Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli siis ilmeisesti sinä valitset olla uskomatta, että asia on noin, kuin on kirjoitettu. Jos sellaista aletaan spekuloimaan, ei voida oikeastaan keskustella koko aiheesta, koska siinävalossa koko uutinenhan muuttuu yhdentekeväksi.


Kriittinen voi olla myös kaikkeen mitä kirjoitelaan...., vaikka seiniäpitkin kulkisi ja myötäilisi toisia...;)
 
Meillä tuli eskarin kanssa viime viikolla juttua baletista ja taitoluistelusta. Ovat kuulemma naisten juttuja. Siinä aikani kuuntelin ja sitten katsottiinkin Evgeni Plushenkoa Youtubesta :D

Mitä noihin lasten (tai aikuisten) vaatteisiin tulee niin jokainen pukeutuu tavallaan ja niihin väreihin mistä tykkää!
 
[QUOTE="vieras";23147611]Ei oo totta :O No siinä meillä on todellinen pelkuri. Hankkii lapselleen Barbiemafian määrämiä vaatteita ihan vaan että pääsee leikkiin mukaan. Eikö ois parempi opastaa sitä lasta sit jättämään ne kiusaajat omaan arvoonsa ja hakeutumaan sellaisten lasten seuraan jotka eivät kiusaa? Miksi pitää mielistellä jotain kiusaajia,mikä auktoriteetti se on? Omalla käytöksellä voi antaa mennä viestin perille,että muahan ei pompotella. Ja sit kun se tunika on hankittu niin mitä seuraavaksi? Teillä onkin vääränvärinen talo. Maalaatko sen? Tytön uudet talvikengät eivät olekaan kiusaajan mielestä hienot? Heität kengät roskiin ja ostat semmoset kun se kiusaajatyttö määrää,niinkö?[/QUOTE]


Olen aiemmin maininnutkin, että rajansa kaikella. Mutta mielestäni joka pikkuasiasta ei tarvitse tehdä juttua. Luuletko, ettei lapsiani ole kiusattu? Jopa talosta on kiusattu ja täytyy sanoa, että jossain vaiheessa on oma ylpeys ja omat arvot unohtuneet ja mennyt kiusaajien tasolle ja sanonut omalle lapselleni pari valittua lausetta kiusaajan perheestä. Mutta siis olemme ylpeitä talostamme, ei sitä ole tarvetta mennä maalaamaan, mutta joka pikkuasiasta ei tarvitse tehdä isoa juttua.
 
[QUOTE="vieras";23147632]Jos se on tytön lempivaate,niin etkö sä sanoisi että ei välittäis niistä kiusaajista? Mä ainakin sanoisin että mun mielestä paita on hieno ja tyttö voi sitä käyttää jatkossakin ja olla ylpeä hienosta paidastaan. Mut onhan se helpompi vaan hyssytellä ja sanoa että tehään niinkun muut haluaa. Ja joo,en mäkään usko että tyttö sitä paitaa enää käyttäisi jos omat vanhemmatkin antaa käytöksellään ymmärtää että ne kiusaajat ovat oikeassa.[/QUOTE]


Kyllä me keskustellaan kiusaamistilanteista enemmänkin ja en kasvata lapsistani toisten seuraajia. Mutta lapsi saa itse valita sen, miten hän haluaa käyttäytyä heitä kohtaan.
 
[QUOTE="vieras";23147922]Sujuvasti sä ainakin seiniä pitkin kiersit noi mun viimeisimmät kirjoitukset ;)[/QUOTE]


Sorry en ollut huomannutkaan, kun tässä töiden lomassa käyn tätä keskustelua, niin meinaa ihan kiirettä pitämään=)
 
Olen aiemmin maininnutkin, että rajansa kaikella. Mutta mielestäni joka pikkuasiasta ei tarvitse tehdä juttua. Luuletko, ettei lapsiani ole kiusattu? Jopa talosta on kiusattu ja täytyy sanoa, että jossain vaiheessa on oma ylpeys ja omat arvot unohtuneet ja mennyt kiusaajien tasolle ja sanonut omalle lapselleni pari valittua lausetta kiusaajan perheestä. Mutta siis olemme ylpeitä talostamme, ei sitä ole tarvetta mennä maalaamaan, mutta joka pikkuasiasta ei tarvitse tehdä isoa juttua.

Eli toi "ei tarvitse tehdä isoa juttua" on sama kuin alistua niiden kiusaajien tahtoon? Mikä iso juttu se on jos sanoo lapselle että hyvin sä voit sitä paitaa pitää eikä niistä tartte välittää.
 
Ja yleensä käy niin,että kun myöntyy niihin pikkujuttuihin,niin kiusaaja on saanut otteen ja vaatimukset vaan kasvaa. Jos todella on joutunut jonkun porukan hampaisiin,niin ei siihen todellakaan auta se uusi paita. Kyse on silloin jo ihan muusta.
 
Äiti, en tahdo mennä kouluun
Äiti, saan aina olla yksin
Ei kukaan musta välitä
Saan aina yksin leikkiä
Äiti, miks toiset vaan kiusaa?

Mutsi hei, mä tahdon uuden videon
Tietsä mutsi, missä meidän faija on?
En lukea, en tahdo tavata
En sydäntäni avata
Mutsi hei, mä en mee enää kouluun

Usein on vaikeaa elämäänsä aloittaa
Niin pienillä siivillä lentää

Voi kuinka koskee
Kelle sen kertoisin
Syvälle sydämeen sattuu

Sattuu, pienet hartiat kun alas painuu
Koskee, paha lääkettä on siihen löytää
Kiusaajat saapuvat, näytös voi alkaa
Koskee, kun sivusta vain sitä katson

Yksin taas välitunnilla hän seisoo
Niin yksin, pois leikeistä toisten
Pikku zorrot, pikku prinsessat
Kohta aikuisiksi kasvavat
Ne kostaa, et sydäntä voi niiltä ostaa

Voi kuinka koskee
Kelle sen kertoisin
Syvälle sydämeen sattuu

Voi kuinka koskee
Toiset ei ymmärrä
Syvälle sydämeen sattuu.
 
[QUOTE="vieras";23148145]Eli toi "ei tarvitse tehdä isoa juttua" on sama kuin alistua niiden kiusaajien tahtoon? Mikä iso juttu se on jos sanoo lapselle että hyvin sä voit sitä paitaa pitää eikä niistä tartte välittää.[/QUOTE]


Eiköhän näin meistä jokainen teekin ja silloi annamme itse lapsen päättää alistuuko mahdolliseen kiusaamiseen vai ei. Itse ainakaan en pakota enään lastani laittamaan paitaa, jos sen takia kiusataan. En pakota lastani olemaan vahvempi kuin mitä hän on.
 
Voi kauhistus. Sinuakin muut miehet kiusaa, kun ompelet laukkuja. Vai kiusaavatko?ja pitäisikö heidän kiusata? katsoppas, kun maailmassa on monenlaista kieroa ihmistä, niin pitää miettiä, että kuinka pellenä itse itseään pitää.

Toi oli hyvin sanottu. Tuli mieleeni semmoinen elämänviisaus jonka olen kuullut ja pidän sitä ehkä maailman tärkeimpänä oppina; "Älä koskaan kuvittele ettet ole kyllin hyvä. Usko että ihmiset arvostelevat sinun oman mittapuusi mukaan"
Minusta on pöyristyttävää etsiä syytä pojan vaaleanpunaisista vaatteista vaan syy kamalaan tapaukseen on vain ja ainoastaan sen kiusaajan/kiusaajien huonossa olossa.
 
Eiköhän näin meistä jokainen teekin ja silloi annamme itse lapsen päättää alistuuko mahdolliseen kiusaamiseen vai ei. Itse ainakaan en pakota enään lastani laittamaan paitaa, jos sen takia kiusataan. En pakota lastani olemaan vahvempi kuin mitä hän on.

En mäkään pakota. Mutta yrittäisin valaa lapseen itseluottamusta ja seisoisin hänen tukenaan,kertoisin että hän on hyvä juuri sellaisena kuin on.
 
[QUOTE="huhhuh";23147400]Jessus että tämä maailma on kipeä. Jos sinun mielestäsi on tervettä kasvatusta se että jätkät runkkaa huviksensa kavereitaan niin terve!! Seksiä kavereiden kanssa huvin vuoksi??

Minä sydämeni pohjasta toivon ettei lapsestani kasva tuollainen vapaankasvatuksen friikki.[/QUOTE]

No en ole pitänyt asiaa normaalina vaan tuossahan ihmettelin että mistä moinen johtuu. Syytin ainoastaan liian tiukkoja miesmalleja joita kohtaan sitten aletaan kapinoimaan, esimerkiksi näin. Minulla ei ole kodissani vapaata kasvatusta mutta työssäni näen aika monenmoista vanhempaa ja heidän oireilevaa lasta.
 
[QUOTE="vieras";23148303]En mäkään pakota. Mutta yrittäisin valaa lapseen itseluottamusta ja seisoisin hänen tukenaan,kertoisin että hän on hyvä juuri sellaisena kuin on.[/QUOTE]


Siinä on kuitenkin se vaara, että se lapsi yrittää olla äidin mieliksi rohkeampi kuin mitä oikeasti onkaan.
 
"Perinteisesti punainen on maskuliininen ja sininen feminiininen väri."

http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2011/02/vaaleanpunaisen_symboliikka_syntyi_mainostoimistossa_2363027.html

Siinä teille, mainosten uhrit. Kasvattakaa vaan pojistanne miehiä ja tytöistänne naisia mainosmaailman mallien mukaan.
 
[QUOTE="vieras";23147611]Ei oo totta :O No siinä meillä on todellinen pelkuri. Hankkii lapselleen Barbiemafian määrämiä vaatteita ihan vaan että pääsee leikkiin mukaan. Eikö ois parempi opastaa sitä lasta sit jättämään ne kiusaajat omaan arvoonsa ja hakeutumaan sellaisten lasten seuraan jotka eivät kiusaa? Miksi pitää mielistellä jotain kiusaajia,mikä auktoriteetti se on? Omalla käytöksellä voi antaa mennä viestin perille,että muahan ei pompotella. Ja sit kun se tunika on hankittu niin mitä seuraavaksi? Teillä onkin vääränvärinen talo. Maalaatko sen? Tytön uudet talvikengät eivät olekaan kiusaajan mielestä hienot? Heität kengät roskiin ja ostat semmoset kun se kiusaajatyttö määrää,niinkö?[/QUOTE]

Niin tuosta on sitten lyhyt matka siihen että teininä varastaa, harrastaa seksiä rahasta, polttaa (pilveä), juo ja valehtelee, ihan vain siksi että pääsisi porukkaan mukaan. Kyllä lapselle on opetettava jo pienestä se että oikeat kaverit eivät ole kanssasi mekkojesi tai lelujesi takia vaan ihan vaan oman itsesi takia.
 
Siinä on kuitenkin se vaara, että se lapsi yrittää olla äidin mieliksi rohkeampi kuin mitä oikeasti onkaan.

öö..Niin että parempi jättää vaan kannustamatta ettei lapsi vanhemman mieliksi uhmaa niitä kiusaajia? Se on sit parempi vaihtoehto että lapsi taipuu kiusaajien edessä,kuin että esittää rohkeaa vanhempien mieliksi? Mulla on onneks sen verran hyvät välit lapsiin että ei ne esitä mulle mitään. Ja he kertovat kyllä jos joku asia on hullusti. Ikinä,koskaan,en tule heille sanomaan että antakaa periksi ja taipukaa,vaan neuvon kulkemaan pää pystyssä ja etsimään seuraa jossa he kelpaavat omina itseinään. Mutta ymmärrän jos joku toinen tekee toisin. Tää on vain mun filosofiani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23148364:
Niin tuosta on sitten lyhyt matka siihen että teininä varastaa, harrastaa seksiä rahasta, polttaa (pilveä), juo ja valehtelee, ihan vain siksi että pääsisi porukkaan mukaan. Kyllä lapselle on opetettava jo pienestä se että oikeat kaverit eivät ole kanssasi mekkojesi tai lelujesi takia vaan ihan vaan oman itsesi takia.

Niinpä! En voi käsittää kuka vanhempi voi opettaa lapselleen että materialla ja toisten mielistelyllä pärjää elämässä. Jos ei mun paita kelpaa,niin se ei kelpaa. Silloin se koko tyyppi on semmonen että ei tartte kelvatakaan.
 
[QUOTE="huhhuh";23147612]Sehän se ongelma onkin. Parinkymmenen vuoden ajan kasvatusta on löysennetty ja löysennetty. Yritetään ymmärtää enemmän ja enemmän. Tässä tulos.[/QUOTE]

Saanko olla eri mieltä. Siis ellei tilanne ole nyt äitiyslomani aikana muuttunut niin kyllä aika tiukkaa meininki monissa perheissä on. Toki on niitäkin joilla ei ole rajoja ja lapset oireilevat siksi, mutta on paljon niitäkin perheitä joissa yleensä isä on todella tiukka, varsinkin näissä sukupuolirooleissa. On isiä jotka eivät koskaan ole kehuneet lastaan (nimenomaan poikaansa), pitäneet sylissä tai antaneet aitoa läsnäoloa ja hellyyttä. Nämä isät sitten siellä terapiassa alkavat miettimään millaista oma lapsuus oli ja joka kerta tarina on sama; oma kasvatus on suora kopio oman isän toimintaa.
Onneksi suuri osa nykymiehistä on pehmeämpi (en tarkoita nyt löysää kasvattajaa) ja ymmärtää lapsen tarpeita, mutta paljon on edelleen näitä äijiä joille ei sovi että poika on kiinnostunut vaikkapa tanssista jääkiekon sijaan.
 
[QUOTE="huhhuh";23144644]Pikkupoikaa puukotettiin vaaleanpunaisten vaatteiden takia | Perhe | Iltalehti.fi

Oikeasti. Mitä liikkuu vanhempien mielessä jotka kasvattavat lapset sukupuolettomiksi, käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita ja tanssimaan balettia jos kyseessä on poika????

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.[/QUOTE]

Minusta vanhemmat saavat kasvattaa vaikka balettia tanssivan pojan. Miten ihmeessä se on sinulta pois?
Minkä takia pitää jakaa tyttöjen maailmaan ja poikien maailmaan?

Johan sinulla on erikoisen ahdasmielinen käsitys asioista.
 
Minusta vanhemmat saavat kasvattaa vaikka balettia tanssivan pojan. Miten ihmeessä se on sinulta pois?
Minkä takia pitää jakaa tyttöjen maailmaan ja poikien maailmaan?

Johan sinulla on erikoisen ahdasmielinen käsitys asioista.

Ai miksi pitää jakaa maailma tyttöjen ja poikien maailmaan? Ehkäpä siksi että ihmiset on luotu niin että on kaksi eri sukupuolta. Kysymys sellaisenaan on jo täysin järjetön.

Kasvata balettipoika, mutta tee se niin ettei lapsen tarvitse kärsiä erikoisista vaatevalinnoista ja kynsilakoista johtuen koko lapsuutensa. :)
 
[QUOTE="huhhuh";23149105]Ai miksi pitää jakaa maailma tyttöjen ja poikien maailmaan? Ehkäpä siksi että ihmiset on luotu niin että on kaksi eri sukupuolta. Kysymys sellaisenaan on jo täysin järjetön.

Kasvata balettipoika, mutta tee se niin ettei lapsen tarvitse kärsiä erikoisista vaatevalinnoista ja kynsilakoista johtuen koko lapsuutensa. :)[/QUOTE]

Ihmiset on luotu kyllä miehiksi ja naisiksi, mutta ihmisiä ei ole luotu käyttämään vain joko vaalenpunaista tai vaaleansinistä, se on ihan vain keksittyä kulttuurin tuottamaa keinotekoista jaottelua.
 
[QUOTE="huhhuh";23149105]Ai miksi pitää jakaa maailma tyttöjen ja poikien maailmaan? Ehkäpä siksi että ihmiset on luotu niin että on kaksi eri sukupuolta. Kysymys sellaisenaan on jo täysin järjetön.

Kasvata balettipoika, mutta tee se niin ettei lapsen tarvitse kärsiä erikoisista vaatevalinnoista ja kynsilakoista johtuen koko lapsuutensa. :)[/QUOTE]

No surkastuuko ne kivekset siitä jos tykkää vaaleanpunaisesta? Ei se tee kenestäkään fyysisesti eikä henkisesti vähemmän miestä,jos tanssii balettia tai tykkää kynsilakasta. Joonas Hytönen on entinen balettitanssija. Monet rockmuusikot käyttävät kynsilakkaa. Käypä kysymässä onko niillä pallit tallella vai ei. Ja sen takia meitä on kahta sukupuolta,jotta lajimme voisi lisääntyä. Se,pitääkö pinkistä vai ei, ei liity siihen yhtään mitenkään.
 

Yhteistyössä