Olen epäkypsä parisuhteeseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiipii

Vieras
Olen seurustellut 1v 9kk tyttöystäväni kanssa. Hyvin pian seurustelun alun jälkeen tyttöystäväni lihoi paljon (painoindeksi on yli 30, eli hän on lihava). Tämä on häirinnyt minua koko seurustelumme ajan. Olen yrittänyt saada hänet liikkumaan jne., mutta en voi painostaa. Painostaminen johtaa vain päinvastaiseen lopputulokseen.

Tyttöystäväni on minulle rakas, enkä ole häntä jättämässä, mutta tämä asia häiritsee suhteemme arkea. Silloin tällöin tunnen häpeää, ja asia vaivaa minua usein. Tämä ei ole kovin tervettä parisuhteessa.

Ei kai tässä voi muuta todeta kuin että olen epäkypsä parisuhteeseen, jos tällainen asia vaivaa mieltä näin paljon. Vaikka asiat olisivat kuinka hyvin, ihminen haluaa aina vain lisää ja parempaa. Juuri se tekee minusta epäkypsän: en ole tyytyväinen siihen kaikkeen hyvään, mitä minulla on, vaan haluan parempaa. Hyviä vinkkejä henkiseen kasvuun otetaan vastaan!

Mieheni ei häiriinny ollenkaan, vaikka minä istun pyörätuolissa. Lihava voi aina laihduttaa, mutta minä en koskaan kävele.

Kannusta häntä, tai hae laihempi. Jutelkaa asiasta, jos häntä todella rakastat.

Ehkä teillä on kaikki liian hyvin.

Olen kannustanut liikkumaan. Yhteisistä lenkeistä on huonoja kokemuksia - lenkillä hänelle on iskenyt riittämättömyyden ja itsesäälin tunne. Hänellä on liikunnasta huonoja lapsuudenaikaisia kokemuksia, ja hän kokee hyväntahtoisen kannustamisenkin painostavana.

Olemme keskustelleet monta kertaa. Hän sanoo tekevänsä parhaansa. Keskustelu johtaa yleensä itkuun ja kyyneliin, vaikka en mitenkään halua häntä loukata.

>""Ehkä teillä on kaikki liian hyvin.""

Muuten kaikki onkin tosi hyvin - minulla vaan on asenneongelma. Ongelma ei kovin helposti ratkea järjellä, koska kyseessä on tunneongelma.

Kuulostaa siltä että sinun on joko hyväksyttävä tyttöystäväsi ulkoinen olemus ja rakastettava häntä sellaisena kuin hän on, tai sitten jätettävä ja etsittävä laihempi. Mielestäni oleellista on, kärsiikö tyttöystäväsi itse lihavuudestaan. Jos ei, niin ei sinulla ole oikeutta vaatia häntä laihduttamaan. Jos taas hänen itsetuntonsa on huono ja hän haluaisi olla hoikempi, niin sitten kannustat ja tsemppaat häntä pudottamaan kiloja. Itse olen ollut pyöreä ja mieheni on rakastanut minua sellaisenakin, mutta itse en ollut tyytyväinen ja aloitin liikkumisen ja jätin herkuttelut vähemmälle.