*Plussataan yhdessä ennen kesää<3*

Huomenta! Täällähän on jo paljon porukkaa! Mulle voi päivittää jossain vaiheessa iäksi 26. Ja esikoinen siis olisi toiveissa.

Katie85: Kohtalotovereita ollaan... Mulla ei myöskään tarvinnut kaavintaa, mutta vuoto kesti kyllä pitkään. Meni myös pitkään ennen kuin kierto tuli normaaliksi. No nyt on jo onneksi ihan hyvän pituinen kierto.

Eli tänään siis kp 28/28 ei vielä oireita tädistä.
En kyllä oikein jaksa uskoa plussaan vielä tässä kierrossa, mutta jos se nyt ennen kesää tulisi! Meidän ajoitus meni vähän viimetinkaan... n. Vuorokausi oviksen jälkeen. Oireet joiden takia tässä nyt vielä piinailen ovat tässä kierrossa olleet pienet vatsatuntemukset, kolmen viime yön vessassakäynnit, vetinen valkovuoto oviksen jälkeen ja pari päivää sitten häpyluun/nivusten vihlominen... En ole vielä testannut vaan odotan pari päivää vielä ennen kuin edes harkitsen. Jännittää vaikka yritän pitää pään vielä kylmänä ja pysyä positiivisena...

Toivottavasti ne muutamat viivanpaikat vahvistuisivat tämän keskustelun ensimmäisiksi plussiksi!=)
Mukavaa päivää kaikille!
 
Hei! Uskaltaako liittyä mukaan, vaikka yritystä onkin jo pidemmän aikaa?
Meillä menossa yk 19. (Dpo 12) 25/ 26-34. Ikää meillä on molemmilla 28 vuotta. Toiveissamme on ensimmäinen lapsi ja haluaisimme niitä kolme, mutta ainakin tämä ensimmäinen antaa itseään odottaa.. ;)

Viime syksynä ollutta hetkellistä toivon menetystä lukuun ottamatta olen jaksanut uskoa, että meillä on vielä oma nyytti sylissämme. Toivomme, että plussa tulisi joka luomusti tai hoitojen kautta ennen kesää.

Olen muutaman kierron käyttänyt ovistestejä varmistaakseni, että nämä oireet millä aikaisemmin kuulostellut/ tunnistellut ovista olisi oikeita ja näitten kiertojen mukaan ovat ainakin menneet yksiin. Uskoisin, että osaa syy yrityskertojen suureen määrään on se, että kun päätimme, että lasten aika olisi oikea, niin mieheni teki silloin vielä reissuhommia, että emme saaneet simppoja aina sisään oikeaan aikaan, vaikka niin luulimme. Nyt hänen ei tarvitse onneksi reissata niin mielestäni meillä on paremmat mahdollisuudet!

Ansku83: Kiitos pinakasta ja pahoittelut testiin tulleesta väärästä uskosta antavasta viivanpaikasta. Muille saman asian kokeneille pahoittelut. Anskulle myös oikein kovasti onnea kosinnasta! Se tuo varmaan plussatuulia tullessaan!!

G: Kihloissa. Hääpäivää emme ole päättäneet, mutta ajatuksena olisi, että vuosi 2013 olisi se meidän vuotemme.

LiLy_ : Toivottavasti viivanpaikka vahvistuu plussaksi!
 
Byhyy, kirjoitin hurjan pitkän viestin ja se hävisi jonnekin. Tylsyyden tylsyys.

Tervetuloa uusille! :) Ja joukkoon mahtuu aina, oli yritys pitkä tai lyhyt. Itsellänikin tuon ekan sivun yk4 on "hitusen" optimistinen, oikeasti on yv1 tai 1,5, mutta välissä tosissaan muutaman kk tauko lääkityksestä johtuen ja varsinkin alku tooooodella hakuammuntaa kiertojen yms kanssa. Ja pitkälti myös tjottailua, nyt sitten ehkä puolen vuoden verran karkeaa laskemista ja pari kiertoa tikutteluakin uteliaisuudesta. Aika selkeät ovisoireet on kyllä muutenkin. Mutta tosissaan, odottelu on käynyt kyllä tutuksi täälläkin.

ON: Ääh, miten ihminen tässä vaiheessa keksii kaikki oireet! Viime kierrossa täti olisi kurvannut eilen paikalle. Okei, olikin karset tätijomotukset ja oikein polttelut illalla. Sitten ne hävisivät. Illalla suihkussa olin katsovinani, että verisuonet oli erityisen räikeän siniset, jopa turkoosit. Ja tuli vähän verta nenästä. Ja vessaan olen herännyt muutamana päivänä 2 x yössä. Hmm. Kaikille löytyy kyllä luonnollinen selitys. Mulla alkaa aina kusiralli ennen tädin saapumista, liekö aineenvaihdusta nopentuu tai jännitys laukaisee sen jotenkin. Samoin verisuoniin olen kiinnittänyt huomion aiemminkin, mutta nyt ne olivat muka räikeämmät kuin koskaan. Kello oli yli 24...taisin nähdä näkyjä! :LOL: Ja pikku verisyys nenätuotoksissa johtuu varmaan menneestä flunssasta. Mutta silti, näitä on ja ihana ja kamala seurata. Ja minähän seuraan! :stick:

Tajusin muuten laskeneeni vähän metsään nuo omat kp:t, tänään siis 27/27-29. Pari viime kiertoa ollut tuo lyhempi, sitä ennen melkeinpä aina tuo 29. Huomenna tai yh voisi testailla. Iiks. Oon vaan niiiiiiin tympääntynyt negoihin, että yritän säästää itseäni siltä pettymykseltä.

-OLIVIA-, tikutitko oviksen, vai menittekö tuntemusten perusteella?

Pänä, oletteko jo hoidoissa? Meillä on lähete sinne vetämässä, eiköhän sitten kesän tuntumalla kanssa päästä. Sitten viimeistään +++! :) Hehe, mekin muuten haaveillaan kolmesta lapsesta, nyt vaan mietityttää, että yritys ois varmaan pitänyt aloittaa jo parikymppisenä, jos jokainen antaa odotuttaa yhtä kauan. Nooh, ehkä tmä on vaan tätä harjoituksen puutetta ja seuraavat tulevat sutjakkaasti.
 
Pänä heippa täälläkin! Pistetään listalle! =) :wave: Ja kiitos onnitteluista!!!!!!! :D

Lara täytyypä kokeilla tuota, jos vaik sais ne kohillee! =)

Noniin ja aiheeseen, joka sai melkein tipahtamaan penkiltä!!! Olen AINA kuvitellut, että rasvattomat maitotuotteet ovat se JES!! jota kaikki lääkärit yms. haluavat suositella! Mutta mitäpä, tytöt, sanotte tästä: (Kopioitu MTV3:n Studio55.fi sivulta)

Maitorasvat ovat monella tapaa terveydelle hyödyksi. Rasvattoman maidon lääkäri Antti Heikkilä sen sijaan kaataisi mieluiten viemäristä alas.

Maitorasvat on tuomittu monin paikoin ihmiselle haitallisiksi. Ohjeistus on mennyt perille, sillä rasvattoman maidon kulutus on kasvanut vuosien saatossa.

Lääkäri Antti Heikkilää kehitys ei miellytä.

- On olemassa selvää näyttöä, ihan tieteellistä faktaa siitä, että rasvaton maito aiheuttaa naisilla hedelmättömyyttä ja nuorilla aknea, Heikkilä valottaa hätkähdyttäviä tutkimustuloksia monen suomalaisen ruokakunnan perusjuomasta.

Heikkilän mukaan maitorasvojen tutkimus on Ruotsissa Suomea edellä. Tulokset puhuvat maitorasvojen käytön puolesta.

- Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydäninfarkteja. Rasvainen maito pitää ihon kunnossa ja lisää hedelmällisyyttä. Sillä on myös suotuisa vaikutus syövän ehkäisijänä, etenkin rintasyövän. Lisäksi se vähentää diabeteksen syntyä.


Voiko tuo OIKEASTI olla totta!???!!! Nimittäin juuri tunti sitten lähdin pois neuvolatätskän luota kun papa otettiin ja verikokeiden tulokset sain. Ruoka remonttiin tässä joudun hieman kohonneen kolestrolin takia ja juuri nimenomaan tätskä painotti että RASVATON maito!!! Käsittämätöntä! :O
 
*Plussataan yhdessä ennen kesää<3*


tiistai 1.3.2011



KUUMEILIJAT

nimim.
.......YK/YV..............KP..............ikä..........toive

LiLy_ .................yk 1.........................kp 50/??.....................19......................... 1.
Katie85..............tjot.......................kp 49/??.....................25......................... 1.

satuh83.............yk 3........................kp 33/32-34..............27...................... 1.


-OLIVIA-.........yk 2........................kp 28/28.....................26........................ 1.
-Karpalo-........yk 4/tjot................kp 27/27-29..............28........................ 1.
Tirtsa.................yk 7........................kp 25/32-34..............26........................ 2.
Pänä.....................yk 19.......................kp 25/26-34..............28........................ 1.
Vattunen............yk 4.......................kp 22/35-38..............21.......................... 2.
inskun................yk 1..........................kp 20/28......................21......................... 2.



Ansku83...........yk 3..........................kp 13/30-40...............27........................ 1.

Lara--.................yk 1...........................kp 11/??......................22......................... 2.

Lilli88.................yk 3...........................kp 4/??........................23........................... 1.
Nasu81...............yk 8...........................kp 1/26.......................29.......................... 1.
platina................yk 2...........................kp ??/??...................................................... 2.



PIINAILIJAT

-OLIVIA-..........Dpo13
Pänä.................Dpo12
-Karpalo-...........Dpo11
inskun................Dpo6



TAUSTALLA





HAAMUILIJAT - RKTT

PLUSSANNEET :heart:









Lyhenteet:
* yk/yv = yrityskerta/-kierto/yritysvuosi
* kp = kiertopäivä
* dpo = päivät ovulaation jälkeen
* tjot = tulee jos on tullakseen
* RKTT = raskaana kunnes toisin
todistetaan
 
Viimeksi muokattu:
Pänä: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! =)

Ansku83: Ohhoh, mä kyllä muistelen että oisin joskus kuullut jotain tuommoista, itsekkin juon (harvoin kun edes juon maitoa) kevytmaitoa rasvattoman maidon sijaan, kun kuulema kevyt terveellisempää kuin rasvaton.. ?


Muistelen tässä juuri että pari viikkoa sitten (kp35) mulla tuli vaaleanpunaista vuotoa ihan muutama tippa yhden vessareissun yhteydessä sen huomasin.. sen jälkeen ei mitään! Luin jostain että voi meinata ovulaatiota? Ennen koskaan ei oo tullut mitään tuommoista.. :confused:
Ja menin eilen jo ennen kymmentä nukkumaan, heräsin kuudelta aamulla kun kissa mauku ja itki ja tuntu etten ois nukkunut silmällistäkään, ihan hassu "humalainen" olo.. ihan kun ois ollut yövuorossa.. :D Väsyttää... ja pitäis jaksaa vielä ilta töissä. |O
 
-Karpalo- Odotan aikaa aukiolotutkimukseen. Sen jälkeen katsotaan jatkoa. Verikokeet ym. Minulla hyvät, mutta simennesteanalyysissa A ja B vain alle 10% kun suotavaa olisi ollut, että nämä yhdessä yli 50%. Eivät täysin sulkeneet pois luomuraskautta, mutta toisaalta puhuivat, että meille voisi olla ainut hoitomahdollisuus ICSI. Ota nyt siitä sitten selvää. Julkisella puolella olemme siis jonossa ja Tammikuun alussa tuli tieto, että 3-5 sisällä tulee kutsu sinne aukiolotutkimukseen. Toivottavasti sen jälkeen kaikki menisi nopeammalla tahdilla, jos hoitoihin täytyy turvautua.

Mekin toivomme, että ensin kun saisimme tämän ensimmäisen käsivarsille niin sen jälkeen kaikki kävisi helpommin.. Toisaalta haluaisin ainakin näin etukäteen miettien imettää mahdollisimman pitkään niin eikös sinä aikana taas sanota, että on huonot mahdollisuudet raskautua.. No ei pitäisi miettiä vielä niin pitkälle, kun ei tämä ensimmäinenkään ole vielä masussa potkimassa. Toisaalta mikään ei estä minua haaveilemasta ja siinä minä olen hyvä. =)
 
Ääks, mä voisin muuten haluta ne DPOt, mutta tässä kierrossa en tikuttanut, joten en tiedä tarkalleen ovisajankohtaa, kun en merkannut oireita/oletetun oviksen ajankohtaa mihinkään ylöskään. Nettilaskurin mukaan ois DPO 11, saattaa olla about oikeassa, edellisessä kierrossa ovisplussasin kp 14. On tää tällaista matikkaa, nyt pitää ens kierrossa (joka tietty toivon mukaan ei ikinä alkaiskaan) kytätä oikein tarkkaan kaikki päivät, niin ei mene arpapeliksi.

Muoks. Maitokeskusteluun: mäkin olen jostain lukenut/kuullut, että rasvattomia tuotteita pitäis vältellä. Siispä kevyttuotteet täälläkin käytössä. Kaikki poppaskonstit kannattaa hyödyntää! :D
 
Viimeksi muokattu:
-Karpalo-: En ole vielä kokeillut oviksen bongausta tikuilla, vaan lähinnä menty tuntemuksien perusteella. Bongasin sellaisen limatulpan kp 14 ja kp 15-16 oli jomotuksia...

Mielenkiintoinen muuten tuo maitotutkimus... Täytyy jatkaa siis kevytmaidon juontia!=)

Niin ja mulla varmaan dpo 13

-OLIVIA-
 
Jos mäki tulisin tähän pinoon mukaan.... Mulla on välillä tapana heittää kirves kaivoon kun ei kaikki mene ihan nappiin niin tämmöinen positiivinen tseppausporukka kuulostaa kivalta... =)

Ikää on 27v. ja kesällä tulee 28v. (mies reilun vuoden minuu nuorempi) joten kiva olis kesään mennessä plussata, vähän niin kun vaik synttärilahjaks... ;) Yk 3 menossa ja kp 33/32-34 ja ensimmäistä yritetään. Takana on edellisessä parisuhteessa kahden vuoden yrittäminen ja yksi keskenmeno.

Ja vielä tohon gallupiin että avoliitossa ollaan, mies tosin tänään laittoi viestin että olis viemässä sormuskauppaan sitten kun pitää talviloman... :heart:
 
satuh83 tervetuloa!! :wave: Ja onnea myös siulle sormusuutisista!! :heart: Näyttää täs kevään tulossa olevan jonkilaista vaikutusta noihin jyrmyihinkin! =) Nii ja onko siulla tiedossa Dpo:t? Haluutko ne tuonne myös näkyviin? :)
 
Ilmeisesti on joo kevättä rinnassa noillakin... :D Ei ole tiedossa, en ole tikutellut ovista. Ihan mutulla ollaan menty. Tosin yritettiin ajoittaa peiton heiluttelut vähän myöhemmäks kun edellisissä kierroissa. Mut kuten tuolla esikoisketjussa jo uhosin niin seuraavaan kiertoon ei sit enää mennäkään soitellen sotaan. Tulis vaan äkkiä se kp1... Tätiä ei kuulu vaikka vatsakipuja on ollut jos jonkinlaisia tässä kierrossa... *huoh*
 
Pieni päivitys omaan tilanteeseen ja samalla pieni korjaus pinoon eli tänään odotetusti kp 1/26, ja nyt vasta alkoi yk 8 :)

Ansku83 ja satuh83 paljon onnea sormusuutisista :heart:

Galluppiin sen verran että olen itse asiassa vielä tänään menossa valitsemaan kahden vaihtoehdon väliltä vihkisormuksen itselleni. Häät ovat huhtikuussa :heart:

Noista rasvattomista maitotuotteista sen verran, että monestihan suositellaan hedelmällisyyden parantamiseksi karppausta eli vähähiilihydraattista ruokavaliota ja siihenhän eivät kevyttuotteet kuulu, vaan rasvaa pitää käyttää reilusti. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että kannattaa kokeilla, ainakin mulla se on säännöllistänyt kiertoa ja luulen että auttanut raskauksiakin alkuun vaikken ylipainoinen olekaan. Suosittelen =)
 
Nasu kiitos!! :heart: Ja anteeksi, en taas ollut osannut lukea kunnolla! =) Nyt lienee tiedot niinkuin pitääkin! :)

Ja tosiaan saa ja PITÄÄ hihkaista jos huomaatte, että oon kämmänny jonkun päivityksen kanssa! :D Yritän opetella lukemaan tässä ihan lähi aikoina! :LOL:
 
Tervetuloa uusille. :)
Minä kuvittelen täällä kaikennäköisiä raskausoireita vaikka tuskin niitä edes voi vielä olla.. :D
On jatkuvaa vessassa ravaamista ja alavatsaa nippailee.. Poskien kuumostusta ja kummalista oloa.. :D

Onnea sormuskaupoille menijöille! :) Itsekin haaveilen joskus pääseväni naimisiin, mutta ei taida vielä olla sen aika. :)
Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 6 vuotta ja avoliitossa 4,5 vuotta. :)
 
-OLIVIA- - Jännää! Millon meinaat testata?? Ei oo tarkotus painostaa :whistle: :)

Pänä - Ei tän positiivisuusketjun tarkoitus ole mun mielestä rajata ketään pois, vaikka yritystä olisi takana kuinka paljon! Yhtä lailla myös hoidoissa olevat voi mun mielestä liittyä. Kaikilla on joskus vaikeeta pysyä positiivisena ja mun mielestä tää ketju on tarkoitettu sitä tukemaan :) Ja haaveilu on hyvä, mä oon ainakin vakuuttunut et positiivinen ajattelu edistää raskautumista, tsemppiä!

Ansku - Paljon onnea sormuksesta ja kiitos hienosta pinosta! :)

Satuh - Kirves kaivossa itselläkin aika ajoin :ashamed: joten positiivinen ketju kelpaa :)

Karpalo - Tuu kertomaan kun oot testannut! Mäkin aina yritän pitkittää sitä testaamista kun ne negat on niin tympeitä. Nyt kp 49 (huoh!!) ja nega viimeks 4 päivää sitten. Tulis nyt se täti ja loppuis tää typerä venailu. Kuitenkin sorrun taas kohta testaamaan jos ei se vuoto kohta ala :ashamed:
 
Katie kiitoksia!! =) :heart: Ja samoilla linjoilla sun kanssa, oli hoidoissa tai ei, yk:t 1 tai 50, tjottia tai ihan jotain muuta, kaikki ovat tervetulleita! Kaikki toivovat lasta ihan varmasti yhtä kovin, oli niitä sitten ennestään jo tai ei! =) Sanotaanko näin että, leuka ylös ja kohti uutta pientä elämää! .....ei se nyt kuullostanu nii hienolta ku oletin, mutta menkööt nyt! :ashamed: :D
 
Jee, lisää uusia pinolaisia ja sormus- ja hääuutisia! Tervetuloa ja onnea! :heart:

Katie85, vielä en ole päässyt testiostoksille, mutta mikäli tätskä ei tänään tai aamulla ole tympäännyttämässä seurallaan, niin kai se on taivuttava! :D Jotenkin vaan se, ettei koskaan ole saanut edes haamulaista testiin, vie kummasti intoa ja iloa siitä testauksesta, aluksi se kyllä oli jännää ja ihanaa.

Nasu81, miten muuten tuo vh-ruokavalio toimii? Onko kaikki leipäjutut totaalinen nounou? Kun mun rakkaus on hapankorput, tuntuu että kaiken muun leivän voisi jättää, mutta niiden rouskuttelu...namnam. Itsellä on aika terveellinen kasvisruokavalio, pari kertaa viikossa on "salaatti/tuorepäivä" ja sitten keittoja ja erilaisia lämpimiä ruokia tulee tietenkin tehtyä. Ainakin kerran viikkoon intialaista! :heart: Mutta leipää (ruis- ja täysjyvä) kyllä menee. Olen vaan ollut aina siinä luulossa, että kasvissyöjälle karppaus on hitusen hankalaa?
 
Satuh83: Kiva saada lisää porukkaa, tervetuloa ! =)

Hitto että väsyttää, nukahdan ihan just tänne töihin, onneks kohta pääsee kotio nukkumaan. Pientä jomotusta ja nippailu aika ajoin tuntenut tänään sekä oikealla että vasemmalla puolella alavatsaa... Tässä tulee ihan hulluks kun kuulostelee ja tunnustelee itseään kokoajan... :LOL:

Lara: ootko jo testaillut uudestaan?? tuu sit heti kertoo miten käy sun viivanpaikoille.. jos vaikka plussaisit ja herättäisit mussakin jotain toiveita.. :heart:

Miehelle ees kehtaa näyttää noita mun viivanpaikka testejä, koska mä tiedän ettei se niissä mitään nää.. varmaan ajattelis että nään ihan omiani :LOL:
 

Yhteistyössä