Pojan 7v synttärit. Pitääkö myös luokan kiusaaja kutsua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiusaaja synttäreille mukaan. No olishan se sadistista muita kohtaan, että otetaan se yks paskapää pilaamaan synttäritkin sen takia, ettei kiusaajalle tule paha mieli. Voi jestas....

[QUOTE="kiva";28952842]Montako on soveliasta jättää pois? Onko 2 ok? Siis muut luokan tytöt paitsi yksi joka kiusaa ja toinen on muuten vaan lapsestani tylsä.[/QUOTE]

mää sanoisin että 5 voi kutsua, ja siis vähintään 5 sais jäädä pois niin ei vois syyttää syrjimisestä.

[QUOTE="tiina";28951092]Pojalla kohta synttärit.
Ollaan ajateltua pitää ne HopLopissa ja haluaa kutsua koko luokkansa, lapsia yhteensä 14kpl.
Luokalla kuitenkin yksi poika, joka kiusaa, tönii ja nimittelee muita.
Tätä poikani ei kuulemma halua juhliinsa pyytää, joten voiko tämän yhden henkilön jättää kutsumatta, jos koko muun luokka olisi juhliin tulossa?
Itse olen kyllä sitä mieltä, että vaikka poika kiusanhenki onkin ei häntä voi tässä tapauksessa jättää kutsumatta.[/QUOTE]

minusta

olisi hyvä kutsua kaikki. monestakin syystä.

ei seitsemänvuotias osaa analysoida asiaa niin, että ottaisi tuosta opikseen (niinkuin joku ehdotti). ei välttämättä edes hahmota itse kiusaavansa muita, saati että osaisi ajatella sen syyksi noin etäiseen asiaan kuin juhlakutsuun. Ei ehkä osaa käyttäytyä muuten, eikä opikaan jos ei saa siihen mahdollisuuksia. jos jotain tälle pojalle tahtoo opettaa, on seurausten oltava selviä ja tultava heti. tähän on siellä synttäreillä mahdollisuus: jos kiusaa jotakuta, niin puutu siihen. osoita, että sinun lasta (tai muitakaan) ei kiusata. ehkäpä ei sitten niin herkästi tee sitä muuallakaan.

lapset luultavimmin ovat luokkakavereita vielä useamman vuoden. jos yhteinen koulun ulkopuolinen tekeminen saa ryhmähenkeä nousemaan, on siitä etua kaikille.

jos taas ette tahdo tätä poikaa kutsua, minusta pitäisi sitten jättää useampi kutsumatta. vaikkapa kolmasosa.

En kutsuisi kiusaajaa, koska sitten muiden juhlat menee pilalle, eikä päivänsankarillekaan ole kiva olla sydän kurkussa omissa juhlissaan. Harmi vaan, koska kyseessä on noin pieni lapsi. Ehkä kiusaajakin oppii, että kiusaaminen ei kannata.

Yhteistyössä