Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Uusi täälläkin. Historia: itse 38 ja mies 40, miehellä entisestä liitosta lapsi. Tutkimukset tehty ja kummallakin kaiken muka pitäisi toimia ok. Clomit kokeiltu, ei auttanut. Vauvahaaveet aloitettu 6/07.

Itse (ehkä) olisin jo valmis noihin rankempiin hoitoihin, mutta puoliso ei niihin vielä lähde (omat syynsä, joita en lähde nyt kertomaan). Keskusteltu on kovasti ja tilanne pysyy vielä tällaisena. Vaikka itsellä harmittaa, pakko hyväksyä toisenkin kanta. Ei minuakaan saisi pakottaa mihinkään.

Onko täällä ketään muuta joka vielä yhä yrittää luomusti (vaikka on yrittänyt vuosia) tai yritystä vauhditetaan pelkillä lääkkeillä? Kaipaisin kovasti tukea muiltakin kuin mieheltä.
 
Vaapeli Meillä yritystä on joka kierrossa vaikka lääkitys hommia ei oliskaan päällä, hoidossa käymminen kun ei osu aina niille päiville mille se olisi paras joten jatketaan aina seuraavaan kiertoon ja soitetaan hoitajalle ja se laskee päivän ja aikataulun, jos on mahdollisuus mennä niin silloin mennään, mutta se on niin kiinni siitä että mille päivälle mikäkin kp osuu. Selitän epäselvästi mutta toivottavasti jotain selvää saa.
Nyt odottelen uuden kierron alkua, toivoen samalla että täti ei tulekaan ja testiin pärähtää plussa, ja sit katsotaan mihin osuu kp10 yms...
 
Moi,
ja taas yksi uusi ilmottautuu joukkoonne!Vauvahaaveita vuodesta 2006h alkaen. 2007 julkiselle puolelle hoitoihin, eka vuosi yritystä teroluteilla ja clomeilla-ei tulosta. 2008 munatorvien huuhtelut, ei vikaa, menopur-pistokset 3 kiertoa tuloksetta. Ei saatu kypsymään yhtä follikkelia, vaan aina lähti useampia kerralla. Syksyllä 2008 eka ivf pitkällä kaavalla, tuoresiirrosta nega ja pakkaseen menneet noin 10 alkiota kuolivat kaikki sulatuksessa hyvästä laadustaan huolimatta. Nyt menossa toinen ivf pitkällä kaavalla ja punktio ensi viikolla.
Minulla epäsäännöllinen kierto ja pco tyyppiset munasarjat. Mies kunnossa. Ja ikää molemmilla 28. Uskon puute vaivaa välillä. Onneksi olette te kaverit ;)
 
Via
[quote="

Via kyllä meitä muitakin on, vaikka lähipiiri kyllä totta tosiaan lisääntyy jatkuvasti. Mitä ne teidän lääkärit on mieltä, kannattaako yrittää vielä? Tai onko omassa pohdinnasta alkanut aueta uusia elämänsuuntauksia? Toivon, että niin käy, jos ei lapsensaamisesta tule mitään.

No, kirjoituksesi herätti kysymyksiä, vastaa jos huvittaa. Meillä siis vasta IVF:n onnistumiset ja pettymykset edessäpäin, mutta muuta kaikkea on jo tullut kokeiltua.[/quote]

Kyllä me vielä jatketaan yrittämistä, itse asiassa ei olla nyt ekan ICSI:n jälkeen käyty vielä katkosuunnitteluissa, mutta varmasti suosittelevat jatkamaan, ainakin ennen hoitoja pitivät mahdollisuuksia "oikein hyvinä"..joskin eihän se mitään takaa. Jotenkin itsellä vaan oli niin kovat odotukset ekaan hoitoon ja nyt se olikin melkein tässä..kai ne kaksi rupu-alkiota vielä sulatetaan ja koitetaan siirtää, vaikka epätoivoiselle tuntuukin.

Nyt siis välikierto menossa ja koitan rauhoittaa ajatukset myös hetkeksi pois hoidoista, vaikka se aika mahdotonta onkin.

 
kaz
Tervetuloa uusille. =) Toivottavasti siirrytte nopsaan tuonne odotuspuolelle.

Minulla ollut vaikeuksia päästä nettiin, joten kerron kuulumisia nytten. Eli keskiviikkona oli se aukiolotutkimus ja molemmat putket oli auki myös toinen lääkäri totesi että kohtu ja munasarjat on ok. Aukiolotutkimus oli aika ikävän tuntoinen kokemus ja sen jälkeen joka päivä olen tuntenut jomottelua tuolla alavatsassa. Lääkäri katsoi, että 20mm follikkeli oli kasvamassa ja määräsi paljon pupuilua nyt sitten loppuviikolle, mitä ollaankin toteutettu. Jatkotoimenpide on miehelle uusi simppatutkimus ja koepesu. Ensi viikolla viedään sitten uutta simppanäytettä nyt vuorostaan tutkivat ihan sairaalassa, eikä tarvii viedä yksityiselle.

Duffylle superpaljon tarrasukkia ja kaikkea, jotta saadaan tiukat pidot ja raskaus käyntiin :heart: :heart:
 
muskotti Voi kunpa alkio tarraisi nyt oikein tiukasti kiinni, tsemppiä piinailuun :wave:

Via Tervetuloa mukaan vain :wave:

Paiju Mulla sanottiin, että jos ei menkat oo tullut 14päivän päästä nii voi testailla.

Vaapeli Tervetuloa mukaan :wave:

Pohtijatar Tervetuloa myös mukaan! :wave: Teillä vähän samanlainen historia kuin meillä, mutta me mennään vasta menopur-pistoksissa ja kotiyrittämisessä. (Toivottavasti siihen jääkin)

Kaz Hienoa, että saitte hyviä uutisia. Ne auttavat aina jaksamaan eteenpäin :)

On: Täällä tänään pp4 (jos oikein muistan) ja eilen tuli yhdessä vaiheessa kova menkka kipu alavatsaan. Olin ihan varma, että sieltä se täti kaartaa ennen aikojaan, mutta ei onneksi. Pelkään niin kovasti, että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi :/ Tyhmää stressata etukäteen, mutta minkä sitä luonnolleen voi.. :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan Vaapeli, Pohtijatar ja Via :flower: Jäikö joku mainitsematta?!
Laitan teidät listalle heti ku ehdin :D Nyt ei pysty ku kohta alkaa BB extra :D

kaz, no niin, hyvä että ootte tehny niin ku tohtori on määränny ;) :D
Toivotaan tosiaan, että plussaisin, oon ihan hemroraunio. Menkka-jilintoja ollu nyt joka päivä ja ihan varma oon, että kohta lorahtaa :/ Eipä se auta ku hermoillen elää päivä kerrallaan. Torstaina testaan ku sillo on pp10 ja herkällä testillä jotain voi jo näkyäkkin.

Muita kuulumisia: lugesteronit tekee tosi huonon olon ja pregnyl teki sen, että koko ajan on nälkä ja piti syödä. Nyt ku sen vaikutus on lakannu niin tottumuksesta syön kuitenki koko ajan ja nälkä tulee tosi helposti! Onneksi ei oo painon kans ongelmia niin saa vähän syödäkki :D

Alisalle tietty vielä tsempitykset, että elä luovuta!! Se voi olla vaikka kuule kiinnittymiskipua se kova menkkakipu, että elähän kuule heitä kirvestä kaivoon =)
 
Vaapeli ja ViaTervetuloa !
Pohtijatar Taidetaan "tuntea" toisesta ketjusta =) Mikäs päivä sulla oli punktio? Onko tulossa paljon soluja?Pääset piinailemaan sinäkin...

Alisa Kun luin tosta sun tädin pelosta ja kivusta niin heti ajattelin ett oisko kiinnittymiskipua, mut tänään kun itsellä oli menkkamainen viilto omassa mahassa niin heti ajattelin tätihän se siellä...et omalla kohdalla varsinainan pessimisti... :) Hirmu kovasti tsemppiä sinulle..
Samoin Duffylle kovasti tsemppiä!
Kyllä jonkun on pakko plussata tai minä menetän toivoni iäksi!!! =)
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi joukkoon.Olen 34 ja mies 39.Hänellä ennestään yksi lapsi.Vuosi ollaan yritetty.Huomenna mennään terveyskeskukseen,meillä on ns tupla aika.Oman gyne sanoi ettei päällisin puolin minussa oo vikaa,mutta nyt haluan että saataisiin vauhtia asioihin, yritämme siksi kunnallista koska se on halvempaa.
Katsotaan miten asiat lähtee etenemään
 
Heippa,
täällä kanssa yksi "uusi" mukaan. Meillä on yritystä 02/08 alkaen, tuulimuna ja km 09/08, ja yritystä nyt sitten sen jälkeen vuosi ilman mitään tulosta... Alkukesästä mulle tehtiin kierron kartoitusta omalla gynellä, kun rupesi asia niin paljon ahdistamaan. Mulla on vähän lyhyehköt kierrot ja tiputtelua ennen menkkoja, mutta tulokset oli ok. Lugejakin kokeilin n. 4 kierron ajan, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä, vaan tiputtelu (ja menkat) tuli läpi niistä huolimatta.

Samalla sitten miehelle tehtiin sperma-analyysi, ja sieltä sitten löytyikin vikaa. Diagnoosina teratozoospermia, eli rakenteellisesti normaaleita siittiöitä oli todella vähän. Määrä ja liikkuvuus olivat kuitenkin erinomaiset. Kesän yli mietittiin, että miten tästä edetään, ja nyt meillä on tällä viikolla ensikäynti klinikalle. Vähän jännittää, että mitä nyt tapahtuu, mutta se toivottavasti selvinnee tämän viikon aikana :)

t. maikkis
 
Duffy Kauankos pregnylin sivuvaikutukset kestää? Herranjestas, en yhtään ajatellut, että se voisi olla kiinnittymiskipua :eek: :D Mutta ei kai noin aikaisin kun pp3?

Muskotti Kiitos! :) Mikäs pp sulla on nyt menossa? Itellä tänään pp5, odottavan aika on pitkä |O

Karmilla Tervetuloa mukaan :wave: Tuuhan kertoon lääkärikäynnin kuulumiset :)

Maikkis Tervetuloa myös mukaan turisemaan :wave: Tsemppiä ja onnea ensikäynnille :)

Pp5 :headwall: Vasta.. Loppuviikolle, odottelen oireita. Viime raskaudessa (joka meni kesken) oireet alko melkein heti kiinnittymisen jälkeen, n. 7 pvää oviksesta, joten uskon, että ne ilmaantuvat nytkin aikaisin, jos tuolla oikeasti jotain tapahtuu. Ei millään malttais oottaa tulosta.
 
murpan oon unohtanu toivottaa tervetulleeksi, anteeksi kauheasti! :flower:

karmilla ja maikkis, tervetuloa teillekkin :) :flower: :flower:

Meidän pinohan vaan kasvaa!
Joo täällä podetaan tunteiden vuoristorataa, välillä on sellanen olo että joo kyllähän tässä raskaana vois ollakki ja välillä sitten no tuskin! Tissit on kipeät, tiedä sitten onko lugeista vai jostakin muusta :D

Alisa, eli onko se pp3 siis 3pv inssistä?
 
Duffy Mulle ei oo tehty inssiä, vaan ihan kotimenetelmin yritetään saada vauva aluille. Mulla kuitenkin yks raskaus takana (clomeilla), joka meni kesken. Nyt vaan clomeille ei saatu vastinetta, joten siirryttiin pistoksiin.
Niin ja tuo pp on siis oletetusta oviksesta seuraava päivä. Ma pistin irrotuspiikin, ovis ilmeisesti ti-ke ja to olis eka piinapäivä.
 
Alisa Juu mulla on pp5 (siis ivf:n jälkeen) juu oikeessa oot ei jaksa oottaa!!

Maikkis ja Karmilla Teretulemast teillekin... =) :flower:

Yritän olla ajattelematta koko hemputin asiaa.. ja ajattelematta kroppani tuntoja..vaikeeta.. itseäni varmaan suojelen kun ajattelen koko ajan että no sitten kuudestoista päivä sovitaan hoitajan kanssa passista... :headwall:
 
Lääkärissä käyty..Ei menny ihan putkeen..meillä PITI olla tupla aika..ei ollu..Lääkäri oli virolainen nainen jota ei voinu nimestä pääätellä..Se luki paperista miten tää homma etenee,oli niin TYMPEÄ.Mun tietoja ei ollu koneella ollenkaan ja kun se kyseli niin multa petti hermot.vastasin hieman tylysti,syynä ehkä huonosti nukuttu yö ja työhuolet.Sitten tuli viimeinen niitti kun hän sanoi"MIKSI SINÄ OLET NIIN TYMPEÄ KUN MINÄ KYSELEN"??Minä lähdin pois hysteerisenä ja mies jäi sinne.
Labralähetteet verikokokeisiin ja sperma analyysiin tulevat postissa.OLEN NIIN RIKKI :( :( :( Lääkärin käytös oli kyllä kaukana empaattisuudesta!Hälle en enää mene!!
Onneksi rakas mieheni tukee minua ja samassa veneessä ollaan.
 
Karmilla: :hug: Yleislääkärit ei kyllä yleisesti ottaen osaa suhtautua lapsettomuuten mitenkään empaattisesti, meillä meni aika samaan tyyliin kuin teillä. Siinä alkuvaiheessa on muutenkin vielä niin herkässä tilassa, itsekin menin itkien kotiin ekalta käynniltä kun lapsettomuuspolille lähete saatiin. lapsettomuuspolilla on sitten ollut ihan erilaista, aina on ollut sinne mukava mennä ja ymmärryskin ihan toista luokkaa =)
 
Alisa, unohin vastata sulle tohon Pregnyliin. 5000Iu:n annos on elimistössä 9pv ja 10000 Iu:n annos 14pv :)

karmilla, olipa paska lääkäri suoraan sanottuna! Kaikkia lääkärit ei tunnu tajuavan, että tekevät asiakaspalvelua ja varsinki tällaset lapsettomuus-asiat on aika herkkä paikka ihmisille, niin sitten pitää vielä ilkeillä, voi jeesus :kieh:
 
Duffy Heh, ei se mitään. Eihän täällä mitenkään voi kaikkien hoitohistoriaa muistaa :D Eli periaatteessa pregnylin pitäisi olla poistunut elimistöstä pp 7? Mää pistin sen viimeviikon ma, niin nyt keskiviikkona olis sitten kulunu sen 9 päivää siitä piikistä? :D :whistle: En kuitenkaan testaa, mut olis kiva kokeilla, että onko se todellisuudessa poistunut.. No ehkei kuitenkaan :D

Karmilla Uskomatonta toimintaa!! :kieh: Itse olisin kilahtanut samallalailla, huh huh! :headwall:

Täällä pp 6 ja vatsaa nippailee molemmilta puolilta tasaiseen tahtiin. Uskon kuitenkin, että tää on ihan täysin mielikuvituksen tuotetta.. :/
 
Päivää!

Liityisin seuraanne

HaLLeBeRRy..................yritystä 03/08..............tutkimukset kesken

Eli oltiin tänään pariskuntakäynnillä lapsettomuuspolilla..miehellä oli häikkää simppatestissä esim. nopeasti eteneviä siittiöitä oli (a) 0 ja (b)20milj., mulla koholla prolaktiini, kuten aikasemminkin.. ultrassa kaikki ok ja olin ovuloinu..seuraavaan kiertoon tuuba uä..
Olo on nyt niiiiiiin helpottunu...silmät kostu ja meinasin ruveta itkemään, kun kuulin et miehen tulokset oli suht ok ja gyne sano, et luomuna on mahdollisuus tulla raskaaksi! :'( :heart: inseminaatiota kokeillaan ensin, jos mul on tuubat auki
Ainut paha oli, et ku mul on taaksepäin kallistunu kohtu, ni tunnustelu piti tehdä peräsuolen kautta, kun ei kohtu muuten tuntunu :x

Anteeksi, että tuli nyt vaan omaa napaa, mut oon ihan sekasi ja tärisen..tota aikaa oli ootettu niin hitsin kauan ja saatiin niin paljon toivoa lisää tähän yritykseen! *huokaus*

muoks. Duffy jännittää kauheesti sun puolesta! Onnea testaukseen :heart:
 
HaLLeBerry ihanaa että kuulit hyviä uutisia. Mitä tarkoitit kohdun tunnustelulla? siis tavallista käsin tunnustelua vai tekikö jotain eriä kun on kohtu taaksepäin kallistunut? Itsellä on nimittäin myös taakse kallistunut kohtu.

Jos joku ihmettelee minun aiempia kirjoituksia, niin meidän suhde on ollut vähän on/off ajatuksissa. Lapsettomuus ottaa niin koville, että on jopa joutunut miettimään jatkaako nykyisen kumppanin kanssa (varsinkin kun hän tuntuu olettavan että kumppanin vaihto saattaa auttaa). Mutta rakkaus on vielä voittanut, vaikka ajatus lapsettomuudesta sattuu. Enkä ymmärrä miksi auttaisi vaihtaa miestä, kun on hänet tutkittu ja on ok.

Muutama kysymys: onko teillä muuttanut clomit kuukautisia? Itsellä on pari kertaa ollut ihan erilaiset kuukautiset (lähinnä ruskeaa tuhrua ja paksua ruskeaa limaa). Molemmat kierrot oli clomikiertoja. Näillä molemmilla kerroilla olen saanut First Signal raskaustestiin (tosin vasta testiajan jälkeen) haamun tai testikohta kuivuessaan on ollut selvä haamu. Oletteko te muut saaneet tuohon testiin sen kuivumisen jälkeen haamua ? Tiedän, ihan epätoivoista kuvitella, että olisin ollut edes hetken raskaana, mutta sekin lohduttaisi vähän.
 
Vaapeli niin siis, ku normaalisti tunnustelu tehdään niin, et toinen käsi on emättimen puolella ja toinen tunnustelee vatsanpeitteiden läpi, ni mul piti tunnustella peräsuolen kautta, ku ei muuten kohtu löytyny :x :x

toivottavasti teillä rakkaus voittaa edelleenkin ja saatte pian pienokaisen alulle :hug:
 
Halle, ihania uutisia ootte saanu!! :flower: Toivotaan, että inssi tuo plussan :)

Meikä testas sitten negan äsken. Tosi järkevää testata tässä vaiheessa, eli pp9, muttak u teki niin mieli :p 2 testiä jäis kaappiin, että jos sitten pe tai la. Kuukuatiskivut on yltyny ja vessassa käydessä paperiin tuli vähnä vaaleanpunasta, että voihan se olla ettei mun ees tarvi testailla loppuviikosta :/
 
KEV
Aloittelevana palstailijana mutta piiiiitkäään lapsesta haaveilleena ilmoittautuu hän jos mukaan mahtuu =) . Ikää kohta 36 ja lasta olen kaivannut jo yli kymmenen vuoden ajan. Miestäkin vaihdoin jo välillä mutta pienokaista ei kuulu :'( . Ensimmäisen miehen kanssa kävin tutkimukset läpi, mitään vikaa ei löytynyt ja inseminaatioon asti päästiin parikin kertaa, sitä ennen jokin hormoonihoito (clomit? en muista..) ilman tulosta. Ero tuli muista syistä ja nelisen vuotta sitten tapasin unelmien miehen jolla jo edellisestä liitosta tytär mutta ei halunnut enää lisää lapsia. Reilu vuosi sitten kuitenkin mies otti itse puheeksi lapsen koska tietää että minä sitä niiiin kovasti haluan ja sovittiin että tulee jos on tullakseen. Ja kuten arvata saattaa kun tänne kirjoittelen niin ei ole tullut...

Kun kesällä vuosi tuli täyteen niin eksyin ensimmäisen kerran tänne palstoille ja siitä lähtien olen käynyt säännöllisesti lukemassa ja jännittämässä, en kuitenkaan ole uskaltautunut kirjoittamaan kun olen koittanut olla yrittämättä niin ei tarvitsis pettyä.. Mutta nyt kun ~8 vuoden jälkeen ostin ensimmäiset ovulaatiotikut (joilla en ovulaatiota löytänyt) niin voidaan kai tunnustautua virallisesti vielä kerran yrittäjäksi.

Että Vaapelille terveisiä, me ainakin olemme edelleen luomuyrittäjiä ja voi olla etten koskaan isompiin hoitoihin lähdekään. Mutta mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma B) .

Harvakseltaan kirjoittelen kun ei suuria jännityksen aiheita ole. Jos en tässä onnistu parin kuukauden aikana ovulaatiota tikuttelemaan niin ehkä sitten oman mielen rauhan vuoksi jotain tutkimuksia taas käyn.. Mutta ahkerasti luen ja olen hengessä mukana ja toivotan kaikille sydämestäni onnea yritykseen :heart: .

toivoo KEV jolla yritystä nyt kai virallisesti 05/08 asti ja ei hoitoja suunnitelmissa....vielä
 

Yhteistyössä