Poikamme saa viikonloppuna nimekseen Anthony Rickard Emilio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sukunimi on -nen-päätteinen ja olemme molemmat suomalaisia. Rickard sen vuoksi, että on meidän mielestä kauniimpi kuin Richard. Ja te jotka motkotatte sukunimestä niin pitäisikö sukunimen perusteella sitten Tarja Filatovin olla Ljudmila Filatov...

Vähän "vaikea" mun makuuni. Kaunis nimi silti. Minäkin ensin luulin, että esim isä olisi ulkomaalainen. Kyllä Anthony "virtanen" vähän hämmästystä saattaa aiheuttaa, mutta pääasia on se, että te pidätte nimestä. Mukavia juhlia!

No, mä en halua lokeroida ihmisiä nimivalinnoista johtuen, mutta tämä kyllä viittaa siihen että jompi kumpi on ulkomaalainen, tai ainakin suomenruotsalainen. Hesarista jos lukisin ja sukunimenä olisi juuri joku perusnimi -nen loppuinen niin kohottaisin kulmakarvojani. Vaikka tykkääkin nimistä jotka kuulostavat hienommilta kuin perussuomalaiset nimet niin jotain rajaa täytyy olla. Nättejä nimiä mutta ajattele Hei, mä olen Anthony Nieminen, kutsu vaan toni, kirjoita yyllä.
Sarjaan Nico ceellä, jessika koolla...
mutta ei nimi miestä pahenna. Ja voihan sun poikas isompana muuttaa sukunimen paremmin etunimiin sopivaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja eeh:
Alkuperäinen kirjoittaja nimet on mielipideasia:
mutta pääasia on se, että te pidätte nimestä.

Lapsesta viis.

No just... Eihän se lapsi voi vauvana nimeään päättää. Siksi sullakin on oma nimesi, koska sun vanhemmat on siitä nimestä tykänny. Aikuisena voi nimen muuttaa, jos lapsi siihen sitten näkee tarvetta. Kiesus....

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mä kyl veikkaan et tää on tsoukki:)

Sama vika, näin uskon kyllä minäkin. Onneksi oma nimeni on kaikin puolin "järkevä". Olis tosi tylsää aina joutua tavaamaan nimeään ja joutua katselemaan silti nimensä aina väärin kirjoitettuna...

Jos häntä kutsutaan joka tapauksessa Toniksi, niin miksi pitää laittaa joku muu nimi, mitä käytetään muutaman kerran elämän aikana? Minusta jopa toi Toni Rickard Emilio Virtanen on parempi, koska normielämässä se on vaan sen Toni Virtanen.

Anthony on kyllä tosi kiva nimi kuten emiliokin mutta aika järkky yhdistelmä perus suomalaisen sukunimen kanssa...

Kiva sitten kun lapsi kasvaa ja kaikki tuntevat hänet 'Toni Möttösenä' mutta sitten kun pitäiskin kirjottaa hänen koko nimensä niin onkin kauhea selvittely että mikäs se nyt olikaan..

Mä en oo muutenkaan ikinä ymmärtänyt näitä että miksi annetaan joku nimijota ei aiota kuitenkaan käyttää kutsumanimenä? Miksei vaan voitaisi antaa pojalle nimeksi Tony?

Itse en kyseistä nimeä välttämättä omalle lapselle laittaisi mutta ei se nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä =)
Sen verran tiedän kokemuksesta nimen tavaamisesta kun omani on aika harvinainen ja aina saa olla sanomassa että yhdellä k:lla jne...se on hieman rasittavaa mutta olen asiaan tottunut.
Ja mielestäni nimeni on erittäin kaunis

Nimi sinänsä on ihan kaunis, mutta tuota en ymmärrä että miksi laittaa nimeksi joku muu kuin miksi aiotaan kutsua. Eli tässä tapauksessa olis ollu mun mielestä parempi että lapsi olis saanu nimekseen ihan rehellisesti Toni/Tony.

Ja näyttää ja kuulostaahan se jokseenkin kornilta jos täysin supisuomalainen lapsi tavallisella sukunimellä omaa jonkun täysin vierasperäisen nimen, mutta makunsa toki kullakin.

Yhteistyössä