Pohdintaa, vauva vs. työkuviot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

polly

Vieras
Olen tässä pyöritellyt mielessäni isoja juttuja ja mieheni kanssa olemme näistä myös paljon keskustelleet. Pohdiskelen vielä tätä täälläkin, jospa saisin uusia näkökantoja tai vinkkejä, ymmärrän toki, että päätös on aina tehtävä itse :)

Meillä on iso perhe, kuusi lasta. Olemme hyvin perhekeskeisiä ja viihdymme hyvin lastemme kanssa ja parisuhteemme on erittäin hyvällä mallilla. Meillä on molemmilla vakituiset työpaikat, jos nyt tässä taloustilanteessa mikään on enää vakituista... Lastemme ikäjakauma on 14v-3v. Vielä toivoisimme yhtä pientä jalkaparia perheeseemme, tai eniten minä toivon, mutta mieskin on miettinyt asiaa ja on sitä mieltä, että olisihan se ihanaa.

Olen tehnyt työni ohella sivutöitä kotikutsujen merkeissä. Se vie koko ajan enemmän aikaani ja haluaisinkin siitä kovasti kehittää itselleni kokopäivätyön. Erittäin suurella todennäköisyydellä se olisikin mahdollista tämän kevään kuluessa, viimeistään ensi syksynä.

Nyt mietin, että onko järkeä (tunnepuolihan tässä onkin jo ihan selvä ) haaveilla vielä vauvasta, jos pohdin myös irtisanoutumista päivätyöstäni... Mikäli keskityn enemmän yrittämistouhuihin, en pysty tietenkään jatkamaan päivätyössäni. Jos taas saisimme vielä vauvan, voisin olla kuitenkin hoitovapaalla ja työsuhde-edut pysyisivät vielä sen kolme vuotta voimassa, samoin saisin 3kk palkan jne. Voisinhan irtisanoutua sitten hoitovapaan jälkeenkin. Vauvan kanssa pystyisin keskittymään yrityskuvioihin, en tietenkään niin täysipainoisesti kuin nyt, mutta mahdoton yhtälö se ei olisi.

Vai unohtaisinko vauvahaaveet ja keskittyisin yrittämiseen, irtisanoutuisin työstäni ja nauttisin näistä lapsistamme, jotka meillä jo on... Kaikki on oikeastaan jo aika helppoa nyt, kun kuopuskin on jo 3v.

Meilläkin on kuusi lasta ja tää sopii meille. Täysi-ikäinenkin jo yksi.
Muistathan että murrosikä paukkaa ja on voimia oltava heillekin...

Nyt on aikaa tehdä töitä ja kasvattaa lapsukaisia. Ja meitin kuopus on myös 3.

En jaksa enää aloittaa jokaisen lapsen kanssa 2,5v. saakka yövalvomista!

Jokainen tekee päätöksensä itse!

Kiitos kommenteista :)
Kyllähän kuusi on jo paljon, en sitä kiellä. Mutta ehkä se on kuitenkin niin, että yhdelle yksi on enemmän kuin tarpeeksi ja toinen ei väsy kymmenenkään kanssa :) Eli aikansa kutakin ja jokainen koemme lapsiluvun erilailla.

Meillä oikeastaan onkin jo kolmen lapsen kohdalla murrosikä ja varsin kovasti paukkaakin :D! Se on elämää ja aikaa on toki heille annettava ja toisenlaista tukea kuin 3v:lle. Mieheni kanssa teemme kovasti perheen eteen yhteistyötä, joka onkin minusta kaiken a ja o, jotta koko perhe voi hyvin ja me vanhemmat jaksamme arjen pyöritystä.

Sen verran täytyy vielä sanoa, että meillä on kaikki lapset olleet hyvin terveitä ja nukkuneet aivan mielettömän hyvin yönsä :) Se vaikuttaa varmasti siihen, että olemme näin ison perheen hankkineet.

Järkiperäiset syyt onkin kyllä aika hyvin tiedostettu mutta tuo tunnepuoli on aina niin yllättävä :D! Oikeastaan nyt, kun yrittäjyys asia on alkanut selkiintyä ja näyttää ihan oikeasti siltä, että voisin elättää perhettämme tällä, olen alkanut tuntea, että lapsilukumme on täynnä. Ja koen ihan oikeata paloa tehdä töitä! Varmasti se liittyy siihen, että olen vihdoin löytänyt intohimoni työnsuhteen ja nautin täydestä sydämestä työnteosta... Ehkäpä on syytä ajatella sitten järjen ääntä ja keskittyä työhön ja perheeseen :)

Kiitos kommenteista :)
Kyllähän kuusi on jo paljon, en sitä kiellä. Mutta ehkä se on kuitenkin niin, että yhdelle yksi on enemmän kuin tarpeeksi ja toinen ei väsy kymmenenkään kanssa :) Eli aikansa kutakin ja jokainen koemme lapsiluvun erilailla.

Meillä oikeastaan onkin jo kolmen lapsen kohdalla murrosikä ja varsin kovasti paukkaakin :D! Se on elämää ja aikaa on toki heille annettava ja toisenlaista tukea kuin 3v:lle. Mieheni kanssa teemme kovasti perheen eteen yhteistyötä, joka onkin minusta kaiken a ja o, jotta koko perhe voi hyvin ja me vanhemmat jaksamme arjen pyöritystä.

Sen verran täytyy vielä sanoa, että meillä on kaikki lapset olleet hyvin terveitä ja nukkuneet aivan mielettömän hyvin yönsä :) Se vaikuttaa varmasti siihen, että olemme näin ison perheen hankkineet.

Järkiperäiset syyt onkin kyllä aika hyvin tiedostettu mutta tuo tunnepuoli on aina niin yllättävä :D! Oikeastaan nyt, kun yrittäjyys asia on alkanut selkiintyä ja näyttää ihan oikeasti siltä, että voisin elättää perhettämme tällä, olen alkanut tuntea, että lapsilukumme on täynnä. Ja koen ihan oikeata paloa tehdä töitä! Varmasti se liittyy siihen, että olen vihdoin löytänyt intohimoni työnsuhteen ja nautin täydestä sydämestä työnteosta... Ehkäpä on syytä ajatella sitten järjen ääntä ja keskittyä työhön ja perheeseen :)

Uusimmat

Yhteistyössä