poika ollut vkon omilla teillään ja kukaan ei voi tehdä mitään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopa joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joopa joo

Vieras
Uskomatonta, että teinipoika ollut vkon omilla teillä, rahatta ja koulussa käymättä eikä kukaan voi tehdä mitään! Lastensuojelu teki kiireellisen sijottamispäätöksen pyynnöstäni, mutta koska poika ei ole kotona ei häntä voida hakea laitokseen ja muualta haku ei kuulemma onnistu! Poliisille on tehty katoamaisilmoitus, mutta aktiivisesti eivät etsi koska epätod.näk.että poika olisi korkeintaan muuta kuin harmeissa, mutta ei siis hengenvaarassa tms.! Näinkö kädetön yhteiskunta on, että ensin pitää todella jotain sattua ennenkuin mitään voi tehdä? Arvatkaapa äidin huoli lapsesta ja mistään en osaa lähteä hakemaan, kaikki tiedossa olevat kaverit käyty läpi ja muista ei tietoa! Nuoret suojelevat toisiaan ja kukaan ei muka tiedä mitään!

Viranomaisilla ei ole resursseja etsiä karkureita, täysin mahdoton tehtävä (toimin itse sillä alalla joten tämän tiedän.)

Vastuu näissä tilanteissa on vanhemmilla, kaikki on kiinni kasvatuksesta ja siitä onko rakennettu lapselle hyvä perusturva, lapsuus jne. Teillä ilmeisesti ei ole, älä siis valita kun valtio ja sen työntekijät eivä tule ongelmianne ratkaisemaan. Se oli sun tehtävä.

Voimia sulle!
Just näin kädetön tämä yhteiskunta on! Meillä sossu kielsi hakemasta meille "osittain sijoitettua" tyttöä aikanaan, hakeminen kuului isälle (asui puoliksi meillä ja puoliksi isällään ja katosi usein taitamattoman ja hyväuskoisen isän luota.). Poliisilta tai muilta viranomaisilta ei apua saanut. Nyt tyttö täysi-ikäinen ja edelleen hunningolla.

Viranomaisilla ei ole resursseja etsiä karkureita, täysin mahdoton tehtävä (toimin itse sillä alalla joten tämän tiedän.)

Vastuu näissä tilanteissa on vanhemmilla, kaikki on kiinni kasvatuksesta ja siitä onko rakennettu lapselle hyvä perusturva, lapsuus jne. Teillä ilmeisesti ei ole, älä siis valita kun valtio ja sen työntekijät eivä tule ongelmianne ratkaisemaan. Se oli sun tehtävä.

No et kyllä tasantarkkaan ole mikään ammattilainen kerta tuollaisia lauot. Korkeintaan voit olla joku poliisiaseman siivooja ja olet kuullut vähän juttuja... :D

Sinähän se tosi ammattilainen oletkin tuon kommentin perusteella. Voi apua!!!

No et kyllä tasantarkkaan ole mikään ammattilainen kerta tuollaisia lauot. Korkeintaan voit olla joku poliisiaseman siivooja ja olet kuullut vähän juttuja... :D

... Kerropas kuinka ajattelit asian ratkaista, jos tiedät minua paremmin tämän? Toimin tällä alalla kuitenkin joka päivä, entäs sinä?

Jos poliisilla ei ole resursseja laittaa hälytyspartiota edes rattijuoppoa pysäyttämään niin uhrataanko yksi partio etsimään karannutta nuorta? Vastaavia ilmoituksia tulee useita päivittäin, kiinnitetäänkö jokaiseen yksi partio ja jätetään pahoinpitelyt, kolarit, näppärit jne. huomioimatta?

Ja kuinkas se poika löytyy? Partio laitetaan seisomaan torille? Kotietsintää ei voi noilla perusteilla suorittaa, kun ei kerran hengenvaaraa ole.

Selitä ihmeessä, jos kerran tähän osaat vastata minua paremmin :)

Ammattilaisena (mikäli sellainen olet) sun tehtävä on tukea mm. vanhemmuutta vahvistamalla vanhempien voimavaroja. Jatko- tai täydennyskoulutus tulisi tarpeeseen kommenttisi perusteella.

Todella typera ja sydameton kommentti!! Kun asiat menee pieleen teinien kanssa niin se ei totisesti AINA ole vanhempien vika - vaikka olis paallaan seisonut viimeiset 17 vuotta niin joskus se vaan menee niin.

Ap'lle - itse olen ollut samassa tilanteessa ja kuten sanoit, poliisista ei tosiaan ollut mitaan hyotya. Meilla tarina paattyi onnellisesti kylla - poika oli soittanut ystavalleen joka valitti minulle tietoa viestista, ja sen perusteella osasin tulkata missa poika on ja lahdin hanta sielta hakemaan. Toivon etta sulle kay samoin! Voimia!

ps. ja poika purskahti itkuun kun saavuin paikanpaalle! Oli niin onnellinen etta tulin sinne - vaikka olikin niin aikuista ja kovista. Sanoin pojalle vaan etta mina tulen vaikka maailman aariin hanta hakemaan, joka kerta,,, varmasti,,!

[QUOTE="vieras";23677084]Ammattilaisena (mikäli sellainen olet) sun tehtävä on tukea mm. vanhemmuutta vahvistamalla vanhempien voimavaroja. Jatko- tai täydennyskoulutus tulisi tarpeeseen kommenttisi perusteella.[/QUOTE]

Mistä sä päättelit että mä jossain sosiaalipuolella olisin? Mun tehtävä ei todellakaan ole tukea kenenkään vanhemmuutta, jokaisen tulisi kyetä siihen ihan itse. Nykyajan vanhemmat on täysin kädettömiä ja kyvyttömiä kasvattamaan lapsia, niitä vapaan kasvatuksen hedelmiä tulee joka työvuorossa vastaan eikä se kaunista ole.

kantakaa vastuu omista töppäyksistänne, ette osanneet lasta kasvattaa kunnolla niin tätä se on sitten

Onko poika kavereineen facebookissa? Jos on, tee sinne kadonnut-sivu pojasta. Ehkä sitä kautta jonkun kaverin tai tutun on helpompi ilmoittaa sinulle pojan olinpaikka.

:( Koita laittaa viidakkorumpua, että ilmottautuisi SPR:n nuorten turvaloon tai Ensi-kotiin (kumpaa teilläpäin on) jotta hänelle saataisiin apua tai edes ilmottaisi olevansa kunnossa vaikka sinne lastensuojeluun tai poliisille.

Kamala kuulla miten yksin sitä on tuollaisessa :(

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;23677094:
Mistä sä päättelit että mä jossain sosiaalipuolella olisin? Mun tehtävä ei todellakaan ole tukea kenenkään vanhemmuutta, jokaisen tulisi kyetä siihen ihan itse. Nykyajan vanhemmat on täysin kädettömiä ja kyvyttömiä kasvattamaan lapsia, niitä vapaan kasvatuksen hedelmiä tulee joka työvuorossa vastaan eikä se kaunista ole.

kantakaa vastuu omista töppäyksistänne, ette osanneet lasta kasvattaa kunnolla niin tätä se on sitten

Ai oletko poliisi? No siinäkin työssä voidaan asiakas kohdata ongelmineen sekä yksilöllisestä että yhteisöllisestä näkökulmasta käsin.

... Kerropas kuinka ajattelit asian ratkaista, jos tiedät minua paremmin tämän? Toimin tällä alalla kuitenkin joka päivä, entäs sinä?

Jos poliisilla ei ole resursseja laittaa hälytyspartiota edes rattijuoppoa pysäyttämään niin uhrataanko yksi partio etsimään karannutta nuorta? Vastaavia ilmoituksia tulee useita päivittäin, kiinnitetäänkö jokaiseen yksi partio ja jätetään pahoinpitelyt, kolarit, näppärit jne. huomioimatta?

Ja kuinkas se poika löytyy? Partio laitetaan seisomaan torille? Kotietsintää ei voi noilla perusteilla suorittaa, kun ei kerran hengenvaaraa ole.

Selitä ihmeessä, jos kerran tähän osaat vastata minua paremmin :)

Jaahas, kertoisitko millä alalla tarkalleen työskentelet? Oletko poliisi, sosiaalityöntekijä, nuorisotyöntekijä? "Tällä alalla" on hieman laaja käsite. Sinä et todellakaan tiedä minusta mitään, en ole omaa ammattiani täällä kertonut enkä kerro nytkään, voihan olla vaikka sattuisin olemaan "tällä alalla". Tiedän kyllä ettei resursseja ole mutta kuinka ihmeessä toi edellinen kommenttisi auttaa yhdenkään kadonneen nuoren perhettä ja tilannetta? Se että tullaan viisastelemaan tietämättä perheen taustoista mitään on kaikista epäammattimaisinta mitä voi olla!

[QUOTE="vieras";23677084]Ammattilaisena (mikäli sellainen olet) sun tehtävä on tukea mm. vanhemmuutta vahvistamalla vanhempien voimavaroja. Jatko- tai täydennyskoulutus tulisi tarpeeseen kommenttisi perusteella.[/QUOTE]

No täällähän voi jokainen kirjoittaa olevansa vaikka paavi jos siltä tuntuu. Ainahan näitä asiantuntijoita joka palstalle mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja väärin;23677094:

No eihän sun työstä voi tietää mitään kun vihjailet paljon mutta mitään faktaa et lyö pöytään. Sen kun kerrot sen ammattisi niin voin sitten kaivella sulta lisää tietoa että mikäs kusettaja sinä oletkaan...

[QUOTE="vieras";23677099]Onko poika kavereineen facebookissa? Jos on, tee sinne kadonnut-sivu pojasta. Ehkä sitä kautta jonkun kaverin tai tutun on helpompi ilmoittaa sinulle pojan olinpaikka.[/QUOTE]

Facebook on kyllä hyvä tiedonvälityspaikka vaikkei poika itse siellä olisikaan. Sinne vaan teet sivun ja laitat kavereille kutsua ja he levittävät sanaa eteenpäin!

No eihän sun työstä voi tietää mitään kun vihjailet paljon mutta mitään faktaa et lyö pöytään. Sen kun kerrot sen ammattisi niin voin sitten kaivella sulta lisää tietoa että mikäs kusettaja sinä oletkaan...

Mitä mun ammatti liittyy mun mielipiteisiin ja faktoihin? Keskity säkin vaan ymmärtään ja hyssytteleen ap:ta, siitä on paljon enemmän hyötyä kuin mulle kirjoitteluun :D

Tuli mieleen - onko pojalla kannykkaa jonka laskun sina maksat? Ei muuta kuin kannykka yhtioon olet yhteyksissa ja pyydat saada kannykan kaytosta tietoja. Minne on soittanut ja koska? Soittelet sitten itse niihin numeroihin.

Minulla kavi tuuri siina mielessa etta pojalla ja minulla oli yhteinen pankkitili joten pystyin pankin avulla jaljittamaan hanen pankkikortin kayttoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ja lässyn lää;23677196:
Mitä mun ammatti liittyy mun mielipiteisiin ja faktoihin? Keskity säkin vaan ymmärtään ja hyssytteleen ap:ta, siitä on paljon enemmän hyötyä kuin mulle kirjoitteluun :D

Kyllä mua kuule paljonkin kiinnostaa jos jostain ammattiryhmästä annetaan ihan virheellinen kuva jonkun nobodyn toimesta. Kirjoittaisit sitten edes ihan suoraan mielipiteesi etkä aloittaisi tuota "tällä alalla työskentelevänä minä tiedän kaiken ja te muut ette tiedä mitään"-hömpän.
Ja todellakin kaikki sympatia ap:lle, osaatkohan itse muuten tuntea esim empatiaa ollenkaan???

Aivan kamala tilanne, voimia! Mä kyllä yrittäisin vielä saada niistä kavereista irti jotain, kävisin uudelleen kysyy kotona ja pyytäisin heidän vanhempia kysyy myös asiasta. Iltasin vois myös pyöriä nuorten suosimissa paikoissa, jos se poika tulis vastaan. Toivon, että poika palaa ehjänä kotiin!

Yhteistyössä