Plussaus juuri eron jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdollisesti raskaana.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahdollisesti raskaana.

Vieras
Onko ketään, joka on huomannut olevansa vahingossa raskaana juuri eron jälkeen?

Mulla jäi pari pilleriä pois ja menkkojen pitäis alkaa viikon päästä. Miehen kanssa erottiin tänään, ei tule yhtään mitään ja on ennenkin tapeltu samasta asiasta useasti, enää en jaksa kun ei mikään muutu.

Nyt vaan pelottaa, jos olenkin sille raskaana. En halua nähdä häntä enää.
Aborttia en tekisi, sen olen päättänyt, siihen en pysty.

Jos olen raskaana, voinko kieltää häntä olemasta lapseen yhteydessä? En halua mitään elatusapua häneltä. Voinko laillisesti "kieltää" koko hänen isyytensä, vaikkakin se on molemmille meistä päivänselvää, niin ettei isän nimeä tule mihinkään papereihin, syntymätodistuksiin tms? Voiko isä vaatia isyystestiin ja oikeuksia lapseen jos minä kiellän?

Kuinka minä pärjään yksin lapsen kanssa?

Kaikista lähinnä helvettiä olis kyllä huomata raskaanaoleminen näin eron jälkeen.

Voi ei!! Lapsella on kuitenkin oikeus molempiin vanhempiin, et voi kiertää asiaa. Se on isyystestin paikka ja tapaamisoikeudet ellei ukko heitä veiviään-sillon voit välttää.

kyllä sitä pärjää! minäkin pärjäsin yksin, raskausaika oli tosi rankkaa ihan vain siksi että ero tuli samaan syssyyn ja oli yksinäistä mutta lapsen synnyttyä helpotti. Jos et halua nähdä lapsen isää enää niin varmaan aika mahdotonta lapsen pitäminen.. Siis jos isä haluaa olla tekemisissä. Onko sinun pakko kertoa miehelle raskaudesta jos et häneltä mitään halua? Toki lapsella on oikeus isään...

Alkuperäinen kirjoittaja mahdollisesti raskaana.:

Mulla jäi pari pilleriä pois ja menkkojen pitäis alkaa viikon päästä. Miehen kanssa erottiin tänään, ei tule yhtään mitään ja on ennenkin tapeltu samasta asiasta useasti, enää en jaksa kun ei mikään muutu.

Jos olen raskaana, voinko kieltää häntä olemasta lapseen yhteydessä? En halua mitään elatusapua häneltä. Voinko laillisesti "kieltää" koko hänen isyytensä, vaikkakin se on molemmille meistä päivänselvää, niin ettei isän nimeä tule mihinkään papereihin, syntymätodistuksiin tms? Voiko isä vaatia isyystestiin ja oikeuksia lapseen jos minä kiellän?

Kaikista lähinnä helvettiä olis kyllä huomata raskaanaoleminen näin eron jälkeen.

'Et vain kerro isäehdokkaan nimeä ja saat elatusmaksun Kelalta vaiko soskusta.
En ole antanut selvittää kuopukseni isyyttä.

entäs jos mies ei halua nähdä eikä kuulla lapsesta? Meinaan kerran aikoinaan sanoi niin, että jos kävis vahinko niin hän lähtis menemään. (no, lähti jo kun pistin menemään muista syistä.)

niin onko silti pakko kertoa jossain kuka sen isä on?

no no: seksiä harrastimme tuossa aivan normaalisti kun meni hyvin vielä tällä viikollakin. Nyt vaan tuli tällainen vkonloppuepisodi taas kerran ja eroon johti kun en jaksa enää. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö ennen episodeja olisi voitu harrastaa seksiä, ainakaan mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
entäs jos mies ei halua nähdä eikä kuulla lapsesta? Meinaan kerran aikoinaan sanoi niin, että jos kävis vahinko niin hän lähtis menemään. (no, lähti jo kun pistin menemään muista syistä.)

no no: seksiä harrastimme tuossa aivan normaalisti kun meni hyvin vielä tällä viikollakin. Nyt vaan tuli tällainen vkonloppuepisodi taas kerran ja eroon johti kun en jaksa enää. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö ennen episodeja olisi voitu harrastaa seksiä, ainakaan mielestäni.

EI oo pakko kertoa, sanot ettet tiedä :D tai että on joku sellainen ketä pelkäät etkä halua enää ikinä nähdä, uhkaili että jos et tee aborttia niin hän tappaa sinut tms.. Aina sitä tarinan keksii

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Sulla on n.1 prosentin mahis olla raskaana, jos kuiteskin pillereitä käytät..mut mahis sekin..

Ootteko ikinä miettinyt et jos pillereitä käyttäessä mahdollisuus tulla raskaaksi on 1/100 ja pillereitä käyttää 10 vuotta niin silloin on todennäköistä että sattuu vahinko vaikka pillereitä käyttäisi oikeinkin.. Ei kivaa sellaiselle joka ei halua lasta :|

Kiitos tiia tuesta!

Mieheni, siis exäni, ei ainakaan tähän asti ole sanonut haluavansa lapsia tyyliin kymmeneen vuoteen. En jotenkin osaa uskoa, että hän edes haluaisi pitää lapseen yhteyttä, varsinkaan nyt eron jälkeen. Mutta mikäli siis haluaa, hän pystyy olemaan yhteydessä? Toki ymmärrän tuon lapsen oikeuden molempiin vanhempiinsa ja haluaisin että tällä olisi isä. Nyt vielä eroshokissa vaan tuntuu niin raskaalta ajatella, että joutuisin tätä miestä vielä näkemään. Silti abortti tuntuu vaihtoehtona vielä pahemmalta.

todellakin, pillereitä unohtui kaksi ja sen takia pelkään olevani raskaana. Seksiä tuli silti harrastettua. Tyhmäähän se oli, mutta tehty jo ja mies ei suostunut parin pillerin unohduksen takia kumia käyttämään ym.. mutta se siitä, en jaksa kuunnella arvosteluja..

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

Sen kun sanot vaa, että hutasit jotai baari tuttua heti eron jälkee ja lapsi sen. Et muista nimee tai omista numeroo, kun aamulla vaa hiivit hemmettii kämpästä. Niin helppoo se on.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Sulla on n.1 prosentin mahis olla raskaana, jos kuiteskin pillereitä käytät..mut mahis sekin..

Ootteko ikinä miettinyt et jos pillereitä käyttäessä mahdollisuus tulla raskaaksi on 1/100 ja pillereitä käyttää 10 vuotta niin silloin on todennäköistä että sattuu vahinko vaikka pillereitä käyttäisi oikeinkin.. Ei kivaa sellaiselle joka ei halua lasta :|

Oon miettiny. :( Mulla on nyt yazit missä on parempi ehkäsyteho kuin esimerkiksi yasminelleissa, ainakin terkan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Alkuperäinen kirjoittaja mahdollisesti raskaana.:

'Et vain kerro isäehdokkaan nimeä ja saat elatusmaksun Kelalta vaiko soskusta.
En ole antanut selvittää kuopukseni isyyttä.

Tietääkö kuopuksesi isä lapsestaan mitään? Haluaisiko edes tietää?