Pitkät naiset jotka ylenkatsotte lyhyempiä, miksi teette niin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mysteeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mysteeri

Vieras
Haluaisin tietää että miksi te jotkut pitkät ylenkatsotte lyhyempiä naisia? Tai ei tietenkään kaikki tee noin, mutta yllättävän usein huomaan aina jonkun tuntemattoman pitkän naisen ylenkatsovan, ja olen sentään keskimittainen (165 cm) Siis ihan tuolla kaupungilla, kaupoissa ym. Myös muutamat puolitutut ylenkatsoo, ja lyhin näistä on kuitenkin vain 5cm mua pidempi. Oikeasti tutuista naisista taas ei kukaan ylenkatso, joten tämä ei ole kiinni luonteesta. Tulee tuosta ylenkatsomisesta vähän sellainen tunne että jotkut pitkät uskovat olevansa parempia ihmisiä vain koska ovat pitkiä? Miksi?

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24479114:
:D

Minä olen 157cm eli ilmeisesti sitten niin lyhyt etten ole ikinä ylettynyt näkemään mitään ylenkatseita. Ilmeisesti ne hujopit ovat katselleet minun ylitseni!!

Ei me paremmat enää edes huomata NOIN LYHYITÄ :kieh:

• Tykkää
Reactions: karma
Minä ihmettelen mikä tarve pitkillä korstonaisilla on yrittää kiilata pienempänsä?! Luulisi että korsto tajuaisi antaa tilaa mutta ei, vedetään oikein kunnolla melkein kumoon ja litataan kuin maailmanomistajat. Ei se mitään, onneksi käsilaukku on keksitty.

Miten ylenkatsoo? Minä olen 152cm, enkä ole koskaan huomannut tuollaista. Suhtaudun omaan pituuteeni hyvin humoristisesti. Saatan jäädä t-paidan hihasta kiinni oven kahvaan, en saa laitettua tippapussia leikkuriin, en saa kaapin ylähyllyltä jotain. Mutta tyynen rauhallisesti pyydän apua. Enkä koe joutuneeni mitenkään poikkeavan käytöksen kohteeksi.

[QUOTE="pätkis";24479122]Minä ihmettelen mikä tarve pitkillä korstonaisilla on yrittää kiilata pienempänsä?! Luulisi että korsto tajuaisi antaa tilaa mutta ei, vedetään oikein kunnolla melkein kumoon ja litataan kuin maailmanomistajat. Ei se mitään, onneksi käsilaukku on keksitty.[/QUOTE]

Miksi minä en ole onnistunut kokemaan SYRJINTÄÄ!? Miksi? Se olisi niin muodikastakin nykyään, olla syrjitty!! Saisi loukkaantua oikein KUNNOLLA!

No onneksi tuota "persut on perseestä"-kuraa olen saanut sentään minäkin jnkv niskaani tällä palstalla.

[QUOTE="pätkis";24479122]Minä ihmettelen mikä tarve pitkillä korstonaisilla on yrittää kiilata pienempänsä?! Luulisi että korsto tajuaisi antaa tilaa mutta ei, vedetään oikein kunnolla melkein kumoon ja litataan kuin maailmanomistajat. Ei se mitään, onneksi käsilaukku on keksitty.[/QUOTE]

Ihmettelenkin joskus, et tuuleeko täällä vai miksi takinliepeet läpättää oudosti,
mutta ali-ihmisethän (lue:LYHYET) ne siellä yrittävät käsilaukuillaan heilutella.

No ei vaan emmä oo ainakaan huomannut mitään ylenkatsomista pituuden vuoksi.
Mulle on kyllä aina muistettu huomautella pituudestani,
vaikka en edes ole kovin pitkä (175cm)... :D

[QUOTE="...";24479136]Miten ylenkatsoo? Minä olen 152cm, enkä ole koskaan huomannut tuollaista. Suhtaudun omaan pituuteeni hyvin humoristisesti. Saatan jäädä t-paidan hihasta kiinni oven kahvaan, en saa laitettua tippapussia leikkuriin, en saa kaapin ylähyllyltä jotain. Mutta tyynen rauhallisesti pyydän apua. Enkä koe joutuneeni mitenkään poikkeavan käytöksen kohteeksi.[/QUOTE]

Minäkin jään T-paidan hihasta tuon tuosta kiinni oven kahvaan, en vain ole aiemmin tajunnut että se johtuu pituudestani tai sen puutteesta.

Ja ylähyllyiltä en tietenkään mitään saa ilman talousjakkaraa, mutta harvemmin apuakaan pyydän. Yleensä sadatellen haen jakkaran avuksi tai nousen työpöydälle. Kaupoissa sama juttu, että ylähyllyiltä saa kamaa kärryyn.

Meille vaihdettiin ELFAn ritilähyllyt joka paikkaan, on helpompi nähdä mitä on hyllyillä kun näkee pohjasta. Ei tarvitse kiipeillä.

Oisko joku katsoa väheksyen tai katsoa halveksuen sitten oikea termi tuolle ylenkatsomiselle, en tiedä. Mutta hassua ettei muut ole muka huomanneet samaa ilmiötä. Tai no ihan hyvä että ihmiset ei ole oikeasti sitten pituusrasisteja, ehkä minussa on sitten jotain vikaa.

Semmoiset mua viisi senttiä pidemmät puolitutut ei myöskään yhtään tykkää jos mulla on joskus korkokengät ja olen niitä "pidempi" Katselevat sitten päästä varpaisiin sellainen ylpeä ilme kasvoillaan.

[QUOTE="...";24479136]Miten ylenkatsoo? Minä olen 152cm, enkä ole koskaan huomannut tuollaista. Suhtaudun omaan pituuteeni hyvin humoristisesti. Saatan jäädä t-paidan hihasta kiinni oven kahvaan, en saa laitettua tippapussia leikkuriin, en saa kaapin ylähyllyltä jotain. Mutta tyynen rauhallisesti pyydän apua. Enkä koe joutuneeni mitenkään poikkeavan käytöksen kohteeksi.[/QUOTE]
Samankaltaisia ongelmia, vaikka olen jopa hurjat 160cm pitkä. Ovenkahvat vainoavat minua ja kaupassa joskus saa hyppiä tai kiivetä alimmalle hyllylle että yltää. Toki pyydän pitempiä apuun jos osuu paikalle. Kerran huvitti kun piti pyytää toista naista ottamaan jäätelöpaketti pakastealtaan pohjalta. Olisihan sinne itse voinut sukeltaa, mutta ajattelin että avun kysyminen hävettää vähemmän :p.

Niin ja meillä on vielä 5cm matalammat työtasot, kun normisti, että yletän. Kaikista hauskinta on, että mun mies on kuitenkin 188cm pitkä. Mutta kun on aina harrastanu kiipeilyä pöydillä, jakkaroilla ja hyllyillä, niin ehkä siihen tottuu. Ja olishan se kiva olla syrjitty, niin sais rutista oikeen kunnolla. Mutta ei lyhyys ole mun mielestä vika se on ominaisuus.

olen vissiin ainut aloittajan lisäksi kuka on huomannu saman ilmiön. pidemmät naiset jotenkin ei ota minua tosissaan ja kohtelevat vähän niin kuin jotain nuorisoa.

en oikein osaa selittää paremmin. samanpituisten naisten kanssa ei tule tuota tunnetta. ja minulla on hyvä itseluottamus että siitä se ei ole kiinni. olen 161 cm.

olen vissiin ainut aloittajan lisäksi kuka on huomannu saman ilmiön. pidemmät naiset jotenkin ei ota minua tosissaan ja kohtelevat vähän niin kuin jotain nuorisoa.

en oikein osaa selittää paremmin. samanpituisten naisten kanssa ei tule tuota tunnetta. ja minulla on hyvä itseluottamus että siitä se ei ole kiinni. olen 161 cm.

Voikohan se tunne johtua siitä, että vaikuttaa myös nuoremmalta? Ainakin itse olen huomannut, että pieni ihminen antaa helpommin nuoren vaikutelman kuin kookas. Vaikka minua pidetäänkin ihan tyttönä, niin ei sitä enää laita pahakseen ja tuleehan sitä hyväkseen käytettyä :D Nimim. Olen kolmekymppinen ja aiheutan hämmennystä kertomalla odottavani toista lasta, kun näytän niiiin nuorelta :D

No, voihan se olla biologiaakin. Yhdysvaltain presidenttien (ja muiden isojen kihojen) keskipituus on suurempi kuin koko väestön. Mutta onko geneettinen johtajuusoletus sitten siellä pitkässä vai lyhyessä päässä?

Ehkä siihen vaikuttaa jokin muukin seikka kuin pelkkä pituus? Mulla on kaksi lyhyttä tuttavaa, molemmat n. 150 senttisiä eli minä 170 senttinen tunnen itseni oikeaksi jättiläiseksi heidän rinnallaan :D Toista näistä pidän vähän yksinkertaisena monestakin syystä (hän on itsekin sanonut että on aika yksinkertainen, ei vaan tajua juttuja ja se näkyy) Jotenkin hänen kanssaan se meidän pituusero korostuu kun hän on luonteeltaan sellainen kuin on.. vähän kuin liikkuisi jonkun lapsen kanssa.

Sen sijaan sen toisen lyhyen tuttavan kanssa sitä pituuseroa ei huomaa, hän on fiksu ja aikuisemman oloinen.

Ehkä siihen katsomiseen vaikuttaa jokin muu seikka? Ap vaikka unohti kertoa että hänellä on sateenkaaren väriset hiukset tai jotain :D

Yhteistyössä