Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

jns tervetuloa, laitoin sut listalle :) Pahoittelut miehen tuloksesta :( Mutta elähän heitä kirvestä kaivoon! Peli ei ole menetetty vielä.

Halle, yv luettu ja vatattukkin :D :wave:

Ibu :hug: negasta

kaz, voi ku se inssi onnistus! Eihän sitä koskaan tiedä! Siinähän ne siittiöt ruiskutetaan suoraan kohtuun, niin voisko olla ettei sillä niin väliä jos ne siittiöt ei liiku niin nopeasti.

).( Voi paska, onnistuin eilen sitten saamaan mustelman mahaan piikistä :/ Pistinorgalutrania ja en tiedä mitä siinä tapahtu, mutta kun vedin neulan pois, tuli verta ja nyt on hirvee violetti mustelma, auts! Oisko joku pintaverisuoni menny rikki, hyvä minä :headwall:
Tää maha on muutenki pieniä mustelmia ja neulanjälkiä täynnä. Onneksi ei oo enää rantailmat :LOL:
 
Kospaan tännekki nuo tämänpäivän kuulumiset, mitä kirjotin toiseen pinoon :)


Punktiosta selvitty, eikä se itseasiassa ollu ees kovin kauhea. Hyvät tropit sain ja aika tööt olin toimenpiteen aikana :D Pari kertaa kävi vähän kipeämpää, muuten kipu oli siedettävää. 10 solua saatiin, eli se mitä lähdettiin hakemaankin. Mieheltä ei löytyny simppoja siemennesteestä, mutta biopsiasta löytyi kuulemma ihan hyviä. Saas nähdä hedelmöittyykö ne munikset niillä ku nehän on vähän sellasia kehittymättömiä.
Mies on melko kipeä, mutta mulla ei juurikaan maha ole kipeä. Huomenna biologi soittaa hedelmöitystilanteen.
 
Punktioon maanantaina...lääkärin mukaan toisella puolella jotai 20 follia, että toivottavasti saadaan hyviä soluja sieltä.. =)
DuffyMäkin sain mahaani mustelma tuossa yksi päivä pistäessäni, nyt se on onneksi jo keltainen...
Minusta tuntuu että eka pistoskerta ei tuntunut missään, mutta nyt joka kerta sattuu enemmän.. en ymmärrä teen kaiken kyllä ihan samalla lailla tai sit ekalla kerralla olin niin jännittyny et tuntokin meni... :LOL:
 
muskotti, mulla oli ihan sama homma pistämisen kanssa! Ensimmäiset piikit ei tuntunu missään, mutta mitä pidemmälle piikitin, sen enemmän alko sattumaan, outoa. Ite mietin, että vosko se olla että jos turvottaa niin se nostaa samalla tuntohermoja lähemmäs pintaa tms. Onko sulla turvonnu maha?
 
Duffy En tullut ajatelleeksi tuollaista..mietin ensin että pistänkö liian samaan kohtaan, mutta olen kyllä yrittänyt vaihtaa paikkaa ja tietysti puoltakin...On mulla kyllä turvonnu maha..alamaha on hassu pömppis... =)
 
DUffy, Muskotti, Rosetta hyvältä kuulostaa!

Voisin minäkin liittyä tänne
Paiju..................02/08.................inssi

Ja hieno pino!!

IVF suunnittelu tulossa meilläkin viikon päästä, nyt vielä vika inssi menossa, mutta toiveet melkosen heikot. Osaatteko valottaa kuinka paljon siinä pitkässä hoidossa voi siirtää tulevan punktion ajankohtaa. Syksyllä on kaikenlaista pakollista duunireissua, enkä haluaisi niiden takia lykätä koko prosessia.
 
Heippa kaikille!
Tulin tänne nyt etsimään hengenheimolaisia, kun tuntuu, että mies ei aina jaksa kuunnella. Vaikka ihana ja hengessä mukana hän onkin... Kaikki naisten kierron kommervenkit ei nyt silti varmaan aina jaksa kiinnostaa.

Mä oon ite kohta 31 v. ja mies 35 v. Esikoista ollaan toivottu hartaasti jo kesäkuusta -06 asti. Ensin ikäänkuin jätettiin sattuman varaan, mutta aikaa kului ja kului, jonka jälkeen kävin gynekologin juttusilla. Hitaasti lähti meillä tutkimukset liikkeelle, mulla oma gyne huomas eka keltarauhasen vajaatoimitaa ja määräs mulle Luget alkuun 3 kk:n kuurilla. Kuukausi sen jälkeen tein positiivisen raskaustestin joulukuussa -07, joka päättyikin pian varhaiseen keskenmenoon rv. 5. Gyniksellä otettiin seurantaverikokeet ja raskaushormoni laski normaalisti ja kohtu tyhjeni itsekseen. Se oli kova paikka, mutta antoi toivoa, jonka jälkeen sovittiin gynen kanssa, että seuraillaan muutama kuukausi tilannetta.

Kun mikään ei muuttunut kävin verikokeissa syksyllä -08, eikä mitään poikkeavaa löytynyt silloin. Kierto mulla on ollut aikas säännöllinen 28-31 päivää. Otin ovistikut käyttöön ja niillä selvis, että ovuloin varsin myöhään kierron pituuteen nähden, eli ovistesti tuli positiiviseksi kp 17-19. Mies tutkittiin Felicitas-klinikalla ja laadussa oli lievästi puutteita, tarkoittaen että n. 10% siittiöistä oli normaalimuotoisia, mutta määrä ja liikkuvuus oli niin hyvät, että lääkärin mukaan sillä ei ole vaikutusta.

Mä sain sitten lähetteen Naistenklinikalle hormonipolille, jossa kiertoa on nyt tutkittu. Munasarjojen aukiolotutkimus tehtiin helmikuussa -09. Vasen näytti ainakin normaalilta, mutta oikea puoli jäi mysteeriksi. Sinne ei neste kunnolla mennyt, mutta kuvassa ei myöskään havaittu muutoksia. Keltarauhashormonitasoissa oli jossakin siellä tehdyssä tutkimuksessa puutteita ja sen jälkeen sain clomit käyttöön, joita oon nyt popsinut kolmen kierron verran. Niillä ovis aikaistui ja tuli kunnon keltarauhanen, mutta eipä silti ole tullut muutosta tilanteeseen. Nyt aloittelen neljättä clomikuuria. Taukoa pidin kesälomalla 1 kk:n, kun en lomalla jaksanut ajatella koko asiaa. Kierto on lyhentynyt niitä napsiessa niin, että nyt viimeisin kierto oli 25 päivää. Soittelin turhautuneena hormonipolille, mutta sieltä käskettiin nyt syödä neljäs kuuri ja varata sitten aika lääkärille, jos ei tepsi. Tässä nyt sitten ollaan. Apteekin kautta taas kotiin ja nappia suuhun.

Kiitos, jos joku jaksaa tämän lukeakin :)
 
Ciconilla jaksoin lukea :) , kuulostaa aika samalta kuin meidän touhut. Mullakin tuo oikea putki on vähän epävarma tapaus, ja keltarauhanen lopettaa välillä turhan aikaisin tuotantonsa. Ja kohdunkaulan limakin on jotenkin vihamielistä, muuten kaikki pitäisi olla ok, vaan ei ole. Toivottavasti pääsette nyt pian jatkoihin, ei ihme että turhauttaa kun kuukausia karttuu! Tsemppiä sinne asti näin alkuun.. jollain palstalla todettiin että lapsettomuus on ennenkaikkea kestävyyslaji, ja en voi muuta kuin yhtyä tuohon...
 
Paiju, juu ne kaksi oli jakautunu hyvin, varsinki joka nyt siirrettiin, oli 8-soluinen, eli sellanen mikä pitää ollakki 3vrk:n viljelyllä, se 5-solunen kuulemma on jakautumisvaiheessa, mut vissiin ihan ok seki =) Mun käsityksen mukaan pitkässä kaavassa voi vaikuttaa punktonpäivää, oli tarkotus vastata sulle siitä, mutta unhodin :) En tiedä yhtään kuinka paljon, mutta mulle ainaki sanottiin väestöliitolla, että siinä voi vaikuttaa, lyhyessähän ei taas voi.
 
Duffylle peukkuja piinapäiviin!! :heart: Toivottavasti kyytiläinen tarrautuisi tiukasti!! Koskas sulla sitten on se testipäivä? Varmaan aika piinaset viikot edessä, koitahan jaksella ja ottaa mahdollisimman rennosti!

Cicionilla mä kans popsin clomeja..nyt kolmatta kiertoo, oli kyllä välissä taukokuukausi,kun ei oikein kestä noita sivuvaikutuksia.. Mulla on taas ihan mielettömiä ottaa kaikkipäähän-kohtauksia ja saatan itkee millon mistäkin, kyllä nää tunteilut kestäisin,jos olis takeita,että tää toimii,mutta alkaa kyllä tuntuun,että ei mitään.. Tänään kp12 ja ovistestit vielä täysin negaa, viimeks kierrot clomeilla 30 ja 29pv,että onhan tässä testailupäiviä vielä.. Millä kiertopäivillä sulla Cicionilla nyt on ovis clomeilla? ootko sen tikuttanu,vai käyny jossain seurantaultrissa?
 
Ibu
olipa aika outo tädin vierailu.. kierto 36 pv ja täti kesti 2 pv. Mistä tällainen kertoo? Liittyykö mahdolliseen pco? en mielestäni ovuloinut viime kierrossa, en tuntenut enkä saanut tikkuun. Osaako joku kertoa mistä voisi johtua? Normaalistikkin on noin 30-33 pv kierto, mut tädin kesto 5-6 pv.
 
Terve, saako heittäytyä mukaan? Täällähän näkyy tuttujakin :)

Taustoista sen verran, että taival alkoi meillä heinäkuussa 2005. Hoitoja on tehty 3xIUI, joista ensimmäinen muuttui viime vuoden marraskuussa ICSI:ksi. Siitä hoidosta tuli plussa, joka meni kesken rv 10. Nyt ollaan siis odottelemassa uutta, varsinaista 1. oikeata ICSI:tä marraskuulle, mutta minun diabetekseni vuoksi tämä varmaan siirtyy (diabetes ei ole kohdillaan). Että tällaista on matkan varrella sattunut. Kiva jutella samanhenkisten ihmisten kanssa näistä asioista, sillä eihän voi tietää miltä toisesta tuntuu ellei ole itse kokenut samaa..
 
murppa jaksamista odotukselle, tosiaankin kestävyyslaji tämä lapsen pykääminen!

Ibu enpä osaa sanoa, ei voi olla ovisvuoto? Ollut puhetta kanssa, että stressistä tulee ylimääräisiä vuotoa, en tiedä koskeeko sinua..
 
Pikapikaa kierroksella. Kirjottelu on jäänyt viime aikoina vähiin, kun tämä meidän nettiyhteys on pätkinyt. Täällä kuitenkin alkoi uusi yk tänään, sarjassaan 15. Tuloksia miehen simppatestistä odotellaan ja samalla kysellään verikokeista ja mun gynetutkimuksista. Tulee sitten kaikki kerralla. Ja sitten kait seuraavaa lähetettä..
 
Ibu
paiju ei kai ovisvuoto olisi kp 36? Kyllä ne minusta selkeesti kuukautiset oli, jo ihan perus kipujenkin vuoksi (ei oviskipua vaan kovempaa). Mut kesti vaan pari pv. Mut ihan sama, kerta tuli täti niin onpahan jo poissa. Kohtahan se lääkärin aika on ni voi siellä sit kysellä.. kai se siihe pco:n kuuluu. Raskaanakaan en voi olla, kun kp 30 testi näytti negaa. Tuskin se yht'äkkiä ois positiivinen.
 
Duffy Kiitos! Juu, ollaan oltu :) Varmaan oot onnistunu pistään suoraan johonkin pintaverisuoneen niinku arvelit. Ei vaarallista, mutta kiusallista ;) Aivan järjettömän paljon tarrasukkia sille pienelle solulle, joka sun masussa kasvaa :heart: Millon testi päivä?

Tervetuloa uudet!! :wave: :wave:

).( Täällä satiin pitkän piikittely rumban jälkeen munikset kasvamaan (2 munista, 1 kummallakin puolella) *Jeeeee*! Maanantaina pistin irrotuspiikin ja huomenna lähtee pp (piinapäivä) 1 käyntiin :) Kovasti saa nyt jännittää, että kuinka tytön käy. Mitenköhän sitä jaksaa odottaa kaksi pitkää viikkoa? :headwall:
 
Nyt on siirretty yksi priima alkio mun massuun.. Tietääkö kukaan missä vaiheessa se sit kiinnityy jos kiinnittyy? ihan heti vai miten... Tarrasukkia
Duffylle ja Alisa84lle!!!

Toivotteleepi Muskotti ja pieni pähkinä
 
Via
Yksi uusi täälläkin, kirjoittelin johonkin ketjuun keväällä kun saatiin "tuomio", mutta sen jälkeen olen lähinnä seuraillut keskustelua. Tuskin kovin aktiivisesti ryhdyn vieläkään kirjoittamaan, on jotenkin vierasta mulle, mutta ehkä jotain silloin tällöin..

Eli, meillä lasta toivottu 11/07, aluksi homman luultiin tökkivän mun epäsäännöllisen kierron (30-60 pv) takia, PCO:ta ja kovaa liikkumista epäiltiin. Kierto onkin jokseenkin tasoittunut 30-40 päivään, mutta raskaudesta ei tietoakaan..Viime keväänä sitten selvisi että miehen simpat on super-huonot, sekä määrä, laati (0 % normaalimuotoisia) että liikkuminen kehnoa. Eli ainoa mahdollisuus oli oikeastaan ICSI, mihin sitten toiveet asetettiinkin. Noh, kovaa ja korkeelta tultiin alas; eka ICSI lyhyellä kaavalla tehtiin elokuussa, kaikki näytti hyvältä hedelmöittymiseen asti. Muniksia saatiin 14, joista 12 kypsiä, mutta näistä vain 3 hedelmöittyi ja jaksoi jakautua kehnosti. 2 pv:n jälkeen kaikki yhä 2-soluisia, joten liian hidasta jakautuminen. Yksi kuitenkin siirrettiin, negaa puksahti, 2 pakkaseen. Jotenkin tuntuu epätoivoiselta edes yrittää mitään noilla pakasteluilla 2-soluisilla..

Tiedä sitten miten tästä jatketaan, onko järkeä yrittää samalla tavalla uudelleen jos tulos on noin kehno? siihen oli varautunut että heti ei nappaa, mutta että hyviä alkioita ei saatu yhtään..tuo yksi PAS tehdään joka tapauksessa, joskin kuten sanoin tuntuu lähinnä ajanhukalta. Fiilikset on aika epätoivoiset tämän hoidon jälkeen.

Kuten täälläkin moni mainitsee, lapsettomuusasian kanssa on NIIN yksin (tai kaksin). Ihmettelen vaan missä ne kaikki muut lapsettomat ovat, ei ainakaan mun kaveri- tai sukulaispiirissä, täällä lisäännytään kuin jänöjussit..Väkisinkin eristäytyy ja kietoutuu vaan oman elämän ympärille vaikkei tahtoisikaan. Emme tunne ketään saman kokenutta jonka kanssa voisi jakaa asiaa, voihan tätä koittaa selittää hyville ystäville toki, mutta väkisinkin todellinen ymmärrys puuttuu. Surullista, että muutenkin h-tillisessä elämäntilanteessa kadottaa ystävätkin..

Tämmöinen tilitys, seurailen varmaan enempi taka-alalla, ellen nyt tästä oikein intoudu nettikirjoittelusta :) Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
Duffy, Alisa ja Muskotti mainiota! Koskas noista uskaltaa kuulostella tuloksia??
Ibu joo ei se varmaan ovis ollut, mutta tuskin mitään vaarallistakaan :)

Via kyllä meitä muitakin on, vaikka lähipiiri kyllä totta tosiaan lisääntyy jatkuvasti. Mitä ne teidän lääkärit on mieltä, kannattaako yrittää vielä? Tai onko omassa pohdinnasta alkanut aueta uusia elämänsuuntauksia? Toivon, että niin käy, jos ei lapsensaamisesta tule mitään.

No, kirjoituksesi herätti kysymyksiä, vastaa jos huvittaa. Meillä siis vasta IVF:n onnistumiset ja pettymykset edessäpäin, mutta muuta kaikkea on jo tullut kokeiltua.
 
Vialle :hug: Tää kirjottelu tänne on kyllä aika terapeuttista, suosittelen! Mun ei ainakaan mies jaksa kuunnella näitä juttuja jokapäivä.. kai se on miehelle vähän erilaista tää vauvakuume.. Täällä ainakin on muitakin samassa tilanteessa ja ymmärretään kuinka paskalta tää kaikki tuntuu kuukausi-kuukauden perään.. :hug:
 

Yhteistyössä