N
naturell
Vieras
Hei!
Elämänviisaat vastaukset tervetulleita seuraavan pohdiskeluun!
Tavattiin tyttöystävän kanssa puoli vuotta sitten ja rakastuttiin
toisiimme silmittömästi. Viisi viikkoa sitten muutettiin yhteen asumaan
ja elämä saman katon alla on lähteny kivasti liikkeelle. Pieniä riitoja
on ollut pienistä asioista mutta ne on keskusteltu ja sovittu.
Nyt minusta kuitenkin tuntuu että jotain on tapahtumassa.
Tässäpä taustaa. Olen 27-vuotias mies akateemisella koulutuksella.
Porukat eronneet ja uus perhe tilalle kun äiti uusiin namisiin kun olin 9.
(isäpuoli hyvä tyyppi ollut ja melkeen kuin oikea isä).
Opiskeluaikoina olin masentunut(kävin pari kertaa asiantuntijalla puhumassa
mutta mitään sairausta ei todettu) mikä jätti arpensa minuun.
Silloin tällöin ollut pientä masennusta, mutta ei kertaakaan sen jälkeen kun tapasin
tyttöystänäni! Lopetin myös tupakanpolton syksyllä ja alkoholin käyttö on myös vähentynyt.
Minulla takana lyhyempiä suhteita+yksi pidempi kaukosuhde+villiä sinkkuelämää.
Olen ollut aikasemmissa suhteissa epärehellinen, (tai sanotaanko että olen jättänyt usein koko totuuden kertomatta)
mutta kun tapasin kultani päätin alusta alkaen olla rehellinen ihan kaikessa
ja niin olen tehnyt. Tunnen itseni ja tiedän että suhde ei voi toimia jos jompukumpi on epärehellinen.
Suhteessamme kommunukoimme paljon ja rakasteluelämä toimii.
Rakastan tyttöystävääni ja hän on minulle tärkein ihminen maailmassa
enkä koskaan voisi loukata häntä. Jotenkin nyt vain tuntuu että minut on tarkoitettu
elämään elämäni yksin vai onko tunteeni vain laimentuneet, mikä uskoakseni on normaalia.
Onko tämä nyt sitä eroa mistä olen joskus lukenut että rakastuminen/rakastaminen on erinäistä??
Toisaalta tämä on ensimmäinen kerta kun asun avoliitossa saman katon alla ja olen tottunut tekemään
päätökset aina itsenäiseti. Taloudellisesti olen paljon paremmassa asemassa kuin tyttöystäväni, mutta
haluaisin ajatella taloutta yhtenäisenä....se vain ei ole helppoa kun olen tottunu suunnitelemaan
talouteni omien tulojeni/menojeni mukaan. Maksan suurimman osan menoistamme mutta olen huomannut että olen ollut
tyttöystävälleni välillä ilkeä tätä asiaa koskien. Tyyliin ravintolaa valittaessa sanoin
"okei mennään vaan sinne jos sinä maksat". Vaikka tiedän että hänellä ei ole varaa.
En ole luonteeltani ilkeä ja tuntuu pahalta kun satutan toista tuommoisella lausahduksella.
Tyttöystäväni on kultaisin persoona maanpäällä eikä koskaan ole ilkeä minulle.
Olen huomaavainen persoona ja tyttöystäni omistuhaluinen(hyvä niin!!!)
mutta toisaalta ulospäinsuuntaunut joten tilaisuuksissa
on joskus vaikea pitää paketti kasassa. Siis huomioida tyttöystävä & sosialisoitua.
Olen elänyt kauan yksin joten onko ehkä tunnen vain vapauden kaipuuta...
Tämä pohdiskeluni on ainoa asia mistä en ole keskustellut kultani kanssa sillä hän on herkkä enkä en halua pelästyttää häntä
ajatuksella että olisimme eroamassa. Ja eroaminen rakkaastani on viimeinen asia minkä haluan tehdä.
Kiitos jos jollakin oli mielenkiintoa lukea posti loppuun.
Varsinaisestihan en kysy mitään sillä itsehän nämä asiat pitää lopulta tietää.
Mutta neuvot erittäin tervetulleita.
Elämänviisaat vastaukset tervetulleita seuraavan pohdiskeluun!
Tavattiin tyttöystävän kanssa puoli vuotta sitten ja rakastuttiin
toisiimme silmittömästi. Viisi viikkoa sitten muutettiin yhteen asumaan
ja elämä saman katon alla on lähteny kivasti liikkeelle. Pieniä riitoja
on ollut pienistä asioista mutta ne on keskusteltu ja sovittu.
Nyt minusta kuitenkin tuntuu että jotain on tapahtumassa.
Tässäpä taustaa. Olen 27-vuotias mies akateemisella koulutuksella.
Porukat eronneet ja uus perhe tilalle kun äiti uusiin namisiin kun olin 9.
(isäpuoli hyvä tyyppi ollut ja melkeen kuin oikea isä).
Opiskeluaikoina olin masentunut(kävin pari kertaa asiantuntijalla puhumassa
mutta mitään sairausta ei todettu) mikä jätti arpensa minuun.
Silloin tällöin ollut pientä masennusta, mutta ei kertaakaan sen jälkeen kun tapasin
tyttöystänäni! Lopetin myös tupakanpolton syksyllä ja alkoholin käyttö on myös vähentynyt.
Minulla takana lyhyempiä suhteita+yksi pidempi kaukosuhde+villiä sinkkuelämää.
Olen ollut aikasemmissa suhteissa epärehellinen, (tai sanotaanko että olen jättänyt usein koko totuuden kertomatta)
mutta kun tapasin kultani päätin alusta alkaen olla rehellinen ihan kaikessa
ja niin olen tehnyt. Tunnen itseni ja tiedän että suhde ei voi toimia jos jompukumpi on epärehellinen.
Suhteessamme kommunukoimme paljon ja rakasteluelämä toimii.
Rakastan tyttöystävääni ja hän on minulle tärkein ihminen maailmassa
enkä koskaan voisi loukata häntä. Jotenkin nyt vain tuntuu että minut on tarkoitettu
elämään elämäni yksin vai onko tunteeni vain laimentuneet, mikä uskoakseni on normaalia.
Onko tämä nyt sitä eroa mistä olen joskus lukenut että rakastuminen/rakastaminen on erinäistä??
Toisaalta tämä on ensimmäinen kerta kun asun avoliitossa saman katon alla ja olen tottunut tekemään
päätökset aina itsenäiseti. Taloudellisesti olen paljon paremmassa asemassa kuin tyttöystäväni, mutta
haluaisin ajatella taloutta yhtenäisenä....se vain ei ole helppoa kun olen tottunu suunnitelemaan
talouteni omien tulojeni/menojeni mukaan. Maksan suurimman osan menoistamme mutta olen huomannut että olen ollut
tyttöystävälleni välillä ilkeä tätä asiaa koskien. Tyyliin ravintolaa valittaessa sanoin
"okei mennään vaan sinne jos sinä maksat". Vaikka tiedän että hänellä ei ole varaa.
En ole luonteeltani ilkeä ja tuntuu pahalta kun satutan toista tuommoisella lausahduksella.
Tyttöystäväni on kultaisin persoona maanpäällä eikä koskaan ole ilkeä minulle.
Olen huomaavainen persoona ja tyttöystäni omistuhaluinen(hyvä niin!!!)
mutta toisaalta ulospäinsuuntaunut joten tilaisuuksissa
on joskus vaikea pitää paketti kasassa. Siis huomioida tyttöystävä & sosialisoitua.
Olen elänyt kauan yksin joten onko ehkä tunnen vain vapauden kaipuuta...
Tämä pohdiskeluni on ainoa asia mistä en ole keskustellut kultani kanssa sillä hän on herkkä enkä en halua pelästyttää häntä
ajatuksella että olisimme eroamassa. Ja eroaminen rakkaastani on viimeinen asia minkä haluan tehdä.
Kiitos jos jollakin oli mielenkiintoa lukea posti loppuun.
Varsinaisestihan en kysy mitään sillä itsehän nämä asiat pitää lopulta tietää.
Mutta neuvot erittäin tervetulleita.