Poikani pelästytti toisen lapsen itkuun kaupassa

...meinaan kävelemällä kauniisti mun vieressä kädestä kiinni pitäen, päällään harmaa paita jossa on edessä pääkallon kuva (ei järin pelottava vaan sellainen lapsen piirrokselta näyttävä lähinnä ).

Joku arviolta 5-7 v tyttö alkoi itkeä pillittämään kun "ton pojan paita on niin pelottava!".

Eikä siinä mitään, pelätä saa jos pelottaa ja jos on kovin herkkä, mutta lapsen mukana ollut isoäiti (?) alkoi urputtamaan että "pitääkö tuollaisia paitoja laittaa ulos ja peloitella toisia". Purin kieleeni etten olisi räjähtänyt nauruun :saint: mutta sain kun sainkin oltua ihan hiljaa vaan - mieleni toki teki sanoa että silmälaput voisi olla kova juttu.

Mitenköhän ne pääsee lehtihyllyn, leluhyllyn tai oikeasti hurjemman näköisten kanssaihmisten ohi ilman itkukohtausta?

Ja 4-vuotiaalleni selitin, että hänen paidassaan ei ole mitään vikaa, täti oli vaan hiukan hölmö ja tyttö herkkä, eikä poika todellakaan tehnyt mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi voi :) Teitte palveluksen sille tytölle, toi oli kuitenkin aika pehmeä lasku alkaa tutustua "pelottaviin asioihin..."
Mä luulen, että siinä oli vähän sitäkin, että itkemällä saa mummon ostamaan kaikenlaista kivaa ja paapomaan...naiset on ovelia jo hyvin nuoressa iässä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no 4veet on iässä jolloin ei pelkää mitään. mutta 6-7v ja kaikki pelottaa. näin meillä.
Meidän 6½ v tyttö ei kyllä oo pelokas.

Tai kai hänkin jotain pelkää, pelkohan on ihan terve tunne tietyissä tilanteissa, muttei suinkaan säiky vastaan tulevia lapsia tms.
 
kaikkea sitä...
Apua :D Eihän siinä mitään, jos tyttö pelästyi. Jotkut ovat herkempiä. Mutta toi mummon käytös... huh huh. Miten sait oltua sanomatta mitään? Mä olisin kyllä palauttanut mummoparan maanpinnalle ja nopeesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä...:
Apua :D Eihän siinä mitään, jos tyttö pelästyi. Jotkut ovat herkempiä. Mutta toi mummon käytös... huh huh. Miten sait oltua sanomatta mitään? Mä olisin kyllä palauttanut mummoparan maanpinnalle ja nopeesti.
En viitsinyt alkaa lapseni läsnäollessa rähisemään tai nauramaan toiselle päin naamaa - sitäpaitsi, jos ei mummoikään mennessä ole oppinut tiettyjä asioita niin tuskin oppiikaan enää, turha minun on siihen aikaani tai energiaani tuhlata :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Mäkin välttelen noita pääkallokuoseja, en oikein osaa sanoa miksi. Mutta saa kyllä olla aika syrjäytynyt jos niihin ei ole muiden päällä jo tottunut.
Minäkin välttelin joskus, mutta annan pojan ns. ilmaista itseään pukeutumisensa suhteen suht vapaasti.

Peri tuon paidan (ja paljon muuta) kummitätinsä pojalta ja se on nyt hänestä hienointa mitä maa päällään kantaa, jalkkispuvun ja Bakugan-paidan lisäksi :)
 
kaikkea sitä...
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä...:
Apua :D Eihän siinä mitään, jos tyttö pelästyi. Jotkut ovat herkempiä. Mutta toi mummon käytös... huh huh. Miten sait oltua sanomatta mitään? Mä olisin kyllä palauttanut mummoparan maanpinnalle ja nopeesti.
En viitsinyt alkaa lapseni läsnäollessa rähisemään tai nauramaan toiselle päin naamaa - sitäpaitsi, jos ei mummoikään mennessä ole oppinut tiettyjä asioita niin tuskin oppiikaan enää, turha minun on siihen aikaani tai energiaani tuhlata :)
Joo, ymmärrän. Kyllä mäkin lapseni läsnäollessa yritän näyttää hyvää esimerkkiä. Toi tilanne kuullostaa vaan niin hassulta, missähän umpiossa se mummo on elänyt? :D
 

Yhteistyössä