poikaystävä haukkui rumaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö vain

Vieras
Heippa!
Mitä mieltä olette tästä: tänään kun tulimme molemmat väsyneenä töistä kotiin, kehkeytyi meille ikävä (turha) riita poikaystäväni kanssa. Siinä sitten purettiin molemmat kiukkua toisiimme verbaalisesti, kunnes poikaystäväni sanoi mulle, että "vitun ruma ämmä".
Olin niin pöyristynyt, etten osannut sanoa enää mitään... Hän ei ole koskaan ennen haukkunut mua rumaks tai muutenkaan haukkunut ulkonäköäni; ei edes riidoissa. Eikä kukaan exäkään ole koskaan "alentunut" tuolle tasolle. Nyt tunnen itseni todella loukatuksi enkä tiedä miten suhtautua tuohon letkaukseen.

Sanottakoon vielä että olen sopusuhtainen ja urheilullinen nainen, ja olen aina saanut positiivisia kommentteja ulkonäöstäni (kaunis jne.). Minulla ei ole mielestäni huono itsetunto, mutta silti tuo kommentti todella sattui, ja nyt mietin miten henkilö joka rakastaa mua voi sanoa jotain noin inhottavaa.

Mitä mieltä siis olette: voiko tuollaisen "heiton" laittaa riidan piikkiin, vai pitäisikö siihen suhtautua vakavemmin? Onko nyt tapahtunut joku käänne huonompaan, eli onko poikaystäväni suhtautuminen muhun muuttunut?

T. ihmettelevä

Jos riita on kova, niin silloin ei ole kovin tavatonta että toinen osapuoli sanoo toisesta jotain mahdollisimman ikävää.

Itseäni on myös haukuttu sellaisella asialla joka ei voinut pitää paikkansa, sillä monet olivat puhuneet minulle juuri päinvastaista juttua. Olen mies ja asia ei ihan liipannut suoraan ulkonäköön, mutta kovin samalta minusta varmaan tuntui. Oli sellainen asia jota en olisi ikinä uskonut sanottavan minusta. Aluksi painiskelin mielessäni asian kanssa kunnes annoin asiaan olla. Alkuun oikein ihmettelin myös että miten kovasti se painoi mieltä, vaikka itselläni on muuten hyvä itsetunto. Sama asia ei enää haittaisi vaikka uudestaan sanottaisiin, sillä tällä kertaa tietäisin sen olevan pelkkää puhetta.

Ei ole varmasti mikään oikea merkki poikaystäväsi suhtautumisesta sinuun. Satuit nyt vain kuulemaan jotain sellaista mitä et odottanut kuulevasi ja se tietenkin jäi luonnollisesti vaivaamaan mieltäsi. Mitä enemmän vatvot asiaa, niin sitä enemmän se alkaa häiritsemään. Niin kuin edellinen sanoi niin tuskin olisi sinun kanssasi jos noin ajattelisi sinusta. Kyllä se vihainen ihminen voi ärsytettynä (no siis jos siitä muodostuu kovakin sanasota) sanoa vaikka mitä, vaikkei hän niin oikeasti tarkoittaisi.

Mun mielestä nimenomaan aikuisten ihmisten ei tarvitse riidellä niin, että alennutaan haukkumaan toisen ulkonäköä tai haistatellaan. Eikä se, että riitelee reilusti ja odottaa sitä myös toiselta osapuolelta tee ihmisestä "prinsessaa", kakaraa tai muutenkaan lapsellista.
Itse olen 30-vuotias ja naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa ei ole koskaan tarvinnut riidellessä mennä asiattomuuksin, vaikka typeristä asioista yleensä väittelemmekin.
Emme ole kumpikaan mitään nysveröitä tai hiljaisia nössöjä, vaan omista mielipiteistämme joskus turhankin lujasti kiinni pitäviä tyyppejä.
Mielestäni lapsellista on sellainen riitely, missä toiselle voi laukoa ihan mtä paskaa tahansa ja laittaa sen sitten suuttumuksen piikkiin. Kaveripiirissäni olen nähnyt kyllä mitä sellainen riitely saa vahvassakin ihmisessä aikaan.. Ei mtään hyvää ainakaan. Tästä syystä tein oman mieheni kanssa jo alussa selväksi, etten aio kuunnella minkään näköistä nimittelyä enkä haistattelua, sillä en sitä itsekään harrasta. Mieheni on onneksi samoilla linjoilla kanssani.

Aloittajalle sanoisin, että ymmärrän kyllä tunteesi hyvin. Tuollainen käytös on varmasti tullut ihan puun takaa. Luulisin kuitenkin, ettei kyse ole välttämättä mistään sen vakavammasta. Suosittelisin, että puhuisit asiasta poikaystäväsi kanssa ja tekisit selväksi hänelle, ettet suostu tuollaisia heittoja enää jatkossa kuuntelemaan.

Heippa taas!
Kiitos teille kannustavista vastauksista! Olen tänään tuumaillut asiaa päivän valossa, ja tosiaankin kuten sanoitte, ei poikaystäväni varmasti oikeasti tarkoittanut mitä sanoi. Hän itseasiassa pyysi jo eilen illalla anteeksi sanomisiaan ja oli todella pahoillaan että oli mennyt tuollaiselle tasolle... Hän sanoi myös että ei todellakaan tarkoittanut mitä sanoi.

Omaa syytänikin oli mukana, kun eilen niin ikävästi ärsytin omilla puheillani. Täytyy tulevaisuudessa yrittää riidellä ilman henkilökohtaisia loukkauksia pitäytymällä asiassa.

Mutta tosiaankin, hätkähdin kuten sinä M....., koska en olisi ikinä uskonut että minusta sanotaan jotain tuollaista. Ja Dita olet todella oikeassa siinä, että riidat tulisi pystyä selvittämään ilman tuollaisia haukkumisia. Mekin ollaan kolmekymppisiä, eli ei mitään kakaroita enää.

Ja rusina kiitos kun eilen illalla vastasit niin kivasti, sait minut heti paremmalle mielelle :)

Kiitti kaikille ja hyvää kesän jatkoa!

T. ei enää niin paljon ihmettelevä

Mitahan poikaystavasi sanoo sitten kun teilla tulee aiheesta riitaa?

Minusta "vitun ruma amma" on torkeasti sanottu ja jos ihan totta puhutaan, minulle se olisi deal breakkeri.

En tieda minka ikaisia olette mutta kielenkaytto kuulostaa silta etta oltaisiin alle 25 vuotiaita. Jos olette vanhempia kuin 25 niin kylla pistaisi miettimaan mita muuta on jaanyt uupumaan..

En tarkoita tata pahalla mutta luulen etta minun itsetuntoni ei tuollaista kestaisi ja seuraavan kerran on piirun verran helpompi sivaltaa viela pahemmin kun tuolle tielle on lahtenyt... Mina kylla miettisin suhteen jatkoa tassa vaiheessa mutta olenkin aika kriittinen enka ehka niita parhaimpia parisuhdeihmisia :)

eli luultavasti olit riidellessäsi "vitun ruman ämmän -näköinen poikaystäväsi silmissä. Ota tästä opiksi ja seuraavalla kerralla riidassa hymyilet kauniisti riidellessäsi. Voit harjoitella tilannetta valmiiksi peilin edessä. Jos näytät toisen osapuolen mielestä rumalta riidellessä niin on sinun siis näytettävä kauniilta ensi kerralla. Näin yksinkertaista. Muista olla siis seuraavassa riidassasi siis kauniisti meikattu, puettu ja kammattu. Hajuvettä vielä korvan taakse niin kyllä se siitä.

ensi riidan jälkeenkin poikaystäväsi kutsuu sinua em. tavalla, vaikka olet kauniisti hymyillen "laittautuneena" riidellyt niin sitten vika on poikaystävässäsi eikä naamavärkissäsi.

sieltä tullut. Se nimittäin on takuuvarmasti odotettavissa miehiltä, jotka täysin menettävät malttinsa riitatilanteessa. Kuten ilmeisesti yllä olevaa miespuolista lajitoveriakin on haukuttu vastaavasti pienimunaiseksi...

Kun vilkaisu peiliin tai alaspäin todistaa väitteen paikkansapitämättömyyden lienee niin, että paha mieli tuleekin siitä että tajuaa olevansa rakastunut noin mentaalisesti ja verbaalisesti ala-arvoiseen ihmiseen. Kannattanee tarkkailla tilannetta ja odottaa mahdollista jatkoa avoimin mielin...

Mitahan poikaystavasi sanoo sitten kun teilla tulee aiheesta riitaa?

Minusta "vitun ruma amma" on torkeasti sanottu ja jos ihan totta puhutaan, minulle se olisi deal breakkeri.

En tieda minka ikaisia olette mutta kielenkaytto kuulostaa silta etta oltaisiin alle 25 vuotiaita. Jos olette vanhempia kuin 25 niin kylla pistaisi miettimaan mita muuta on jaanyt uupumaan..

En tarkoita tata pahalla mutta luulen etta minun itsetuntoni ei tuollaista kestaisi ja seuraavan kerran on piirun verran helpompi sivaltaa viela pahemmin kun tuolle tielle on lahtenyt... Mina kylla miettisin suhteen jatkoa tassa vaiheessa mutta olenkin aika kriittinen enka ehka niita parhaimpia parisuhdeihmisia :)

Asenna koneeseesi skandit, niin et näytä yhtä hölmöltä kuin olet.

Jos et osaa, niin copy-pastea tästä: ÄÄÄäääÖÖÖöööÅÅÅåååÉÉÉéééüüü

Viimeksi muokattu:
Asenna koneeseesi skandit, niin et näytä yhtä hölmöltä kuin olet.

Jos et osaa, niin copy-pastea tästä: ÄÄÄäääÖÖÖöööÅÅÅåååÉÉÉéééüüü

En tiennytkaan etta sinua arsyttaa noin kovasti se etten kirjoita skandinaavisella nappaimistolla!!?? :)

Sellaista se on katsos kun tekee elamassaan vahan muutakin kuin istuu koto-Suomessa kiukkuamassa Ellit plazan netissa etta miksi ei ihmiset kayta skandeja... Esim. tekee toita Suomen ulkopuolella! :)

Ei mutta oikeesti "Skandi", tsemppia sinulle, tarvitset sita! :)

Viimeksi muokattu:
En tiennytkaan etta sinua arsyttaa noin kovasti se etten kirjoita skandinaavisella nappaimistolla!!?? :)

Sellaista se on katsos kun tekee elamassaan vahan muutakin kuin istuu koto-Suomessa kiukkuamassa Ellit plazan netissa etta miksi ei ihmiset kayta skandeja... Esim. tekee toita Suomen ulkopuolella! :)

Ei mutta oikeesti "Skandi", tsemppia sinulle, tarvitset sita! :)

Asian sivusta: töiden tekeminen Suomen ulkopuolella ei selitä, miksi et saa päätteeltäsi skandeja, mutta ehkä et ole saanut riittävää koulutusta, että osaisit muuttaa koneesi asetuksia? Ei hätää, osaan tulkita tekstin ilman ääkkösiäkin, mutta sinun ehkä silti kannattaisi opetella, jos kirjoittelet useinkin Suomeen. Tekisit sivistyneemmän vaikutuksen (vaikka tölväykset paljastaisivatkin muuta).

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ääkkösiä;10611145:
Asian sivusta: töiden tekeminen Suomen ulkopuolella ei selitä, miksi et saa päätteeltäsi skandeja, mutta ehkä et ole saanut riittävää koulutusta, että osaisit muuttaa koneesi asetuksia? Ei hätää, osaan tulkita tekstin ilman ääkkösiäkin, mutta sinun ehkä silti kannattaisi opetella, jos kirjoittelet useinkin Suomeen. Tekisit sivistyneemmän vaikutuksen (vaikka tölväykset paljastaisivatkin muuta).

No itseasiassa se selittaa hyvinkin sen miksen saa koneelleni skandeja; en tarvitse niita tyossani, itseasiassa ne vain haittaisivat ja kannettavallani, noh, olen vain niin tottunut kayttamaan "ei-skandi" nappista etta ei ole vain tullut vaihdettua...

Mielenkiintoista miten paljon asia sinua hairitsee... Jos kuitenkin pystyt tulkitsemaan tekstejani muutenkin, mika on siis ongelma..? Seko etta koko muu maailma ei kirjoita skandeilla ja ovat sen takia tyhmia? Taalla meilla pain sinua kutsuttaisiin nimella "small minded".... Mutta en usko etta sellainen olet.. Sinulla sattuu olemaan vain huono viikko menossa... Se voi tuo kuumuuskin olla...

Alkuperäinen kirjoittaja ääkkösiä;10611145:

Minuun ei tee sivistynyttä vaikutusta jos joku jaksaa riehua ääkkösistä keskustelupalstoilla. Keskity olennaiseen. Jokainen täyspäinen ihminen hallitsee lukemisen ilman ääkkösiäkin. Ymmarratko?

Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan,ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat,ainoa täkreä aisa on,että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla.Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta,koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen,vain sanan kokoniasuuetna.

Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan,ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat,ainoa täkreä aisa on,että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla.Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta,koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen,vain sanan kokoniasuuetna.

Mahtava viesti! :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö vain;10606565:
Heippa!
Mitä mieltä olette tästä: tänään kun tulimme molemmat väsyneenä töistä kotiin, kehkeytyi meille ikävä (turha) riita poikaystäväni kanssa. Siinä sitten purettiin molemmat kiukkua toisiimme verbaalisesti, kunnes poikaystäväni sanoi mulle, että "vitun ruma ämmä".
Olin niin pöyristynyt, etten osannut sanoa enää mitään... Hän ei ole koskaan ennen haukkunut mua rumaks tai muutenkaan haukkunut ulkonäköäni; ei edes riidoissa. Eikä kukaan exäkään ole koskaan "alentunut" tuolle tasolle. Nyt tunnen itseni todella loukatuksi enkä tiedä miten suhtautua tuohon letkaukseen.

Sanottakoon vielä että olen sopusuhtainen ja urheilullinen nainen, ja olen aina saanut positiivisia kommentteja ulkonäöstäni (kaunis jne.). Minulla ei ole mielestäni huono itsetunto, mutta silti tuo kommentti todella sattui, ja nyt mietin miten henkilö joka rakastaa mua voi sanoa jotain noin inhottavaa.

Mitä mieltä siis olette: voiko tuollaisen "heiton" laittaa riidan piikkiin, vai pitäisikö siihen suhtautua vakavemmin? Onko nyt tapahtunut joku käänne huonompaan, eli onko poikaystäväni suhtautuminen muhun muuttunut?

T. ihmettelevä

Tuossa sun tarinassa ei muuta ihmeellistä ollut kuin se, että kuinka paljon sinäkin määrittelet itseäsi ulkonäkösi kautta.

Muutkin on valmiita pistämään poikki jos sanoo jotain epämukavaa ulkonäöstä... Aika pelottava ilmiö sinänsä.

moikka,

minulla on sattunut sama, ja hienoa että olette saanut sovittua mutta minun oli pakko lähteä katsomatta taakseen, kun se on kerran sanottu ja paiskottu maahaan vaikka siitä kuinka sopisi ja ei tarkottaisisi me naiset ollaan omalla tavalla niin herkkiä et se asia jää pöyrii aina sinne jonnekki.
itselläni on ainakin se että kun kuulin tommosta tiesin etten koskaan voi olla enää oma itteeni sen ihmisenkaa koska 2 vuoden jälkeen sen sanat oli mulle tärkeitä ja tunsit itteeni oikeestikki rumaksi vaikka tiedän kyllä ulkonäöstäni todella hyvin. ja jos me ollaan yhessä miksi tommosia rumia sanoja. jos jostain välittää eikö sitä nää hyvännäkösenä ylipäätään tai ei ainakaan rumana. ja sekään ei mtn, pahin oli se että ihminen joka on noin läheinen sulle voi sanoa noin, mutta kai sitten ne lähimmäiset on ne jotka pystyy loukka eniten.

olen ehkä joidenkin mielestä liian tarkka tai herkkä mutta mun mielestä pahin on haukkua naista rumaksi. huoraki on ok. ruma on semmonen joka rikkoo naisen varsinki kun tiedät että panostat itteesi ja se lyödään suoraan sun naamaan.

mitä mieltä olette??

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikki epäkunnioittava ja epäasiallinen käytös naista kohtaan on tuomittavaa, eikä meidän naisten pidä hyväksyä sellaista missään olosuhteissa.
Miksi naiset niin helposti rupeavat selittelemään, että "tuli ehkä sanottua vihanpuuskassa", "määrittelet näköjään itsesi ulkonäön mukaan",sitten yritetään olla niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, mutta kumminkin se jää tuonne takaraivoon kummittelemaan.
Kun Juha Väätäinen haukkui TV:ssa Timo Soinia 40 kg ylipainoiseksi, siitä nousi julkinen kohu, jota näyteltiin jopa eduskunnan kyselytunnilla kaiken kansan katseltavana. Eikä Väätäinen haukkunut Soinia edes rumaksi, mitähän siitä olisi seurannutkaan; meitä naisia saa mollata kotona vaikka miten paljon, mutta me aivan liian herkästi niellään kaikenmaailman loukkaukset.
Kannattaisi ainakin antaa samalla mitalla takaisin ja puolustaa itseään.

No mutta Soinihan ON lihava. Eikä se siitä hyssyttelemällä laihdu. Lihavuudesta johtuviin sairauksiin menee yhteiskunnalla kai saman verran rahaa ja muita resursseja kuin alkoholista johtuviin sairauksiin.