Poika possuflunssassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sinun poika sanoo hassuja juttuja. Taitaa olla kielellisesti aika lahjakas? :)
Niin se taitaa olla :D. Äsken se tuumas iltapuurolla, että älä sitten äiti kitsastele sen soseen kanssa (haluaa edelleen pilttisosetta puuron "silmäksi"). Mä oon usein ihan äimänä sen sanavalintojen kanssa - mistä se kaiken oppiikin, ja käyttää vielä oikeassa yhteydessä. Ei tajuu. :heart:
 
simppis
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sinun poika sanoo hassuja juttuja. Taitaa olla kielellisesti aika lahjakas? :)
Niin se taitaa olla :D. Äsken se tuumas iltapuurolla, että älä sitten äiti kitsastele sen soseen kanssa (haluaa edelleen pilttisosetta puuron "silmäksi"). Mä oon usein ihan äimänä sen sanavalintojen kanssa - mistä se kaiken oppiikin, ja käyttää vielä oikeassa yhteydessä. Ei tajuu. :heart:
:D Aikamoisia sanavalintoja kyllä :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sinun poika sanoo hassuja juttuja. Taitaa olla kielellisesti aika lahjakas? :)
Niin se taitaa olla :D. Äsken se tuumas iltapuurolla, että älä sitten äiti kitsastele sen soseen kanssa (haluaa edelleen pilttisosetta puuron "silmäksi"). Mä oon usein ihan äimänä sen sanavalintojen kanssa - mistä se kaiken oppiikin, ja käyttää vielä oikeassa yhteydessä. Ei tajuu. :heart:
Kitsastele. :D :heart: Ihana pentu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Vittu plaa-plaa-plaa :headwall:

*hetkellinen sekoaminen saattaa kaduttaa huomenna, mutta nyt vituttaa*
:LOL: :LOL: täällähän hajoillaan ihan huolella :LOL:

kuin myös
:LOL: mä tuossa yks päivä jo avauduin yhdessä toisessa ketjussa kun se on näköjään aivan sama mimmosta ketjua tänne avaa, niin on het-justiinsa joku Jumalasta seuraava supermutsi nokkimassa ja sormi pystyssä paasaamassa miten asiat PITÄÄ tai OLISI PITÄNYT tehdä...my God että se on joillain vakavaa tää elo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Vittu plaa-plaa-plaa :headwall:

*hetkellinen sekoaminen saattaa kaduttaa huomenna, mutta nyt vituttaa*
:LOL: :LOL: täällähän hajoillaan ihan huolella :LOL:

kuin myös
:LOL: mä tuossa yks päivä jo avauduin yhdessä toisessa ketjussa kun se on näköjään aivan sama mimmosta ketjua tänne avaa, niin on het-justiinsa joku Jumalasta seuraava supermutsi nokkimassa ja sormi pystyssä paasaamassa miten asiat PITÄÄ tai OLISI PITÄNYT tehdä...my God että se on joillain vakavaa tää elo.

Juu, nimenomaan :D. Ja MUA niin usein sanotaan täällä tosikoksi...
 
kyllä vain
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
No voi herrajumala. :headwall: Eiku joo, ilmotus heti sossuun ku poika 3 vee on kuullut possuflunsasta.
:huom: heti ja ehdottomasti! Tää on vakava asia! Tuleva nuorisorikollinen ehkä kasvamassa! Voitais vielä pelastaa!!
 
voeivoei
Siis ap:n olis pitänyt torua poikaansa käytöksestä ja kertoa asian olevan vakava. Ei mikään leikin asia! Sitä sitten pikkupoika olisi yöt läpensä pohtinut painajaisissaan ja valvottanut koko perhettä ja ties mitä... jaadijaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voeivoei:
Siis ap:n olis pitänyt torua poikaansa käytöksestä ja kertoa asian olevan vakava. Ei mikään leikin asia! Sitä sitten pikkupoika olisi yöt läpensä pohtinut painajaisissaan ja valvottanut koko perhettä ja ties mitä... jaadijaa.
No ilmeisesti :D. Paitsi että sitten mä olisin ollut pahis, hsyteerikko, joka kiusaa lastaan eikä ymmärrä suojella tätä vahingolliselta informaatiolta.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja voeivoei:
Siis ap:n olis pitänyt torua poikaansa käytöksestä ja kertoa asian olevan vakava. Ei mikään leikin asia! Sitä sitten pikkupoika olisi yöt läpensä pohtinut painajaisissaan ja valvottanut koko perhettä ja ties mitä... jaadijaa.
No ilmeisesti :D. Paitsi että sitten mä olisin ollut pahis, hsyteerikko, joka kiusaa lastaan eikä ymmärrä suojella tätä vahingolliselta informaatiolta.
No nimenomaan näin! mutta sama se, kyllä sua tästä suhtautumisestakin saadaan tarpeeksi haukkua, mutta olishan se toisaalta kiva jos saataisiin vielä sen päälle haukkua tosta tahallisesta pelottelemisestakin.. joten et viitsis? Jos vaikka menisit nyt heti kertomaan? =)
 
kuokkavieras
4-vuotiaani tietaa varsin hyvin possuflunssasta silla jo tarhan puolesta on asia selvitetty. Asumme Lontoossa ja tarhassakin ollut tapauksia johon lapsi on vaan todennut etta eihan se kivaa oo sairastaa mutta jos ottaa laaketta ja nukkuu paljon niin paranee:) En kylla ymmarra mita ihmeen vahinkoa siita voi olla etta asioista puhutaan lapsen ymmarryskyvyn mukaisesti!?!
 
voi jumantsuka
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja mietis:
kuules söhrääjä, sua ei kyl sitte naurata yhtään kun poikas saa sen oikeesti ja on kuumeessa.
No ei tietenkään naurata, kova tauti se tuntuu olevan lievänäkin. Mutta miten mun olis pitänyt pojan leikkiin suhtautua?

Luultavasti antaa selkään, ja huutaa hysteerisenä, ettei kyseistä sanaa ikinä tule lausuttaman kodin seinien sisäpuolella, eikä sinun kuultesi..

 
huuuuuu
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ei munkaan 5v tiedä mistään flunssista mitään. Kun ei olla siitä kotona vaahdottu, niin ei tarvi tuommoisilla asioilla leikkiä.
No ei varmaan monellakaan siitä kotona vaahdota, mutta muualla sitten sitäkin enemmän. Koko ajanhan siitä jossain on.
Ja niinkuin sörhis tuolla jo mainitsi, ei se nimi ole se joka pelottaa vaan se miten ihmiset panikoi itse ym..jotain tonne suuntaan, ja se on ihan taivahan tosi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jumantsuka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja mietis:
kuules söhrääjä, sua ei kyl sitte naurata yhtään kun poikas saa sen oikeesti ja on kuumeessa.
No ei tietenkään naurata, kova tauti se tuntuu olevan lievänäkin. Mutta miten mun olis pitänyt pojan leikkiin suhtautua?

Luultavasti antaa selkään, ja huutaa hysteerisenä, ettei kyseistä sanaa ikinä tule lausuttaman kodin seinien sisäpuolella, eikä sinun kuultesi..
näin todellakin! Jäähypenkille istumaan ja miettimään käytöstään, hyi sentään!

Meidän esikko oli 6v. kun käveltiin kaupungilla, sitten hän näki kuolleen linnun edessään maassa. Pysähtyi ja kiersi kaukaa... "onneks mä huomasin ton, muuten olis tullu lintuflunssa!" hän huokaisi :D

ja hei, muksuille voi ihan kertoa, että sikainfluenssaan on lääkkeet ja lääkärit auttaa jne. Ettei ole pelottava ja hämmentävä asia. Onko pakko kertoa, että siihen voi kuolla ja ettei lääkkeet auta kaikkia? Ehkä jos teillä on tapana kertoa myös että auto-onnettomuuksissa kuolee hirmuisesti ihmisiä, ja että hukkua voi aikuinenkin. Täysi totuus sitten joka asiassa ilmi.

p/s meillä on possulunssaa lievässä muodossa, enkä pahoittanut mieltäni ap:n kirjoituksesta =)
 
ai niin, ei meillä oltu kotona vaahdottu lintuinfluenssasta, en tiiä mistä oli kuullut. Mutta sen jälkeen asiasta keskusteltiin rauhassa, eikä poika säikkynyt lintuja tai kiertänyt linnun jätöksiä metrien päästä... Rauhallisesti ja kauhistelematta kun aikuiset on, niin lapsi näkee ettei ole tarvetta paniikkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Minusta tuo oli ihan hauska juttu vaikka asia vakava onkin :) Lasten mielikuvitus on just näin konkreettinen.

Kerran sanoin yhdelle tutulle 3v pojalle kun uitiin saunasta eikä halunnu tulla löylyyn että varo sulle kasvaa hain evä selkään kun oot niin kova uimahai. Poika kokeili heti selkäänsä että joko se evä on tullut esiin. Mua nauratti, mutta toinen otti asian ihan tosissaan.
Toisinaan lasten herkkäuskoisuus on heille itselleen pahaksi: http://www.ircquotes.fi/?51961
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Tuuppa kertomaan mitä "herrasi" pläjäyttää sitten kun ihan oikeesti on possulunssa päällänsä? Mielenkiinnolla odotan :whistle:
voi kyllä mekin muksuina kaikkea leikittiin! esim. pahista ja poliisia, ammuttiin toisiamme puupyssyillä. Mitäköhän mä pläjäytän sitten kun mua ammutaan oikeesti jos vaikka oon pahis kun ajan ylinopeutta :eek: Kuka odottaa lapselta loogisuutta ja asioiden ymmärtämistä, kun ei se heidän kehityksensä mukaisesti ole edes aina mahdollista |O
 

Yhteistyössä