*Plussataan yhdessä ennen syksyä <3*

Hellurei

Tääl meni jussi ohi lujaa kyytiä, vieläkin toivutaan univajeesta :D

Joku kyseli koska testaan?! Tein perjantaina testin ja sain roskishaamun, eli en siis mitään. Nyt oon jo valmistautunut vuotoon, en usko raskautumiseen. Nii siis, keskiviikkona viimestään pitä alkaa vuoto. Taijan testailus oottaa torstaihin taikka perjantaihin asti, jos ennen sitä ei oo alkanu.

Ja tääl ei oo elämäntapa muutoksia viel tehty! Kahtellaan täs aikanaan, eihän nyt oo vasta kun yk 2 menossa.
 
Moikka!

Olivialle puhkun paljon plussapuhureita ja onnea mahdolliseen testailuun. Täti hus pois!

ON:
Ovisplussan sain liuskatestiin eilen eli kp16 ja varmistin sen vielä digillä. Eilinen hyödynnettiin ja tänään kai pitäisi laittaa vielä varmistusjoukot matkaan jos vaan jaksaa. Tästä tuli sittenkin meille se yk1 :D

Tuo tikkujen tahtiin puuhailu ei kyllä ole sieltä romanttisimmasta päästä, mutta onneksi sitä romantiikkaa voi harjoittaa sitten niinä kaikkina muina päivinä kuukaudesta ihan mielihalujen mukaan. Nyt ei sitten auta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Lisäys:
Elintapoja en ole muuttanut, mitä nyt olen aloittanut taas Multitabsin raskaus- ja imetysajan vitamiinit. Esikoisen yritysaikanakaan en juuri elintapoja muutellut kun ovat kohtalaisen terveelliset noin yleensäkin. En tupakoi ja alkoholiakin käytän vähän, vain ruuan kanssa satunnaisesti juon viiniä tai saunasiiderin silloin tällöin.



(Muoks. siis tämä kuului tokavikan kappaleen perään, en vaan osaa tältä ipadilta sitä leikata paikalleen)Mutta jos täti kurvaa parin viikon päästä paikalle, niin ainakin on digiliuskojakin valmiina kun tähän kiertoon tuhlaantui vain kaksi. Vielä kun osaisi ottaa nyt vaan ihan rennosti nämä piinaviikot...
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta
Täällä meni juhannus rauhallisesti. Kotosalla oltiin ja muutama siideri otettiin. Vielä uskalsi. :) Tänään aloitin ovis-testien tekemisen kun vatsatuntemuksia eilisestä asti ollut. Mikään kiirehän ei ole tässä kierrossa vielä plussata, koska ulkomaan matkakin varattu marraskuuksi ja siellä olisi tämän kierron perusteella noin 24.viikolla. Ihan hyvin vielä sen jaksaisi, mutta ei siis kiire. =)
 
Pikkuviikinki Testasin eilen kp38 (mahd. dpo15), mut näytti kyllä niin puhasta negaa ku vaan voi testi näyttää! Oli Sofi One Step -liuskatesti. Jos ei tätsy nyt oo ängenny tänne taas enne perjantaita ni sit teen uuden testin. Mut luulis nyt jo tuolla dpo:lla jotai näyttävä jos ois näyttääkseen! :|

Olivia Kiitos! :heart:
 
Miinä
Terse porukat. Juhannuksesta selvitty.. selvinpäin se meni ja romanttisissa merkeissä sen mukaan mitä tuo 7v nuija antoi rauhaa :)) Mä en ole edes ajatellut et hankkisin se ovis testerin vai mikä se on.. alavatakipuja tulee säännöliseen tahtiin parin viikon päästä vuodosta. Ja kovat kivut solikin torstaina :( Nyt sitten vaan hiljaa mielessäni toivon että olisi Möykky saanut alkunsa <3
 
Kävin tosiaan töiden jälkeen apteekissa ostamassa herkän raskaustestin... Ja äsken tein sen! Heti aluksi vain kontrolliviiva piirtyi ruutuun ja olin jo sitä mieltä, että tämä oli tässä... MUTTA sitten toinen viiva rupesi kurkistelemaan! :) testiviiva vahvistui ja jäi hieman haaleammaksi kuin kontrolliviiva, mutta se oli silti aivan selkeä viiva! Ei mikään haamu... :)
Eli taisin plussata! Vaikka ainoina oireina ennen tätä päivää oli ne menkkajomotukset. Tänään on pistelyä ja menkkajomotuksia ollut koko päivän ja nyt illalla rinnat on hieman kipeytyneet ja tullut kauhea päänsärky.
Jotenkin sitä on vielä aika varovaiset ajatukset tästä... Mutta hymyilyttää jo vähäsen! :)

Puhallan täältä tämän plussatuulen muillekin!
 
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Varovaiset onnittelut Olivia :heart: Mullakin oli esikoisesta oireena vaan menkkajomotukset ja arat rinnat kun plussasin. Ekoina viikkoina oli välillä tosi koviakin jomotuksia ja kipuja nivusissa. Pahoinvointi alkoi vasta joskus rv8 ja sitten oksensin 4kk putkeen. Toivottavasti tulen perässä parin viikon päästä...
 
Mahdollisia oireita juhannuksena: dpo 12 menkkakipuja illalla, dpo 13 aamulla ihan selviä menkkakipuja(meni ohi kun nousi sängystä ylös), dpo 14 taas aamulla ihan kunnon menkkakipuja, mutta ei muuta kuin valkovuotoa toistaiseksi. noiden kummallisten menkkakipujen takia, mun tekisi mieli testata sittenkin. Yleensä nimittäin täti saapuu tunnin sisään siitä, kun krampit alkavat. Vitsit että jännittää!
just kuin minun näppikseltäni olisi naputeltu :) OLIVIA: sinäkö siellä viivoja olet tikuttanut?! ONNEA! ja vauvaliimaa mukaan!! :heart: :flower:


Pikkuviikinki: toi sun nikki OLI VAIKEE! :D Miten sä sait muuten vaihdettua ton nikin? Mä olisin "tuunannut" omaani vähän mutta en osannut :(

Ansku: :hug: :heart: Ymmärrän kyllä ajatuksesi. Mun hyvä ystävä on myös kovasti yrittänyt saada lasta siinä onnistumatta ja minulla pelotti kertoa tästä mun tilanteesta. Itselle kun tämä on ollut ongelmatonta. Onneksi hän itse otti asian puheeksi ja sain siinä sitten kerrottua. Sanoinkin hänelle että en oikein osaa sitten itse tästä raskaudesta puhua et puhutaan vain kun hän sen ottaa esille. :) Minulla on vaikea kovin hehkuttaa tilanteestani ihmiselle jolle raskautuminen on vaikeaa. Vaikka tiedän kyllä että kyseinen ihminen on onnellinen puolestani :)


neitipippuri: kahvia en ole lopettanut enkä aiokkaan. Aina olen raskauksien aikana juonut kahvia. Alkopitoista juon muutenkin hyvin vähän niin sitäkään ei tarvinnut vähentää. tupakat piti tumpata , vaikka pari meni vielä plussan nähtyäni. ihme kyllä ei hirveitä vierotusoireita ole..vaikka tiedän kokomuksesta että himot iskee parin viikon savuttomuuden jälkeen ihan hirveinä!! :headwall:


Pahoittelut tätipaholaisen kohdanneille

Vieläkin tässä pinossa roikkuva NinnaN

Muoks. Ai nii.. mulla ei sitten mitään oireita ole.. siksi vähän hirvittääkin että kaikki ei ole kunnossa :( palelu loppui myös. ainoat on juuri nuo menkkaoireet jotka ovat ihan kohtuullisen kovia. :( voisin vieläkin kuvitella että kohta alkaa kivuliaat menkat.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Olivialle! :flower: Ja Anskulle vielä tsemppaukset, että plussa nousee!

ON: Kyllä on tylsää tämä odottelu. Tätiä ei edelleenkään kuulu, joten perjantain testausta venailen. Tosin sekin on vasta mahdollisesti dpo 10, joten voi olla, että odottelu vaan jatkuu siitäkin... :|

Ja vielä (tyhmä) kysymys. Luuletteko, että pupuiluasennolla on merkitystä simppojen kulkuun? Eli onko esim. nainen päällä -asento huono, koska valuvat helpoimmin pois, tms? Jostakin (taas) lueskelin, että takaapäin voisi olla paras, mutta onko näillä oikeasti merkitystä...? :ashamed:
 
LepikonHeta
Ihania plussauutisia, onnea teille:flower:

Neitipippuri: Olisikohan sillä väliä? Normaalitoimintainen elimistö niin kyllä kai niistä 22 miljoonasta jokunen osuu sinnekin ;) Tietenkin jos raskautumisvaikeuksia tai esim. laiskat siittiöt niin voisiko sitten olla merkityksellisempää? Vaan tässä juuri greippimehua kittaillessa kyllä itsekin maksimoisi mahdollisuuden harrastamalla suotuisia asentoja :D
 
Asentojen merkityksestä:
Mä en henk. koht. usko sillä olevan mitään väliä. Eiköhän ne simpat mene perille jos on mennäkseen, asennosta riippumatta. Muistan lukeneeni osan jäävän jälkeen ja valuvan tarkoituksella pois, kun siten mahdollistavat niille 200:lle jotka munasolun tavoittavat, paremmat mahdollisuudet uida perille.

Omaan napaan ei mitään erityistä. Jätettiin toiveet plussasta sen ovis plussa päivän pupuilujen varaan. Ei niin mitään tuntemuksia, mutta toisaalta ei mulla oviskaan aiheuta mitään tuntemuksia. Sen tienoilla saattaa vähän vatsaa nippailla useina päivinä, mutta en sitä kyllä ilman testejä bongaisi.

En elättele juurikaan toiveita plussasta, sillä tuntuu mahdottomalta, että heti tärppäisi. Outoa kyllä, tällä hetkellä ei edes yhtään ole jännäily fiilis. Jotenkin tämän suhteen tosi rauhallinen olo. Yleensä kun olen sellainen jännittäjä ja hötkyilijä...

Toivottavasti neitipippuri saisit kiertoosi selvyyden. Mieluiten sen plussan tietenkin.

Niin ja kahvia olen juonut kuten ennenkin. Juon yleensä aamulla kupin ja toisinaan myös iltapäivällä yhden kupin. Raskauden aikana juon jos pystyn, kun tuntuu ettei mulla silmät aukea ilman aamukahvia. Viime raskaudessa kahvin juonti loppui aika äkkiä, enkä sitä juonut kuin vasta vauvan synnyttyä. En kyllä pystynyt juomaan ekaan neljään kuukauteen mitään muutakaan, paitsi vedellä lantrattua gefilusmehua ja sitäkin yökkien. Nyt en voi edes katsoa niitä gefilusmehuja kaupassa, kun jäi niihin "kammo".

Aurinkoista päivää ja +++++++++ :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas jälleen pitkästä aikaan, täälläpäs on ollut aktiivista porukkaa. :)
Olin lukevinani että täällä ollaan myös plussailtu, eli ONNEA :heart:

Täällä kp15 omien laskelmien mukaan, ei ole ollut mielestäni minkäänlaisia ovistuntemuksia, eilen päätin että nyt tilaan vielä niitä ovistikkuja että jospa onnistuin tikuttamaan elämäni ensimmäisen ovisplussan. :) Rtestejäkin tuli tilattua ihan kaiken varalle..
Sain myös tietää että hyvä ystäväni on raskaana, kymmenellä viikolla. Iski kyllä kateus, varsinkaan kun tämä pari ei edes ollut ns "yritättänyt", mutta silti nyt on onnellisesti raskaana. Olisin itse niiiiin mielelläni samassa tilanteessa..
Mutta yllättipä mies minutkin kun palasi reissultaan....tuliaisista löytyi sormus. Eli kihloissa ollaan. Häät kyllä siirtyy jonnekkin kaukaisempaan tulevaisuuteen. :D


****Hedelmällistä keskikesää kaikille, plussia nyt kehiin lisää ++++++++**** :heart:
 
täällä kp 34 siis menossa jo ja ei tätiä kuulu eikä näy. toissapäivään asti oon testannu joka pv ja ei merkkiäkään viivasta. tympäsee tämä odottaminen. kaksi aiempaa kiertoa ollu 27-28pv. pakkokai se on kohta mennä ohonki lääkäriin jos ei ala kuuluun. iha sekasin koko hormonit näköjään.
 
Ei oo todellista: Mandeliini, mulla on aivan sama kiertopäivä menossa (34 siis tänään)! Mutta tosiaan ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen.

Itse testasin viimeksi torstaina (negan), ja nyt olen päättänyt, että ennen perjantaita en testaa. Päästään/joudutaan siis jännäämään yhdessä. :) Itse olen myös miettinyt, että mikä on se raja, että lekuriin pitäisi hakeutua, jos tätiä tai plussaa ei kuulu? :confused: Olen lukenut, että joillakin on ollut 50-60 päivän kiertojakin...

Lisäys: Ai niin, Lilylle paljon onnea kihloista! :heart:

täällä kp 34 siis menossa jo ja ei tätiä kuulu eikä näy. toissapäivään asti oon testannu joka pv ja ei merkkiäkään viivasta. tympäsee tämä odottaminen. kaksi aiempaa kiertoa ollu 27-28pv. pakkokai se on kohta mennä ohonki lääkäriin jos ei ala kuuluun. iha sekasin koko hormonit näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Ekaksi onnittelut myös täältä Lilylle kihloista:flower:
Mandeliini ja Neitipippuri: Mulla ainakin on venynyt kierrot (ja venyy tämäkin) pillereiden jälkeen. Jotenkin ajattelin että kun ehdin popsia minipillereitä sen neuvolasta saadun satsin ja vajaan vuoden yhdistelmäpilsuja, niin ettei ne olis taas näin pahasti sekottanut kiertoa. Ennen esikoisen plussausta olin syönyt yli 10 vuotta pillereitä ja sama juttu oli myös sillon. Kierrot venähti kyllä aluksi vieläkin pidemmiksi (yli 50 päivää). Annettiin vauvan tulla noin vuoden pilleriyttömyyden (vai miten se nyt sanotaan:confused:) jälkeen, ja tokasta kierrosta tärppäs. Ekasta kierrosta tärppi ei olis ollu edes mahdollista kun mies oli h-hetkien aikaan reissussa. Esikoisesta plussasin sitten kp 38. Et tiedä näistä. Salatiedettähän se on kuten joku jossain ketjussa totesikin!
Mut omaa napaa sen verran, et se kauan kaivattu ovisplussa pärähti sit viimein eilen testiin! Kyllä sitä on jo odoteltukin! Eilen sitten sain puoliväkisin houkuteltua miehen kammarin puolelle:LOL: Et parin viikon päästä jännäillään=)
Plussia!
 
LiLy_lle onnea kihloista ja tsemppiä oviksen metsästykseen :flower:

KyyneltenHymylle pahoittelut negasta.

Omaan napaan ei sitten niin mitään. Päivä kerrallaan mennään ja odotellaan kierron vikoja päiviä, että voi alkaa tosissaan jännäilemään...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! On nyt ihan pakko kysäistä, että onko runsas valkovuoto teillä merkki tädin tulosta lähipäivinä? Viime vuodet noita pillereitä syödessäni sitä ei ollut käytännössä koskaan minulla runsaasti, mutta eilen kun olin ostoksilla, sitä tuli niin runsaasti, että tuli pikkareista läpi (onneksi oli hame)! :ashamed:

Lisäksi illalla koski tuonne oikealle puolelle alavatsaan ihan nivusista ylemmäs kylkeen saakka. Auts! :kieh: Ovatko teillä muuten menkkaoireet muuttuneet sen jälkeen, kun lopetitte pillerit? Tai no, pillereiden aikaanhan se on vain tyhjennysvuoto, mutta kuitenkin...

Voi harmi, KyyneltenHymy, että nega tuli! Itselläni on kp 36, ja huomenna pitäisi kai olla dpo 10, eli aamulla (taas) testailemaan.

Tuli muuten eilen hamstrattua alesta sen verran alusvaatteita, että jos tämä yritys kestää pidempäänkin, niin eipä ainakaan heti tylsäksi käy... ;)
 
LepikonHeta
Neitipippuri: Pakko sanoa etten edes muista millaista luomumenkat tai luonnonmukainen elimistö on :LOL: tsemppiä testailulle ja uudelle kierrolle tarvittaessa.

Lillylle onnea kihlauksen johdosta jos en ole muistanut onnitella. :flower:

Omaa napaa: kp 15 menossa, ovistestien kanssa vähän hukassa, no taas tänään vähän leikitään. Onhan sekin otettava huomioon ettei elimistön toiminta välttämättä palaudu heti normaaliksi pitkän hormooniehkäisyn kautta. Talletuksia tehty kuitenkin ahkerasti kp 11 ja kp 13, kaiketi harjoituksia jatketaan. :cool:
 
Neitipippuri, mulla ainakin runsas valkovuoto voi tarkoittaa ihan kumpaa vaan, tätiä tai raskautta. Viimeksi kun plussasin sain juosta kokoajan vessassa katsomassa mitä lorahti kun valkkaria tuli niin tolkuttomasti. Tosin mulla ennen menkkoja (pillerittömissä kierroissa) lisääntyy valkovuoto myös.

Nyt taas valkovuotoa ihan tajuttomasti ja kaiken lisäksi hiiva! Kävin äsken hakemassa siihen lääkkeet.

Mitäs muuta... no, mielialat menee taas niin vuoristorataa kuin olla ja voi ja eilen itkin kuin vesiputous kun huomasin hiivan iskeneen ja esikoisen kenkä meni kivilaatoilla kontatessa kärjestä puhki. Suutuin myös miehelle ihan turhasta ja mökötin koko illan. Taitaa taas pillereiden lopetuksen jälkeen hormonit heitellä. Toisaalta tälläistä se oli viimeksi kun plussasin. Kallistun kuitenkin pillerien lopetukseen, kun pari päivää ennen ovista pänni niin tolkuttomasti ja olin suorastaan "murhanhimoinen" :vampire:

Tänään kp20 ja ilmeisesti dpo4. Koitan hillitä itseni, etten alkaisi tarkkailla kaikkea mahdollista ja kehitellä raskauteen viittaavia oireita. Tässä vaiheessa kiertoa tahtoo mielikuvitus saada siivet ;)
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta
Täällä taisi sitten tämän kierron mahdollisuudet olla edellisten päivien varassa. Ovis-testissä tänään ei enää juuri viivaa. Testien mukaan ovulaatiota ei ole tapahtunut tai sitten se oli se "hieman vahvempi viiva" toissapäivänä. Samana iltana heiluteltiin peittoa, eilen ei. Eli "herran haltuun", mahdollisuuksia pidän pieninä ja ei vielä niin hätä olekaan plussailla ekalla yrityskierrolla. Nyt vaan odotellaan tätiä :D Ja vältellään siis kaikin tavoin tulkitsemasta omia oireita mihinkään raskauden suuntaan :LOL:
 
Itse lopetin pillerit...olikohan maaliskuussa. sitte tuli muutamat menkat tosiaan aikalailla samallalailla ku pillereitä syödessäki eli se 27-28 pv väliä ja nyt tosiaan tässä kierros alkoi suht ajallaan mut kesti monta päivää.. olikoha kymmenen.. en enää muista ja nyt siis oottelen et milloinkaha ne seuraavat alkaa.. googletin tota aijemmin et miks kesti niin kauan menkat ja keskusteluja löyty vaan menopaussista ja vaihdevuosista... KÄÄK eikai viel tässä iässä ?!? eli alle 30v
 
Juhannuksen mökkeilystä ja sen jälkeisestä sukulaisvierailuista selvitty. Nyt rauha maassa, esikko nukkuu ja mies on treeneissä. :) Ja tännehän on saatu uusi plussakin! Onnea Olivia!! Ja Lilylle onnittelut kihlautumisesta!! :flower: Neitipippurille paljon plussaonnea huomiseen testaukseen!! +++ Ja anskulle iso, myötätuntoinen halaus! :hug: Omaan napaan ei kuulu kummempia. Juhannuksen molemmin puolin on pupuiltu ja oviksen olin bongaavinani aattona, vatsakivuista ja limoista päätellen (eli siis pelkkä oletus..). Ja sitten alkaakin olla taas piinaviikot käsillä.. : /
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä