Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Halleb, toivottavasti ultrassa näkyy pullukoita folleja. :)

Vesimies, se lääkäri puhui jostain pallosta katetrissa ja se ilmeisesti tekee joillekin tosi inhottavan olon. No, onneksi inseminaatiossa sitä ei ole niin saadaan ainakin ne hoidot vähän kivuttomammin.

ON: täällä on alettu hyödyntämään huuhdelluin munatorvin ovista. Ovis pitäisi tässä tän viikon aikana olla. Kaapissa on pari ovistikkua jäljellä, joten varmaankin huomenna testailen ja katson josko olisi jo plussa. Yleensä kp17 on plussa ja kp18 sitten ovis. Tänään on kp14, joten jos on sinnikkäitä siittiöitä, niin ne vois pysyä hengissä ovikseen asti. Meillä osuu (tietty) eka inseminaatio (noin kuukauden päästä) todennäköisesti ajankohtaan, jolloin mies on kertausharjoituksissa. Mies kuitenkin soitti urheasti jollekin kontaktihenkilölle sinne armeijaan ja sanoivat, että kyllä sieltä voi olla pois lyhyelläkin varoitusajalla yhden aamupäivän. Hienoa, että ton takia ei mennyt hoidot 3kk eteenpäin (seuraava olisi just heinäkuun alussa ja sitä seuraava heinäkuun lopussa, jolloin hoidot on tauolla).
 
halleB: joo, se on hyväksi käsitellä tunteet, kuten sanoit. Sitten kun ne käsittelee, niistä pääsee taas helpommin jatkamaan eteenpäinkin. Tsemppiä tulevaan! :)

Vesimies: Outoa!!! Kerro sit kun jotain selviää!? Jos ei muuta, niin onnea tulevaan inseminaatioon...!

Rusinalle oikein kovat onittelut!!!

Yrittäjälle hyvää hääpäivää! :)

Hempu: tervetuloa! Tämä on oikea pino kaikille, joilla odotus antaa odotuttaa vähän pitempään, ei ole kiva palstailla ihan eri tilanteessa olevien kanssa nääs. Tsemppiä tutkimuksiin ja toivottavasti apu löytyisi!

Toivotonta: tervetuloa! Hyvä että inssi tulossa, toivotaan parasta!

Opaalille tsemppiä hoitoihin sitten kun ne aloitatte, olisi upeaa jos se tuottaisi tulosta piankin... :) Kiva jos miehesi voi vähän "lintsata" hyvän asian takia ;)

Smirg, höh! :(

Happyfeet:tervetuloa sinullekin! Itse olisin sanonut lääkärille ystävällisesti, että tiedän tämän ja tämän asian, mennään eteenpäin... Säästäis kaiken ajan tärkeämpiin juttuihin. Mä olen itse niin paljon lääkäreissä joutunut käymään, että olen hyvin määrätietoinen aina kun lääkärin tapaan.

).( ON tänään torstaina dpo14, tätiä ei näy, ei kuulu. Eilen tuli menkkakivut aamupäivästä, mutta vuoto ei alkanut ja kivutkin häipyi. Sitten jäljelle on jäänyt vaan ärsyttävän vihlailevia nippailuja, että helpostihan tässä alkaa uskoa vaikka mitä! Ei pitäis uskoa, sanoo kokemus, mut toisaalta viimeksi kun plussasin, oli alkuoireet täsmälleen samat, argh! Testaan tosin vasta parin päivän päästä jos tarvetta enää on.

T.toiveikas piinaileva Estelle
 
Opaali kiitti! Onnea oviksen metsästykseen ja hyödyntämiseen! Hienoa, et mies on varmistanu pääsynsä mahdollisesti tulevaan inseminaatioon!

estelle kiitti! Toivotaan, et täti pysyy poissa ja saat testata plussan b:)d

on: Edelleen kuusi follia kasvamassa. Huomenna irrotuspiikki ja maanantaina punktio. Pienen follimäärän takia tehdään kaikille ICSI. Tänään pistän Puregonia viimesenä annoksena 150IU. Olo on tosi tukala! |O
 
Hello!

).( Sama piina jatkuu, tosin eihän nyt ole vasta kuin dpo15. Mut kaikenlaisii mahdollisia oireita on toki iso kirjo, heh :ashamed: Ajattelin testata ylihuomenna (su) jos tarvetta, koska mulla ei testit näytä näin aikaisin kuin haamun haamuja ja se on ihan tyhmää arvuutella sitten.

Onko tällä hetkellä muita piinailijoita??

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower: :flower: :flower:
 
Clomit on nyt syöty ja viime päivinä on vaivannut hedari. Vähän on nippaillut oikealla alavatsasta. Muuten ihan normiolo. Tiistaina kp12 follien tsekkaus ultra. Oviksen olisi syytä osua torstaille tai perjantaille, muuten menee ohi tämä kierto inseminaation osalta ja muutenkin, koska lähden tyttöjen reissulle lauantaina viikoksi. Hauskaa viikonloppua sateesta huolimatta :)
 
Hei! Olen ihan uusi koko palstalla, en ole siis lueskellut mitään ketjuja, paitsi tämä pisti silmään ja vähän tuossa selailin. Mahtuuko mukaan kirjottelemaan? Olemme yrittäneet esikoista yli 4 vuotta ja hoitojakin on ehditty tekemään muutama. Pari keskenmenoa on saatu aikaiseksi :(

Nyt on menossa toisen IVF:n tuoresiirto ja muutama pp kärsitty vasta. Piinailevan aika on pitkä, todella piiiiiitkä :|
 
Halle, onnea huomiseen punktioon. Toivotaan, ett eka kerta tois jo tulosta! :D

Voih, jännä juttu, ett sitä itekkin niin mieluusti jo ois noissa IVF-hoidoissa, ett tapahtus ees jotain! Mutta nyt kesän ajan loma ja sit taistoon! :D

Paiju, ei mulla varsin oo noita kipuja tutkittu. Ei siis mitään syytä, paitti ett kohdussa oleva pieni polyyppi(?) saattaa ne aiheuttaa. Ja sitten mulla on ollut kystia aika-ajoin, joka hävii itestään, ett kai nekin.

Estelle, joko teit testin??? Oon utelias.. ;)
 
estelle mikä tilanne?

vesimies toivottavasti ultrassa on kaikki niin, ku pitääki ja saatte tehtyä inssin ensviikon aikana!

Pikkuperho tervetuloa :flower: ja tsemppiä piinapäiviin!:)

Smirg kiitos! Se on kyl ollu helpottavaa, ku on saanu ite tehdä konkreettisesti jotain tän asian eteen, ku on ollu noi sumuttelut ja pistämiset..Eilen sumuttelin viimeisen sumun, pistin iltayöstä Pregnylin ja tänään saan olla ilman lääkkeitä!
Huominen punktio jännittää niin paljon, et on vaikea keskittyä nyt yhtään mihinkään..
Toivottavasti saat viettää rentouttavan kesän, ni jaksat sitten paremmin hoidon :)
 
HalleB tsemppiä punktioon. Itse olen ajatellut, että jos ei insseillä tärppää niin en ole valmis rankempiin hoitoihin. En yksinkertaisesti kestä punktiota ilman traumoja. Olen siitä aivan varma. Piikkikammoisena ei myöskään piikitys houkuttele. Siispä toiveet nyt näihin clomi-insseihin, koska meillähän ei ole mitään vikaa löytynyt.
 
Testasin haamun, mutta täti tuli sittenkin, 3 päivää myöhässä, mitä ei koskaan tapahdu kun tiedän ovisajankohdan tarkasti. :( 4pv sitten oli menkkakivut, mitkä meni ohi ja siitä lähtien paljon oireita. Nää kemialliset on mulla liiankin tuttuja, niitä on ollut mulla yli 10kertaa. :( Lääkäri sanoi, että joo joo, niitä on kaikilla,

Mutta katse on vähitellen jo kohti tulevaa...

Mun mielestä on NIIN väärin, että jotkut ei vuosien yrityksestä huolimatta saa ikinä sitä vauvaa! Silloinhan on tavallaan tuskaillut vuosia ihan turhaan, olisi voinut keskittyä täysin muihin asioihin. Toivon sydämestäni, että me kaikki täällä plussaamme ennemmin tai myöhemmin!

Estelle
 
Estelle, olin alunperin ajattellut, etten enää mene hoitoihin, koska en halua elämän pyörivän vain lapsettomuuden ja lapsen saannin ympärillä. Suojelin ikäänkuin itseäni. Kelattuani asiaa vuosia totesin, että tänä päivänä pystyn lähtemään hoitoihin ja elämään täysillä samalla kaikkea muuta mahtavaa, mitä elämä tarjoaa. Toivon kaikille samoja tuntemuksia, sillä elämässä on paljon arvokkaita asioita, joista voi nauttia.
 
Halle miten meni punktio??

Smirg kesä menee vauhdilla, nauti kun saat urheilla ei tarvitse kärsiä mielialavaihteluista niin olet sitten tosi kypsä IVFään - jos ei luomuihmettä tule juhannuksena..

Estelle :hug:

Minä testasin juuri elämän ensimmäisen haamun tai plussan tai mikä se on kun viiva on heikompi kuin testiviiva? Ihan ihmetyksestä ymmyrkäisenä yritän jaksaa keskiviikkoon, joka olisi veritestipäivä. Piinailijoille tsemppaukseksi: Jos tästä ihan oikea raskaus vielä tulee, niin voi sanoa, että mitään oireita ei ollut, paitsi kp 11 tunne, että jospa sittenkin (ja lugejen varmaankin aiheuttama kuppikoon kasvu). Eli kärsivällisyyttä ja peukkuja teille!
 
kiitti vesimies =) toivottavasti teillä ne inssit tuottaa tulosta!

estelle voi ei.. :hug: oon pahoillani..ihme kommentti lääkäriltä.. :eek:
Mä toivon myös, että meistä kaikista tulee vielä äitejä :heart:

Paiju toivoinki, että tuot tuollaisia uutisia! ONNEA :heart: :flower: ihanaa :) perästä tullaan ;)

on: punktio meni tosi hyvin ja kuudesta follista neljä sisälsi solun! Huomenna aamupäivällä saadaan kuulla kuinka moni on hedelmöittynyt.. Herran haltuun koko homma :heart:
 
Halle tuohan kuulostaa hyvältä. Toivottavasti herrahenkilösi simpat toimittavat oman osuutesi ja on siirrettävää. Musta meidän molempien pitäisi olla kesäkuussa ihan muissa pinoissa.. Huomasin muuten, että olit laittanut yksäriä pari viikkoa sitten, en ole hormonihuuruissani tajunnut katsoa, kiitos ja yritän ens kerralla paremmin. Paljon henkistä tsemppiä huomiselle ja ylihuomiselle!!
 
vesimies aluksi pitää kirjottaa, että mulle clomit aiheutti paaaaljon pahempia haittavaikutuksia, ku tän IVF:n lääkkeet
Meidän polin ohjeissa oli, että pitää olla syömättä ja juomatta 6h ennen toimenpidettä. Mies suoritti oman osuutensa kotona ja sen jälkeen lähdettiin kohti sairaalaa. Siellä ihana henkilökunta otti meidät vastaan ja sain puettavakseni sairaalan vaatteet. Tämän jälkeen lähimme toimenpide-huoneeseen jossa oli paikalla tutut kasvot IVF-labran hoitaja, lääkäri ja hoitaja. Mies silitti mua poskesta ja lähti lukemaan naistenlehtiä. Hoitaja ja lääkäri yrittivät laittaa mulle tippaa ja juttelivat mukavia samalla. Neljännellä kerralla onnistui ja antoivat minulle suonensisäisesti rauhoittavaa ja kipulääkettä. Olin niin pihalla, että en saanut sanaa suustani. Inhottavalta, mutta ihan siedettävältä tuntu, ku neula lävisti emättimen seinämän ensin vasemmalta ja sitten oikealta. Kaikki oli hetkessä ohi ja aloin itkeä ilosta ja helpotuksesta, kun olin kuvitellut, että se sattuu kamalasti. Taisvat vähän nauraa mulle, ku pienenä ihmisenä menin niin sekaisin lääkkeistä. Hoitaja talutti minut toiseen huoneeseen toipumaan ja saimme siinä aamupalaa. Olin liikuttunut miten hyvin meitä taas palveltiin ja jäi kyllä kaiken kaikkiaan tosi hyvä mieli. Saimme melkein heti lähteä kotiin, ku vointini oli niin hyvä.
 
Terkut folliultrasta, 2 johtofollia ja suurempi oli 29mm jättiläinen ja toinen 18mm. Ilmeisesti yksi munasolu oli jo ehtinyt irrota sen isomman vierestä eli 3 johtofollia olisi ollut. Tikutin ovisplussan äsken. Ajattelin ettei kp12 vielä tule ovista, niin en sitten aamulla tikuttanut. Kohdun limakalvo oli kuulemma tosi pullea ja kaunis 9mm. Tänään olisi tehty inseminaatio jos olisin tehnyt aamulla ovistestin. Nyt saimme ylilääkäri Aila Tiitiseltä ohjeet heiluttaa peittoa kotona ja lisäksi tehdään huomenna inseminaatio. Vaikka peiton heilutus saattaa vähentää simppojen määrää niin näkivät tämän nyt parhaaksi tavaksi kun simpat ovat normaaleja =)
 
Voi pastilli. Tais muuttua taas toi hoitosuunnitelma, koska kierto taas heittää. Aluksi näytti hyvältä, koska kaksi kiertoa oli juuri sen 26 päivää, mutta nyt on menossa jo kierron 29. päivä. Menkan alkamis oireita on välillä, mutta vuotoa vain ei näy. Kerkesin jo tuossa viikkoa sitten laskemaan, että jos kierto pysyy tasaisena, pääsen aloittamaan juuri sen hoitosuunnitelman mukaan sumutelun heinäkuun puolessa välissä. :/ Pitäisi saada aikaiseksi soittaa tuonne OYS:n, mutta en meinaa muistaa koskaan soittaa sinne. Samalla sitten kysyä tuosta mahdollisesta suunnitelman muutoksesta eli koska se mahdollinen muutos pitäis viimeistään ilmoittaa.
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea plussanneille :heart: !

Meille tehtiin tänään kolmas inssi lopultakin, kun viimeksi osui ovulaatio viikonlopulle. Iltavuorossa jälleen inssin jälkeen, niinkuin kahdessa aiemmassakin... olisi ollut ihan mukava oleilla kotona loppupäivä...

Neljä clomikiertoa takana ja neljänteen inssiin joudun piikittämään Puregonia, vaikkei ovulaatiossa mitään vikaa pitäisi ollakaan :/

Saimme myös IVF-suunnitteluajan, 23.9. vasta :( . Toisaalta hyvä että saa hetken hengähtää.

Kuten ehkä tekstistäkin huomaa, mulla ei juuri toiveita ole enää että inssit meitä auttaisi. Ostin tampaxitkin valmiiksi seuraavaa vuotoa varten :p

Ai niin, simpoissa oli tänään jälleen liikkumattomuutta, mutta pesun jälkeen a+b 88 %. Eli luomuna ei varmaan juuri olisi mahdollisuuksia ollut...

Ei muuten huvita enää tonne inssipalstalle kirjoitella, kun siellä porukat yrittää toista tai kolmatta lasta, niin ei oikein tunne kuuluvansa joukkoon :(
 
vesimies75 ja Terhi-76 Toivottavasti inssit tois tulosta, eikä tarvitsisi jatkaa rankempiin hoitoihin =)

HalleB miten kävi hedelmöittyneiden kanssa?

Täällä piinaillaan vielä, pp9 menossa. Tosin otin varaslähdön jo eilen ja testasin haamuplussan :heart: tänään sama tulos eri testillä. Silti pelottaa hieman, että onkin kemiallinen raskaus.. joku pieni kiinnittymisyritys vaan. Ei osaa iloita ollenkaan, kun on 2 perättäistä keskenmenoa eikä yhtään lasta :|
 
Hei vaan kaikki :)
Ihan ekaksi onnea niille, jotka on plussanneet/haamuilleet, jotka on ovuloineet ja muuten päässeet lapsiasiassa eteenpäin. Uusille munkin puolesta tervetuloa, vaikka en täällä oo kauheesti ollukkaan, lukenut oon paljon tein kirjotuksia, mut kynnys kirjottaa, on ollu ilmeisesti sitten jotenkin korkea.. :)

Käytiin eilen miehen kanssa ensimmäisellä lääkärin vastaanotolla yksityisellä. Julkiselle puolelle olisin ekan ajan saanu vasta 4.10.2010. Huhtikuun lopulla soitin sitten yksityiselle ja aika saatiin heti 11.5 eli siis eile. Vastaanottoaika oli kokonaisen tunnin. Meillä oli mieslääkäri, ensin se ajatus vähän ahdisti, mutta kun hää osottautu ihan mukavaks, niin tunnelmakin rentoutu siitä sitten. Oli ihan perusteellinen kyselyissä ja asiallinen, huumoripuolikin kyllä löyty, mistä tykkäsin. Kyseli multa esim. ylimääräsestä karvankasvusta, että kasvaako partaa :D Ja mieheltä kun kivekset tutki ja mies parka oli kun piesty niin lääkäri naurahti mun tutkimisen jälkeen miehelle, että vaimohan oli hiljempaa kun iso mies ;)

Lääkäri ultrassa katteli sitten pitkän tovin ja totesi, että oonko ikinä kuullu sellasesta kun PCO. Mulla on kuulemma on normaalia enemmän munarakkuloita, mutta ei niin, että ne täyttäs PCO:n vaatimukset, eli sitä ei voitu mulle diagnosoida. Mutta kp 12 ei myöskään näkyny mitään, mikä viittais ovulaation tulemiseen :'( En tiedä onko tää nyt kierto jossa en ovuloi, vai oonko ikinä ovuloinukkaan. Clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti on kyllä havainnu viime kierrossa mulle hedelmällisimmät päivät, mutta kai nekin sitten voi valehdella..?

Mies on pienenä telonut toisen kiveksensä niin, että siitä on rauta menny läpi ja työkseen tekee nyt hapotushommia, niin lääkäri kertoili, että niilläkin vois olla osuutta siihen, että lasta ei ole kuulunu. Mies menee antamaan nyt 26.5 siemennestenäytteen. Miä menen ens viikon keskiviikkona verikokeeseen, josta näkee onko ovulaatiota tapahtunu. Sitten kp 2-4 eli touko-kesäkuun vaihteessa tulee parit labrat ja kp 5-10 eli ennen kesäkuun puoliväliä mulla on aukiolotutkimukset+ultrat, pelottaa vaan, kun oon kuullu että se sattuis kuulemma jonkun verran tuo tutkimus.. Pitääkö paikkansa ja miten se tehdään? Oma tilanne ei ehkä niinkään huoleta tässä vaiheessa, vaan se, että mitä jos miehellä ei ole tarpeeks liikkuvia siittiöitä, mitä jos siellä ei olekkaan mitään? Oon nyt yrittäny keskittää ajatukset muualle, kun oon sitä mieltä, että jossittelu ei tilannetta paranna eikä olo auta.. Mut silti se kaihertaa tuolla takaraivossa.. 26.5 on kuitenkin vielä 2 viikkoa aikaa ja siitä 1-4 vkoa kun tulokset tulee.. Oon kuitenkin yrittäny ajatella positiivisesti, että nyt asiat on aluilla, eikä tarvi odottaa sinne 4.10 asti..

Tällänen tarina täältä näin iltasella :) Tämä tyttö lähtee nukkumaan ja huomenna aamulla töihin flunssasaikun jälkeen :) Jaksamista ja tsemppiä kaikille :hug: :heart:
 
just..olipa kiva, ku pitkät sepustukset kirjotin ja sit ne hävis :headwall:

vesimies toivottavasti tuottaisi nyt tulosta, kun on varmaan päälle tehty! :)

Peppi kiva oli kuulla taas susta! Toivottavasti siitä ei ole mitään haittaa, jos aikatauluihin tulee muutosta:)

Terhi mä kuitenki toivon, et tää viimeinen inssi tois toivotun tuloksen :hug: ompa turhauttavan kaukana tuo suunnittelu-aika! Onneksi on kuitenki kesä välissä :)

Pikkuperho varovaiset onnittelut! :flower: :heart: toivotaan, et plussa pysyy ja vahvistuu :)
Meillä oli neljästä munasolusta hedelmöittynyt kolme, kaksi oli monitumaisia ja yksi normaali, joka siirrettiin eilen kovien kipujen ja järeiden toimenpiteiden saattelemana kohtuni suojiin :heart:

Hempu86la tuo ovuloimattomuus on varmaan ihan helposti hoidettavissa..toivotaan kuitenki, et se oli vaan tän kierron ongelma..
Aukiolotutkimuksen kivulaisuutta/kivuttomuutta ei tiedä, ku kokeilemalla..me ollaan kaikki niin erilaisia..etukäteen sitä ei kannata pelätä, koska hyvät pelkäämiset menee ihan hukkaan jos se onki kivuton.
Mulla se sattu kamalasti, ku mul on joku hiton mutka tuolla kohdun kaulassa :/ ja katetria ei meinattu saada kohtuun..
Ensiksi siinä työnnetään katetri kohtuun ja sen päähän lisätään nestettä tai ilmaa, joka täyttää pallon ja katetri pysyy paikallaan. Sit kohtuun ruiskutetaan katetrin kautta ilma/nesteseosta ja alakautta ultraten katsotaan näkyykö torvissa virtausta. Toimenpiteen jälkeen voi tulla vuotoa, menkkakipuja, hartiapistosta yms..
Toivotaan, että se on teillä ihan jostain pienestä kiinni ja saatte siihen nyt avun! Hermoja tulosten odotteluun! :hug:

HB ja pp 1
 
HalleB toivottavasti teillä tärppäis nyt, sillä toi kohdunkaulan haaste kuulostaa sellaiselta, että itse heittäisin hanskat tiskiin. En vaan kestäisi sitä kipua. Hienoa, että punktion koit kuitenkin positiivisena, koska se tuntuu olevan monille tosi kivulias. On se kumma miten erilaisia me kaikki olemme, kun toisella sama katateri menee sisään hups vaan ja toisella tunnin taistelun jälkeen. Ensin olin toivoa täynnä inssin suhteen, mutta vähän kyllä toiveet laski kun heti toimenpiteen jälkeen suosittelivat siirtymistä IVF:ään. Olisin halunnut tän pari viikkoa olla toiveikkailla mielillä. Ilmeisesti tällainen pitkä selittämätön lapsettomuus ei inssillä hoidu useinkaan. Mutta en heitä kirvestä kaivoon vielä. Katsotaan.
 
Meille tuli vihdoin miehen simppatestitulokset. Hän sai siis nyt synninpäästön ja minä jatkan syntipukkeiluani ihan issessee...

Huomenna on terveyskeskuksen lekurin puhelinaika ja hältä kinun nyt lähetteen tyksiin. Varmaan menee siis lähelle vuodenvaihdetta ennen kun meillä alkaa mitään tapahtua... :snotty:

Ei mulla oo varaa yksityisellä puolella heilua... luulisin...
 

Yhteistyössä