Pohdintaa juhliin menosta..

Taustatietoa tiivistetysti:
Miehellä on ollut suhde 2½ vuotta sitten ystävänsä naisen kanssa. Nyt tuo kaveri + naisensa ovat menossa naimisiin ja mieheni on bestman. (Niin ja me siis ollaan oltu naimisissa jo 4v eli mies petti tuolloin pari vuotta sitten)

Nyt tuli hääkutsut noihin pirskeisiin. Juhlat pidetään kahdessa osassa (ihan kuin yksissä ei olisi mulle jo tarpeeksi :kieh: ) Ekalla kertaa on kirkkovihkiminen + sukulaiset ravintolassa syömässä. Sinne meidät on kutsuttu koko perheen voimin. Näistä juhlista ajattelisin jotenkin selviäväni. Ehkä.

Toiset juhlat on sitten kavereille rantasaunalla ja meidät on kutsuttu ilman lapsia sinne. En yhtään tiedä, mennäkkö vai ei. Toisaalta tekis hirveesti mieli mennä näyttämään jotain, en tiedä tarkalleen mitä, vaikka sitä että olen selvinny koko hommasta ja itsevarma ja ja ja .. onko siinä edes mitään "näyttämistä"?

Toisaalta taas pelottaa esim. se saunominen. Mies menee tietysti saunaan muiden miesten kanssa. Mitä ihmettä mä teen sen aikaa?! Siinä menee ainakin pari tuntia ja mun tarvis sitten istua yksikseni siellä. En tunne noista juhlista ketään.. Enkä ole mitenkään sosiaalinenkaan niin, että osaisin mennä puhelemaan jollekulle tuntemattomalle jotain.
 
Piipaa
En tiedä sinusta, mutta tietäisin kuinka mulle kävis. Menisin ensin paikalle ylpeänä ja itsevarmana. Kauniiksi laittautuneena ja mielessä mitä nasevimpia kommentteja joita voisin tyylikkäästi viljellä sopivissa kohdissa. Nöh, illan kuluessa vetäisin tietenkin perseet ja ei aikaakaan kun paiskoisin tavaroita ja hiukan morsiantakin päin seiniä. Ilta päättyisi järkyttävään katastrofiin poliisien raahatessa minua pois paikalta. Jos vähääkään epäilet, että saattaisit omata samoja luonteenpiirteitä kuin minä, suosittelen että älä mene.
 
outo
No siis olettaako sun miehesi että tilaisuudet olisivat jotenkin ihan ok normaalijuttu sulle?? Eihän sellaista voi odottaakaan sinulta. Eka tilaisuus on ihan yes, menet tietysti mukaan ja juhlit samalla tavalla kuin muutkin. Mutta toinen tilaisuus on jotenkin outo - luulisi miehelläsi olevan sen verran tilannetajua että tajuaa hänkin jäädä niistä pois (vaikka onkin bestman)jotta sinä et joutuisi vaikeaan välikäteen. Mutta mutta miehet on miehiä eikä ne tällaista ymmärrä jos niille ei sitä sano..
 
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
No siis olettaako sun miehesi että tilaisuudet olisivat jotenkin ihan ok normaalijuttu sulle?? Eihän sellaista voi odottaakaan sinulta. Eka tilaisuus on ihan yes, menet tietysti mukaan ja juhlit samalla tavalla kuin muutkin. Mutta toinen tilaisuus on jotenkin outo - luulisi miehelläsi olevan sen verran tilannetajua että tajuaa hänkin jäädä niistä pois (vaikka onkin bestman)jotta sinä et joutuisi vaikeaan välikäteen. Mutta mutta miehet on miehiä eikä ne tällaista ymmärrä jos niille ei sitä sano..
Ei todellakaan oleta.. :/ En ole puhunu miehelle vielä tuosta "saunomisongelmasta", mutta oletan nyt jo, että hän menee ilman muuta saunaan myös.

Miehelle sopii kyllä sekin, etten tule koko juhliin. Jotenkin vain itse haluaisin mennä sinne. Tai en nyt haluamisesta tiedä, mutta joku kuitenkin vetää mua niihin pippaloihin.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
menet sinne saunaan myös :saint:
Olisin satakertaa mieluummin siellä kuin mökin puolella yksinäni.. :xmas:
no sinne sitten, sanot että tulit sinne missä on paremmat menot :D

meillä ainakin oli aina bileissä parhaat menot saunassa :)
No niinpä :D Enkä mä ainakaan ole niiden akkojen kanssa menossa saunaan, joten jos huvittaa saunoa niin kai se on pakko mennä äijien kanssa.. :saint:
 
vieras
Menisin miehen kanssa korkeintaan tuohon viralliseen tilaisuuteen. En menisi siihen toiseen ja pyytäisin miestäkin menemästä sinne. Jos mies ei olisi lupautunut bestmaniksi, niin en haluaisi osallistua kumpaankaan tilaisuuteen enkä hyväksyisi miehen menevän yksinkään sinne. Onhan se tosi iso loukkaus, kun pettää toista. Olisin varmaan päättänyt suhteen mieheenkin, koska pelkäisin milloin hän pettää minua uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
menet sinne saunaan myös :saint:
Olisin satakertaa mieluummin siellä kuin mökin puolella yksinäni.. :xmas:
no sinne sitten, sanot että tulit sinne missä on paremmat menot :D

meillä ainakin oli aina bileissä parhaat menot saunassa :)
No niinpä :D Enkä mä ainakaan ole niiden akkojen kanssa menossa saunaan, joten jos huvittaa saunoa niin kai se on pakko mennä äijien kanssa.. :saint:
kurjuus kumminkin :D no saat ainakin näytettyä niille akoille että sussa on munaa ja niineespäin... kun ei ne kuitenkaan kehtaa eikä voi tulla saunaan kun puuterit valuu jne.
 
mie
en menisi varmaan kumpiinkaan juhliin enkä antaisi miehenkään olla väleissä tuon morsiusparin kanssa enää. Mutta koska sinä osaat suhtautua noin kypsästi ja olet varmasti käsitellyt asiaa, niin suosittelisin että menet niihin kirkkovihkiäisiin ja syömään, mutta jätät saunabileet väliin jos ne ei innosta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
No siis olettaako sun miehesi että tilaisuudet olisivat jotenkin ihan ok normaalijuttu sulle?? Eihän sellaista voi odottaakaan sinulta. Eka tilaisuus on ihan yes, menet tietysti mukaan ja juhlit samalla tavalla kuin muutkin. Mutta toinen tilaisuus on jotenkin outo - luulisi miehelläsi olevan sen verran tilannetajua että tajuaa hänkin jäädä niistä pois (vaikka onkin bestman)jotta sinä et joutuisi vaikeaan välikäteen. Mutta mutta miehet on miehiä eikä ne tällaista ymmärrä jos niille ei sitä sano..
Peesi!

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
en menisi varmaan kumpiinkaan juhliin enkä antaisi miehenkään olla väleissä tuon morsiusparin kanssa enää. Mutta koska sinä osaat suhtautua noin kypsästi ja olet varmasti käsitellyt asiaa, niin suosittelisin että menet niihin kirkkovihkiäisiin ja syömään, mutta jätät saunabileet väliin jos ne ei innosta.
Tuo oliskin yksinkertaisin ratkaisu, mutta kuten jo sanoin, joku käsittämätön voima pakottaa mut menemään niihin.. :xmas: en kyllä yhtään käsitä, että mikä..


Jos mä menisin sinne selvinpäin ja lähtisin käymään jossain sillä välin kun nuo miehet on saunassa.. ? Tuo on kyllä niin metsässä, että kestää yli 20 minuuttia ennen kuin pääsen autolla ihmisten ilmoille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kurjuus kumminkin :D no saat ainakin näytettyä niille akoille että sussa on munaa ja niineespäin... kun ei ne kuitenkaan kehtaa eikä voi tulla saunaan kun puuterit valuu jne.
:D :D

Tosiaan, tuskin siellä muijat käy saunassa. Mut miehet saunoo sit senkin edestä |O Ja mä saan tehtyä kaikesta ongelman.. :ashamed: :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
No siis olettaako sun miehesi että tilaisuudet olisivat jotenkin ihan ok normaalijuttu sulle?? Eihän sellaista voi odottaakaan sinulta. Eka tilaisuus on ihan yes, menet tietysti mukaan ja juhlit samalla tavalla kuin muutkin. Mutta toinen tilaisuus on jotenkin outo - luulisi miehelläsi olevan sen verran tilannetajua että tajuaa hänkin jäädä niistä pois (vaikka onkin bestman)jotta sinä et joutuisi vaikeaan välikäteen. Mutta mutta miehet on miehiä eikä ne tällaista ymmärrä jos niille ei sitä sano..
Ei todellakaan oleta.. :/ En ole puhunu miehelle vielä tuosta "saunomisongelmasta", mutta oletan nyt jo, että hän menee ilman muuta saunaan myös.

Miehelle sopii kyllä sekin, etten tule koko juhliin. Jotenkin vain itse haluaisin mennä sinne. Tai en nyt haluamisesta tiedä, mutta joku kuitenkin vetää mua niihin pippaloihin.. :xmas:
Siis miehelle sopii ettet _tule_?? Ei ole siis valmis jättämään tuota jälkimmäistä tilaisuutta väliin jos sinä haluat että ette osallistu siihen? On siis toisin sanoen sitä mieltä että hänen on ok mennä sinne YKSIN???

Johan on kuvio. Ei sopisi mulle ja jos ei jäisi mies kotiin mun kanssani, saisi mennä ja pysyäkin siellä mihin on mennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miehelle sopii ettet _tule_?? Ei ole siis valmis jättämään tuota jälkimmäistä tilaisuutta väliin jos sinä haluat että ette osallistu siihen? On siis toisin sanoen sitä mieltä että hänen on ok mennä sinne YKSIN???

Johan on kuvio. Ei sopisi mulle ja jos ei jäisi mies kotiin mun kanssani, saisi mennä ja pysyäkin siellä mihin on mennyt.
No mun mielestä miehen "kuuluu" osallistua noihinkin juhliin kun on kerran bestman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kurjuus kumminkin :D no saat ainakin näytettyä niille akoille että sussa on munaa ja niineespäin... kun ei ne kuitenkaan kehtaa eikä voi tulla saunaan kun puuterit valuu jne.
:D :D

Tosiaan, tuskin siellä muijat käy saunassa. Mut miehet saunoo sit senkin edestä |O Ja mä saan tehtyä kaikesta ongelman.. :ashamed: :headwall:
no eihän se ole mikään ongelma, pyyhe kassiin ja lauteille. (okei, ehkä pitää kysyä myös niiden miesten mielipiteitä ).

miksi ihmeessä lähtisit sinne kökkimään ilman mitään tekemistä, kauas kaikesta sivystyksestä?

saunotte, grillaatte ja pidätte hauskaa ja unohdat ne nyrpistelevät naiset :)
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Pieni yksityiskohta, mutta siis pettikö tämä morisian myös vai eivätkö silloin vielä olleet yhdessä.
Petti kyllä. Mutta ei siitä enää sen enempää. Se on ollutta ja mennyttä.
Ei se mitään ollutta ja mennyttä ole, jos epäilet kännissä alkavasi avautua morsiolle. Oma mieheni on myös pettänyt, mutta en ole kokenut tarvetta alkaa riehua tälle kaverilleni jonka kanssa petti, koska olen asian mieheni kanssa sopinut.

Nyttemmin olemme tosin eroamassa, mutta pitkälti johtuen muista syistä enkä nytkään koe tarvetta avautua tälle kaverilleni.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
en menisi varmaan kumpiinkaan juhliin enkä antaisi miehenkään olla väleissä tuon morsiusparin kanssa enää. Mutta koska sinä osaat suhtautua noin kypsästi ja olet varmasti käsitellyt asiaa, niin suosittelisin että menet niihin kirkkovihkiäisiin ja syömään, mutta jätät saunabileet väliin jos ne ei innosta.
Tuo oliskin yksinkertaisin ratkaisu, mutta kuten jo sanoin, joku käsittämätön voima pakottaa mut menemään niihin.. :xmas: en kyllä yhtään käsitä, että mikä..


Jos mä menisin sinne selvinpäin ja lähtisin käymään jossain sillä välin kun nuo miehet on saunassa.. ? Tuo on kyllä niin metsässä, että kestää yli 20 minuuttia ennen kuin pääsen autolla ihmisten ilmoille..
Niin, voisko olla sitä, et haluat näyttää pärjääväsi vaikka sua on loukattu, haluat näyttää että kuulutte yhteen miehesi kanssa... Tsemppiä!

Mä oon ite niin mustasukkanen ja epävarma luonne etten varmaan pystyisi tuohon...

 

Yhteistyössä