Poika valittiin varajäseneksi oppilaskuntaan, mitä tarkoittaa? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimiimii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en viitsinyt opettajalta ruveta tekstarilla kyselemään, toki kun vien pojan ensi viikolla kouluun ajattelin paremmin kysyä. Onko muut oppilaat siis jotenkin äänestäneet mun pojan tähän "rooliin" vai miten hänet siihen on valittu ?

Kouluissa on tietenkin erilaisia käytäntöjä, mutta meidän koulussa tuo tosiaan tarkoittaa sitä, että jos varsinainen jäsen ei pääse kokoukseen, varajäsen tuuraa. Oppilaskunnan jäsenet ainakin meidän koulussa valitaan luokan kesken järjestetyillä vaaleilla.

Onnittelut pojalle!

Hallitukseen, hallitukseen, hallitukseen! Mulla menee niin hermot kun ihmiset puhuu oppilaskunnasta. Oppilaskunta on kaikki oppilaat koulussa. Oppilaskunnan hallitus on erikseen, yleensä äänestyksellä, valitut oppilaat hoitamaan oppilaiden asioita.

Luokan oppilaat ovat äänbestäneet tyypit tähän hommaan. Käsittää käynnin kokouksissa kerran-pari kuussa. Joutuu silloin olemaan poissa tunnilta. Mikä oli tyttärelleni tosi epämiellyttyvää. Mutta poikasi menee vain silloin, kun varsinainen jäsen on estynyt.

[QUOTE="vieras";27616218]Hallitukseen, hallitukseen, hallitukseen! Mulla menee niin hermot kun ihmiset puhuu oppilaskunnasta. Oppilaskunta on kaikki oppilaat koulussa. Oppilaskunnan hallitus on erikseen, yleensä äänestyksellä, valitut oppilaat hoitamaan oppilaiden asioita.[/QUOTE]

Sori jos aiheutin hermojesi menetyksen, opettajan viestissä oli myös maininta oppilaskunnasta, ei hallituksesta mitään :flower:

Kyllä muistelisin omalta kouluajalta, että yleensä järjestetään jonkilainen äänestäminen. Aika harva tuohon oppilaskuntatoimintaan halusi osallistua (ainakin yläasteella näin) ja usein siihen valittiin lopulta sellaisia "tunnollisimpia" oppilaita luokalta jne. :D

• Tykkää
Reactions: miimiimii
[QUOTE="vieras";27616218]Hallitukseen, hallitukseen, hallitukseen! Mulla menee niin hermot kun ihmiset puhuu oppilaskunnasta. Oppilaskunta on kaikki oppilaat koulussa. Oppilaskunnan hallitus on erikseen, yleensä äänestyksellä, valitut oppilaat hoitamaan oppilaiden asioita.[/QUOTE]

Olet oikeassa. Eipä tuosta kannata kuitenkaan hermojaan menettää :)

Ok, eli kyseessä oli siis äänestystulos, että muut luokkalaiset äänestäneet poikaa siihen hommaan :) kiitos selvennyksestä! Onhan se tavallaan kiva kuulla, että pojasta pidetään koulussa, minkä tuo minusta kertoo. Varajäsenen tehtävä kuitenkaan ei ole niin "kuormittava" kuin ihan jäsenen.

Yhteistyössä