Poikaystävä tarvitsee tilaa, tilaa ja tilaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhautunut

Vieras
Eli tilanne on se, että poikaystäväni käytös muuttui aivan parissa minuutissa, ja nyt ollaan siinä tilanteessa etten saa ottaa häneen yhteyttä viikkoon.

Kolme päivää sitten hän tuli ihan normaalisti kotiin töistä ja oli hirvittävän hyvällä tuulella. Minä kuitenkin tein siinä jotakin kouluprojektiani enkä hirveästi sitten osallistunut tähän hassutteluun, eikä siinä mitään, hän alkoi selata jotakin nettisivuja iPadistaan.

Tilanne kuitenkin muuttui ihan yllättäen kun yritin kysellä hänen työpäivästään, eikä vastausta kuulunut. Lopulta kysymysten jälkeen hän totesi vain, ettei jaksa puhua kanssani juuri nyt joten minun täytyy antaa vain olla. Hieman hämmästyneenä kysyin että mitä on tapahtunut, teinkö tai sanoinko jotain mistä hän loukkaantui ja onko hän vihanen ja vastaus kaikkeen oli, että "en tiedä miksi olen tällä tuulella" ja että "ei mikään oo huonosti". Lopulta kysyin että haluaako hän olla yksin ja vastaus oli myönteinen. Lähdin siitä sitten omalle asunnolleni yöksi hieman huonoilla fiiliksillä, koska kaikki mitä hän sen illan aikana minulle sanoi tuli todella töykeästi ja kylmästi.

Seuraavana päivänä, eli toissapäivänä, hain sitten oman takkini hänen asunnoltaan ja kyselin että mitkä ovat fiilikset yms. ja oli vieläkin pahalla päällä, koska haluaa kuulemma tilaa. "Mä haluan vaan tilaa! Tilaa, tilaa ja tilaa. Sitä mä haluan!". No okei, tottakai ihminen haluaa tilaa, mutta tämä töksäytti sitten että viikkoon hän ei halua olla mun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ. Ollaan oltu tosi tiiviisti yhdessä toki ja ollaan asuttu käytännön syistä yhdessäkin, mutta tällä hetkellä mullakin on oma asunto, mutten nyt hirveästi ole täällä asustellut. Vielä loppuun hän totesi että "No tottakai meillä on joku ongelma, jos mä en halua olla sun kans tekemisissä viikkoon. Ei se oo parisuhdetta."

Mä nyt tottakai haluan antaa hänelle tilaa, koska en ehkä ole sitä osannut antaa tai ajatella hirveästi aiemmin, mutta onko tämä nyt ihan reilua? Musta tuntuu tosi pahalta olla pitämättä mitään yhteyttä, koska mietin vaan että onko tämä jotain eroa enteilevää touhua. Jos tietäisin että kyse on vaan siitä, että hän haluaa hetken hengähtää niin kaikki olisi okei, mutta mä en tiedä yhtään mitään hänen ajatuksenkulustaan tällä hetkellä. Kannattaako vain nyt odottaa hänen yhteydenottoaan ja antaa tilaa ja jos alan kysellä että onko tässä takana jotakin vakavempaa, niin mahtaakohan vain ahdistua lisää? Tuntuu vain paskalta olla itse koko ajan ahdistunut ja ajatukset pyörivät tilanteessa koko hereilläoloajan, kun ei oikein tiedä mistä tämä kaikki lähti ja miksi ihmeessä.

Eli tilanne on se, että poikaystäväni käytös muuttui aivan parissa minuutissa, ja nyt ollaan siinä tilanteessa etten saa ottaa häneen yhteyttä viikkoon.

Kolme päivää sitten hän tuli ihan normaalisti kotiin töistä ja oli hirvittävän hyvällä tuulella. Minä kuitenkin tein siinä jotakin kouluprojektiani enkä hirveästi sitten osallistunut tähän hassutteluun, eikä siinä mitään, hän alkoi selata jotakin nettisivuja iPadistaan.

Tilanne kuitenkin muuttui ihan yllättäen kun yritin kysellä hänen työpäivästään, eikä vastausta kuulunut. Lopulta kysymysten jälkeen hän totesi vain, ettei jaksa puhua kanssani juuri nyt joten minun täytyy antaa vain olla. Hieman hämmästyneenä kysyin että mitä on tapahtunut, teinkö tai sanoinko jotain mistä hän loukkaantui ja onko hän vihanen ja vastaus kaikkeen oli, että "en tiedä miksi olen tällä tuulella" ja että "ei mikään oo huonosti". Lopulta kysyin että haluaako hän olla yksin ja vastaus oli myönteinen. Lähdin siitä sitten omalle asunnolleni yöksi hieman huonoilla fiiliksillä, koska kaikki mitä hän sen illan aikana minulle sanoi tuli todella töykeästi ja kylmästi.

Seuraavana päivänä, eli toissapäivänä, hain sitten oman takkini hänen asunnoltaan ja kyselin että mitkä ovat fiilikset yms. ja oli vieläkin pahalla päällä, koska haluaa kuulemma tilaa. "Mä haluan vaan tilaa! Tilaa, tilaa ja tilaa. Sitä mä haluan!". No okei, tottakai ihminen haluaa tilaa, mutta tämä töksäytti sitten että viikkoon hän ei halua olla mun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ. Ollaan oltu tosi tiiviisti yhdessä toki ja ollaan asuttu käytännön syistä yhdessäkin, mutta tällä hetkellä mullakin on oma asunto, mutten nyt hirveästi ole täällä asustellut. Vielä loppuun hän totesi että "No tottakai meillä on joku ongelma, jos mä en halua olla sun kans tekemisissä viikkoon. Ei se oo parisuhdetta."

Mä nyt tottakai haluan antaa hänelle tilaa, koska en ehkä ole sitä osannut antaa tai ajatella hirveästi aiemmin, mutta onko tämä nyt ihan reilua? Musta tuntuu tosi pahalta olla pitämättä mitään yhteyttä, koska mietin vaan että onko tämä jotain eroa enteilevää touhua. Jos tietäisin että kyse on vaan siitä, että hän haluaa hetken hengähtää niin kaikki olisi okei, mutta mä en tiedä yhtään mitään hänen ajatuksenkulustaan tällä hetkellä. Kannattaako vain nyt odottaa hänen yhteydenottoaan ja antaa tilaa ja jos alan kysellä että onko tässä takana jotakin vakavempaa, niin mahtaakohan vain ahdistua lisää? Tuntuu vain paskalta olla itse koko ajan ahdistunut ja ajatukset pyörivät tilanteessa koko hereilläoloajan, kun ei oikein tiedä mistä tämä kaikki lähti ja miksi ihmeessä.

Minä toimisin tilanteessasi:
1. Antaisin sen viikon aikaa kaverin mököttää ja odottaisin häneltä yhteydenottoa tai
2. Keksisin jotain hauskaa lepyttääkseni kaverin. Jos kaveri ei ymmärrä siinä kohtaa tulla vastaaan ja unohtaa mökötyksensä, niin täysi idiootti.
Vakavampi tapa:
3. Ottaisin yhteyttä ja kertoisin, että ahdistaa tämä tilanne ja saanut sinut ymmälleen. Tosin kaveri voi pahimmassa tapauksessa vetää liinoja kiinni vielä tiukemmin. Riippuu, miten asian esittää...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvakäsi;11433147:
Ilmottaisit milloin taas ja missä....

Oletko ihan sekopää? Odotat vuorokauden ympäri, että vastaan johonkin ketjuun jotain... No, toisaalta, jos se sinut pinnalla pitää... Ole hyvä vaan!

Mikä sinusta tässä tilanteessa ei ole reilua? Mieshän ilmaisi itseään hienosti. Kertoi tunteensa ja halunsa ja osasi jopa kertoa ajan, jonka hän ajatustensa selvittämiseen tarvii. Mikä sinusta EI ole reilua?

Se, että en tiedä missä nyt mennään todellisuudessa. Jos toinen hautoo eroa, haluaisin mieluiten tietää sen.

Viimeksi muokattu:
"Vielä loppuun hän totesi että "No tottakai meillä on joku ongelma, jos mä en halua olla sun kans tekemisissä viikkoon. Ei se oo parisuhdetta."

Erohan tuo taitaa miettiä, se on vaan niin vaikea tehdä tai kertoa syy. :(.

Ei se varmaan tiedä sitä itsekään. Siks se just haluaa olla viikon erossa. Ei kovin mestarillista tuo hänen viestintänsä mutta kannattaa nyt antaa toisen sen viikon olla itsekseen jos hän sitä pyysi. Ei se lopputulosta miksikään muuta, sen sijaan jos yrität kärttää vastausta ihmiseltä joka ei sitä pysty/halua just nyt antaa sitä, saatat vain pahentaa tilannetta. Se nyt vain kuuluu ihmissuhteisiin että joudut nyt sietämään viikon epävarmuutta ja epämukavuutta. Kaksi päivää on jo kulunut, enää viisi edessä, eikö?

"Mä nyt tottakai haluan antaa hänelle tilaa...", "Turhautunut" tuolla aiemmin.

Nonni - ja tilaa tuli niin, että on se nyt ihme, kun mies silti haluaa erota!

Viikko! Ja tukahdutit sen jo kahdessa päivässä!!!

wiltsu, on se kumma, kun koskaan sulta ei heru myötätuntoista sanaa tai sympatiaa! Aina pelkkää vittuilua. Mä oikeasti ihmettelen, kun aina joskus toitotat olevasi heikkojen puolella!
Ap:n poikaystävällä oli tunteet loppu, ap sen aavisti, mutta toinen panttasi tietoaan. Se nyt on sama, vaikka ois miettinyt 2 viikkoa, ero ois silti tullut, tyttöystävän käytös siinä ei painanut.

Ap, kurja juttu, mutta elämä jatkuu. Tunteiden loppumiselle ei kukaan voi mitään, eikä aina tarvitse olla edes mitään erityistä syytä asiaan.

Karvakäsi, mikä suo oikein vaivaa? Ootko joku wiltsun exä joka haluaa tehdä kiusaa, tai muuten vaan jälkijättöinen?

Viimeksi muokattu:
"Mä nyt tottakai haluan antaa hänelle tilaa...", "Turhautunut" tuolla aiemmin.

Nonni - ja tilaa tuli niin, että on se nyt ihme, kun mies silti haluaa erota!

Viikko! Ja tukahdutit sen jo kahdessa päivässä!!!

Niin no, ei sillä viikossa tuskin olis tullu yhtään enempää ikävä ja olisin vaan kiusanut itseeni kun aavistelin kuitenkin että asiat ei oo ihan kunnossa. Parempi näin.

Viimeksi muokattu:
Tiedättekö mitä mulle tuli mieleen

Miehellä oli joku hyvä viritys meneillään jos oli iloinen
Puhelimeen tuli viesti, että viritys ei onnistukaan tai että uusi suhde jostain syystä kaatui
Mies oli niin harmissaan tapahtuneesta että tarvitsi sitä tilaa tilaa tilaa

Toivottavasti näin ei ole

Noin ailahtelevaisen luonteen kanssa voi tulla kyllä vielä ongelmia jos taustalla ei ollut uusi typykkä.

Yhteistyössä