Pömppömahaiset plussaajat!!

Rakas Ulpu :'( :'( Juuri kun tänään auringonpaisteessa kävellessä ajattelin, että asioilla on tapana kuitenkin järjestyä, niin nyt sitten en vaan pysty hyväksymään tätä - miksi hel***ssä käy näin!!!!! Mä voin yrittää kuvitella miltä susta siellä nyt tuntuu, ja ei sun pieni ihminen tarvitsekaan jaksaa. Sun on lupa olla jaksamatta. :hug: Fyysinen kipu ei mitään tähän henkiseen verrattuna. Tää on niin väärin ja niin epäoikeudenmukaista. Toivoisin niin kovasti, että miehesi olisi siellä läsnä ja tukenasi. :hug: Ja mä olen ihan varma, että ne pienet mussukat on tunteneet kaiken sun rakkauden, mutta niillä vaan ei ollut voimia jatkaa. :hug: :heart:

Voisinpa tehdä jotain puolestasi.... :'(
 
Vieläkö mahtuu pinoon?

Tervehdys kaikille tasapuolisesti. Olen taustaillut täällä jo pidempään, itkenyt ja nauranut kanssanne ja tuntenut syvää sympatiaa teitä kanssasisaria kohtaan. Nyt päätin vihdoin tarttua itsekin näppäimistöön ja kantaa oman pömppökorteni tähän jo melko mittavaksi venyneeseen kekoon. Vieläkö huolitte matkaan?

Tiedän tarinoistanne jo aika paljon. Monta monituista toivon ja myös murheen hetkeä olen salaa kanssanne kokenut. Tullakseini pömppökaapista ulos täytynee minunkin jakaa palanen omaa tarinaani.

Sylissä ja sydämessä on ollut tilaa pienelle jo pidemmän aikaa. Aluksi otettiin asia aika rennosti ja ajateltiin, että tulee, kun on tullakseen. Sitten tiivistettiin tahtia oviksen kyttäämisin ja täsmäiskuin. Tuloksetta. Tutkimuksiin lähdettiin viime elokuussa päätyäksemme kategoriaan "selittämättömät". Ei siis mitään elimellistä vikaa. vikaa. vikaa. vikaa..

Clomeilla aloitettiin hellävaraisesti. Herran pieksut, minkä raivottaren ja itkuiikan ne minussa herättivätkään. Lieneekö teillä muilla ollut samanlaisia sivuoireita? Vasteet olivat kyllä erinomaisia: kauniita folleja joka kierrossa, tyylipuhtaita ovisplussia, erinomainen limis (huomaattehan, miten olen salaa opetellut termistön ja olen ihan pömppisuskottava.) ja sitten leikittiin pupulaakson porukkaa ihan urakalla. Kaikki oireet saatiin aikaiseksi: etoi, itketti, ketutti ja nippaili, tissit olivat tulessa ja sormet turvoksissa.. Toivo heräsi joka kuukausi ja kaikki päättyi aina Japanin liputuspäivään. Ja hillittömään harmitukseen.

Nyt on otettu hoidoissa askel eteenpäin. Tänään alkaa puregon-piikitykset (vähänkö kädet tärisivät, kun harjoittelin piikitystä hoitsun avustuksella suolaliuoksen kanssa), ensi maanantaina ultrataan follit ja jos kaikki on mallillaan, tehdään inssi vappuaattona.

Vappupalloa siis yritetään serpentiinit sikkuralla. Kaverit kyselevät, mitä vappusuunnitelmia meillä on. Mitäköhän tuumaisivat, kun vastaisimme, että "Nooo, rouva pukeutuu tunikaan ja herra käy virpomassa purkkiin.. " Onneksi täällä ymmärretään hormonien kierouttamaa huumoria...

Paistakoon kevät kaikille - lohdun aurinko sitä tällä hetkellä tarvitseville, uskon aurinko piinaileville, toivon aurinko meille kaikille.

Vappuviuhka, uusi tulokas, mutta kuitenkin jo vanha tuttu
 
Mulla kone/nämä sivut sekoilevat nyt pahemman kerran. Vastasin jo kerran Vappuviuhkan viestiin ja se näkyikin jo siellä, mutta yhtäkkiä pums, eipäs enää ookaan.
Tervetuloa siis joukkoomme :wave: Hyvin olet kotiläksysi tehnyt ja pukeutumiskooditkin sisäistänyt. Tuosta vapun vietosta kuule.. aika moni ns. normaalin vapun viettäjistä päätyy varmasti tekemään ihan sitä samaa - ehkei purkkiin - ja tuhannen päissään =)
Paljon tuttua oli tarinassasi. Selittämättömyys, clomien sivuvaikutukset, erinomaisen hieno vaste kaikille lääkkeille ja hormoneille (jihuu, jihuu, siitäkin piti aikoinaan kai olla oikein kiitollinen kun kuudetta kuutta napsi clomeja itkua vääntäen ja rukoili lääkäriä vaihtamaan jo seuraavaan hoitomuotoon - tämä siis ennen hykyistö ihanaa lääkäriämme ja klinikkaa). Sinulle kovasti onnea ja intoa pistelyihin ja tulevaan vappuriehaan ;)

(.) Päivän Hcg oli "aika" yläkanttiin jälleen - yli 14000 :ashamed: - eli tukevasti raskaana ainakin sen puolesta. Lääkäri oli tarjonnut ylimääräisen ultran mahdollisuutta jo viikon päähän ke, koska kuulemma tietää kuinka paljon huolehdin (on se mut oppinut tuntemaan), mutta siinä ei kuultaisi välttämättä mahdollisia sydänääniä, joten ehkä odotamme kuitenkin siitä vielä viisi päivää siihen varsinaiseen, niin selviää kaikki kerralla. Kuitenkin kävi niin tai näin, pelkään sitä 5.5. ihan yhtä paljon. Ihmeellistä vaan kun raskausoireet on ihan olemattomat. Ekan inssin jälkeiset lugetkin sai pahemmat oireet aikaan.

Ella, kävitkö tänään verikokeessa??
 
Tervetuloa Vappuviuhka :flower: Minäkin taustalla tuskailin ja seurailin pitkään ennenkuin "osasin" itsekkin ruveta näpyttelemään :)

Meillä ei ole lääkäri/hoitaja/joku soittanut takaisin..tänään kun uudestaan taas kyselin jatkosta,lupasivat soittaa..jep..jep..Arvatkaas olenko taas odottanut! :| (naurattaa jo..)
Todennäköisesti luomu inssi kuitenkin,siltä kuulosti..
Sitten taas laskemaan arvioitua ovista..eli menis sitten viikonlopuks vapun jälkeen..aaargh..
(voi itku..jos just noin sit menee :( :| )
Mä olisin jo mielelläni lääkeitäkin tähän ottanut,no,kai se lääkäri sitten tietää parhaiten :)

Mulla täällä niin surkeen kamala olo Ulpun takia :'(
Hirveesti jaksamista sinne :hug: Kun olisi joku keino helpottaa tuskaasi ja suruasi :'(
:hug: :hug: :hug:
 
Vappuviuhka, tervetuloa! Sekaan vaan, sukat pois halutessa. B)
Miru, mitä jos siellä sun uumenissa onkin kolme tyyppiä, kun on arvot noin huimat...?

Sain patologin lausunnon vihdoin ja olen lukenut sitä täällä kasvot enenemässä määrin harmaina pitkään. Kaikkea tällaistako sieltä löytyikin, vaikka lääkäri ei mitään maininnut... ja endoa sit ilmeisesti kuitenkaan ei... :eek: Mitä ihmettä täs puhutaan... Mutta nyt mä oon melkein vissin varma, että ne on jotain sössineet ja laittaneet mun kansioon jonkun muun tiedot. En tietenkään puhu lääkäriä enkä etenkään patologia läheskään yhtä hyvin kuin soomea, mutta kyllä nää löydökset vaan niin epäilyttää. Hiivatin puhelinpalvelu on jo kiinni, joten selvittelytyö joutuu odottamaan huomiseen. :/ Vaikka oon melkein varma, että tässä on virhe, niin suoraan sanottuna on kökkö olo, oksettaa, ei kulje henki. (Eikä auta se, että viime yö oli taas uneton ja katselin pöllönä leikkausvideoita juutuubissa tuntikaupalla. ) Voisko ne oikeesti sössiä noin pahasti? Auttakaa! :|
 
No kun tässä on musta analysoitu ihan eri osia elimistä kuin mistä ne mun näytteet oli. Kaikenmaailman limakalvohommaa ja polyyppiä muka ja sellasta. Ei juma multa ymmärtääkseni edes tota toosaosastoa mitenkään tutkittu! Kysyin vielä etukäteen, että saako rasia olla rauhassa ja no ei se saanut, mutta joku väännin sinne vaan meni. (Tuli muuten mieleen, että pillerirasia Auriksen kohdalla, panadolit ja muut... :LOL: hysteriaa :LOL: ) Nyt piti siis saada vahvistus sille endolle kai vaan. Voi v - minne voi soittaa?!!
 
mmm
Nami Mitä siellä sit luki? Lääkäriä ei puhuta täälläkään, mut jos jotain tuttua..Aina se sössimis-mahdollisuus on olemassa, kun on kyse terveydenhuollosta....

Miru arvot vastaa jo kyllä kahta ja kaksi raskaustestiäkin teit, joten.....tuskin tarvii jatkaa :D

Tervetuloa Vappuviuhka oletkin jo hyvin omaksunut myös ton huumoripuolen :LOL:
 
Voi Ulpu...... :'( :'( :hug: Oon niin pahoillani, en voi edes kuvitella kuinka pahalta susta tuntuu..!! Liian julmaa, kun toisen kerran käy jo näin :ashamed: Sit kaikenmaailman narkkarit ja juopot pamahtaa paksuksi ja saavat lapsia :kieh: Ei voi muuta kuin olla vihainen, jotain oikeudenmukaisuutta pitäis täs maailmas olla...

Stellaa jään kaipaamaan, tekstejäsi oli ihana lukea, osasit mahtavasti pukea ajatukset tekstiksi!! Hyvää jatkoa, toivottavasti tulet välillä kertomaan kuulumisia :hug:

Vappuviuhkalle kovasti tervetuloa joukkoon! =)
 
mmm
Pakko kommentoida taas kun oltiin kirjoittelemassa Namin kans samaan aikaan. Mä joudun sinne kaavintaan ja hysteroskopiaan juuri ton limakalvo asian takia. On kuulemma limakalvo mutkikas ja ontelomainen ja ilmeisesti polyyppeja joo. Ja siinä hskopian yhteydessä otetaan aina myös koepala. käsiittääkseni juuri tää limakalvo ongelma on korjattavissa ja mulle lääkäri jopa sanoi, et tää tärpittömyys/km on voinut johtua siitä. Joten tässä kohtaa älä vielä hermostu.

mmm
 
mmm - kiitos rauhoittelusta ja en mä sitä ollenkaan. Polyyppi on tässä sepustuksessa harmiton. (On pitänyt kirjottaa sulle muutenkin pitkästi. Tsemppiä operaation odotteluun! Hyvä, että hoidetaan ongelmat pois. :wave: ) Mutta kun multa EI TUTKITTU noita osia ollenkaan! Ainoastaan vatsaontelon sisältä, ei kohdun eikä tuutin. Tai ainakin niin lääkäri sanoi... Että nyt en tiedä mihin uskoa. Ja missä se mun prkuleen endostatus on? Se oli niinkun se juttu, joka piti varmistaa koepalalla! :headwall: :headwall:
 
moikka kaikille.
Ollaan nyt tultu siihen tulokseen, että lähdetään adoptioprosessiin.
Tuntuu niin siltä ettei pysty elämään normaalia elämää kun tää vie kaiken energian.
Vielä on neljä alkiota pakkasessa ja ne käytetään jos ne selviää pakastuksesta.
Eli ensi kuuksi riittää vielä siirrettävää. Soitan huomenna pelastakaa lapset ry hyn ja katotaan miten se adoptio lähtee etenemään.
Monta vuottahan siihen tulee kulumaan, mutta sitten lopulta saamme sen oman vauvan.
No eihän sitä tiedä miten ensi kuussa tulee käymään.
Mulla ei ole ollut mitään oireita ja varma olo negasta, joten tästä hoidosta ei varmasti plussata.
Elämä voittaa kuitenkin, on ollut ihanaa ja helpottavaa tehdä ratkaisu adoptiosta.
Meille on aina ollut se varmaa, että vaikka saisimmekin oman biologisen lapsen, niin adoptoisimme myös.
Eihän sitä koskaan tiedä vaikka luomunakin joskus onnistuisi, onhan meillä joskus niin käynytkin (1.5 vuotta sitten),mutta meni alkuvaiheessa kesken.
Voi Ulpu ja kaikki, Noita on ottanut huonon haltijan avukseen.
:hug: :hug: :hug:
Musta tuntuu niin kauhealta kun ei voi auttaa mitenkään. Voi Ulpu, itku tätä surua.
 
En kyllä tajua. Sulla on ollut ihan superhuonoa tuuria lääkäreiden kanssa. Tästä viimeistään on syytä reklamoida jälkikäteen ihan vakavasti. Ne oikeat tulokset olisi tietysti nyt se tärkein, mutta siihen ei tänään taida vastausta tulla. Ihan uskomatonta takkuamista asiassa, jossa sitä ei enää odota tai kuulu sietää. Voiko se poistettu myooma nyt kuitenkin olla muuttunut matkan varrella polyypiksi?? Se ei tietty endon mystistä katoamista selitä joten niin tai näin, todella sekavaksi ovat asian saaneet. Koita kärsiä huomiseen jotenkuten ja heti aamusta vaadit puhelimeen ylilääkärin!
 
Noista lääkärien mokista.
Voiko endo tosiaan lähteä esimerkiksi lääkkeillä ilman leikkausta. Ystäväni kertoi minulle noin kuukausi sitten että hän on menossa leikkaukseen todella pahan endon takia ja että hänellä oli mandariinin kokoinen kasvain toisessa munasarjassa.
Itki ja meni aivan shokkiin ettei koskaan saa lapsia, suuttui jotenkin minullekkin vielä. jep jep. Sanoi että minä olen ihan eri tilanteessa, että hänellä on ihan kaikki huonosti mikä nyt vain voi olla. He eivät ole lasta vielä edes yrittäneet. No onneksi itsellä on tosiaan ollut niin helppoa, etten varmasti voi ymmärtää. En sanonut hänelle mitään vaan annoin hänen purkaa pahan olonsa pois.
No kuitenkin leikkauksen jälkeen oli leikkaava lääkäri kysynyt häneltä, että kuinka kauan olette lasta yrittäneet. No hän hämmentyneenä ettei he ole.
Leikkauksessa ei löytynyt merkkiäkään endosta saatikka muusta.
Kasvain oli ilmeisesti lähtenyt lääkkeillä, entä endo ?
Hänelle oli sanottu, että hänellä on johtimet niin täynnä kiinnikkeitä ettei niitä voi millään saada kaikkia pois. En tiedä onko ystäväni paniikissa ymmärtänyt väärin,
vai onko lääkäri sanonut näin ennen leikkausta.
Hänelle ei tehty varjoaine kuvausta ennen leikkausta.
Kuitenkin leikkauksen jälkeen ystäväni tuli minulle vakuuttamaan, että kyllä te vielä oman saatte.
Noh tulee oma tai ei niin adoptioon lähdemme! Se antaa taas uutta puhtia elämään, vaikka se pitkä tie onkin.
Voimme taas matkustella ja iloita yhteisistä hetkistä ilman hoitojen tuomaa stressiä.
 
Kiitos PeePee, Miru, mmm ja neilikka tuestanne! Olo on paljon kevyempi nyt, kun sai vähän tuulettaa ahdistusta. Olette ihania! Ei tässä nyt sit muuta kun odottelen huomiseen, että voi selvittää asiaa, eikä tämä tästä nyt yön aikana miksikään muutu. Siinä mielessä siis turha varmaan enempää pyöritellä. Ei lopu yllätykset tältä tieltä näköjään, kenenkään meidän osalta.

Mitenkäs, mmm - aika pulmallinen kysymys tuo, että kylvääkö varhaisperunaa vaiko ei. Kuuntele omia tuntojasi, uskon, että oikea ratkaisu löytyy sieltä. Oliko sulla muuten jo aikataulua tiedossa tuolle operaatiolle? Toivottavasti saat pian hoidettua pois alta ja sitten entistä ehompana eteenpäin. Yllätykset ja viivytykset - mieluummin tulisi toimeen ilman. :heart:

Muille myös halauksia! :heart: (ja mukavaa iltaa Greyn anatomian parissa ohjelman ystäville)

*muoks. PeePeelle vastaus*
 
Iltaa kaikille! Ja tervehdys sinulle Vappuviuhka. Hyvin olet pömppisten tunnusmerkeistä perillä. Hauskasti kirjoitit teidän perheen vappupuuhista :LOL: Ja muistahan sitten heilua koko vapun niissä jarrusukissa!

Namille voimia tuollaisten epäselvien sepusten selvittelyyn. Torstai on toivoa täynnä - sanotaan - toivottavasti saat huomenna asiaan selyyyttä!

Hcg-verikokeen tulos tänään 1360, eli nouseehan se, muttei lähellekään Mirun arvon lailla, mutta hoitajan mielestä kuulemma normaalin rajoissa. Minua rauhoitellaakseen, antoi vielä luvan ensi ma mennä uudelleen kontrolliin. Ultraan ei sitten kuulemma ennen 8.5. kannata mennä, mutta saa nyt nähdä, mitä tuo ensi viikko tuo tullessaan. Jos nämä omituiset iltapäiväkipuilut ja -tuhrut vielä jatkuvat vkloppuna, niin varmasti menen ensi viikolla yksityiselle ultraan. Tiedän, ettei sikiötä ja sykettä vielä näkyisi, mutta ainakin sen varmuuden saisi, ettei ole kohdunulkopuolinen. Tuulimunapelkokaan ei valitettavasti ensi viikon ultralla vielä kaikkoaisi, mutta edes aavistus lisätietoa voisi oloa helpottaa! Huomatkaa sana voisi, sillä panikointihan jatkuu joka tapauksessa vielä piiiiiiitkääään!

Miru: Minkäslaista oireentynkää siellä suunnalla on? Vieläkö jotain vatsatuntemuksia/menkkajuilinnan tyyppistä sulla on?
 
Huomenta ellit!

Ellalle pikaisesti aamupalan ääreltä. Ensiksi, arvosihan oli oikein hyvä. Hieman normaalimpi kuin eräällä..onko kipuilusi kovaakin? Käsittääkseni kohdunulkoiseen voisi (huom taas voisi) viitata kovat kivut. Mutta mene ihmeessä ultraan jos se helpottaa. Mulla kivut menkkamaisia, muttei kaikkein pahimpia sitä lajia. Ja ne vähän vaihtelee päivästä toiseen, esimerkiksi eilen ei juurikaan ja tiistaina taas pitkin päivää. Muista oireista kyselit ja ja ja..kun on niin olemattomia. Edelleen ruokahalu on kasvanut ja nälkä kurnii parin tunnun välein riippumatta minkälaisen annoksen on syönyt. Kahvista tuli tiistaiaamuna ekan kerran ällötys, yhtäkkiä mun pakollinen aamukupillinen ei mennytkään. Sen jälkeen en ole juonut yhtään kahvia. Rinnat elää edelleen ihan omaa elämäänsä. Aamulla ovat yleensä ihan normaalit, illalla kun riisuu rintsikat, ovat arat ja pingoittuneet ja yöllä voi herätä auts-tunteeseen kun makaa pahasti tissin linttaan. Mutta se kuuluisa pahoinvointi - huhuu, ei ainakaan täällä ole näkynyt.

Aurinkoista aamua rakkaat pömpöt. Toivotaan, että päivä tuo hyää tullessaan :heart:

Nami, unessani olivat tosiaan sekoittaneet sun paperit johonkin toisen potilaan papereihin. Hän siellä luki "omia" tuloksiaan yhtä pihalla kuin sinä. Katsotaan kuinka käy.
 
Torstai 24.4.

PeePee77...............pas/zumenon...................kp29/29-31/ktt13
Marli...........................2.pas...................................kp/-/ktt9
Dreamer-88................ovis + pupuilu.....................kp23/-/ktt2
Krisseli79...................2.ivf..................................kp17/-/ktt1
Kurreliini....................pas (vko18).........................kp8/-/siirto
Soleil76.....................1. inssi (touko).....................kp31/30-35/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp25/-/ktt
Kamilla......................2.icsi (touko)........................kp20/29-31/ktt
mmm.........................hysteroskopia......................kp14/27-31/ktt
Hobelix......................hysteroskopia.....................kp12/30-32/ktt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp4/-/ktt
Neilikka78..................inssi/ivf...............................kp3/27/ktt
Vappuviuhka..............1.inssi.................................kp/-/30.4
Auringokukka.............pas.....................................kp/-/ktt
Sahranami.................ivf / kesä.............................kp/26-28/ktt
Stella75.....................pupuilua.............................kp/-/ktt
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat
PeePee77 - Pe 25.4
Marli - Ti 29.4
Dreamer-88 - Ke 7.5
Krisseli79 - Ke 7.5

Plussanneet :heart: :flower: :heart:
Miruliini :D + Papu & Nuppu (ultra 5.5)
EllaElias :D (ultra 8.5)

P.s. päivittelen päivän mittaan...
 
Moi!

Mitä kuuluu naiset, kovin hiljainen päivä täällä tuntuu olevan. Itselläkin kaamea työkiire, mutta pakko oli tulla kurkistamaan oisko Nami saanut jo selvyyttä asioihin?

Mites PeePee jakselee, oletko malttanut olla testaamatta?

aurinkoa ja onnea päiväänne :flower:
 

Yhteistyössä