Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Hempu> Tsemppiä... noin ne pamahtaa päin näköä ne syyt toisinaan ja ei auta kuin hakata päätä seinään niin kauan kun hyvältä tuntuu ja sitten painaa etiäppäin. Hyvä kun osasit hakea apua jaksamiseen :hug: Voin vaan todeta että en osaa varmasti kuvitella puoliakaan siitä turhautumisesta ja tuskasta mitä teillä käydään läpi, mutta se puolikaskin, jonka ehkä osaan kuvitella riittää jo tiedoksi siitä, että tsemppiä tarvitaan, ja hyviä ystäviä...

Mä hermoilen jo valmiiksi viikon päästä olevaa aukiolotutkimusta, mutta on täällä moni siitä hengissä selvinnyt, joten prosentuaalisesti eloonjääneitä taitaa olla aika hyvin. Minä henk.koht. en pidä kivusta. En minkäänlaisesta kivusta enkä missään tilanteessa.

Kauneuden vuoksi pitää kärsiä, mutta näköjään muutaman muun asian takia pitää kärsiä pikkusen enempi... Toivottavasti on tuubit auki niin ei tarvii ruveta isoilla neuloilla tökkimään ja mahaa imuroimaan.

Maanantaina siis törkitään ja tutkitaan ja ke. menen omalle lääkärille kinumaan vielä lähetettä julkiselle puolelle (joskin olisin sitä voinut varmaan myös yksityiseltä klinikalta pyytää jos oikein hyvä pokeri olis ollu) Mies sai pienen perinnön ja päätimme käyttää osan siitä pienenevän suvun jatkamisen tavoitteluun... Sanotaanko sitten vaikka että sijoitimme rahat tähän tarkoitukseen. Sen verran pienistä summista oli kuitenkin kyse että ei meillä ole varaa jäädä mitään rankempia hoitoja tuonne vetelemään.
 
Yrittäjä kyllä siitä aukiolotutkimuksesta selviää hengissä, ite otin hyvät särkylääkkeet aamulla ja sit parin tunnin päästä uuden. Tutkimus oli aivan kivuton, turhaan pelkäsin sitä itekkin.. Hetken päästä kun tutkimus oli ohi, niin kramppaili vähän munasarjoja menkkamaisesti. Sitten siirty vihlonta hartioihin ja kesti jonkun kolmisen tuntia niissä, etenkin oikealla. Sitten kun loppu tuo vihlonta niin alavatsa alko kipuilee ja oli ihan kosketusarka, mut lisäsärkylääke poisti senkin tunnin sisään. Ite en olis kuitenkaan kyenny töihin tutkimuksen jälkeen.. Tsemppiä! Otat vaan hyvät särkylääkkeet ennen tutkimusta :hug:

Sitten ON:
Mulla diagnosoitiin verikoevastausten perusteella nyt sitten kuitenkin se PCO ja jonkun asteen ovulaatiöhäiriö. Nyt sitä ei aleta hoitamaan, koska miehellä ei ole simppoja. Mies menee elokuussa uuteen siemennesteanalyysiin ja verikokeisiin, kun tuo klinikka on kiinni heinäkuun. Mun kohdalla siis tutkimukset ohi. Helvattu mitä invaliideja me molemmat ollaan :'( :'( Onneks lääkäri ei kuitenkaan teilannut meitä täysin ja pystytään siirtymään myös kunnalliselle jos rahat ei hoitojen aikana riitä, saadaan sitten maksusitoumusta kunnalta yksityiselle tarvittaessa. Kerroin myös siitä, kun mulla ovulaatiotesti näytti positiivista kolme päivää ennen kuukautisten alkamista. Lääkäri sanoi siihen, että jostain syystä on voinu olla paljon keltarauhashormonia tai sitten munasolu on hedelmöittyny, mutta ei sen pidemmälle edenny joten päätty kuukautisiin. Nauroin sille vaan, että mitä se kuvittelee, että miten voi muka olla hedelmöittyny jos mulla on PCO ja miehellä ei simppoja. Lääkäri vaan totesi, et ei pidä tuijottaa liikaa siihen yhteen näytteeseen, että kaikenlaista on maailmassa ennenkin sattunu.. Lääkäri on kyllä aivan ihana, vaikka mies onkin. Kuuntelee ja vastailee ja kovin on ymmärtäväinen.. Nyt vaan sitten odotellaan elokuuta.. Ei tässä muutakaan voi.. Onneks ens perjataina on uus aika mtt:een..

Jaksamista kaikille :heart:
 
Heips, en ihan varma ole hyppäsinkö oikeaan ketjuun.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta seitsemän vuotta, tänä vuonna pääsimme julkiselle lapsettomuuspoliklinikalle.

Pari viikkoa sitten kävin lääkärillä joka määräsi clomifeni. (Tänään otin toisen) Ensi perjantaina joku ultra ja lääkäri sanoi että ennen heidän kesälomaa (alkaa heinäkuussa)ehditään tehdä yksi inseminaatio.

Ja siihen oikeastaan jäi sen lääkärin kertomus tästä asiasta.
Nyt sitten hieman ihmeissä odotetaan mitä tässä tapahtuu, kun ei asiasta sitten mitään hajua.

 
Tänään oli aukiolotutkimus ja olihan ne auki... oikea puoli oli kertaruiskasulla selvä ja vasen kolmannella yrityksellä todettu hyväksi. Huonommat uutiset oli sitten siitä möhkylästä joka oli joku 10x5mm kokoinen ja sain lähetteen tyksiin sen poistoon.

Eli kohdun limakalvolla joku pieni juttu joka ei ole mikään vaarallinen mutta luultavasti estää kiinnittymistä... Joksin mun ajatuksissani moinen pieni pylpyrä ei voi sitä estää... luulis siellä olevan tilaa mihin tarrata. Yritin taas ottaa puheeksi sen lyhyen luteaalivaiheen mutta siihen vaan edelleen viitattiin kintaalla :kieh:
 
Odotuspuolelta hyppäsin tsemppaamaan Hempua, meillä reilu vuosi sitten sama tilanne! Biopsiassa löyty soluja ja 2.ICSI:n tuoresiirrosta alko raskaus :) Julkisella puolella tekevät tosiaan biopsioita ja icsejä. Ja jos icsissä päästään siirtoon, on onnistumisprosentit täysin samoja kuin IVF:ssäkin. Icsissähän haasteena on tosiaan se, miten siittiöt hedelmöittää munasolun, varsinkin, jos ne joudutaan kaivamaan kiveksestä. Me saatiin ekalla kerralla 2 alkiota ja nyt toisella kerralla 5, vaikka tosi paljon miehellä oli kuolleita soluja.
Sure aikasi, mutta katse eteenpäin, koska tilanne ei todellakaan ole toivoton ja mieheltäs voi ihan hyvin löytyä simppoja uusintanäytteestä, joka helpottaa huomattavasti hommaa :)

Duffy ja Pikku-Ukko Oula 22+3
 
Hei vaan kaikille. Olen tuolla taustalla seuraillut näitä kirjoituksia. Meillä on kova, mutta tulokseton, yritys ollut päällä n. 4/09 lähtien. Maaliskuussa 2010 meni hermot ja hakeuduimme yksityiselle hoitoon. Aluksi miehellä todettiin hieman heikko laatuiset simpat ja minulla PCO-munasarjat. Aloitin clomifenit ja minulle tehtiin munajohdinten aukiolotutkimus. Ole villissä nuoruudessani sairastanut klamydian, mutta onneksi munajohtimet olivat auki.

Aluksi halusimme kokeilla clomeja ja yhdyntää. Ensimmäisellä kierrolla kävin ultrassa ja siellä oli follikkeli tulossa vasemmassa munanjohtimessa. Ei se sitten kuitenkaan tärpännyt, joten söin toisen kierron clomeja. Tuolloin emme lähteneet edes ultraan, mutta ovulaatio testi näytti plussaa, joten ovulaatio tapahtui silloinkin. Mutta eihän se tärpännyt sittenkään.

Ajattelimme seuraavaksi lähteä kokeilemaan clomeja+inseminaatiota. Mies antoi simppa näytteen sperman pesutestausta varten. Tästä näytteestä ilmenikin, että simppa onkin laadultaan ihan super hyvää ja lääkäri olikin sitä mieltä, että jatkakaa harjoituksia vielä kotona, kun ei se inseminaatio tässä tapauksessa anna suurta lisäarvoa. No, kolmas ovulaatio on tänään, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Tälläkin kertaa munasolu on tulossa vasemmasta munanjohtimesta, joka on aina ollut hieman piilossa. Lääkäri arvelikin, että saattaa olla mahdollista, että se on hieman virheasennossa ja tekee mutkan, jolloin munasolun kulkeutuminen estyy. Täytynee ottaa clomeja hieman isompi annos ensikerralla, jotta tulisi ovulaatio joskus myös oikeasta johtimesta.

Ikää minulla on 25v ja miehellä 26v
 
Kiitos Duffy tsempistä! :heart: Hyvinhän teillä on sitten käynyt :) Onnea odotukseen :heart:

ON: Ihan huvikseni tänään testasin, ja yllätys yllätys.. Sainkin ovulaatiotestiin kontrolliviivaa vahvemman testiviivan ja vielä kp 15!! Eli kierron pituus tulee olemaan ihan niinkun aiemminkin.. Voitteko kuvitella miten ilostuin asiasta.. Olin jo niin asennoitunu etten ovuloi ikinä ja miten elämä on surkeeta, että molemmissa on vikaa.. Voi mikä valon pilkahdus tuo, että PCO diagnoosista huolimatta miun kroppa toimiikin!! Voi, että miten ihanaa :heart: Josko siltä mieheltäkin sitten yks harhautunut siittiö vaikka löytyis tänään ;) Mistä noita tietää :D pääasia kuitenkin nyt se, että tulin tavattoman hyvälle mielelle oman kroppani toimivuudesta :heart:
 
Mulla kans oli tosi ilonen ylläri tänään kun ovistestiä tein. Melkein plussa tuli vaikka on vasta kp 11 mun laskujen mukaan... Normisti tulee plussa vasta kp 18 eikä ikinä oo tullu ovis ennen kp 15 :D Eli ilo on ylimmillään...
 
Tänään oli myös pitkään odotettu terveyskeskusaika ja pistin meidät jonottamaan julkiselle puolelle hoitoja. Vaikka tuo myooma nyt tuli ja se voi olla syy lapsettomuuteen ja kaikki voi korjaantua todella hepostikin, päätin ottaa silti varmanpäälle.

Jos sitten vuodenvaihteessa todetaankin että ei tärppää siltikään niin olis tylsää alkaa vasta sillon jonottamaan.... Aina nuo voi perua... Tämän vuoden puolella olen kuitenkin päättänyt päästä pois näistä pinoista pyörimästä :)
 
Tänne tuli kirje et 8.9. mennessä päästäis tutkimuksii. Eli siis pari kuukautta enää :) Ei siinä sit mee ku max 4kk lähetteen pistämisestä. Toivotaan tietty et toi 5kg painon pudotus auttas nyt tässä kierrossa asiaa. Tai tähän mennessä on tippunu toi 5kg ja 5 viikkoo sitte alotin laihdutuksen :) Juhannus reissun päällä ja sit ens kuussa jo alkaa kesälomaki.
 
Tervveh! Tältä näyttää nyt sitten meikäläisen ovulaatiotestiplussa :D
Ihan ensimmäinen kunnon viiva puoleen vuoteen <3 Oon niin onnellinen <3

http://www.aijaa.com/v.php?i=6337702.jpg

happyfeet Onnea onnea! Ihanasti ajattelet positiivisesti :heart: Ja onneks aika menee todella nopeesti :heart: Tsemppiä painon tiputukseen!

yrittäjä Jeee, onnea onnea :heart: kyllä se kuule siitä vielä tummenee jos on vielä liian hailakka siun mielestä :heart: Tsemppiä edenneisiin asioihin :heart:

Tuli tässä mieleen, että kuinka herkkiä simpat on tuhoutumaan.. Kun mies anto näytteen kuulemma neutralisointilaitoksella.. Hän työskentelee happojen kanssa, eli hapottelee ja neutralisoi rautaputkia.. Neutralisointilaitoksella oli kuulemma pakko tumputtaa kun ei muualla voinu.. Kyseisellä laitoksella on lipeäallas, sekä pari happoallasta.. Myöskin kyseenalaistan miehen käsihygienian kyseisen operaation aikana :D Miehen kertoman mukaan säilytti simppatestiä auton oven sivulokerossa, ei ruumiinlämmössä kuten ohjeessa oli.. Voiko olla niin, että meidän näyte onkin mennyt piloille kaikesta tosta.. Kai sitä happoa ja lipeää nyt ilmassa leijuu herranjestas jos tollasessa työtilassa käteen vetelee.. Tiedän, että aika heikoilla mennään, mut jostain se toivo pitää kiskoa ennen elokuun uutta näytettä.. Toivon vaan, ettei sitä tarvittas ;)
 
No jo tuo väärä säilytys on erittäin huono asia... Pidähän kunnon madonluvut sille ukolles... Tai oikeestaan kyllä se on "rangaistuksensa" saanut kun tuli huono testitulos. Minä olisin sinuna hiljaa itsekseni toiveikas, sillä se näyte pitää olla oikeesti tosi puhdas ja puhtaassa astiassa ja nopeasti labraan ja oikeessa lämpötilassa. Toisaalta moisten kemikaalien kanssa työskentely voi myös vaikuttaa siihen tavaran laatuun, eli voi olla ihan oikeastikin työstä kiinni...

HappyFeet Missäs laitoksessa teidän tutkimukset alkaa? Hauskasti otti teidän päivämäärä silmään kun on minun syntymäpäiväni sopivasti. Toivottavasti me päästäis pikaisesti poistattamaan tuo möntti pois kun siitä tulee vielä niin pirun pitkä odotteluaika ennen kun saa alkaa yrittämään uudestaan... Tai no kaks-kolme kk on tavallaan pitkä mutta lyhyt.
 
yrittäjä Jep, kunnon sanktiopuhuttelut tuli pidettyä :D Ajattelin, että johan ne siittiöt, jos niitä on ollu, niin kuolee matkalla, kun tollasssa paikassa vetelee purkkiin missä on happoja ilmassa koko ajan.. Kun mies joutuu olee kumipuvussa ja maskit ja hengityssuojat päällä normaalisti tuossa työskentelytilassa.. Et kyl varmaan joku osuus asialla on, että näyte on väärässä paikassa väärin annettu ja väärin säilytetty..

Onko kellään kokemusta ovulaatiotikuista enemmän.. Meikäläinen sai jo kolmantena aamuna viivan testiin.. Eilinen ja tän aamunen oli tosi tosi vahvoja.. Montako päivää ne oikein näyttää? :D
 
Joillakin näyttää vaan päivän ja toisilla viikon... Eka vahvempi viiva kuin kontrolliviiva on se mitä niissä kytätään eikä mitään muuta.

Joillakin ei testiviiva tule millään tummemmaksi kuin kontrolli mutta ovulaatio tapahtuu silti.. Tästä syystä joskus kannattaa testailla koko se aika kun viivat ovat tummia, mutta jos pärähtää kontrolliviivaa vahvempi viiva niin sen jälkeen on turha testailla...
 
Onnea ei-enää-niin-toivoton :D

Näin viime yönä aivan kamalaa unta.. Vaarini tiesi oman kuolinpäivänsä ja alko järjestelemään itelleen hautajaisia. Voi sitä itkun ja surun määrää unessa. Päivämäärää en muista.. Mutta kuolemisesta sanottiin, että se on jonkun uuden alkua tai vanhan loppua.. Silti kummittelee mielessä..

Tosiaan, olihan se sitten ovulaatio joka oli, kun nyt tänä aamuna viiva oli hävinnyt! eli kyllä tässä nyt on ovulaatio hyödynnetty, siitä huolimatta, vaikkei miehellä niitä siittiöitä näkyny siinä testissään..
 
Joku ihan valtava masennusaalto on nyt ollu kaks päivää. Ihan järkyttävää kun koko maailmankaikkeus kaatuu niskaan eikä mitään järkevää selitystä. Tai siis on vähän turhankin monta syytä, mutta mites ne nyt kaikki just tällä hetkellä sitten kaatuu niskaan?

Aukiolotutkimuksen jälkeen olen vuotanut tiputteluvuotoa ihan päivittäin ja tuppaa vaan runsastumaan. Ovulaatio tuli todella ajoissa tässä kierrossa eikä sitä päästy miehen reissun vuoksi mitenkään hyödyntämään että mensuja odotellaan vaan... Odotellaan myös sitä tyksin kutsua myooman poistoon... Toivottavasti tulis pian jotta sais sen möntin pois ja pääsis elämää jatkamaan.

Onnea toivottomalle ja tsemppiä :D Tuntuu niin kovin kaukaiselle tuo tilanne omalla kohdalla. Ehkä minäkin vielä joskus sitten...
 
Moikka! Hyvää juhannusta kaikille! Onnittelut plussanneille ja tervetuloa uusille!! :)

Meillä ei sitten neljäskään inseminaatio tuottanut mitään tulosta, tein tänään (pp16) negatiivisen raskaustestin. Jäämme siis odottamaan syyskuun loppupuolella olevaa IVF-suunnitteluaikaa. Paussi on kyllä tarpeen, lähinnä noiden lääkkeiden suhteen, kun on melkein 5 kk pumpannut itseensä milloin mitäkin lääkettä...


HalleB; laitatko mulle tohon etusivulle että IVF-jonossa...
 
Hei kaikille!

En oikein tiedä mihin pinoon kuuluisin ongelmineni, mutta ajattelin kokeilla josko minut tänne hyväksyttäisiin.. :|
Eli meidän tarina menee seuraavanlaisesti. Aloitimme esikoisemme yrittämisen 5/2009 ja onnistuin tulemaan raskaaksi heti pillereistä luovuttuani. Odotin identtisiä kaksosia, jotka suureksi suruksemme syntyivät ennenaikaisina rv 22+1 viime marraskuussa. "Onnilla ja Autuudella" oli fetofetaalitransfuusio eli ongelmia istukan kanssa. Kaksosraskaus oli meille suuri yllätys, siunaus. Edelleen on kova ikävä vauvoja ja uudesta raskaudesta on tullut tärkeä. Tuntuu tärkeältä tulla pian raskaaksi, että saisi vähän toivoa tähän elämään..
Synnytyksen jälkeen jouduin kaavintaan ja kuukautiset tulivat vasta maaliskuussa. Monen vuoden jälkeen jouduin seuraamaan kiertoani ja huomasin sen olevan tosi pitkä, 42-43 päivää. Yritimme pari kuukautta, mutta minulle tuli vahva olo ettei kaikki ole kunnossa. Hakeuduimme Väestöliittoon hoitoon ja selvisi etten ovuloi lainkaan. Sain kiertoa lyhentämään Terolutit ja Tamofenit kypsyttämään muniksia. No seurantaultrassa pari viikkoa sitten huomasimme ettei munasolut olleet kasvaneet. Vasempaan munasarjaan oli kasvanut 70mm kysta! Tämäkin vielä, ajattelin. Lääkäri kertoi kerran vuodessa törmäävänsä potilaaseen, jolle hormonit kasvattavat kystan. Kystataipumus on kuulemma pysyvä eli en voi käyttää noita hormoneja enää.. Lääkäri puhui ulkoisen hormonin eli pistosten aloittamisesta ja jos kypsyy monta munasolua (kuten on odotettavissa, minulla PCO-tyyppiset munasarjat), pitää ne kerätä ja tehdä IVF. No näihin tutkimuksiin ja hoitoihin meillä ei ole varaa yksityisellä ja nyt pohdinkin voimmeko saada lähetteen julkiselle puolelle.. Lasketaanko ennenaikaisesti syntyneet vauvat onnistumiseksi?! Tuntuisi hullulta jos meitä ei otettaisi hoitoon, sillä selvä syy lapsettomuuteen on. Minulla ikää on 27 vuotta ja miehellä 26.
Tämän hetken suunnitelma on aloittaa e-pillerit kunhan kuukautiseni alkavat. Kysta voi olla ns. hormonikysta, mikä ylläpitää elimistön hormonitoimintaa. Eli kuukautiset voivat pysyä poissa niin kauan kuin kysta on. Jos heinäkuun lopussa ei ole kuukautisia tullut, pitää hakeutua hoitoon ja kystan poistoon. Mutta e-pillereillä pyritään samaan kuin ennen kaksosia eli raskautumaan. Tuntuu ihan kamalalta ajatukselta aloitta pillerit, sillä nehän estävät tulemasta raskaaksi! Raskas ajatus.
Tämän kaiken lisäksi minulla on kaksiosainen kohtu, mikä osaltaan vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä..
Olen nyt pitkällä sairaslomalla ja sain reseptin onnellisuuspillereihin. Tämä kaikki vaan tuntuu liian raskaalta kestää; kaksosten kuolema ja lapsettomuus. Mutta kyllähän täällä jokainen tietää miltä tuntuu haluta lasta..

Myötätunto heräsi lueskellessani pinoa.. Toivon teille kaikille onnea yritykseen <3 Ja olisi kiva jos saisin täällä kanssanne jakaa tunteita ja ajatuksia, vertaistuki ja neuvot tulisi tarpeeseen..

Sunburned
 
Yritin päivittää tota etusivua, mut ei se taida olla kovin ajan tasalla vieläkään..?

Onnea plussanneille :flower: ihanaa lukea onnistumisia!

Hempulle :hug: kannattaa kyl ehottomasti viedä kontrollinäyte! Kyllähän toi Duffyn tarina antaa toivoa! :heart:

TERVETULOA kaikki uudet :flower: rohkeesti vaan keskustelua!

Sunburned:hug: ystävälleni kävi viime vuonna vähän samanlainen juttu ja sivusta seurattuna(kin) aivan kamalaa:'( tsemppiä tähän hetkeen ja tulevaan!

on:ajattelin seuraavassa kierrossa huvikseni popsia clomeja voimistaakseni omaa ovulaatiotani, syksyllä alan syömään pillereitä(Femoden) lyhyttä hoitoa varten, ni ei täs oo enää montaa kiertoa aikaa "yrittää" tällee perinteisesti..tän kierron oon kyl ihan ilman huolen häivää..en ees tiiä mikä kp..naimisiin menon jälkeen on alkanu vauvakuume taas kummasti lisääntymään..ärsyttää, ku meille on sanottu, et meil on pieni mahdollisuus onnistua myös luomuna, ni näköjään aina sitä loppukierrossa toiveet nousee vaik ei oo ees sen kummemmin yrittäny..
Tulevassa hoidossa lääkkeinä Menopur ja Orgalutran

Tsemppiä ja voimia kaikille :hug:
 
Kesäflunssan kourissa täällä pärskin ja kiukkuan. Aukiolotutkimusten jälkeen vuosin ja tiputtelin aina menkkohin asti jotka pärähtivät eilen. Oikeen kunnon kramppimenkat ne sieltä pärähti ja uutta kiertoa sitten vaan taistelemaan.

Ensimmäinen kerta oli nyt sitten ovulaatio ajoissa. Samasta syystä alkoi vuoto aika ajoissa. Ajoissa oli myös TYKSin kutsu myooman poistoon. Pääsen heti seuraavan kierron jälkeen sinne ronklattavaksi ja ilmeisesti pari kk ei saa olla yritys päällä joten lokakuun kinttaalla päästään tositoimiin seuraavan kerran... Jonkun verran tietysti jurppii moinen odottelu, mutta mihis sitä sitten taas kiire olis valmiissa maailmassa. Johan tässä on reilu vuosi kiirehditty paksuuntumisen kanssa niin josko nyt sitten olis pakko vähän hidastaa...

Tsemppiä teille muile taistelijoille ja erityis tsempit sunbudnedille puoliskoineen jotta jaksavat tsempata eteenpäin noiden kaikkien vaikeuksien kera. Toivottavasti kävisi hyvä tuuri ja raskautuisitte pian uudestaan.
 
Kiitos HalleB ja yrittäjä 83 tsemppauksesta. Tulee tarpeeseen..
Olen hiukan viisaampi maanantaisen soittoajan jälkeen. Saimme lähetteen hoitoihin julkiselle puolelle, jee! Kuulemma 4 kk on jonotusaika. Meidän kohdalla kaksosraskaus katsotaan onnistumiseksi, koska vauvojen ennenaikaiselle syntymälle on selvä syy. Eli lääketieteellisesti yritys katsotaan alkaneen kai marraskuussa 2009. Eli ei tule vuosi yritystä vielä täyteen, hitto. Mutta yksityisen puolen lääkäri sanoi, että siinä vaiheessa kun aika saadaan, on vuosi yritystäkin täynnä. Sitä sitten vaan odottamaan!
Toiveet on kyllä korkealla pillereiden suhteen, jos niiden avulla onnistuisi.. Mutta parempi pitää vaan matalaa profiilia, pessimisti ei pety. Mutta HalleBlle, toivon sulle onnistumisia luomuilemalla. Eihän sitä ikinä tiedä.. Kun mielikin vähän rentoutuu ja raskautuminen unohtuu.. Vai onko se mahdollista?!?!
Kurjaa, tuo myooma hidastaa yrittäjä83, sinun raskautumistasi. Mutta positiivista on, että pääset hoitoon pian! Me ollaan muuten myös menossa TYKS:iin hoitoihin. Onko siellä mukavia lääkäreitä/hoitajia?

Pee äs. Mun kysta taitaa olla menneen talven lumia. Masu kipuili parin päivän ajan, lekuri meinasi, että voisi olla kysta puhjennut. Toivottavasti on ja vuoto alkaa pian! Saan sitten alkaa syömään niitä e-pillereitä!!

 
Vieläkö sopii mukaan?
Meillä lapsettomuutta takana reilu 2 ja puoli vuotta. Minulle tehty 2 laparoskopiaa kystiä postettu ja endoepäily, mitä ei ihme kyllä löytynyt. Aukiolotutkimus ok, samoin verinäytteet ja miehen simppanäyte. Ensimmäinen käynti lapsettomuuspolilla oli helmikuussa, jolloin clomit määrätty. Yhden kierron kerkesin niitä syömään 1 tbl kierron 3.- 7 pvä, mutta seurantaultrassa löytyi pelkkä kysta, joten clomit tauolle. Kesäkuun ultrassa kysta oli häipynyt ja nyt olisi tarkoitus aloittaa 2 tbl.lla elokuun kierrossa.
 
Hei linnuton puu. Minäkin olen ihka uusi palstailija, mutta sain hyvän vastaanoton eli tervetuloa vaan!
Saanko kysyä missä olet hoidossa? Kuulostaa vaan kummalta tuo, että alat uudestaan syömään clomeja vaikka ne sinulle aiheuttivatkin kystan! Minulle lääkäri sanoi, että kystan muodostuminen olisi pysyvä haittavaikutus eli se todennäköisesti tulee jatkossakin.. Mielenkiintoista! Puhuttiinko sinulle tällaisesta? Toivoisin kovasti että tulisin raskaaksi clomien avulla, eikä tarvitsisi mennä rankempiin (ja kalliimpiin) hoitoihin. Mutta pelottaa kyllä jos kysta kasvaa uudestaan ja se joudutaan laparoskooppisesti poistamaan..
Oletko huomannut mitenkään tuota kystan katoamista, ts. oletko ollut kipeä tms? Mulla oli juhannuksena pientä tärinäarkuutta ja kipua kohdun seudulla, mistä lääkäri arveli kystan kadonneen. Ei onneksi sen pahempaa, joillakin kuulemma aiheuttavat niin kovaa kipua, etttä pitää ambulanssilla hakeutua hoitoon :(
 
Sunburned: olen hoidoissa julkisella. Niin taisin selittää hieman epäselvästi. Pieni kysta minulla tosiaan oli jo helmikuussa kun ensimmäistä kertaa kävin gynellä ja clomit sain. Ihan heti en alkanut clomeja syödä, vaan vasta huhtikuun kierrossa, jossa oli tuo seurantaultra ja siellä kysta, ilmeisesti sama mikä oli ollut jo aiemminkin.? Siinä vaiheessa clomit tauolle ja kesäkuuksi seuranta onko kysta itsestään hävinnyt ja onneksi oli niin pääsen jatkamaan clomeilla elokuussa tosin vasta, kun ovat nytten kesän kiinni. Itsekin tuota gyneltä kyselin aiheuttavatko clomit niitä kystiä, mutta huomautti että minulla kystiä ollut ennen clomeja niin ei tässä tapauksessa.
Tuota kystan puhkeamista en siinä kierrossa huomannut, tosin yhtenä päivänä oli kyllä aika kovat vatsakivut ja vatsa aika turvonnut ja pinkeä, niin se voi olla että se silloin katosi, mutta eihän sitä varmaksi tiiä...
Itsekin toivon että nää clomit nytten toimisivat. Tuliko sulle clomeista mitään sivuoireita? Mä en huomannut mitään, tosin ei ne mulla mitään auttanutkaan ainakaan tuo yhden tbl:n annostus.
 

Yhteistyössä