Poika jää edelleen itkemään hoitoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äikkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äikkä"

Vieras
Meidän 2v 2kk poika on ollut perhepäivähoidossa jo helmikuusta alkaen, mutta vain 10 pv kuussa eli aika vähän. Väliin sattuu välillä viikkokin, ettei ole hoidossa. Perhepäivähoitaja on ihana, kokenut ihminen ja olen aivan varma, että hoito on hyvää ja päivät mukavia.

Ollut alalla 20v ja muilta hänen hoidossa olevien lapsien äideiltä olen vain saanut kehuja tästä hoitajasta, samoin kuin hänen esimieheltä. Ja itsekin olen asian todennut.

Mutta silti poika jää melkein aina itkemään meidän perään, kun minä tai isi lähdetään ja poika jää hoitoon. Itkut kyllä loppuu heti kun ovi menee kiinni ja päivät pojalla menee loistavasti. Leikkii paljon, nukkuu ja nukahtaa hyvin, syö hyvin ja on reipas kuin mikä.

Kotona aina on innoissaan lähdössä hoitoon ja juttelee kotipäivinä hoitokavereista ja hoitotätistä, mutta sitten ovella kun tulee äidin/isin lähdön hetki, tuleekin itku.

Onko kellään muulla ollut tällaista iki-pillittäjää??? ;) Välillä meni jo aika putkeen, kun meni melkein kuukausi, että jäi niin mielellään, ettei heippoja kerinnyt sanomaan. Nyt on sitten taas itku kausi...

meillä nuorimmainen oli vajaa 2v ku ensimmöisen kerran meni hoitoon. ensimmäiset 2vkoa jäi huudon kanssa. huuto alkoi jo parkkipaikalla kun näki hoitopaikan. mutta sitten yksi kaunis aamu jätkä vain vilkutti ja lähti leikkimään! ja sen jälkeen oli ongelmallisempaa saada pois iltapäivällä:D

ja se ettei enää itkenyt tuntui äidistä pahemmalta:ashamed:

Osaavat vetää niistä "pahamieli-äidille"-naruista. Meillä meni 3 vuotiaana hoitoon ja oli kaksi viikkoa aina huutoa. Oiskos päiviä liian väjäh, joten ei oikeen pääse rytmiin??

[QUOTE="vieras";24576966]Osaavat vetää niistä "pahamieli-äidille"-naruista. Meillä meni 3 vuotiaana hoitoon ja oli kaksi viikkoa aina huutoa. Oiskos päiviä liian väjäh, joten ei oikeen pääse rytmiin??[/QUOTE]

siis liian vähän, eikä väjäh....

Olen ollut pph pari vuotta ja on enemmän sääntö kuin poikkeus että itketään äidin perään. harvempi on niin reipas ettei tule paha mieli kun äiti lähtee. Ja tosiaan kun ovi menee kiinni, loppuu se itkukin..kait ne lapset kokeilee saisko äidin jäämään jos itkee :P Nyt on hoidossa 2v joka itki monta kuukautta äidin perään aamulla, vaan itki kyllä lähtiessäkin kun ois halunnu vielä leikkiä! :D

Meillä aamuitkut on kestänyt jo 1,5 vuotta! Ja ei itku tule pelkästään hoitopaikkaan jätettäessa, vaan jo aamulla sängyssä, kun ei haluaisi lähteä. Ja illalla nukkumaan mennessäkin usein puhuu, että ei halua päiväkotiin!

Äidin syyllisyys on valtava!!

(nyt koputan puuta ja kerron, että viime viikolla oli ensimmäisiä aamuja, kun lähdettiin ilman itkuja)

[QUOTE="Tintti";24577050]Meillä aamuitkut on kestänyt jo 1,5 vuotta! Ja ei itku tule pelkästään hoitopaikkaan jätettäessa, vaan jo aamulla sängyssä, kun ei haluaisi lähteä. Ja illalla nukkumaan mennessäkin usein puhuu, että ei halua päiväkotiin!

Äidin syyllisyys on valtava!!

(nyt koputan puuta ja kerron, että viime viikolla oli ensimmäisiä aamuja, kun lähdettiin ilman itkuja)[/QUOTE]

Ja se on selvitetty, ettei lasta esimerkiksi kiusata siellä päiväkodissa ja että hänellä on kavereita siellä?
Kuulostaa meinaan tooosi pitkältä ajalta itkeä "pelkkää" hoitoonmenoa. Mutta lapsethan toki ovat yksilöitä.

Mun lapsi jäi itkien ja lahkeeseen roikkuen koko viime syksystä- kevääseen. Nyt hän aloitti uudessa päiväkodissa jossa on ikäisiään kavereita ja aika lailla enemmän isojen tekemistä niin itkut ovat jääneet- mikä ihanuus =)

Kuulostaa jotenkin oudolta että pelkkää hoitoon menoa vaan itkisi..

Sehän on hyvä että itku loppuuu kun ovi menee kiinni. Näin semmosenkin jossain, jotka itki ainakin puoli tuntia äidin lähdön jälkeen täyteen ääneen. Meidän lapsi on taas ollu tuommonen että kun lähtötilanne tulee, niin itku päälle ja kun ei nää enää minua, niin itku loppuu heti. Iltapäivällä itkee rattaisiin joutumista, kun olis kiva vaan temmeltää päiväkodin pihalla ja äiti keskeyttää riemun.

Yhteistyössä