei pelkkä rotu tee koirasta "suojelukoiraa".
...niin mitä koiria sinulla oli ollutkaan?

Näitä on nähty joo. Hauska yksityiskohta on kun vieraat lapset ovat olleet meillä jonkun kerran ilman vanhempia, he lakkaavat pelkäämästä koiraa :D Yksi äiti otti lapsen syliin ja lähti juoksemaan kun 12-vuotias koira nosti vähän vanhaa päätään sängystään. Kumma kun lapset pelkäävät :D

On nähty aivan tarpeeksi niitä äitejä ja isiä, jotka eivät ymmärrä että koira on koira, ja lapsi on lapsi. Ei näytä mukavalta kun karvaisia rötkäleitä palvotaan ja pussaillaan niin että lasten paras unohtuu.

Ja jos jonkun lapsi menettää kaverin rakin takia, ois asenteissa paljon korjattavaa. Ei paljon päätä pakota, jos syrjitään niitä jotka eivät eläinten palvontaa tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja vastuuttomia äitejä:
On nähty aivan tarpeeksi niitä äitejä ja isiä, jotka eivät ymmärrä että koira on koira, ja lapsi on lapsi. Ei näytä mukavalta kun karvaisia rötkäleitä palvotaan ja pussaillaan niin että lasten paras unohtuu.

Ja jos jonkun lapsi menettää kaverin rakin takia, ois asenteissa paljon korjattavaa. Ei paljon päätä pakota, jos syrjitään niitä jotka eivät eläinten palvontaa tajua.

etkö osannut lukea, että ne KOIRAT ON HÄKISSÄ silloin kun perheessä on lapsia kylässä. mitä hittoo ne ketään siellä haittaa. ei edes niitä, jotka pelkää koiria. turhaa koirapelkonsa korostusta tuo tuollainen on mistä ap kertoi

Kun on kielenkäyttö tällä asteella, niin ovat koiratkin varmasti hyvin koulutettuja ja tottakai kilttejä kuten kaikki koirat aina ovat...

Seuraavaksi sanon kyllä suoraan että älä sitten vittu tuo.
Sanot sille äitille ens kerralla et eihän sua helvetti edes ole kutsuttukaan.

Taidankin sanoa noin. Kiitos!

Niin siis tällä äidillähän on "koirapelkoon" syynä vain se, että ei halua lapsensa ihastuvan koiriin, koska ei halua ottaa itselle lemmikiksi koiraa. Siksi ei päästä lastaan koirien lähelle.

Yhteistyössä