Konfirmoitavan juhla-asu??? Apuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Esikoiseni pääsee ripille lauantaina ja nyt iski paniikki juhla-asun suhteen. Pojalle on hankittu mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja solmio. Tänään poikani kertoi että joku kaverinsa (pääsee myös ripille) pukeutuu tummaan pukuun. Nyt tulikin tenkkapoo asun suhteen, pitääkö tässä lähteä vielä takin ostoon ettei poika olisi tilaisuuteen alipukeutunut?! Viisaammat neuvokaa, miten itse pukisitte/olette pukeneet lapsenne konfirmaatioon/omiin rippijuhliinsa? Meidän nuorelle kun tuo vaateasia on "ihana sama" niin kuin melkein kaikki muukin tänä päivänä...Eli päätöksen joudun tekemään minä:( ja sitten saan mahdolliset haukut päälle:/

Siellähän on ne albat päällä, ei sieltä pilkistä kuin kengän kärjet. Näillä ilmoilla voi puvun kanssa tulla turhan kuumat oltavat. Kotona se juhla-asu näkyy, tiedät kai parhaiten itse, millaista porukkaa olet kutsunut ja millaisessa asussa heidän seurassaan on sopivasti pukeutunut.

Valitsemasi asu on oikein hyvä! Osalla on puku, mutta poikasi on varmasti ensi lauantaina ihan tyytyväinen, ettei ole pukua (hellettä luvassa).
Jos kirkossa on Alba, niin asuhan näkyy käytännössä vain kotona, eikä siellä ole muita ripille päässeitä. Ja korostan vielä, että valitsemanne asu on loistava rippilapselle, on varmasti monia muitakin noin pukeutuneita.

Mun kummipoika pääsi ripille tossa hetki sitten ja kaikilla pojilla oli tummapuku päällä, oli kyl aikast komeeta sakkia :) Mutta osta tummien housujen kanssa irtotakki ja joku värillinen paita ja taas on poika maailman kartalla!

Huom! Paikkakunnalla on sovittu että pojilla on puku päällä ja sitä sitten käytetään pitkin vuotta koulun juhlissa siis illallisissa ja sellaisissa. Ysi luokalla kun heillä on tanssiaiset, illalliset jne.

Meidän jätkä ei suoria jalkaansa laittanu, puvusta puhumattakaan! Päällä oli siistit farkut ja pikee paita, ja niin näky olevan monella muullakin pojalla:) Oli jopa "lökö" farkkusia poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Mun kummipoika pääsi ripille tossa hetki sitten ja kaikilla pojilla oli tummapuku päällä, oli kyl aikast komeeta sakkia :) Mutta osta tummien housujen kanssa irtotakki ja joku värillinen paita ja taas on poika maailman kartalla!

En lähtisi kyllä ap:nä kauppaan, varsinkin kun on hellettä luvattu. Jos pojalle itselleen on "ihan sama", niin ei kannata irtotakkia ostaa yhtä päivää varten.

Mun pojalla oli viime kesänä mustat housut, musta lyhythihainen kauluspaita ja punainen kravatti. Joillakin oli puku päällä ja joillain jotain muuta. Vaatetus vaihteli todellakin laidasta laitaan

Meillä ei poika pukua halunnut (onneksi) ja olisi varmaan ollut vain kerran käytössä.. Poika kumminkin kasvaa vielä

Kiitos vastauksista, taitaa olla irtotakin osto edessä. En todellakaan kestä katsoa, että lapseni on ainoa joka poikkeaa joukosta pelkän paitansa ansiosta. Kotona voi heittää takin naulaan samantien, hellettä kun on luvannut.

Yhteistyössä