Poika haluais kutsua mun miestä isäksi...

Osa-aika Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23177259:
Muuta ketjua lukematta, antaisin sanoa, isä on se, joka elää lapsen kanssa arkea, se jolta lapsi hakee turvaa, ja jota lapsi rakastaa. Biologialla ei isyyden kanssa ole mitään tekemistä.
On sinulla ihanan mustavalkoinen maailma. Ja hienosti taas ruokit stereotypiaa siitä että isä ei voisi olla lasten kanssa tekemisissä eron jälkeen. Mahtuuko pieneen päähäsi olleenkaan sellainen mahdollisuus että lapsi viettäisi joka toisen viikon isällään, ja joka toisen viikon Äitinsä ja isäpuolensa luona? Miten mittaat tälläisessä tapauksessa sen että kumpi "isä" elää lapsen kanssa arkea?
 
Niiinpä
Mun mielestä on hienoa, että lapsella on isä ja äiti ennen hänen syntymäänsä.
Näin ei kenenkään tarvitse misään baareista hakea ihmistä tätä varsin vastuullista ja isoa tehtävää varten.

Eihän ketään laita kakkutaikanaakaan uuniin ja lisää vuokaa vasta kun kakku on kypsä.
 
"hmm"
Eihän tuollainen mies voi selkä suorana edes sanoa olevansa isä, toisin kuin tämä isäpuoli. Isyys ja äitiys on paljon muutakin kuin se lapsen tuuppaaminen maailmaan. Se vain alkaa siitä.
 
"piupali"
Ap, teet vain yksinkertaisesti niin, mikä teidän perheellenne sopii :) Bio-isä ei elä teidän perheessä tai mummokaan.
Minä olen samaa mieltä. Poika elää arkea lähes 100% ap:n perheessä j hänelle on tärkeä tuntea olevansa osa sitä ja osoittaa sen kutsumalla Pekkaa isäksi. Ap:n teksteistä olen ymmärtänyt, ettei ole ongelmia ymmärtää, kuka on "oikea" isä, vaan kyse on enemmänkin "laumaan kuulumisesta", eli ydinperheeseen kuulumisesta.
 

Yhteistyössä