Poika pääsee ripille, puku vai suorat housut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rippiläisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rippiläisen äiti

Vieras
On vuosia siitä, kun olen rippijuhlissa ollut, mutta tänä kesänä oma kullanmuru konfirmoidaan. Miten pojat yleensä pukeutuvat tähän juhlaan. Onko tumma puku, vaalea puku, suorat housut ja kauluspaita, farkut ja kauluspaita vai farkut ja ruutupaita?

Kyllä se puku on näyttänyt olevan yleisin vaihtoehto pojilla. Ja kokemusta on viime- ja toissakesältä. Omat lapset on vielä pieniä mutta farkkuja en kyllä edes mainitsisi vaihtoehtona, varsinkaan omien rippijuhlien yhteydessä.

harvalla nykyisin puku on, seurakunnastakin tuli ohje, että siistit vaatteet. ja farkutkin nhyväksyvät, kun eiköhän jokapaisassa nykyisin oo käytössä ne albat. kengistä sanottiin, että ei saa olla lenkkikengät, koska ne näkyy sieltä alban alta

Meillä oli tummat suorat huosut ja valkea lyhythihainen kauluspaita ja mustat kengät. Ne kengät on tärkeimmät, muu peittyy aika hyvin alban alle. Tumma puku tai tummat suorat housut kauluspaidan kera on lähes kaikilla.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29947674:
harvalla nykyisin puku on, seurakunnastakin tuli ohje, että siistit vaatteet. ja farkutkin nhyväksyvät, kun eiköhän jokapaisassa nykyisin oo käytössä ne albat. kengistä sanottiin, että ei saa olla lenkkikengät, koska ne näkyy sieltä alban alta

Minun mielestä nykyisin harvalla ei ole pukua. Omien poikien ripariryhmissä vain pari poikaa oli ilman pukua. Lisäksi ysiluokalla todistusten jakoon oli koulu toivonut siistiä vaatetusta, joten sielläkin oli pojilla puvut päällä lähes kaikilla. Itse kysyin pojilta, millaiset vaatteet he juhliin haluavat ja sen mukaan mentiin.

Poika teki itse valinnan, että haluaa mustan puvun. Itse olisin kelpuuttanut myös farkut ja kauluspaidan, mutta pojan valinnalla mennään. Haluaa kuulemma vaaleanpunaisen paidan ja krakan kaveriksi. Kiitos kenkämuistutuksesta, sitä en ollut edes ajatellut.

Yhteistyössä