Mä en muuten usko, että pojalla on oikeasti mitään käsitystä siitä, mikä se possuflunssa on. Se kuuli uuden sanan ja teki siitä omat johtopäätöksensä (tietää millainen eläin on possu ja tietää millainen tauti on flunssa) - eli kun on possuflunssa, niin flunssaa sairastava ihminen muuttuu possuksi.Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:näin todellakin! Jäähypenkille istumaan ja miettimään käytöstään, hyi sentään!Alkuperäinen kirjoittaja voi jumantsuka:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:No ei tietenkään naurata, kova tauti se tuntuu olevan lievänäkin. Mutta miten mun olis pitänyt pojan leikkiin suhtautua?Alkuperäinen kirjoittaja mietis:kuules söhrääjä, sua ei kyl sitte naurata yhtään kun poikas saa sen oikeesti ja on kuumeessa.
Luultavasti antaa selkään, ja huutaa hysteerisenä, ettei kyseistä sanaa ikinä tule lausuttaman kodin seinien sisäpuolella, eikä sinun kuultesi..
Meidän esikko oli 6v. kun käveltiin kaupungilla, sitten hän näki kuolleen linnun edessään maassa. Pysähtyi ja kiersi kaukaa... "onneks mä huomasin ton, muuten olis tullu lintuflunssa!" hän huokaisi
ja hei, muksuille voi ihan kertoa, että sikainfluenssaan on lääkkeet ja lääkärit auttaa jne. Ettei ole pelottava ja hämmentävä asia. Onko pakko kertoa, että siihen voi kuolla ja ettei lääkkeet auta kaikkia? Ehkä jos teillä on tapana kertoa myös että auto-onnettomuuksissa kuolee hirmuisesti ihmisiä, ja että hukkua voi aikuinenkin. Täysi totuus sitten joka asiassa ilmi.
p/s meillä on possulunssaa lievässä muodossa, enkä pahoittanut mieltäni ap:n kirjoituksesta =)
Jos (tai kun) tauti meille rantautuu, niin voi olla, etten edes kerro sille, että tämä on nyt se possuflunssa. Kunhan sairastetaan tauti pois, toivottavasti menee lievänä kans.