poika reputti ajokokeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä halunnut puhua siitä...oli niin ärsyyntynyt.nykysin ollaan tarkempia kun aikoinaan.itse mulla 15 v sitten meni eka inssi hylkäykseen, heitin autokoulun kirjan auton ikkunasta ja sanoin etten koskaan halua enää ajaa!mutta niinpä onnistuin=)

Isoissa kaupungeissa kuulemma vain 40% insseistä menevät ensi yrittämällä läpi. Jos inssin vastaan ottaja joutuu polkimiin koskemaan, sehän on heti hylkäys, samoin väärän kaistan ajo jne.. Se voi olla todella pienestä kiinni, mies hylättiin ekassa inssissä sen takia että kaista oli klo 17 asti vain bussi ja taxi kaista, mies ajoi sitä ja kello oli 2min vaille 17.. :whistle:

Täälläkin inssi suoritettu kahteen kertaan.. käytännössä neljään:

reputin henkilö-auto ja kuorma-auto inssit ekalla kerralla. toinen kerta kummassakin todensanoi.. :)

Mä reputin inssin aikanaan kun ryhmityin väärin kapealla yksisuuntaisella ja yksikaistaisella kadulla. Ihan kun kapealla yksisuuntaisella kadulla pystyisi ryhmittymään monella eri tavalla. :kieh:
Miehelle kun näytin sen kirjallisen hylkäyspaperin niin ei meinannut uskoa lukemaansa. Kait se vain on niin että tietty prosentti hylätään anyway.

Työkaverin lapsi sai ekalla yrityksellä hylsyn, kun auto osui parkkipaikalla reunakivetykseen, inssi vetosi siihen, että se olisi voinut olla auto. Toisella kerralla silläkin meni sitten läpi.
Mulla on inssi vielä edessä, että saa nähdä kuin käy, eiköhän se tässä kuukauden sisällä selviä, alkaa jo vähän hirvittää.

Hyvä siis se että ei päässyt läpi ,kun ei ollut valmis..rahanmeno vaan tässä harmittaa, kun olen peruspäivärahasta maksanut tuon autokoulun...No, jospa vielä pääsee.Sillä hetkellä kyllä ottaa kaaliin!!!

On kyllä sanottava, että tuota inssiajoa ei oikein voi verrata mihinkään normaaliin ajoon, kun se aiheuttaa ylimääräistä jännitystä ja siinä syynätään kaikkea niin älyttömän tarkkaan ja riippuu vielä miten tarkka inssi siinä vieressä istuu. Tulee varmaan helpommin tehtyä ihan älyttömiäkin virheitä, kun jännittää niin paljon.
Toisaalta miten muutenkaan sitä ajotaitoa punnitsisi.

best-cry-o.gif

Minä pääsin inssistä vasta kolmannella yrityksellä läpi. Ite olin kotoisin pikkukylästä ja autokolun suoritin Tampereelle. Hyvä kun osasin siellä pyörällä/kävellen liikkua saati sit autolla ja lisäksi olin kova jännittämään. No kortin kummiskin sain.

mulla meni kirjalliset heti läpi mut inssi tokalla.
ryhmityin väärälle kaistalle liikenneympyrässä ja paniikissa sit pysähdyin, ku en päässykkään kääntymään siitä mistä piti.
vittu että vitutti ja tokalla vasta läpi

Kirjalliset toisella. Inssi neljännellä. :) Ei naurattanut silloin! Vastaantulijan kaistalle ryhmittyminen, pysähtyminen suojatien eteen pysäköidyn auton viereen ja punaisia päin ajaminen. Opetusluvalla suoritin, pikkukaupungista olen kotoisin ja isossa kaupungissa ajoin inssin.

Pari kertaa olen ajanut auton ojaan. Muuten on reilut kymmenen vuotta mennyt hyvin. Mittarissa on ehkä 100000km neljässä eri maassa ajeltuna.

Rahanmeno harmittaa tottakai, mutta kyllä poika inssistä läpi pääsee sitten kun on ajotaidoiltaan valmis.

Mulla meni kirjalliset ja inssi läpi ekalla yrityksellä. Enkä aja autoa ikinä :D, eli se siitä ajokortin hyödystä.

On kyllä sanottava, että tuota inssiajoa ei oikein voi verrata mihinkään normaaliin ajoon, kun se aiheuttaa ylimääräistä jännitystä ja siinä syynätään kaikkea niin älyttömän tarkkaan ja riippuu vielä miten tarkka inssi siinä vieressä istuu. Tulee varmaan helpommin tehtyä ihan älyttömiäkin virheitä, kun jännittää niin paljon.
Toisaalta miten muutenkaan sitä ajotaitoa punnitsisi.

Tuo on niin totta. Silloinen luokkakaveri reputti siksi, että eräs vanha pappa meinas ajaa kolmion takaa kylkeen. Olisi kuulemma pitänyt ennakoida se paremmin :confused:. Mun miehen piti ajaa taskuparkki sellaiseen parkkiruutuun, jonka edessä ja takana oli tyhjä ruutu, kun taas mun piti tehdä se loivassa ylämäessä. Reilu meininki... :D

Ymmärrän kyllä että harmittaa, kun rahaa menee. Ja toisaalta voi hyvin olla, että poikasi tekemä virhe oli joku täysin mitätön, mutta inssi nyt vaan oli sillä tuulella.

Mä ymmärrän jos vilkkaan kaupungin lapsi ei inssistä ekalla kerralla läpi mene, mutta kertokaa mulle, miten on mahdollista, että joku reputtaa kirjalliset?! Herran jestas, kysymykset ovat alakoulutasoa, eikä sitä ajo-opetuskirjaa tarvitse edes vilkasta sitä varten!

Saanko udella mikset aja?

Ei ole vaan ollut tarvetta, tai sellainen olo. Monta vuotta oltiin autottomia koska emme tarvinneet autoa, viime syksynä ostimme taas auton miehen työmatkojen takia.

Ajoin kesällä 2004 viimeeksi, jos oikein muistan. Mun kouluun kävelee 15 minuutissa, ja busseja kulkee ainakin 10 kpl tunnissa jos keskustaan tms haluan (matkustan opiskelijahintaan, molemmat lapset ilmaiseksi, ja vältyn parkkiongelmilta).

Olisihan mulla auto käytössä oikeastaan joka päivä, ja ajatuksena on ollut alkaa taas ajamaan, mutten ole vielä saanut aikaiseksi. Jos vaikka ensi viikolla kokeilis taas :)

Mä ymmärrän jos vilkkaan kaupungin lapsi ei inssistä ekalla kerralla läpi mene, mutta kertokaa mulle, miten on mahdollista, että joku reputtaa kirjalliset?! Herran jestas, kysymykset ovat alakoulutasoa, eikä sitä ajo-opetuskirjaa tarvitse edes vilkasta sitä varten!

Joskus niissä kirjallisissakin voi mennä lukkoon. Tai esimerkkikuvissa on vähän vaikeasti havaittava liikennemerkki, kysymys on kompakysymys... En tiedä millä systeemillä kuvia nykyään katsotaan, mutta mun aikanani tais olla vielä jotkut diakuvat käytössä :D Ei niistä välillä saanut mitään selvää...

Ei ole vaan ollut tarvetta, tai sellainen olo. Monta vuotta oltiin autottomia koska emme tarvinneet autoa, viime syksynä ostimme taas auton miehen työmatkojen takia.

Ajoin kesällä 2004 viimeeksi, jos oikein muistan. Mun kouluun kävelee 15 minuutissa, ja busseja kulkee ainakin 10 kpl tunnissa jos keskustaan tms haluan (matkustan opiskelijahintaan, molemmat lapset ilmaiseksi, ja vältyn parkkiongelmilta).

Olisihan mulla auto käytössä oikeastaan joka päivä, ja ajatuksena on ollut alkaa taas ajamaan, mutten ole vielä saanut aikaiseksi. Jos vaikka ensi viikolla kokeilis taas :)

Oukkidoukki. Tuli vain mielen sopukkaan sellainen ajatus ettet "uskalla" jostain syystä. Vähän ehkä väärä sanavalinta. Että kammoksut jostain syystä ajoa.

Enpä päässyt minäkään inssistä tänään läpi. Ajotaidossa ei mitään vikaa, mutta tein inssin mukaan virhearvioinnin kun eräällä pienellä kadulla oli pysäköity kuorma-auto keskelle tietä ja totesin, että ei tuolta vasemmalta mahdu ohi, oikealla oli enemmän tilaa. Mutta inssin mielestä minun olisi kuitenkin pitänyt mennä sieltä vasemmalta. Siellä vasemmalla puolella autoa se kuormurin kuski, just alkoi ilmeisesti ottamaan letkua ulos autosta tai jotain, että sitä tilaa olisi ollut ihan äärettömän vähän.

Voin sanoa että hieman otti päähän ja ajo-opettajankin mielestä ihan älyttömästä syystä hylkäsi.

No meillä oli autossa myös kolmas tyyppi mukana, joka arvioi tän inssin työtä, joten oli siksi ehkä ylettömän tarkka. Ensi kerralla, elikkä maanantaina minä en huoli ainuttakaan ylimääräistä sinne autoon mukaan.

Paljonkohan siitä on aikaa, kun olet teoriakokeesi käynyt? Ja jos et satu tietämään, niin lähes koko teoriakoe on kuvallisia kysymyksiä, joista monet on tarkoituksella tehty mahdollisimman vaikeiksi.

Yhteistyössä