Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Dodii... reissu käyty klinikalla....

Oli muuten näkemisen arvoinen se ilme kun lääkäri ilmoitti että minä voin mennä riisuuntumaan sermintaakse ja isäntäni jolla oli musta puku päällä ja vimpanpäälle kaik kun on sellasissa töissä niin hänelle ilmoitettiin että jos housuja vähän raottaa ja laskee alaspäin ja nojaa tuohon tuolin selkänojaan seisaaltaan niin "täti vähän koittaa" :D Meinasin tikahtua nauruun siellä sermin takana... :D Onneks ei sentään ollu mitään eturauhasen kopelointia tiedossa vaan perus sörkkimiset vaan...

Tämän jälkeen mies oli sitten edelleen tukalassa tilanteessa kun hän ei oikeen lääkärijutuista tykkää ja kun emäntää ronkittiin siinä pedillä niin hän lueskeli kirjahyllyn antimia...

Jonkun möykyn ne löysi kohdun takaseinästä ja vasemmasta munasarjasta löyty kasvava kandidaatti jota ehdotti tarkkailtavaksi ovulaatiotesteillä. Määräili liudan lisää verikokeita, joita en kyllä taida vielä otattaa.... Määräsi myös heti aukiolotutkimuksen, mutta en taida sitäkään mennä tekemään ennen kun on miehen simppatestit tulleet... ei ol mulla ainakan nimittäin kauhee kiire siihen operaatioon... :whistle:

Kuis moni teistä on julkisella ja kuis moni yksityisellä?? Maksaako mikään ja mitään ja jos niin mitä missäkin. Tässä äkkikseltään laskeskelin että pelkästään noi mitä nyt "määräs" niin olis tullu varmaan reilu 500 maksamaan.... Ei sinänsä siis on se tiedossa että PALJON tulee maksamaan itse hoidot, mutta ei vaan jotenkin kiinnostaa lähteä heti ampumaan ihan sokkona vaan mielummin vähän vielä himmailisin...
 
Höpisen tänne nyt vähän pääni sisäisiä keloja. Munatorvitutkimuksen yhteydessä lääkäri sanoi, että jotkut ovat tulleet raskaaksi kun on vähän huuhdeltu putkia. Vaikka en ole koskaan plussannut niin kyllähän sitä taas miettii, että olisiko raskaana. Se mikä vähän arveluttaa on kierron aikataulu. Normaalisti kiertoni on 28pv, mutta viime kierrossa tiputtelu alkoi 26pv ja kunnon menkat vasta 31pv. Munatorviaukiolo tehtiin kierron 9pv, jolloin oli nätti 16m folli oikealla. Oviskipristelyä oli 11-15pv välillä. En tehnyt tällä kertaa ovistestiä, mutta normaalisti ovis on 14 tai 15pv. Nyt on kierron 18pv. Kuinkas paljon folli kasvaa päivässä normaalisti? Onhan se voinut olla tällä kertaa aiemmin, koska kierto oli vähän erilainen kuin normaalisti ja 9pv jo 16mm kokoinen. Jos ovis oli aiemmin kuin 14 pv ei tärpin mahdollisuutta ole. Saakohan tästä mitään tolkkua?
 
yrittäjä voi mies raukkaa mihi on joutunu! :D
Me ollaan julkisella ja joka käynti maksanu polikäynnin verran eli jotain 28e. Siihen kuuluu tutkimukset ja hoidot. Lääkkeet pitää maksaa itte. Nyt mul on kelan lääkekatto menny umpeen, ni loppuvuoden lääkkeet saa lähes ilmaseks. Tietty jotku lääkkeet kuten lugesteron ei kuulu toho korvattavien piiriin.

vesimies folli kasvaa päivässä n. 2mm ja ne irtoaa noin 18mm-22mm eli sen mukaan ovis ois ollu aiemmin, kuin 14päivä.. :/

on: mä täällä odottelen vuotoa, ku se pitäs tulla ennen, ku pistokset alotetaan..
 
Vähän outoa menoa nyt. Kierron 22.päivä ja yhtäkkiä hulahti reisille kirkasta veristä vuotoa. Ikinä ei ole aiemmin näin tapahtunut, jos tulee tiputtelua se on tumman ruskeaa, eikä tosiaan hulahda ja alkaa yleensä kyllä myöhemmässä vaiheessa kiertoa. Pari tuntia aiemmin nippaili oikealta puolelta, eli sama puoli missä oli johtofolli. Jotainhan siellä nyt tapahtui, kenties johtui tämän kierron munatorvitutkimuksesta, mutta miten se nyt siitä olisi voinut johtua? Ainoastaan tutkimuspäivänä tuli vuotoa ja sen jälkeen ei ole tullut mitään.
 
Nostetaas tätäkin ketjua vähän ettei unohu.. Toki sitten oman olon itkemisellä.. Tämä kierto onkin sitten aiheuttanut jänniä fiiliksiä.. Kp nyt 32, kun normaalisti 26-30. Lämmöt koholla, mutta eilen tehty testi näytti negaa. Tänään mukamas alkoi menkat, mutta ei sitten kuitenkaan. Eilen juurikin siksi menin ostamaan testin, että kun sen tekee, niin tunnetusti alkaa ne menkat. Mutta ei mitään muuta kuin vähän vaaleaa tuhrua. Mitään muita oireita ei siis oo.. Mahaa sattuu aina välillä menkkamaisesti, mutta ei muuten. Argh, miksi pitää oman kropan olla näin sekasin. Me ollaan lähössä vapun viettoon ja oisin toivonut, ett menkat ois ohi, niin ei ois tartennut välittää niistä ja kivuista.. Siis siihen luomuunhan me ei enään uskota. Mieskin on ihan rikki tän asian kanssa ja ei ees jaksa/osaa mulle puhuu. Mä jo luulin, ett se osais mulle puhuu.. ARGH! No, mutta kevät etenee ja aurinko paistaa. Tarttee olla siihen tyytyväinen...
 
No niin, nyt mekin ollaan päästy hoitoputken alkuun. Maanantaina kävin otattamassa viimeisen verikokeen - prolaktiiniarvot (kp4) ja "perustaudit" (hiv, hepatiitit) ja perjantaina aamulla on aukiolotutkimus (kp 8). Ekana hoitomuotona on inseminaatio.

Tietämättömällä olisi pari kysymystä:
- Tehdäänkö inseminaatio yleensä (ensin) ilman hormoneja jos kuukautiskierto on ihan ok?
- Onko estettä tehdä inseminaatio jo samassa kierrossa kuin aukiolotutkimus (ovulaatio usein kp 18)? Entä tehdäänkö näin?

Yksityisellä ollaan. Ja erittäin kiitollinen olisin kaikista vastauksista!
 
vesimies vaikee sanoo, mitä se vuoto on ollu.. toivottavasti ei mitään vakavaa :hug:

Smirg ompa raivostuttavaa.. toivotaan, et vuoto tulis pian! :)

Opaali vaikee sanoo, et miten yksityisellä toimitaan, ku ollaan julkisella, mut meillä ei tehty samaan kiertoon inssiä, ei oo kuulema hyvä tehdä siihe samaan, en muista miks ja sit noissa infektioverikoe tuloksissa meni kaks viikkoa, et ne oli valmiit. Mulla ei pitäis olla ovulaatiossa sen suurempaa vikaa, mut silti alotettiin clomit tukemaan ovulaatiota, et inssin onnistumis mahdollisuus olis suurempi. Tsemppiä tulevaan hoitoon! :hug:

on: Synarela ei ollu täydellisesti toiminu, mut silti alotettiin Puregon. Mies pisti tänään mulle ekan annoksen ja hyvin meni! :)
 
vesimies, huh, itselläni alkoi kunnon menkat samantien aukiolotutkimuksen jälkeen, eli kierto lähti alusta joskus kp 10 ja sekin oli mielestäni aika outoa, mutta tuo sinun tilanteesi on vielä oudompi. ???

Voi ei smirg, toivottavasti tilanne selkeytyy mahdollisimman pian! Oli sitten hyviä tai huonoja uutisia, niin epäluulossa on ikävä olla. Tsemppiä!

HalleberryOnnea pistelyyn ja tulevaan! :)

Nyt itsellä dpo6, en usko mahiksiin kun oviksen hyödyntämisessä kävi tälläkin kertaa vähän huonosti. Olin aluksi ihan itkun partaalla, mutta elämä jatkuu ja kaikki on sitäpaitsi mahdollista. :)

Te vauvakuumeiset, jotka koette elämän olevan tuskaa ilman vauvaa, (ehkei täällä sellaisia olekaan, mutta silti...) koittakaa löytää taas elämästänne niitä positiivisia juttuja, mitä oli aina ennen vauvahaavaitakin: rakkaus, työ, harrastukset, oma ulkonäkö jne. En voi väittää, ettenkö itse olisi lapsettomuudesta surullinen ajoittain, mutta silti elän täysillä ja nauttien elämästäni, tämä vain koska olen tajunnut ettei suruun pidä jäädä rypemään. Mulla ainakin on ihan mieletön vauvakuume, mutta silti tiedostamalla ja tahtomalla elämäni on tosi jees. Oma asenne on tärkein. :)

Yksi tuttuni (tavallaan ex, nykyinen kirjoittelukamu) saa lapsen ja ilmoitti siitä tietenkin minulle innoissaan. Vastasin kertoen että jaa, itsellä oli laskettu aika kuukautta ennen teitä, mutta kesken meni. Sieltä tuli NIIN osaaottava vastaus, että en pysty tuntemaan kateutta ja katkeruutta. Tajusin sisimmässäni, että ei ne muiden vauvat ole itseltä pois. Moni sanoo näin, mutta se pitää todella sisäistää... Toki aion vastedes olla katkera kateellinen akka, jos joku saa lapsen, joka ei mielestäni olisi sitä ansainnut tai on muuten vaan ärsyttävä. :D

Huumorimielellä, Estelle
 
Kiitos Halleberry! Verikokeiden tulokset labra lupasi jo tämän viikon aikana, joten niistä ei pitäisi jäädä kiinni. Saas nähdä mitä lääkäri sanoo perjantaina hoitosuunnitelmista. Hyvä asia on, että ehditään joka tapauksessa saada hoidot alkuun ennen lomia. :)

Yrittäjä83: kuulostaa ihan järkevältä toi sun ajatus, että odotat ensin miehen simppakokeiden tulokset ennen aukiolotutkimusta. Me käydään Felicitaksessa ja hoitojen hinnat löytyy niiden webbisivuilta. Näin ehkä muillakin yksityisillä? Verikokeet kannattaa hoitaa julkisella, jos vaan onnistuu, niin ainakin siinä säästää vähän. Ja jos kärsivällisyyttä on, niin julkisella tulee hoidot paljon halvemmaksi.
 
Kiitos estelle :)
Tuosta mitä kirjoitit juttelin vyöhyketerapeuttini kanssa, että kyllä sitä pystyy aika hyvin nauttia elämästä ja ajattelemaan järjellä silloin, ku ei mee mitää hormoneja.. mulla ainaki kaikki noi mömmöt on tehny mulle aivan kamalia oloja, enkä välillä oo pystyny yhtää nauttia elämästä.. Oon vaan itkeny ja ollu ahdistunu..
Sit mä oon ajatellu, et kaikki tunteet mtkä tulee antaa tulla vaan ja mä käsittelen ne heti siinä, itken, ku itkettää, et ei kertyis möykkyä sisälle :)

Opaali toivotaan, et ennen lomia saatte tehtyä ekan hoidon!

on: alavatsalla ollu eilisestä asti nipistelyä, et eiköhän siellä follit kasva :heart:
 
Hoitsu sanoi, että aukiolotutkimuksen jälkeen heti tulee vuodot jos tulee, mutta ei viikon päästä kuten mulla kävi. Hoitsu käski tehdä raskaustestin ja negahan se oli. Olisihan se nyt ihme jos se muuta olisi näyttänyt. Se on kyllä ihme jos joku päivä vielä 2 viivaa tulee, mutta siihen toki uskotaan :) Pari päivää oli vuodotonta ja nyt on sitten kierron 1. päivä laskujeni mukaan. Aloitan Clomit 3. päivä ja jos aikataulu menee nappiin inseminaatio parin viikon päästä. ja mullahan siis ei ole ongelmia ovulaation kanssa eikä mitään muutakaan vikaa löydetty. Edelleen vakaasti uskon, että ongelma on kiinnittymisessä, mutta siihen ei liene mitään apua oikein löydy.

Hauskaa vappua kaikille!
 
No niin. Tervetuloa uudet ja moikka kaikki vanhat tutut!

Kävin kaksi viikkoa sitten siinä ekassa ultrassa ja olin varma että jotain on pielessä, koska raskausoireet (pahoinvointi, rintojen kipeys) oli oikeastaan loppunu kokonaan viikkoa ennen.
Mutta toisin oli, onneksi. Alkio oli silloin n. 7+5 ja sydän sykki reippaasti.. Tämän viikon tiistaina kävin sitten ekan kerran neuvolassa ja tänään aamulla oli sit neuvolan kautta eka lääkäri aika, eli toinen ultra ja otettiin papat yms. Hyvin oli kasvanu nyt n. 3 cm pitkä ihan jo ihmisen näköinen joka ultran aikana vielä liikkuikin välillä, mieskin oli aivan innoissaan. Eli nyt menossa 9+6 ja la 28.11... Voisi kohta siirtyä tuonne toiselle puolelle, mutta kun pari vuotta on ollu tällä puolella niin on niin kotoinen olo täällä...

ps. opaali mulla oli oma kierto normaali, mutta inssiä varten sitä tuettiin clomeilla ja puregonilla vähän, ja toivottavasti teilläkin tärppää sit sillei! Ja siihen toiseen pohdintaasi luulen etteivät tee samaan kiertoon aukiolotutkimusta ja inssiä, voin olla väärässäkin.

OIKEIN HAUSKAA VAPPUA!!!!
 
Hellou porukka!!

Tää olis täällä taas. Kävin tyksissä pari päivää kääntymässä kun piti katetriablaatio mulle tehdä, vaan leikkauspöydältä sain sitten passit kotiin kun oli rytmihäiriöni niin oudon muotoisia että ei tiedä mistä ne lähtee ja kun ei tiedä mistä lähtee ei voi mitään korjata.

Hän sitten vaan tokaisi että lapsenteolle ei hän näe estettä, että pitäis pumpun kestää moinen rääkki joten hemmetti soikoon... Pistetään tuulemaan sitten. Mä yritän ensiviikosta saada lähetteen julkiselle puolelle niin ei mee koko omaisuus tähän lystiin.

Miehen simpat on purkitettu alkuviikosta joten vielä viikko menee että niistä tulee tuloksia vai kuinka?? Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt tulosten tuleminen.

Mulla ovulaatio tuli tässä kierrossa pahaan paikkaan eikä luultavasti sitä pystytty hyödyntämään, jos ei sitten olisi tullut ovisplussan jälkeen toisena päivänä niinkuin se periaatteessa voi tullakin?

Nyt jo toista kuukautta putkeen mulla tulee ovulaation jälkeen noin 3-4 päivän päästä ruskeaa tuhrua jota ei ole koskaan ennen tullut. Hyyyyyvin mielenkiintoista. Jonkun pienen möhkäleen se lääkäri löysi kohdun limakalvolta, joten voi sekin oikeestaan aiheuttaa jotain vuotoja luulisin.

Tsemppiä meille kaikille ja oikein railakasta vappua niille jotkauskaltavat juhlia. Meillä ensimmäinen hääpäivä just ovella...
 
Heippa kaikki!
Saisinkos miä liittyä uutena tänne? Tuntuu, ettei tuo the esikoisesta haaveilevat pino oikein ole enää mulle, kun siellä surevat jo yrityskertalaiset 3-6, kun ei tärppää, tuntuu ajoittain kovinkin pahalta, kun monella muulla yrityskertoja yli 12 :( Itelläni on aviopuolison kanssa yritystä takana nyt vuosi ja kuukausi eli yk 25 menossa ja nyt menossa kp 2/32.. Kierto heittelee siinä 30-35 päivän väliä.. Nyt ollaan aviopuolison kanssa hakeuduttu tutkimuksiin ja yksityiselle päästiinkin jo 11.5, eli sitä odotellessa, kun taas kunnalliselle aika olis ollut vasta 4.10..
 
Mun pitäisi aloittaa tänään Clomifen ja päätin vielä mitata lämmöt ennen napin nappaamista. Se oli 37,1 eli normaalia korkeampi. Mullahan alkoi perjantaina melko runsaat menkat, mutta ne kesti vaan hiukan yli vuorokauden kunnon vuotona, joka on outoa. Tänään siis kierron 3pv. Lämpöjenhän pitäisi laskea kuukautisten alettua. Olisi tosi outoa jos tällaisten vuotojen jälkeen olisi muka raskaana, varsinkin kun ei ole ikinä kahta viivaa testiin saanut. Täytynee vielä tehdä illalla testi varuiksi, koska Clomifeniahan ei saa syödä jos sattuisi olemaan raskaana. Taitaa olla kroppa sekaisin.
 
Ilmoittautuisin kans tähän pinoon, lasta on yritetty 8/07, kummassakaan meistä ei ole vikaa, ei vain ole kertaakaan tärpännyt :( Avomies on 34 v ja minä 24 v. Ensimmäinen inssi olisi seuraavien kuukautisten alkaessa edessä.
 
Yrittäjä: Sullahan on outoja noi vuodot... Oletko kokeillut googlailla mahdollisia syitä tai sitä mikä se möhkäle siellä kohdun limakalvolla voisi olla?

Vesimies: On se kumma, että kun alkaa tarkkailemaan kiertojaan, niin sitten yhtäkkiä ne ei enää toimikaan niin kuin aikaisemmin. Mullakin oli aikaisemmin kellontarkka 28 päivän kierto. Ja nyt se on jotain 26 ja 32 päivän välillä ja vuotojen määräkin on vähentynyt...

ON: Perjantaina oli aukiolotutkimus ja siellä röörit oli auki. Toimenpiteenä katetrin tunkeminen kohtuonteloon (vai mikä se oli) oli kivulias. Tosin onneksi lääkäri kertoi, että kipu alkaa vähitellen hellittää. Niin kuin se alkoikin. Ja itse toimenpide olikin sitten kivuton. Lopun päivää tuntui vatsassa siltä, että joku on sitä sorkkinut - sellainen vähän menkkamainen olo, mutta ei varsinaisesti mitään kipua.

Lääkäri totesi, että meillä ei ole mitään syytä olla tulematta raskaaksi normaalikeinoin ja antoi ymmärtää, että voitaisiin odottaa vielä kesän yli. Musta ei nyt tunnu siltä, että olisin enää yhtään valmis odottamaan... Nyt on yk 14 ja kun tietää, että näissä hoidoissa voi mennä pitkäänkin ilman tulosta, niin olisi kova halu aloittaa jo nyt. Eli aloitus olisi siis yk15.

No, koska ikinäkään päätetään aloittaa, niin hoitona on puregon + inseminaatio + luget. Siihen asti sitten yritän pohtia muita asioita ja tuossa tän viikon lopulla keskitytään peittojen heilutukseen. Josko suolavesi olisi huuhdellut munatorvet puhtaaksi...
 
Opaali78 veikkaan, että sulla sattui sen jonkun jutun "täyttäminen" kohdun sisällä kuten mullakin. Itse katetri ainakin mulla menee helposti sisään, samaa katetria käytetään inssissäkin. Ne täyttävät jonkun pallon kohdun sisälle, ettei neste pääse samantien ulos, olkoon se vaikka pieni "ilmapallo". Koskien lääkärin kommenttia voihan hän toki olla oikeassa tai sitten ei. Eihän meilläkään ole mitään syytä olla tulematta raskaaksi, mutta niin sitä vaan on oltu lapsettomia aika kauan. Siksi kannattaa mun mielestä edetä siten, kuin itsestä parhaalta tuntuu.
 
Heips.
Mäkin taidan siirtyä tänne puolelle vähitellen tässä. Tänään sain soitettua omalääkärille ajan ja torstaina sit kuulee et miten kauan kestää päästä ja mihin tutkimuksiin..

Ite oon 25 ja mies 24 et nuoriahan tässä vielä ollaan. Yritystä on takana 08/08 eli ois tän voinut aiemminkin varmaan soitella mut nyt tuntu siltä et pitää soittaa ku menkat alko vkonloppuna taas vaihteeks. Kiva et sain itteeni niskasta kiinni.

Niin ja en kyl kauheen aktiivinen enää oo ollu täälä plussalla kun tuntuu et sillon alkuaikoina ku alko yrittään nii on tullut kaikki sanottua ainakin sielä meiän esikoishaave pinossa..

Ihana ilma tuola ulkona nii jos vaikka menis kävelylle..
 
rusina hienoa, että kaikki oli hyvin :) onnea odotukseen!

yrittäjä meil on menny aina pari viikkoa, et on simppatulosket tullu

Hempu86la tervetuloa :flower: ompas sulla mahtunu monta yrityskertaa tuohon aikaan! Meillä tuli kahteen vuoteen 30 yk:ta ja lyhyt kierto
Toivottavasti saatte ensviikolla selvyyttä tilanteeseenne b:)d julkisella tää homma on kyllä yhtä odotusta, mutta niin se aika vaan meni ja ollaan nyt hoidossa :)

vesimies
tsemppiä clomien syöntiin :)

tervetuloa toivotonta :flower: ja onnea ekaan inssiin :)

opaali tervetuloa :flower: hienoa, että röörit oli auki, toivotaan et pelkästää se riitti hoidoksi :)

tervetuloa Happyfeet :flower: vanha tuttu :) toivottavasti saat torstaina tietää hyviä uutisia :)

on: kopsaan toisesta pinosta:
menin eilen aamulla polille ja ottivat mut sisään reilu puoltuntia myöhässä ja olin viidessä minuutissa ulkona :eek:
neljä isompaa follia siellä oli kasvamassa vas. 2x9mm ja oik. 8mm ja 10mm. vasemmalla oli kaks 5mm ja toivottavasti kerkeevät mukaan!
Voimakkaiden alavatsa tuntemusten mukaan olis voinu kuvitella, et siel ois ollu enemmän.. perjantaina viimenen ultra ja maanataina tai tiistaina punktio.. meneeköhän koko homma ICSI:ksi, ku folleja on noin vähän?
Noh, näillä mennään ja eihän me siihen vauvaan tarvita, ku se yks hyvä alkio ;) :heart: Puregon jatkuu 125,125,125 ja 100
 
Tevetuloa uudet tänne meidän kanssa jännäilemään! :D

HaLLe, olikos sulla nytten ensimmäinen IVF? Jännityksellä lueskelen, kun se sitten itellä syssyllä on edessä.

Mulla sitten ne menkat alkoi lämmöistä ja outoudesta huolimatta ja kurjien kipujen kanssa. Mä voisin maksaa mitä vaan, ett ne kivut ois ees poissa. Musta tuntuu, ett niitä tulee enempi ja enempi koko ajan, mutta ehkä se on myös vähän psyykkistäkin. Pettymyksen lisäämä kipu?
 
Heissan, kommentoin minäkin pitkästä aikaa

HaLLe onko nyt IVF menossa? Kauheasti peukkuja!! Neljästä solusta voisi hyvinkin löytyä laatutavaraa, ja joskus myöhemmissä ultrissa niitä näkyy vielä enemmän.

Meillä on toinen IVF kierros meneillään. Kauheasti, eli liikaa, tuli soluja, mutta epäkypsiä ja huonoja, niin että lopulta neljä oli jotenkuten kelvollisia. En ole yhtään jaksanut toivoa tällä kierroksella, eikä mitään oireitakaan ole ollut, joten jos tästä nyt ensi viikolla plussa tulisi, niin se olisi todellinen sissi se pikkuinen.

Smirg jaksamista! En muista, mutta onko noita sun kipuja tutkittu tai oletteko ajatelleet? Kyllä se siitä!
 
Smirg kyllä on eka IVF( /ICSI )! Maanataina tai tiistaina punktio. Hyvä, et se vuoto sieltä alko kerta et ollu raskaana! Hermoja hoidon odotukseen! Toki toivon, et teille tapahtuis pieni ihme kesän aikana :heart:

Paiju kiitos :) Niin meillä alko pitkän kaavan hoito julkisella 12.4 Synarela-sumutteella, sit 28.4 aloin pistää Puregonia pienellä annoksella, maanataina oli kasvuultra ja perjantaina seuraavan kerran ultrataan ja päätetään onko punktio maanataina vai tiistaina :)
Pidän peukkuja, et teidän vuoro olisi tullut :heart: toivotaan, et pikkuinen alkaisi pian viestiä sieltä kohdusta äitille, et "täällä ollaan" :wave:
 
Halle, (koko ajan meinaan kirjottaa et halpe :D) siks mä uskalsin tänne tulla ku sä olit tossa alottajana :D Tai olinhan mä tuola vauvakuumeen puolella sillon hetken aikaa siinä pitkään yrittäneissä jossain välissä mut tänne kai se on tultava ku tutkimuksiin nyt sit mennää.

Lääkärillä käytiin ja se määräs verikokeisiin vähä ennen ovista et seurataan nouseeko se "ovisarvo" ja sit kilpirauhasarvon ja yleisverenkuvan pisti kans lähetteen. Sit se pisti lapsettomuustutkimuksiin lähetteen kans, mut siinä nyt voi kestää se puoliki vuotta. Miehelle se kai pisti sperma-analyysiin lähetteen, tai se selvittelee sitä et mite se pistetään tms.

Tuli kyl tunne ettei se mistään mitään tiedä ja ite tiiän paljon enempi ku se alko oviksesta selittään ja olin koko ajan et joo mä tiiän. En tietenkää sanonu mut kuiteki :D

Jospa se tästä alkais elämä etenemään :)

Eli mulle voi laittaa tutkimusjonossa tuonne listaan :)
 
Terve! No mä vaihoin sit taas nimimerkkiä! Eli entinen HaLLeBeRRy täällä :wave:

HF tänne vaan rohkeasti! ihanaa, et ootte nyt saanu asian vireille! Oisitte kyl voinu vähän aikasemmin jo mennä, ku niissä odotteluissa menee niin kauan..Teilläkin jo niin kauan tota yritystä takana.. Mä menin lääkäriin ronkumaan lähetettä viimevuoden maaliskuussa ja vasta joulukuussa tehtiin eka hoito (OI)

Toivon sulle ja miehelles paljon voimia tähän hetkeen ja tulevaan! Kyllä meidät vielä joku päivä palkitaan :heart:

on: tukala olo vatsassa, joten kyl ne follit on sielä varmaan kasvanu! Huomenna ultrataan :)
 

Yhteistyössä