pitkään imettäneet-asiaa kuukautisista!

  • Viestiketjun aloittaja helppivä
  • Ensimmäinen viesti
helppivä
Olen imettänyt nyt viidettä lastani yli 10kk ja kuukautisia ei vieläkään kuulu!Muilla lapsilla menkat pysyivät pois myös kauan,lähestulkoon siihen asti kunnes lopetin imetyksen kokonaan,eli 9-12kk.Kuinkas teillä muilla?missä vaiheessa menkat on alkaneet?Olenko poikkeusyksilö koska olen näin pitkään ilman kuukautisia,onko minussa jotain vikaa???!!!
 
jädenami
minulla on myös 5 lasta,imetän tätä 6kk ikästäpoikaa ed.ja ei näy menkkoja.kahdesta ed.ei tullu menkat vasta ku lopetin imettämisen,eli olivat yli vuoden ikäsiä.oo onnellinen ettei niistä tartte kärsiä =)
että et ole ainut!!
 
mä imettäny vasta kahta mut molempia vajaa vuoden, täysimetyksellä puol vuotta ja sit pikkuhiljaa soseita lisäämään ja mullakin kuukautiset alko vasta parin kuukauden päästä siitä kun imetys loppui ihan kokonaan. Ja alkuvuodesta 2004 jälkeen on tullut kuudet kuukautiset ku olen onnistunut raskautumaan parin kuukauden sisään heti kuukautisten alettua!
 
Ei sinussa varmaan ole vikaa, imetyshän hidastaa kuukautisten alkua. Sitten jos ei puoleen vuoteen imetyksen lopetuksesta menkkoja kuulu voi mennä lääkärin juttusille.
Meillä 14kk ikäinen tyttö jota imetän vielä pari kertaa päivässä ja menkat pysyneet visusti poissa.
 

Yhteistyössä