Pömppömahaiset plussaajat, vol 6

Täällä vahvat menkkajuilimiset viime yönä ja edelleen hetkittäin...mitähän näi9stä osais aatella..?
Tänään kummitytön 1-vuotis synttäreille..mukava nähdä pientä tylleröä taas pitkästä aikaa :D ...ja ihanaa kun saa ajatukset hetkeksi muualle!(ellei sitten vahvistu ku pientä kahtoo et josko kohta meilläki :heart: )
Joo tunteiden vuoristorata on ainaki jotain niin ihanaa!! :kieh:

Dream&tähtöset :heart:
 
Oot sinä HH09 kyllä sitkeä sissi jos olet malttanu olla testaamatta... :saint:

Eka kerralla testasin vasta virallisena päivänä, toka kerralla kaksi päivää ennen ja vielä virallisena testipäivänä ja nyt jo neljä päivää ennen virallista päivää ja aijon kyllä sitte testipäivänä vielä kokeilla.
Mulla ainaki nuo menkkakivut oli tällä kertaa vahvasti mukana ja on edelleen. Lisäks on vielä nivusissa lähellä häpyhuulia sellasta polttavaa kipua. Päivisin on mummotauti, kamalia hikiaaltoja tulee vähän väliä kun taas illalla on nokka tukossa ja kamala vilu. Varmin "merkki" joka sai mut tänään testaamaan oli se, että illalla hampaita pestessä rupesi yököttämään vaikka mulla ei ole ikinä tehnyt hampaitten harjaus pahaa. Nyt ihan aavistuksen on nännit arat, mutta ei mitenkään kamalasti. Ihan hyvin voi käyttää ritsikoita tai olla ilman. :LOL:
 
Haave :heart: :heart: :heart: !! Upeaa :heart: !! Ne puuttuvat "endokivut"...! Olisin pistänyt pääni vaikka pantiksi, että tietää hyvää! :D

Dream " näi9stäpä" :LOL:

Kiitos, kiitos te ystäväiseni, tiedä asenteestani. Mutta vaikka mitä tapahtuisi elettävä on =) . Tämä yksi elämä vain on annettu. Jos sen hukkaa ruikutukseen, niin oma vika ;).
Juu ja että oliko hyvä pelireissu - niinkin voisi sanoa. Askarreltiin hiukan banderollia ja asustetta porukalle. Tehosi. Päästiin Eurosportin lähetykseen kahteen kertaan koko ruudulle ja vieläpä UEFAN virallisille nettisivuille. Ja mehän siis kannatettiin Ruotsia. Nyt meni maine ruotsalaisilta... Oli meinaan sellaiset asusteet :LOL:

Oltiin tänään päivä kummitytön (yhden niistä ) kanssa. Oli taas niin huippua! Lapsen aito halaus on maailman parasta terapiaa asiaan kuin asiaan :heart:!

Entäpä HH...? :attn:

 
Haave Jotenki koko päivä menny sua miettiessä. Nyt täällä jännitän sitte sun puolesta sitä rv 7 ultraa. Jotta onko molemmat kyytiläiset matkassa. =) Miten onko teillä muita lapsosia vai onko nyt esikoiset tulossa?
 
Halusin laittaa tämän teille kaikille jotka jo olette raskautuneet tässä pinossa.



? ? ? Äitiys on ihanaa ? ? ?

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu,
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä,
iloa,
rakkautta,
sydänsärkyä,
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.
 
Heippa,

eilen ei antanut mun kirjautua näille sivuille. Nyt pikaseen kirjotan kuulumiset, kun työt kutsuu loman jälkee :(

Ihanaa Haave, onneks olkoo!!!!! :flower: :heart: Toivottavasti kaks :heart: :heart: sykkii!!!

En ole testaillu enkä testaakkaa, huomen aamulla verikoe, odotukset ei ole korkealla. Pettymyksiä tullut niin monta, että en oikein jaksa uskoo et tällä kertaa tulis hyviä uutisia. Eilen iski masennus, taas...

Nyt työt kutsuu!! Mukavaa alkavaa viikkoa!

HH09
 
löllykkä Kyllä ensimmäinen plussa ikinä mulle/meille. Mun rv 7 ultra on vasta rv10... Siis jos olen ymmärtänyt oikein että siirto on rv2 (18.8) ja siitä lasketaan eteenpäin. Ultra on nimittäin vasta 15.10 (Omassa, maksusituoumuksen myöntäneessä Keskussairaalassa) ... Voi olla, että käyn yksityisellä ultrassa, pitää kattoa sitten rahatilanne (opiskelija kun olen). Ei saanut edes lähetettä labraan veritestiin. :( (onko mulla mahdollisesti tänään sitte rv3+9? jos kerran siirto oli 18.8 tiistaina)

HH09 Hei, ei saa vielä luovuttaa!!! Katso nyt kuitenki huominen vielä rauhassa, mulla kyllä on luottoa vielä, että onnistutte!
 
Onnea Haave! :heart: :heart: Miltä nyt muuten tuntuu?
Punktiopäivä on rv 2+0. En mäkään käynyt veritestissä, se ei tuntunut edes tarpeelliselta. Mutta en mitenkään olisi voinut jättää noin pitkälle ensimmäistä ultraa.. :x . Ihan jo senkin vuoksi, että kyydissä voi olla yksi tai kaksi. Ja näissä hoidoissa on olemassa hieman isompi vaara kohdun ulkoiseen raskauteen. En halua pelotella - mutta kyllä taitaisin itse soittaa ja koittaa siirtää paria viikkoa aiemmaksi sitä aikaa. Tai sitten vaan mennä yksityiselle. Rv 7-8 ovat sopivat, silloin näkyy syke ja alkiokin on sen verran iso, että tosiaan näkyy hyvin ja voi olla varma, että elämää on oikeassa paikassa.

Kiitos Löllykkä kauniista ja todenmukaisesta "tarinarunosta" :heart:

Aamulla meillä oli toinen ultra. Samoissa mennään kuin aiemmissakin hoidoissa. Eli 5-6, ehkä jopa seitsemän solua on kasvamassa sopivan kokoisiksi. Punktioon maanantaina tai tiistaina näillä näkymin. Perjantaina tiiraillaan vielä viimeisen kerran.
 
Enpäs osaa täältä pois pysyä!

Haave onnea oikein kasapäin! Niin ihanaa!!! :heart: :heart:

HH09 täällä jaksetaan odottaa ja toivoa siun puolesta! *Rutistus*

Auris vähänkö alan jännittää siun ens viikkoa! *Halaus* sinnekin!

(.) Alkoi vuoto. Tuntuu ihan ku näytettäis punaista vaatetta ja härnättäis :kieh: Pitäs soittaa klinikalle, pyysivät niin tekemään, että suunniteltaisiin sitten jatkoa. En oikein tiedä soittaisinko vai jättäisinkö valtaansa.

t. Sitris
 
Kyllä tässä on varmaan pikkuhiljaa uskottava, että jotain siellä mahassa tapahtuu. Tässä testaustulos tältä päivältä, päiväpissasta tehty ja testinä apteekin oma.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4783718.jpg

Väestöliittoon en ole vielä soittanut, katsotaan soitanko huomenna vai vasta torstaina. Täytyy se ultra varmaan varata sinne yksityiselle, päähän tässä hajoaa jos 15.10 asti pitää miettiä onko siellä mahassa yksi, kaksi vai ei yhtään sykettä. Miten muuten milloin pitää soittaa neuvolaan? Alkuraskauden ultran jälkeen? Tuskin sillä niin kiire vielä ainakaan on.
Sori jos täällä vielä pyörin, ei tulisi mieleenkään uskaltaa vielä tuonne odottajien puolelle...
 
Tervehdys teille kaikille pömppiksille pitkästä aikaa. On tullut vietetty lähes kaksplussatonta kesää ja siksi olenkin ihan pihalla kaikista teidän hoitokuvioistanne. Mutta lueskelenpa myöhemmin mitä teille kuuluu.

Haaveelle jättikokoiset onnittelut selkeästä plussasta! :) Hienoa!

Kaikille oikein värikästä alkanutta syksyä ja suuren suuret tsempitykset käynnissä oleviin tai alkaviin hoitoihin.

t.EllaElias ja masuasukki rv27+
 
Mitä, miten niin "anteeksi että vielä pyörin täällä"?? :LOL: Kuulehan nyt Haave: täältä mihinkään lähdetä! :D Neuvolaan pitää ottaa yhteyttä viimeistään rv 16 mennessä. Ehdit kyllä. Mutta mikään ei sua estä soittamasta samantien. Ajan voit saada lähipäivillekin tai sitten vasta muutaman viikon päähän. Eka käynti menee tietojen täyttäessä ja saat vinon pinon luettavaa. Ja vähänkö on räyheetä saada äitiyskortti :saint:.

Ihanasti ovat sinunkin viikkosi Ella lisääntyneet :heart: ! Kaikkea hyvää sinulle edelleen! Olen kyllä käynyt lukemassa Pömppisodottajien kuulumisia. HelinäKeiju on viimeisin vauvautunut, onnea!

HH joko on lukemia tiedossa? Kääk! Aina muiden tulokset jännittää eniten! :$

Oireita Dream? :D Löllykällä olikin jo alkanut alkuraskauden väsytys :D

Jos mä olisin sä, Sitris, niin soittaisin klinikalle. Ei se vielä mihinkään sido... On teillä silti miettimisaikaa vielä.
 
Täällä vaan jatkuu menkkapolte...ei mitään uutta. Päikkärit on otetava joka päivä ja yheksältä jo nukkumaan, mut kaikki lugejen syytä..ne pistää väsyttää aina ihan törkeesti!

Haave Samaa mieltä Auriksen kans tuosta lähtemisestä! :D

HH Täälläkin jännitetään kovasti!
 
Haave Meillä ainakin oysissa on rv 7 ultra ajallaan. Sanoi hoitaja siirron jälkeen että soittoa odottavat 3 viikon päästä siirrosta ja odottavat plussa uutisia. ( no kukapa ei ) Ja jos testi näyttää plussaa niin laskevat milloin on 7 viikolla raskaana ja ajan antavat siihen. Sen jälkeen kaikki siirtyy neuvolaan. Täällä tosin kun keskimmäistä odotin niin jouduin ite opastamaan miten toimia kun kyseessä on IVF/ICSI... Eli tarkoitan tuolla niskapoimu ultraa.. Meillä ku mentiin sinne niin oysissa lääkäri totesi heti että mitä te täällä teette.... Kun kuulemma ei anna tarkkaa vastausta ( siis silloin jos on siirretty kaksi... ) voi olla enemmän turvotusta mutta silti kaikki ok.

HH Mites testailussa kävi? Täällä peukutan kovasti.

Auringonkukka
Väsy on kyllä kova ja toivon että olisi syy alkuraskauden väsymisestä.. =)

Tänään tanssahtelin nuorimmainen sylissä ja seisoessani notkistin polvia joutusaan (pientä hyppyytystä ) niin tuli jännä painon tunne tuonne alas... Kokopäivän välillä kuuma niin että hiki valuu ja välillä palelee niin että saa villatakkia päälleen etsiä. Hieman iltaisin joskus myös päivällä rintoja ruvennu aristaan. Taitaa olla jo luulotautia tulossa... :ashamed:

Tänään sitte oli keskimmäinen ensimmäistä päivää toukokuun jälkeen hoidossa ( PPH ) ja kyllä tympäs. klo 7 ylös tyttö hoitoon klo 8. Ja hoitaja laitto suoraan tv.n ääreen.... Nooh hoidosta hain pois klo 13 ja yllätys yllätys telkkaria vahtas taas... :headwall: :headwall: Tässä muutaman päivän nyt katon miten sujuu "hoito" jos se pelkkää tv.n katselua niin samahan tuota on harrastaa kotonakin!!! Kyllä minusta muutakin kuuluis tehä jos maksan hoidosta. Nyt tyttö aloittaa seurakunnankerhon ti ja pe klo 13-15 eikä siellä ainakaan katsota telkkaria!! Ja perhekerhot olis kans niin ajattelin josko tytön hoidosta otan pois ja kuletan/kuletaan noissa. Ne on ilmaisia ja siellä varmasti on askartelua yms muuta.

Löllykkä ja Pikku Nuppuset ktt7
 
Nyt jos jaksas vähän kirjottaa... Eilen en jaksanut muuta kuin itkeä ja miettiä että miks just meidän kohdalla käy aina näin????? Mitä olen tehnyt väärin??? yms.

Eli huonostihan meille TAAS kävi, vielä huonommin kuin normaalisti käynyt. Raskaushormooni oli vähän koholla, nyt pitää toivoo että lähtee laskuun, siintä ei mitään kehity enää koska arvo oli vaa niin vähän noussut. Epäileevät että on vähän kiinnittynyt johonkin, mahdollista myös että on kohdun ulkopuolinen :ashamed: Nyt vaan toivon että menkat alkaisivat, no ei sekään vielä kerro kyllä että kaikki on hyvin. Tiistaina uudet verikokeet. Mitäs jos arvo on vielä koholla mitäs sitten?? Kaavinta?? Leikkaus??

Perjantain (tai lauantaina) tiesin että kaikki ei ole hyvin, koska kaikki oireet loppu kun seinää.

Ei jaksa enää näitä, olen henkisesti aivan poikki. Nään että miehenikin kärsii, mutta miehet suree eri tavalla. Tänään musta ei ollu töihin menijäks, olen vaan itkenyt. Olen niin väsynyt kaikkeen. Te jos ketkä tiedätte miltä musta tuntuu.

Miks meille ei tule vauvaa??? Vauva saisi niin hyvän elämän meidän kanssa, häntä rakastettas niin paljon, hän saisi kaiken maan ja taivaan väliltä. Olenko lupaillut liikoja, sekö on syy tähän??? Mut miks meille ei sitä iloa suoda??? Niin paljon pyörii kysymyksiä päässäni..

Nyt en valitettavasti jaksa lukea teidän kirjotuksia. On paha olla.

HH09
 
:hug: HH lämmin iso halaus :hug: ! Ihan oikein, ei tarvitsekaan olla vahva ja väkisin yrittää olla töissä pirteänä. Olet nyt hyvissä käsissä, arvoa mitataan eikä varmasti päästetä liian pitkälle, jos siis olisi kohdun ulkoinen raskaus kyseessä. Se voi hyvinkin kuivua itsekseen pois.
Ikävää, että kävi näin. Mutta on tässä hyvääkin: selkeästi raskaus jatkui hetken. Näkisin sen "normaalia" aurinkoisempana, enkä huonompana kuten sinusta nyt tuntuu. Halaus! :hug:
 
Voi HH :'( kyyneleet silmissä, kun luen kuulumisiasi. Olen niin pahollani. Toivon siulle ja miehellesi paljon voimia ja keskinäistä huolenpitoa. Suru vaatii aikansa.
Kovin samanlaisia tuntemuksia käydään nyt läpi. Älä mieti, että mitä teit väärin! Terapeuttini sai luotua minuun uskoa, kun pohdin hänelle samaa kysymystä: miksi? Mitään varsinaista syytä ei ole olemassa, näin vain on. Emmekä ole tätä itse aiheuttaneet.
Väsymys tuntuu ylivoimaiselta, mutta haluan uskoa, että se siullakin helpottaa pikkuhiljaa, päivä kerrallaan. :hug:

- Sitris
 


Torstai 3.9 :wave:


Auringokukka............3.ICSI.........................kp14/-/ultra 4.9
dream09....................3.IVF..........................kp/28/ktt6
löllykkä.......................PAS............................kp/-/ktt9
HH09.........................tauko.........................kp/28/ktt
Sitronella...................tauko.........................kp4/-/ktt



Testailijat :p

löllykkä 8.9
dream09 11.9

Haamuillut ;)




Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D s.30.4.2009
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D s.30.5.2009
Hannele :D
Kamilla :D s.3.6.2009
Hobelix :D s.1.6.2009
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D s.13.7.2009
Helinäkeiju75 :D s.20.8.2009
MinzuS :D
EllaElias :D
Siisami :D
Haave :D
PeePee77 :D

 
Mitä? PeePee :heart: ! Oikeestiko? :wave: :D Nyt kyllä Kamilla kerrot tietosi ja äkkiä. Tai vielä parempi, että PeePee kertoo ihan itse! :attn:

Omat tuoreet tiedot: aamun ultrassa oli laskettavissa 5 sopivan kokoista möllykkää. Maanantaina 10.45 keräys. Loppuhaudonta siis meneillään. Hauskinta on, että mulla on nyt jo raskausoireita: täyteläinen olo ja vihloo tuuttiin ja reisien sisäpintaan :LOL:
 

Yhteistyössä