Poikavauvaa meille odotellaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cosmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cosmo

Aktiivinen jäsen
19.12.2008
3 801
0
36
Eilen varmistui ultrassa, paino tällä hetkellä 1200 g rv 28+0, arvioitu syntymäpaino n. 3600g. Oli todella hellyttävä näky, kun vauva imi peukkua. Äitiyspakkaus tuli eilen, ihana hypistellä niitä pieniä vaatteita.
On tämä niin ihmeellistä.. :heart:

Meille kanssa poikaa veikattu, tosin silloin rv 16, itelläkin on ihan poikaolo, ja raskaus aivan erilainen kuin edellisestä (tyttö). Hirveästi olisin halunnut toisen tytön, mutta nyt kun olen tottunut ajatukseen pojasta niin olisi se aika pettymys jos se nyt sittenkin olisi tyttö. Outoa...

Muakin kiinnostaisi miten syntymäpaino arvioidaan ennen laskettua? :)

Meillä vaan 1-2 viikkoa ennen laskettua neuvolatäti käsikopelolla kertoo minkä kokoinen jööti olis tulossa, meillä kyllä osunut aikalailla nappiin jokakerta :)
Esikoisesta sanoi että hieman alle 4 kiloa (3960g oli syntyessään), toisesta sanoi että on kyllä vähän isompi kuin esikoinen että varmaan joku 4200 (oli 4250g), kolmannesta sanoi että samankokoinen kuin aikaisempi (4295g poika syntyi). Tarkka täti ei voi muuta sanoa :laugh:

:heart: Onnea.

Syntymäpaino on erittäin helppo arvioida sellaisesta taulukosta, jossa on meneillään oleva raskausviikko ja sellainen käyrä... siitä katsotaan laskettuuna aikaan ja siltä käyrältä mitä ultra antaa nyt painoa... mutta toki se vaan on arvio ja mitä aikaisemmin se arvio tehdään, niin sitä epäluotettavampi sen tulos on. Mutta on sitä varten olemassa sellainen sikiöiden kasvukäyrästö.

Meillä arvioitiin tytön syntymäpainoksi n. 4 kiloa raskausviikolla 38 ja sillon siis ultrattiin (synnytystapa-arviossa) silloinen paino arvio oli jo 3500g, tyttö syntyi rv 40+5 ja paino oli 3355g, et meillä heitti tuon verran se arvio.

Ja onnea odotukseen! :flower: :)

Olitteko aiemmin ultrassa saaneet käsitystä sukupuolesta?

Mua kovasti jännittää pitääkö tyttölupaus paikkaansa :D meillä oli kätilöllä kyllä suora näköyhteys haaroväliin kun neiti(?) pyllisti :D ei siellä näkynyt mitään ulokkeita :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

Mua kovasti jännittää pitääkö tyttölupaus paikkaansa :D meillä oli kätilöllä kyllä suora näköyhteys haaroväliin kun neiti(?) pyllisti :D ei siellä näkynyt mitään ulokkeita :whistle:

outoa pistää keskenmenonsa profiiliin.....ja oikein isolla vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

outoa pistää keskenmenonsa profiiliin.....ja oikein isolla vielä.

No kuule anteeks jos on sun mielestäs outoa! Mä oon vaan niin perkeleen onnellinen että noiden vastoinkäym isten jälkeen olen uudelleen raskaana..Ja eniten palstailen tuolla odotuspuolella, keskenmenon jälkeen plussanneet-pinossa. Laittaahan ihmiset sinne syntyneet lapsensa ym..Mun enkelit saa olla siellä, olkoon sun mielestäs outoa jos niin haluat ajatella.Mä kirjotan mun profiiliin JUST mitä mä ITSE haluan :hug:

Yhteistyössä