Pitsa kuhisee bakteereita - Nämä ovat vaarallisimmat täytteet

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
joku noista testatuista puljuista oli varmaan sen ravistettavan äijän pitsaluola... ;)
Voi olla, että joku entisistä työpaikoista varmaan ainakin testattiin. Nykyäänhän mun mies ei ole töissä Turussa.
Mutta jos vain 22 pizzapaikkaa testattiin, niin saattaa olla niinkin, ettei mun miehen entisiä työpaikkoja ole osunut kohdalle. Turussa kun pitsaa saa kaikkialta.
 
dani
'Mulla loppu Kotpizzassa käynnit ku seinään, kun paikallisessa kys. yrityksessä käväsin viime kesänä.
Sie oli sellanen hirmuisesti hikoileva (oli siis toki kesä ja kuuma) poika töissä. Otti multa tilauksen, ja alkoi sitä sitten siinä mun ootellessa duunaan.
Hitto ja arvatkaa mitä se teki?!?
Siin vaiheessa kun pohja oli valmiina pöydällä, se pyyhkäs eka kerran käsipaperiin naamansa hiestä kuivaksi, ja kun oli sen paprutollon viskannu roskiksenn, jatko puuhaa viel paljaalla kädellä. Ja se oikeesti hikoili ihan hulluna se poika! Sit se vaan tyynesti kiskas sen soossiin pitsan päälle. JA TAAS oikeella kädellä pyyhkäs nenänpielissä valuvaa hikee SEKÄ otsaansa paljain käsin. Siinä vaiheessa kun se alko niillä samoilla pesmättömillä käsillä levitellä niitä muita täytteitä pitsn päälle, mä huikkasin pojan kassalle..
Ihan nätisti sanoin, että kuule kyllä multa katos nyt ruokahalu ja et haluisin rahani takas, ja perun siis koko tilauksen..Ja kysyin, huomasko hän mitä tuli tehneeksi..?
No perkele ku on niin vitun kuuma! sano poika.
Öööö...joo.
olipa viimenen kerta tosiaan siinä puljussa käymiselle.
 
jeps
Justiinsa eilen käytiin koko perhe raxissa :D Iiks! Hyvää oli kerrankin. Jos luit koko jutun, siinä kerrottiin, että suurin osa bakteereista kuolee uunissa. Ja ne mitkä jää jäljelle on harvoin vaarallisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi:
me syödään vaan itse tehtyä pitsaa.

Pizzerian pitsaa olen syönyt kerran elämäni aikana (30v).
Mitäpä luulet: paljonkohan bakteereja löytyisi kotona valmistetuista/valmistettavista tuotteista? ;)
Hyvä huomio.
Se kylmäketjukaan kaupasta kotiin ei aina ihan katkeamaton ole, eikä kotikokeilta hygieniapasseja vaadita.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi:
me syödään vaan itse tehtyä pitsaa.

Pizzerian pitsaa olen syönyt kerran elämäni aikana (30v).
Mitäpä luulet: paljonkohan bakteereja löytyisi kotona valmistetuista/valmistettavista tuotteista? ;)
harvapa sitä siinä pitsan paiston lomassa rahoja hiplaa tai paistaa aamusta iltaan asti samoilla välineillä, ja samoilla käsillä kaikkia täytteitä ronkkii?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no joo. tiedossa on. itse pitsaa kiirreessä vääntänyt, ja eipä siinä paljon ehdi räpylöitä pestä joka välissä, otat rahaa ja työnnät kädet tonnikallaan, sieltä suoraan jauhelihaan.. joku kala-allergikko saattais saada tuossa tapauksessakin pahimmassa tuurissa allergisen reaktion ja ruokamyrkytyksen kaupan päälle. kannattaa välttää ruuhkahuippuja, mutta silloin tietty täytteet seisoo eivätkä kierrä hyvin.. kuka sitä hyvän näköistä lihaa roskiinkaan kehtaa survoa?? :) :)
tosin se työns kinkkuun..
meikä pääsi piipaa autolla sairaalaan ku hengitystiet turposi...
tosin siitä tuli sit pitsan pyörittäjälle jotain ongelmia ku juttu meni eteenpäin ja sen jälkeen sitä ei oo töissä siellä näkynytkään
 
ohisteleva
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Onneksi en syö pitzaa... :/ Käytän vain subwayta. Siel on ainakin hanskat käsissä työntekijöillä..
Ja ne hanskat kädessä tehdään sitä ja tätä, hyvä ettei käydä vessassakin :whistle: Kaikenlaista on tullut nähtyä...
Apua... :D
Meillä ainakin Subissa ne ottaa joka kerta uudet hanskat jotka otetaan pois kädestä ennen rahastusta. Eli ei niiden kanssa missään vessassa käydä tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi:
me syödään vaan itse tehtyä pitsaa.

Pizzerian pitsaa olen syönyt kerran elämäni aikana (30v).
Mitäpä luulet: paljonkohan bakteereja löytyisi kotona valmistetuista/valmistettavista tuotteista? ;)
harvapa sitä siinä pitsan paiston lomassa rahoja hiplaa tai paistaa aamusta iltaan asti samoilla välineillä, ja samoilla käsillä kaikkia täytteitä ronkkii?
Hmmm. Mun miehen duunissa on kyllä eri ihmiset ottamassa vastaan rahaa ja tekemässä sapuskaa. Ja käsiä pestään, ainakin mun mies pesee, eilen se oli tapellut työkaverin kanssa siitä että tämä haisee pahalle eikä pese käsiään.

Mutta eihän kaikki pese kotonakaan tassujaan ennen ruoanlaittoa :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi:
me syödään vaan itse tehtyä pitsaa.

Pizzerian pitsaa olen syönyt kerran elämäni aikana (30v).
Mitäpä luulet: paljonkohan bakteereja löytyisi kotona valmistetuista/valmistettavista tuotteista? ;)
harvapa sitä siinä pitsan paiston lomassa rahoja hiplaa tai paistaa aamusta iltaan asti samoilla välineillä, ja samoilla käsillä kaikkia täytteitä ronkkii?
Hmmm. Mun miehen duunissa on kyllä eri ihmiset ottamassa vastaan rahaa ja tekemässä sapuskaa. Ja käsiä pestään, ainakin mun mies pesee, eilen se oli tapellut työkaverin kanssa siitä että tämä haisee pahalle eikä pese käsiään.

Mutta eihän kaikki pese kotonakaan tassujaan ennen ruoanlaittoa :x
Ei pesekään, eikä edes ennen syömistä. On se täällä palstallakin monta kertaa nähty, että moni kuvittelee sen olevan jopa fiksua, koska se kasvattaa vastustuskykyä. Ja paskat sanon minä. Meillä ei sairastella, mutta kädet on kyllä puhtaat.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi:
me syödään vaan itse tehtyä pitsaa.

Pizzerian pitsaa olen syönyt kerran elämäni aikana (30v).
Mitäpä luulet: paljonkohan bakteereja löytyisi kotona valmistetuista/valmistettavista tuotteista? ;)
Hyvä huomio.
Se kylmäketjukaan kaupasta kotiin ei aina ihan katkeamaton ole, eikä kotikokeilta hygieniapasseja vaadita.
+ että meillä ainakaan ei aina ole kaikki paikat niin tipi top keittiössä, tiskialtaassa likasia tiskejä jne. Kotijääkaapaeissa on myös liian lämmin, jauhelihat ja kalat pitäisi säilyttää paljon kylmemmässä oikeesti.

Tietty kotoisiin bakteereihin varmaan tottuu. Jotenkin vaan tästä asiasta en jaksa hermostua. Oon syönyt pizzeriapizzaa raskaana ja syön jatkossakin, vaikka tarkkaa oon kaikkien suositusten suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohisteleva:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Onneksi en syö pitzaa... :/ Käytän vain subwayta. Siel on ainakin hanskat käsissä työntekijöillä..
Ja ne hanskat kädessä tehdään sitä ja tätä, hyvä ettei käydä vessassakin :whistle: Kaikenlaista on tullut nähtyä...
Apua... :D
Meillä ainakin Subissa ne ottaa joka kerta uudet hanskat jotka otetaan pois kädestä ennen rahastusta. Eli ei niiden kanssa missään vessassa käydä tms.
Tarkoitinkin kommentillani sitä, ettei se mitään todista vaikka näkisi kertakäyttöhanskat ruuantekijällä. Ja vaikka olis millaset kertishanskat, niin ei ne paljoa auta jos se itse raaka-aine on pilalla. Ja oikeesti, ei paljoo hymyilyttäis siinä vaiheessa kun se ruokamyrkytys iskee...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Bakteerit kasvattaa vastustuskykyä. Paljo paremmin ku jotku actimelit :D

Enpä oo koskaan pizzasta mitään saanu, enkä tiedä muitakaan, joten en luovu niistä harvoista pizzoista. :)
Mie oon tästä aivan samaa mieltä
:D

Pahempaa ( kuin kuvitella bakteerit ruuassa ) on se että sieltä löytyy karvoja tms, oli kyse minkä ravintelin ruuasta tahansa! :x
 

Yhteistyössä