Pois oravanpyörästä. Kokemuksia?

Tilanne on nyt niin että minulle on viimeisen vuoden aikana tapahtunut enemmän asioita kuin monelle muulle tapahtuu normaalisti kymmenen vuoden aikana.

Osa asioista on ollut todella ikäviä niin kuin läheisten ihmisten kuolemantapauksia, vakavia sairastumisia ja osa sellaisia mitä vaan tapahtuu silloin tällöin kuten minun ja mieheni työpaikan vaihtaminen, asunnon remontti on kesken yms.

Viimeisen kolmen viikon aikana on alkanut tuntuu siltä, et olisi hyvä saada nollattua tilanne. Siis jättäytyä pois työelämästä vähäksi aikaa ja saada kaikki keskeneräiset asiat hoidettua. On aikas ikävä tosiasia, että kun on perhe ja työ niin työpäivän jälkeen ei ehdi saa mitään ylimääräistä aikaiseksi kun kaikki aika menee ihan normaalin arjen pyörittämiseen. Viikonloput menee sitten siivotessa, pestessä pyykkiä ja siinä, että hoitaa ne kaikkein pakollisimmat asiat kuntoon.

Oon miehelle puhunut siitä, että irtisanoisin itseni nykyisestä työstä ja jäisin muutamiksi kuukausiksi kotiin tekemään kaikki keskeneräiset asiat kuntoon, mutta hän ei ole järin innostunut ajatuksesta, koska meillä ei järin paljon ole ylimääräistä rahaa eikä pystytä menoja paljon pienemtämään. Jos taas jatkan tässä työssä mitä nyt teen niin pelkään, että palan loppuun muutamassa kuukaudessa.

Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Vinkkejä mitä kannattaisia tehdä? Tehtävät asiat on jo käyty läpi miehen kanssa ja ollaan ne yhdessä kirjattu paperille. Ongelmana on vaan se, että asioiden tekeminen ja toteuttaminen vaatii aikaa ja sitä aikaa ei nyt vaan yksinkertaisesti ole.
 

Yhteistyössä