Olisipa mukavaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli tuossa mieleeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuleeko sit siivoojat pesemään potilaat/potilaiden paskat, syöttämään, juottamaan, lääkitsemään, mittailemaan verenpaineet, hoitamaan haavat, elvyttämään, avustamaan lääkäreitä leikkauksissa ym.toimenpiteissä... v*tun idiootti! jokaista työntekijää tarvitaan sairaaloissa! niin hoitajia kuin siivoojia! lopeta palstan selailu jos kerta kupoliin ottaa!

UPS! Tällä immeisellä tais kolahtaa nilkkaan.

Lopettakoon hoitajat sen narinan ja olisivat tyytyväisiä nykyiseen. Niin monella alalla kun on paljon paljon paljon huonompi palkka kuin heillä, vaikka koulutus olisikin yhtä pitkä kuin niillä. Ja silti "kituuttavat" elää. No mut ne narisijathan on itse ammattinsa valinneet. On siellä joukossa onneksi järkeviäkin, jotka ovat nykyiseen palkkaansa tyytyväisiä. Ylipäätänsä tyytyväisiä siihen et on töitä, josta liksaa sen verran saa et toimeen tulee.

No johan on taas kommenttia :o
Miltähän tuntuisi olla sairaalassa hoidettavana jossa hoitaja olisi "pakotettu" tekemään työtään eikä olisi itse valinnut alaansa...
Eiköhän se ole pitkälti kutsumusammatti tuokin, niinku moni muukin.
On kai kaikilla yhtälainen oikeus "narista" jos palkka ja työn määrä/laatu ei kohtaa ensinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuli tuossa mieleen...:
että kukahan todella tekis nuo siivoustyöt jos siivoojat menis lakkoon?! Itse ainakaan hoitajana en niitä ehtisi tekemään, eikä kyllä kukaan muukaan joka mun kanssa on samassa paikassa töissä. Jonkun mielestä hoitajat narisee turhasta, no, katsotaanpa sitten kun oma läheinen on hoidossa sairaalassa, palvelutalossa tai kotihoidossakin.... Sieltä se kannustus tulee tähän työhön, samoin arvostus siitä miten tällä palkalla jaksaa tehdä näinkin raskasta työtä. Luulempa että nämä, ketä tämä "hoitajien nariseminen palkoista" ärsyttää, on ihminen kellä kaikki ollut tähän asti niin hyvin ettei osaa hoitajien työtä arvostaa...
Mutta jos joskus omalle kohdalle napsahtaa ja huomaa että se oma rakas läheinen on mahdollisimman hyvässä hoidossa, osaa antaa arvoa sille!! Ja silloin sitä viimeistään ajattelee hoitohenkilökunta TODELLA ansaitsee parempaa palkkaa raskaasta työstään!!!

OTIT SIT MUN NIMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARGH!

Mun mielestä potilaat saisivat mennä lakkoon. Lisää hoitajia ja hoitoon rahaa, siihen saakka linnoittautuisivat sängyistä tekemiensä barrikadien taakse ja sieltä nakkelisivat p*skaa silmille sellaisille jotka yrittäisivät lakkoa lopettaa. Kaarimaljoista tulisi hyviä linkoja tarkoitukseen.

Oletteko muuten koskaan ajatelleet noiden sairaaloiden ym. hoitolaitosten henkilökunnan parkkipaikkoja? Millaisia autoja siellä on? Malli? Vuosi? Millaisilla palkoilla ne on sit ostettu? Meneekö hoitajilla palkat autolainan lyhennykseen? Ja sit naristaan kun tulee niin vähän liksaa.

luuletko ettei kellään hoitajalla oo rikasta miestä? meidän osaston työntekijöiden miehet ovat suurimmaksi osaksi paperimiehiä...

No siinä toinen narisija laji, jotka narisevat joka kerta tahtonsa läpi. Ihmekös tuo kun "tavallisille" töitä tekeville (muutakin kuin koneen edessä istuville) ei sit sitä rahaa riitäkään niin että palkkoja vois nostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotihoito:
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
No eipä tuntuis juuri missään...

Kaikella kunnioituksella muita ammattiryhmiä kohtaan, mutta meidän talossa ei ole yhtään sellaista homma mitä me hoitajat ei voida tehdä ja meille sälytetään milloin mitäkin. Esim ruokkoomme linjaston, tiskaamme viikonloppuisin jne, pesemme tarvittaessa pyykkiä ja iinoammekin tarvittaessa, välillä jopa siivojan jälkiä...

Paljon on hommia joita ei voi tehdä muut kuin me hoitajat. Meillä siis hoitajien lakko olisi se joka talon kaataisi!!!!

Millaisessa paikassa olet töissä?
itse kotihoidossa, palvelutalossa. Meillä on YKSI laitoshuoltaja joka pitää pääosin huolen käytävien ja yleisten oleskelutilojen siisteydestä. Hoitajat meillä tekee kaiken (myös pieruroiskeet ja paljon pahemmatkin), pesut, saunotukset jne. kotien siivoukset ja lakanoiden vaihdot. Ruuan jaot ja pakkaamiset.
ÄRSYTTÄÄ YLEISTYS NIILTÄ JOTKA EIVÄT OSAA AJATELLA HOITAJIA MUUALLE KUIN SAIRAALAAN!

Vanhainkoti-palvelutalo (sisältää siis molemmat). Meillä keittiö, josta viedään myös koululle. Me teemme osan köökihommista saadaksemme pidettyä tämän keittiön. Siivooja on, jolla vaihteleva työmotivaati. Pesulakin löytyy, mutta ei joka päivä ole työntekijä töissä. Meidän siis tehtävä vähän kaikkea ja aina vaan sälytetään enemmän...
Asiakkaita löytyy monenlaisia, mutta osa kiittää säännöllisesti ja se tuntuu hyvälle. Eräs mummo (nyt jo vainaa) kiitteli jokapäivä vuolaasti ja sanoi "isäkin sanoi aina, että hoitajat ovat taivaasta kotoisin". Niinhä me ollankin :D ... Niin joten kaiketi meidän kuuluisi sillä Pyhällä hengellä elää

onko kukaan koskaan ajatellut miten raskasta siivoojan tai oikeestaan laitosapulaisen tai toimitilahuoltajan työ on?

kukaan ei arvosta siivoojien työtä mutta jos työ jättää tekemättä siitä kärsii kaikki!

Ne paperimiehetkö ostaa akoilleen auton ja itse nuukusissaan kulkevat pyörällä töihin, jotta sais vielä talolainatkin maksettua sen rouvan hienon auton lisäksi? Tai sit ne itse ajaa iän ikuisella autolla, jotta vaimoke saa ajaa "hienostuneesti" töihin esim. uudella volvolla tahi mersulla.

onko kukaan koskaan ajatellut miten raskasta siivoojan tai oikeestaan laitosapulaisen tai toimitilahuoltajan työ on?

kukaan ei arvosta siivoojien työtä mutta jos työ jättää tekemättä siitä kärsii kaikki!

ASIAA!!!!!!

itse tiedän. oon siivonnu ennen kuin hoitajaksi aloin! siksi arvostan todella siivoojan/laitosapulaisen tekemää työtä. ja itse kiitän aina kun he auttavat! miksei mene jakeluun ihmisillä, että kaikki työ on arvokasta ja kaikkia meitä tarvitaan...? ja miksi naisvaltaiset alat eivät saa vaatia palkankorotuksia, heti tulee siitä hirveä meteli!

Onko kukaan ajatellu Miten kävis jos ravintola ja kaupanalan ihmiset alkais lakkoon? Mun mielestä on tosi tyhmää väheksyä mitään alaa, koska kaikkia tarvitaan. Melkeinpä kaikkien työ on jollain tavalla kytköksissä toiseen! Toisilla on henkisesti raskaampaa toisilla fyysisesti! Mä en todellakaan ole tyytyväinen palkkaani joka on varmaan pohjimmaisena tai ainaki hyvin lähellä sitä. Työstäni tykkään, mutta palkka on ihan paska! Oikeastaan ihan naurettava :laugh:

Mun puolesta vois kansanedustajien palkkaa laskea ja siirtää niitä kansalaisten palkkoihin!

Niin voisivat tehdä. Kansanedustajille tavan palkat. Ja tasa-arvoisesti sitä palkkaakin pitäisi saada normaali kansalaisten. "Tasa-arvon" ja hyvinvointi valtion maassa.

Jokainen meistä on alansa valinnut, on se sitten sairaanhoitaja,siivooja,kassaneiti tai tarjoilija. ja jokainen meistä tietää aivan varmasti sen että noissa ammateissa ei pääse rikastumaan. Mulle on aivan sama saako hoitajat lisää palkkaa vai ei ja aivan sama saako siivoojat vai ei.

Mutta helvetinmoinen haloo on noussu tästäkin asiasta...

paikallisessa vanhainkodissa hoitajat siivoavat yöllä yleiset tilat + pesevät pyykkiä ja aamulla vanhusten huoneet . Paikallisessa tk:ssa yöllä pestään pyykkiä, täytetään kaapit ainakin. Tahrojen poisto kuuluu kaikille, eli esim oksennuksen korjaa se joka sen ekaks huomaa. Potilaan lähtiessä hoitaja on mukana petaamassa sänkyä jos vain kerkiää. Ja aamutoimien ohessahan sängyt petataan/petataan puhtaaksi, ja myös sairaanhoitaja osallistuu tähän (samoin aamupesuihin, kunnes joutuu lähteen lääkkeidenjakoon)

Yhteistyössä