Pitkät naiset jotka ylenkatsotte lyhyempiä, miksi teette niin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mysteeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen 173, enkä ole ainakaan huomannut kohtelevani lyhyempiä erilailla. Mummoni on jotain 110-senttinen ja ihan ihmisenä olen häntäkin pitänyt ja kohdellut.

Minä jään ovien kahvoihin kiinni farkkujen vyörakseista.

Musta nyt tuntuu, että ap:lla on jonkin sortin itsetunto-ongelma, sillä ihan oikeasti en ole huomannut, että aikuisille ihmisille pituudella olisi mitään merkitystä.

Minä en ole kovin pitkä, eikä tuttavapiiriini kuulu kovin pitkiä naisia. He harvat joitten kanssa olen tekemisissä, eivät ole kyllä suhtautuneet mitenkään erityisesti minuun, siis mitä pituuksiin tulee, omaansa tai minun. Lapsena ja teininä paras ystäväni oli minua huomattavasti lyhyempi, meillä oli sama etunimi ja minua ärsytti olla aina se "Iso-Xxxx", kun hän oli se "Pikku-Xxxx". Se mielikuva siitä, että minä olen iso (ja olinhan minä häneen verrattuna) oli jotenkin nolottava...

Minä en ole kovin pitkä, eikä tuttavapiiriini kuulu kovin pitkiä naisia. He harvat joitten kanssa olen tekemisissä, eivät ole kyllä suhtautuneet mitenkään erityisesti minuun, siis mitä pituuksiin tulee, omaansa tai minun. Lapsena ja teininä paras ystäväni oli minua huomattavasti lyhyempi, meillä oli sama etunimi ja minua ärsytti olla aina se "Iso-Xxxx", kun hän oli se "Pikku-Xxxx". Se mielikuva siitä, että minä olen iso (ja olinhan minä häneen verrattuna) oli jotenkin nolottava...

Ja minua huvittaa, kun meitä on suvussa kaksi samannimistä. Minä, 173/58 ja toinen 150/160, niin minä olen Iso-"Maija" ja se toinen pikku-"Maija". :D

[QUOTE="pätkis";24479122]Minä ihmettelen mikä tarve pitkillä korstonaisilla on yrittää kiilata pienempänsä?! Luulisi että korsto tajuaisi antaa tilaa mutta ei, vedetään oikein kunnolla melkein kumoon ja litataan kuin maailmanomistajat. Ei se mitään, onneksi käsilaukku on keksitty.[/QUOTE]

Tuo juuri melkein pelottavaa. Kerrankin kaupassa kaksi isoa lihavaa naista melkein kävelivät minut kumoon. Tuntui kuin jyrä vyöryisi päälle.
Onneksi pienenä ja ketteränä kerkesin hypätä sivuun, kun tukkivat kahdelleen koko käytävän.

Enpä ole moista käytöstä koskaan huomannut.
itse 180cm pitkä ja tuttavapiiriin kuuluu niin pitkiä, pätkiä kun keskivertotallaajiakin.

Kerran tosin kassajonossa yksi nuori nainen tokaisi mulle, että "susta ei ensteks tajua että sä oot noin pitkä, kun tiäkkö toi sun hoikkuus jotenki loiventaa sitä" :laugh:
ei nainen itekkään tainnut olla sen erityisemmin kauheen lyhyt, ihan "normi" kai.
En pahastunut, jäin lähinnä tuijottaan hölmistyneenä :D

[QUOTE="pätkis";24479122]Minä ihmettelen mikä tarve pitkillä korstonaisilla on yrittää kiilata pienempänsä?! Luulisi että korsto tajuaisi antaa tilaa mutta ei, vedetään oikein kunnolla melkein kumoon ja litataan kuin maailmanomistajat. Ei se mitään, onneksi käsilaukku on keksitty.[/QUOTE]

Vai että ihan korstonainen...;)....Eipä ole tarvetta ollut itseäni lyhyempiä tuuppia, töniä tai kiilata tahi sitten ylenkatsoa. Pituutta on jokaiselle siunaantunut sen verran, kun geenit ovat sallineet eikä tuohon ole voinut itse mitenkään vaikuttaa. Parasta olla siis tyytyväinen, niihin sentteihin, mitä on saanut ja olla itseensä tyytyväinen sen pituisena kuin on.

Ihmettelenkin joskus, et tuuleeko täällä vai miksi takinliepeet läpättää oudosti,
mutta ali-ihmisethän (lue:LYHYET) ne siellä yrittävät käsilaukuillaan heilutella.

No ei vaan emmä oo ainakaan huomannut mitään ylenkatsomista pituuden vuoksi.
Mulle on kyllä aina muistettu huomautella pituudestani,
vaikka en edes ole kovin pitkä (175cm)... :D

Kyllä 175 cm nainen on jo reilusti keskivertonaista pitempi.

En mä ainakaan kattele vaikka olen 181 cm ja koroilla 185 cm :D Meitä on joka junaan, on lihavaa, laihaa, pyöreetä, lyhyttä, hoikkaa. Mä olen tyytyväinen näin vaikka pikkusen pyöreä olen :) Mua taas jotkut katsoo halveksivasti.. Miks :D Kattokoot.. Mulla on hyvä itsetunto.

[QUOTE="Jenny";24480309]En mä ainakaan kattele vaikka olen 181 cm ja koroilla 185 cm :D Meitä on joka junaan, on lihavaa, laihaa, pyöreetä, lyhyttä, hoikkaa. Mä olen tyytyväinen näin vaikka pikkusen pyöreä olen :) Mua taas jotkut katsoo halveksivasti.. Miks :D Kattokoot.. Mulla on hyvä itsetunto.[/QUOTE]

Olet kuitenkin 181 cm. Eihän ihmisen pituutta kengät jalassa mitata.

En mä ketään ylenkatso, mutta joskus saatan katsoa pidempään lyhyitä ja siroja naisia ihan vain siksi että he ovat täysin minun vastakohtiani ja minä olisin mielelläni myös pieni ja siro... Romuluiseksi jättiläiseksi tunnen itseni vaikka en sitäkään oikeastaan ole. 170cm siis pituutta :D
No, onneksi minulla on pikkusisko melkein 180cm niin voin joskus edes tuntea itseni hippiäiseksi :D

Minä olen 182cm pitkä nainen ja en kyllä koskaan laita ihmisiä järjestykseen pituuden mukaan enkä koskaan katso muita alentavasti. Jokainen on mitä on ja näillä mennään :)

Mä en oo moista huomannut ikinä vaikka oon sentääs ihan kummajaisen lyhyt, 148cm. Tai no tietysti pitempi ihminen joutuu eri tavalla katsomaan minua paljon lyhempää kuin oman pituista pitkää.

[QUOTE="viiraska";24479253]No, voihan se olla biologiaakin. Yhdysvaltain presidenttien (ja muiden isojen kihojen) keskipituus on suurempi kuin koko väestön. Mutta onko geneettinen johtajuusoletus sitten siellä pitkässä vai lyhyessä päässä?[/QUOTE]

Pätee tutkimusten mukaan lähinnä miehiin. Naisilla pituus ei tuo samanlaista etulyöntiasemaa.

Hmm…Ei mulla oo kyllä mikään kovin hyvä itsetunto, joten en tiedä voisko se sitten johtua siitä. Mielestäni en kuitenkaan kuvittele tätä juttua. Sellaiset päästä varpaisiin ja takaisin mittailevat -katseet on vaan niin selviä ettei niitä voi kuvitella. Mikään sirokaan en oo, kokoa 36. Sateenkaaren värisiä hiuksia mulla ei oo, eikä mitään muuta huomiota herättävää. Kasvot on kyllä ihan persoonallisen näköiset, muttei minusta välttämättä mitenkään positiivisessa mielessä tai ei ainakaan yhdeltä osin. (Kuitenkin mun kasvot jää jostain syystä aina helposti ihmisten mieliin, eli mut tunnistetaan kun on kerran nähty)

Harmi kun käytin aluksi väärää verbiä ja kaikki tarttuu nyt siihen eikä ymmärrä millaista katsetta tarkoitan. On eri asia katsoa vain normaalisti alaviistoon kuin ylenkatsoa. Eihän lapsiakaan ylenkatsota eli katsota sillain väheksyen, ylpeänä ja itsetietoisena.

Mutta unohdetaan koko juttu, se katse johtuu ilmeisesti jostain muusta kuin pituudesta, luulin vain että se johtuu pituudesta kun se on usein sellaista päästä varpaisiin mittailevaa.

Mua huvittaa kun saan töissä jatkuvasti kommentteja pituudestani, "voi kun oot pitkä", "mistä sä löydät sopivan pitkiä housuja" yms. Ja siis olen 170cm, eli keskimittainen.

Työskentelen ilmeisesti kääpiöiden kanssa.

[QUOTE="vieras";24483961]Sut luokitellaan lyhytkasvuiseksi. Alle 150cm on lyhytkasvuinen. ennen sanottiin kääpiö nykyään se ei ole korrektia.[/QUOTE]

Länsimaissa ihminen katsotaan lyhytkasvuiseksi, jos hänen pituutensa eroaa kasvuiässä huomattavasti ikätovereista ja hän on aikuisena alle 140-150 senttimetrin mittainen. Kuitenkaan kaikki alle 150 senttimetriä pitkät aikuiset eivät ole varsinaisesti lyhytkasvuisia.
wikipedia

Yhteistyössä