poikaystävä haukkui rumaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö vain;10606565:
Heippa!
Mitä mieltä olette tästä: tänään kun tulimme molemmat väsyneenä töistä kotiin, kehkeytyi meille ikävä (turha) riita poikaystäväni kanssa. Siinä sitten purettiin molemmat kiukkua toisiimme verbaalisesti, kunnes poikaystäväni sanoi mulle, että "vitun ruma ämmä".
Olin niin pöyristynyt, etten osannut sanoa enää mitään... Hän ei ole koskaan ennen haukkunut mua rumaks tai muutenkaan haukkunut ulkonäköäni; ei edes riidoissa. Eikä kukaan exäkään ole koskaan "alentunut" tuolle tasolle. Nyt tunnen itseni todella loukatuksi enkä tiedä miten suhtautua tuohon letkaukseen.

Sanottakoon vielä että olen sopusuhtainen ja urheilullinen nainen, ja olen aina saanut positiivisia kommentteja ulkonäöstäni (kaunis jne.). Minulla ei ole mielestäni huono itsetunto, mutta silti tuo kommentti todella sattui, ja nyt mietin miten henkilö joka rakastaa mua voi sanoa jotain noin inhottavaa.

Mitä mieltä siis olette: voiko tuollaisen "heiton" laittaa riidan piikkiin, vai pitäisikö siihen suhtautua vakavemmin? Onko nyt tapahtunut joku käänne huonompaan, eli onko poikaystäväni suhtautuminen muhun muuttunut?

T. ihmettelevä

Ulkomaijoitukseen vaan tuollainen poikaystävä.

No mutta Soinihan ON lihava. Eikä se siitä hyssyttelemällä laihdu. Lihavuudesta johtuviin sairauksiin menee yhteiskunnalla kai saman verran rahaa ja muita resursseja kuin alkoholista johtuviin sairauksiin.

Totta, Timo Soini on ylipainoinen, Väätäinenkin sanoi sanoneensa vain totuuden, johon Soini vastasi: en ota keneltäkään terveysvalistusta vastaan. Soinin vaimo on lääkäri, tuskin ottaa häneltäkään vastaan ohjeita terveellisestä ruokavaliosta tai liikunnan tärkeydestä. Siis jo pelkän totuuden kertominen voi olla loukkaavaa, jos se koskee ihmisen ulkonäköä.
Jos naista haukutaan rumaksi, tai läskiksi, vaikka onkin ihan hyvännäköinen, silloin ei pysytä totuudessa, vaan halutaan loukata. Tai haukutaan huoraksi, vaikka ei olisi edes unta nähnyt vieraista miehistä, silloin loukataan jo naisen ihmisarvoa.

Viimeksi muokattu:
Tilanteessa, jossa vaihdetaan mielipiteitä - joidenkin mielestä riidellään - ei KOSKAAN, MISSÄÄN TILANTEESSA saa mennä lausumaan mitään muuta kuin asiaan liittyvää. Niin muuten sattuu joskus käymään (paremmissakin piireissä).

Mieheni sanoi minulle tässä yks päivä kinastelumme johdosta, että "vitun hullu, olisit sanonut, että kävelet reitin kotiin, niin olisin ajanut sitä reittiä." (Olimme sienimetsällä ja eri aikoina ja eri reittejä pitkin ja eri kulkuneuvoja käyttäen paikalle saapuneet). Kirosin miehen alimpaan kastiin, kun kerran ei voinut poimia mua matkan varrelta, vaan ajoi sitä nopeinta reittiä kotiin poikamme kanssa ja jätti mut sinne hiekkatielle tarpomaan polkupyörän ja koiran kanssa. Eiks se muka saatana tajunnut, että kuljen siellä talutellen polkupyörää ja täysin hemmoteltua poikakoiraa, häh?

Mutta, kun tuli minua vastaan ja lausui tuon superfiksun lauseen, jätin sille koiran ja pyöräilin kotiin sanomatta sanaakaan, niin kun seuraavan kerran näimme, pyysi hän anteeksi typeriä ja ala-arvoisia sanojaan. Se asia oli käsitelty sillä.

Ei SAIS, mut jos sattuu käymään niin, pitää ymmärtää pyytää anteeksi. Ja antaa.

Totta, Timo Soini on ylipainoinen, Väätäinenkin sanoi sanoneensa vain totuuden, johon Soini vastasi: en ota keneltäkään terveysvalistusta vastaan. Soinin vaimo on lääkäri, tuskin ottaa häneltäkään vastaan ohjeita terveellisestä ruokavaliosta tai liikunnan tärkeydestä. Siis jo pelkän totuuden kertominen voi olla loukkaavaa, jos se koskee ihmisen ulkonäköä.
Jos naista haukutaan rumaksi, tai läskiksi, vaikka onkin ihan hyvännäköinen, silloin ei pysytä totuudessa, vaan halutaan loukata. Tai haukutaan huoraksi, vaikka ei olisi edes unta nähnyt vieraista miehistä, silloin loukataan jo naisen ihmisarvoa.

Soini-juttua en ole kuullutkaan. Ilokseni huomasin, että ehkä en olekaan nettikoukussa.
Uutinen on jäänyt täysin huomaamatta. Tosin näin Väätäisen vähän aikaa sitten vaalikojulla ja myöhemmin kuulin ettei enää ole vaalilistalla. Omituinen mies, josta en ole koskaan erityisemmin pitänyt.

Muistan katsoneeni netistä ison jytkyn jälkeisen videoklipin Hesestä. Timo Soini kävi herkuttelemassa vaalivoiton jälkeen hampurilaisella. Siitä päättelen, että kilot ovat kertyneet roskaruoalla.

Rumasti sanominen satuttaa. Eilen aikuinen lapseni tutki kasvojani ruokapöydässä ja totesi ettei minulla ole ryppyjä. Tyhmänä äitinä otin myöhemmin asian puheeksi. Muistelin muka huumorilla aikaa jolloin lasten isä sanoi minua rumaksi, vanhaksi ja ei haluttavaksi. Sain kuulla kunniani. Olen kuulema juttunut vanhaan enkä pääse elämässäni eteenpäin.

Mutta kyllä ulkonäön lyttääminen satutti. Olin silloin tosi heikoilla.
Hain apua ja sain viisaita elämänohjeita.

En ikimaailmassa sanoisi ketään ihmistä rumaksi. Ja kiroilu netissä on vielä kamalampaa.
En ymmärrä Wiltsun kielenkäyttöä.

Viimeksi muokattu:
Se on yleensä ulkonäkö tai ikä, johon yleensä suuttuneena isketään, ainakin mies, kyllä naisetkin joskus. Mutta se kertoo vain ihmisen huonosta itsetunnosta, ei siinä muuta ole. Fiksu ihminen ei tälläiseen lähde, vaan hillitsee itsensä.
Jos tälläistä sattuu toistamiseen, seurusteluaikaan parisuhteessa, miettisin kannattaako suhdetta jatkaa ollenkaan.