Poikakissa vai tyttökissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestä ei niinkään väliä, et kumman ottaa. Mutta poikakissan leikkauttaminen on todella paljon halvempaa ja tyttökissalla pitää pitää se yks kiima ennen leikkauttamista, joka on ra-sit-ta-vaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos en aio leikkauttaa niin kumpi parempi

Ai tänne tulee joku muukin ap :) No ei se haittaa.
Mut minä olen se joka tämän aloitin ja me leikkautetaan. ja näiden perusteella kaartuisin sen poikakissan puoleen.
Nyt sitten jännätään et saako se kisuli sitä poikakissaa :)

Omien hermojen säästämiseksi, leikkauta. Täällä päin maksaa yhden kollin leikkaus 50e, mikä ei mun mielestä oo mikään järjetön summa.
Se on ihan arpapeliä, että alkaako kissa merkkailemaan ilman leikkausta. Varsinkin, jos sillä on joku elukkakaveri, varmasti merkkailee.

Mulla ei ollut heti varaa leikkauttaa kahta poikaa ja kuukauden ne pissaili sisälle ihan joka paikkaan, kauheen työn oon tehny, että oon saanu hajun pois.

Ehdottomasti poikakissa, jos vaan hyvänluontonen :) Ei tarvi sitä ensimmäistä kiimaa kuunnella, vaan voi leikkauttaa ajoissa. Mutta tottakai tärkeintä on se luonne. Jos sielä poika mikä ihan kamala ja tyttö, mikä ihana, niin tottakai tyttö :D

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta tiedän:
Omien hermojen säästämiseksi, leikkauta. Täällä päin maksaa yhden kollin leikkaus 50e, mikä ei mun mielestä oo mikään järjetön summa.
Se on ihan arpapeliä, että alkaako kissa merkkailemaan ilman leikkausta. Varsinkin, jos sillä on joku elukkakaveri, varmasti merkkailee.

Mulla ei ollut heti varaa leikkauttaa kahta poikaa ja kuukauden ne pissaili sisälle ihan joka paikkaan, kauheen työn oon tehny, että oon saanu hajun pois.

Mä ajattelin et se on kalliimpi :o
Meillä on koira. Narttu ja mä en tykkään sen juoksuajasta lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta tiedän:

Mä ajattelin et se on kalliimpi :o
Meillä on koira. Narttu ja mä en tykkään sen juoksuajasta lainkaan.

Se riippuu ihan täysin, et missä päin asutte. Täällä se on oikeesti ihan jäätävän halpaa, molempien kissojen leikkauksesta maksoin 80e, tyttökissasta täällä velotetaan 80e. Erittäin pieni investointi hyötyä ajatellen. :) Meillä pojat lopetti merkkaamisen saman tein kun leikkauksesta tulivat.

Matot pesin kahteen kertaan, sängyn patjan ja petarin pesin kunnon pelulakoneella, niinkuin sohvatkin, nämäkin kahteen kertaan, peitot heitin roskiin ja ostin uudet, yms. Että jos en olisi sen kuukauden budjettia väärin laskenut, olisin säästynyt tuolta kaikelta. :(

No esmex toi tyttökissan kiima: sellaista ei todellakaan tarvita ennen leikkausta. Toisekseen toi että poikakissa olisi jotenkin hiljaisempi: NOT! Edes leikattuna. Kolmannekseen taisi meilläkin olla kaikki 20 euroa kalliimpi tytön leikkaus kun pojan.

Narttu kissan kiimaa ei tarvitse odottaa ! Sen voi aiemminkin leikauttaa ja se pienentää mahdollisuutta sairastua kohtutulehdukseen ! Jos ellääkäri sanoo niin, hän on selvästi sellainen lääkäri, joka ei tiedä mitään eläimistä, jotka ovat sikoja pienempiä. : D

Luonne on yksilöstä kiinni.

--Ottakaa ihmiset ensin selvää, ennenkuin väitätte "faktaa"--

Yhteistyössä