Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Tervehdys pitkästä aikaa!

Ajattelin etten palaa tänne ennen kuin on jotain edistystä tapahtunut asiassa, mutta en voinut olla..
Elikkä, meillä tehtiin se toinen inssi, siitä ei tulosta "yllättäen" tullut. Taas sanoivat että sitä luonnollista menetelmää ei saa unohtaa, no EI OLLA kyllä unohdettu! :D Jatkossa siirrytään sitten naistenklinikalle IVF varten, enempää inssejä ei täällä keskussairaalassa tehdä. Saatiin eka suunnittelu aika vasta kesäkuulle, mutta ehkä on hyvä niin kerkee aivot mukaan taas tähän uuteen.

Osaako kukaan sanoa että kuinka kauan siitä ekasta käynnistä menee siihen, että alottaa lääkkeet ja päästään taas tositoimiin?

Tyhjäkehto; suuren suuret onnittelut! Toivottavasti pieni pysyy matkassa :heart: .

Tänne ei mitään uutta. Huomenna alan soittelemaan ja varaamaan ensimmäistä suunnittelukäyntiä, saas nähdä kuin kauas aika menee..!

:wave:

mahtavat onnittelut tyhjäkehto.!! :flower:

ON: ihan jumalattomat oviskivut... :/ munasarjoihin sattuu niin ettei pysty olla oikeen mitenkään päin... kävely se vasta tuskaa tuottaakin.!!
teimpä sitten huvikseen ovistestin :) ja tälläistä se näytti....

vähän on huonolaatusia kuvia, mutta ehkä niistä saa jotenkin selvää...

Heippa kaikille uusille ja vanhoille.

Suuret onnittelut tyhjäkehdolle plussasta!

Minäkään en tiennyt että eri hoitojen välissäkin on tommosia pitkiä odotusaikoja. Voi jippii. Elämä on ihan pysähdyksissä kun ainoa tavoite on saada vauva alulle.

Täällä on dpo 10 ja tuhruvuotoa näkyvissä. Pitää varmaan huomenna lääkäriin soittaa ja kysyä onko haitallista raskautumisen kannalta jos luteaali vaihe jää 10 päivään.

YP Josko se ovis sieltä olis tuloillaan. :) Mulla on ollu ihan samoja tuntemuksia tuosta Vauvakuume puolesta ku sulla. Jotenkin tuntuu niin "pahalta" ku ite on roikkunu siellä niin kauan ja sit joku tulee itkemään ku ei yk1 tärpänny ja yk2 sitte onnistuu... Täällä puolella kaikki tietää miltä tuntuu ku ei yritys ota onnistuakseen. Täältä saa niin hyvin tukea kaikilta. Joten tervetuloa tähän uuteen pinoon. Toivottavasti teillä hoidot tuo pian toivotun tuloksen. :)

Tyhjäkehto Onnittelut! Ihanaa kun saadaan plussa uutisia! :heart:

Minttuska Mulla meni sillai, et syyskuussa kävin lääkärillä ja nyt on hoidot alkanu helmikuun alussa. Parin viikon päästä punktio ja siirto. Sehän tietty riippuu ihan siitä missä oot hoidoissa ja ko. paikan jonosta. OYSissa jono oli sillon ku me laitettiin paperit vetään n. 6kk mä pääsin n. 5kk odotuksella.

AaVee, toki on helpompi olla paikassa, jossa kaikki tietää suurinpiirtein miltä susta itestä tuntuu.. koska se vertaistukihan juuri on tosi tärkeää.!!:)
jotenki musta vaan tuntuu et kaikki alkaa olee niin "sisäsiittosta" tuolla kuumeilupuolella.. siellä on ne muutamat vakkarit jotka kirjottelee useemmin ja sinne on sitte muitten vaikea päästä väliin.! en mä itsekään oo viittiny sinne paljoa kirjotella, kun niillä on kuitenki aika paljon eri puheenaiheet ku mulla ja eri tuntemukset...
mielummin oon siis täällä teijän tykö:) vaikka en hoitoja olekaan vielä aloittanut...

Ihanaa kun on tullut näitä plussanneita ja onne heille: Toivottavasti kyytiläiset pysyvät matkassa loppuun asti :flower: :heart: :flower: :heart:

Kyllä tällainen ketju on hyvä. Saa paljon vastauksia mieltä arveluttaviin kysymyksiin ja ennen kaikkea se tuki muilta samassa veneessä olevilta. Ei kukaan voi ymmärtää tätä tunnetta ja tuskaa minkä on niin monesti joutunu kokemaan :|

Mutta toivottavasti nuo plussa-tuulet nyt puhaltaa meille lopuillekkin =)

tyhjäkehto sylin täydeltä onnea. heinoa että taas jollakin onnisti. ihan luomunako vielä noidenkin vuosien jälkeen (yrittää kalastaa toiveita)?

itse olen tuntenut alemmuutta kun emme ole vieläkään lähteneet rankempiin hoitoihin. alemmuutta vaan tulee tunnettua, kun jotku kommentoivat (ei täältä kuultua) ettei ole oikea vauvakuume jos ei halua heti rynnätä hoitoihin. nyt sitten päätin että ne on tehtävä meidän kahden ehdoilla ja kun me siihen ollaan valmiita, viis muista. jo tuo päätös helpotti. muutenkin kuumeilu on nyt tasoittunut, kun olen aika toivonut ettei syntyisi loppuvuoden lasta. niinkuin muka olisi mitään väliä, pääasia että joskus terveen lapsen saisi.

Noopu toivottavasti täti pian pyyhältää paikalle, jotta pääsisitte uuteen yritykseen.. :hug:

YP kiva, ku "vanha"kamu tuli tänne! :D tervetuloa! :flower:

tyhjäkehto ihanaa! hirmuisesti onnea! :heart: :flower:

Terhi toivottavasti täti pysyy poissa!!

J83 tervetuloa!:flower: toivottavasti eka inssi tois toivotun tuloksen!

Minttuska voihan tässä odotellessa tapahtua vaikka mitä ;) Meille annettiin IVF-info marraskuussa ja toukokuussa ois eka IVF/ICSI, et puol vuotta on jono täällä meillä

wippii toivottavasti ajat ei mee kovin pitkälle!

apsu toi 10 on kyl ihan rajalla, et onko riittävä

Mä hajoilen tonne mun blogiin, ku tuntuu täällä et useimmat on paljon pitempään yrittäneet ja rankemmissa hoidoissa, et tuntus tyhmältä valittaa, ku toisella on tilanne paljon toivottomampi..vaikee selittää.. en haluis pahottaa kenenkää mieltä..

on: kukaa nähny mun ovista? :attn: polin hoitaja sano, et tää on ovuloimaton kierto, vaik oli clomit käytössä ja ilman niitäkin ovuloin..ompa kiva, ku inssi jää tekemättä sen takii, et julkisella ei oo varaa clomiseuranta ultriin..todella turhauttavaa kuluttaa kaikki rahansa ja hermonsa oviksen tikuttamiseen..nii ja työvuorojen sumpliminen on taas lukunsa aivan erikseen..

muoks. valitinpa kuitenki.. :ashamed:

No niin, aika soitettu. Saatiin huhtikuun loppuun.. toisaalta tyhmää että meni niinkin pitkälle, mut toisaalta nyt kerkee hyvin asennoitumaan ja rauhoittumaankin ennen tuota käyntiä. Ihan rupes jo jännittämään.. nyt se on menoa, toivottavasti =) .
Mun mielestä tää ketju on kans hyvä! Sillon alussa kirjottelin tonne kuume-puolelle, mutta sitten kun ei tulosta alkanut tulla ja ne saakelin yk:t vaan kerty ja kerty niin jätin homman sikseen. Nyt sit kun saatiin lähete eteenpäin niin ajattelin että täältä kyllä löytää tukea ja ihmisiä ketkä oikeasti tietää miltä tuntuu. Meillä on ympärillä kyllä ihania ystäviä ja tukea saadaan sieltäkin, mutta ei ne kuitenkaan niitä todellisia tuntemuksia tiedä. Ei niitä tiedä kuin sellaiset ketkä on samassa tilanteessa.
Ja yöperhonen, tervetuloa! =) me taidettiin olla joskus samassa ketjussa tuolla kuumepuolella.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Huh! Eka ultra takana. Limis 3,7 eikä johto follia! Jee! Kaikki siis paremmin ku hyvin. Ja sit ne huonot uutiset... Jos kuvittelin sumuttelun olevan rasittavaa niin olin väärässä. Tää piikittely se vasta persuuksista onkin. Itse piikin tuikkaaminen nahkaan ei oo mitään ku on sen verran ohut neula, mutta se lääkkeen liukeneminen tonne nahan alle... JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Se kirvelee niin kovasti... :'( Mut minkäs teet. Ei tätä onneksi kovin kauaa kestä.

Halle Blogiin? Missä sitä voi käydä lukemassa?

Vuoto alkoi sitten kunnolla tänään... että kohta toista inssiä sitten!

Soitin inssihoitajalle ja nyt ei kuulemma tarvikaan mennä ultraan clomeista huolimatta, kun on kerran todettu että toimivat mulla. No, ei voi kuin luottaa hoitavaan tahoon..

Tulinpa minäkin pitkästä aikaa kirjoittelemaan taas tänne teidän seuraan :) Tuntuu vaan jotenki turhauttavalta, sillä meidän hoidothan seisoo nyt... Lokakuussa piti alkaa seuraava ivf, mutta minun diabetes ja verensokerit ei oo kohdallaan.. Nyt sitten yritetään insuliinipumpun kanssa tasapainotusta. Täällä ei varmaan satu olemaan ketään muuta diabeetikkolapsetonta....? On jotenki semmonen yksinäinen olo tämän asian kanssa, kun vaikka hoitoon muuten pääsis niin joku asia aina tökkää :ashamed:

Onnea tyhjäkehto plussasta!

Kyllä tympäsi töissä taas tässä yks päivä. Yks perushoitaja kysyi, että odotanko minä pikkuista... Minä oon tämmönen pyöreä ihminen ja tahtoo kertyä ne kilot juuri tuohon massun kohdalle. No, siihen sitten vähän vaisusti vastasin että en... Mutta toiveissa on. Sanoi tämä perushoitaja sitten, että tehän kohta jäätte Tarja-Marin (toinen uus sairaanhoitaja, joka siis helposti raskautui) kanssa kohta molemmat äippälomalle! En viitsiny siihen enää sanoa mitään, jatkoin vaan töitä. Loppupäivä meni sitten alakuloisissa tunnelmissa. Että tällaistä tällä kertaa...

Tsemppiä AaVee piikittelyyn! Siihen tottuu, nimimerkillä kokemusta on :) Ja ei ne neulat onneks ihan kamalia ole, millä pistetään. Ja niinpä sinä taisit sanoakin, että se piikittely ei oo kamalaa vaan se kirvely. Siihen ei oikein muuta voi sanoa kuin että kestä, kestä.. Sekin onneks loppuu aikanaan :) Ja onneks me lapsettomat ollaan kuulemma vahvoja... ;)

Terhi :hug: :'( voimia uutta hoitoa varten

murppa :hug: voin vaan kuvitella miten turhauttavaa..isällä on monipistoshoito ja olen kyllä huomannut, miten moniulotteinen hoidettava DM on ja sit jos siinä on vielä tämä lapsettomuus-asia..
Taitaa olla hoitoalalla kaikkein uteliaimmat kyselijät, ku multa lähes joka päivä kysellään ja huomaan kuinka katseet käy mun mahan seudulla.. :/ sit viel, ku sain joku aika sitte vakipaikan ja häät tulossa, ni kyselyt senku kiihtyy.. |O

muoks. AaVee laitoin viestiä sulle siitä blogista!:)

Hei täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Meillä on myös nyt taukoa hoitojen välillä... ilmeisesti ihan tonne syksyyn asti jolloin sitten 2 IVF pöyrähtää käyntiin.

Olisi tässä mahdollisuus vähän aiemminkin päästä hoitoja aloittelemaan, mutta ajattelimme että tauko voisi olla paikallaan... Häät olisi tulossa kesällä ja alkusyksyksi olisi häämatkakin jo varattuna... En vaan saa oikeen päätettyä miten edetään.

HalleBerry toi on niin tuttua

Mä olen niin kurkkua myöten täynnä kyselijöitä. Pelottaa että Häätkin menevät ihan piloille jos joku erehtyy pitämään sellaisen puheen että "Seuraavaksi onkin sitten lastenaika..." tai tulee lahjaksi jotain vauvaonnea tuomaan...

Meillä on vielä rakennusprojektikin tulossa seuraavalle keväälle... siitä jos erehtyy puhumaan niin... huh "Entäs minne pikkuisten huoneet tulevat..."

Kohta alkaa olla jo kiukkuketju kamaa

:LOL:

yöperhonen, aika haaleita viivoja ovistestissä. Itse aina luulin että vasta tummempi kuin kontrolliviiva näyttää ovisplussaa, mutta nyt kerran digitaalista kokeilleena en ole enää niin varma asiasta. toivottavasti sinulla nappaa.

halleberry: voiko sinun blogia käydä lukemassa, mistä löytyy?

itsellä kun alkaa 40 lähestyä tutut ovat utelunsa lopettaneet. kauheinta oli välillä 30-35. joka paikasta sai kuulla että vauvanhankintaa siitä. tässä mielessä helpompaa nyt, vaikka vaavi olisi useamman vuoden ollut jo tervetullut.

yksi syy miksi toiveet ei tässä kierrossa ole kovin suuret on se että eilen otin sikapiikin. vaikka lieko mitään haittaa jos jotain tapahtuisikin.

Meiltä ovat vauvakyselyt loppuneet, kun olemme jo melko pitkään puhuneet lapsettomuudestamme avoimesti. Lähes aina jos joku uusi tietämätön kyselijä ilmaantuu, kerrotaan kyllä. Viime aikoina olen kyllä miettinyt, nyt kun hoidotkin alkoivat, että onko lähes kaikille kertominen järkevää. Mutta se on sopinut meille ainakin toistaiseksi.

Joskus ihmiset menee ihan vaikeiksi kuultuaan taustat, mut se on niille utelijoille ihan oikein :LOL:

Ainiin, Halleberry, muakin kiinnostaisi se sun blogi! :heart:

Täällä kanssa otettu se linja että kaikille utelijoille kerrotaan mistä on kyse. Mäkin nimittäin ennen viime kesäisiä häitä pelkäsin kuollakseni että joku pöljä siellä möläyttelee ja pilaa tunnelman kun morsian juoksee vessaan nyyhkyttämään.

Kerron myös sen takia että jos lähipiiristä jollain muulla on vaikeaa niin tietää että mun kanssa voi näitä asioita pohtia kun olen ne itsekkin läpikäynyt. Jotenkin tuntuu myös ettei tule itseään syyteltyä tästä hankaluudesta kun kaikki on avointa. Tilanne olisi varmaan toinen jos vika olisi miehessä, koska hänen asioistaan tuskin voisin ihan näin vapautuneesti höpistä.

Nämä lapsettomuushoidot kyllä tuo ihan uden sarjan hermoja raastavia toteamuksia ja kysymyksiä. Olen muunmuassa vauvan 5kk yrittämisen jälkeen saaneelta ystävältäni kuulla että eihän 2 vuotta ole vielä kauan...

murppa, täällä kohtalotoveri :wave: eli mulla kans diabetes ja arvot vähän heitelly... saa nähä mitä ne nyt sanoo ja lähteekö tekee jtn ku 15.3 on aika lääkärille, jossa näistä lapsettomuus jutuista keskustellaan.!

Inkku :hug: meillä onneks niin lähipiiriin häät, että melkeimpä voisi koko porukalle kailottaa tästä asiasta..haluttiin kutsua sellanen poppoo, että ei tarvii teeskennellä ja kaikki saa olla omia ittejään..
mulla kävi jo mielessä tos viikonloppuna, et siirrettäs myöhemmäks toi IVF, ku toukokuussa on se ja kesäkuussa häät, mut taas palasin siihe ajatukseen, että prkl mehän tehdään se ja häät juhlitaan olin raskaana tai en

Vaapeli niin ne väittää, et ei ois mitää haittaa siit sikapiikistä

Terhi ja apsu meillä asiasta avoimesti puhuminen loppu siihe, ku miehen simppanäytteessä oli vikaa..mul ois kova tarve kertoa lähimmille ystäville ja perheelle, mut mies ei halua ja kunnioitan hänen mielipidettään..sen vuoksi perustin sen salasanasuojatun blogin, jotta pääsen edes johonki purkamaan näitä tuntoja
Jos joku haluaa lukea, laitan yv:nä linkin ja salasanan:)

kirsicca tervetuloa:flower:

on: Täti tuli eilen illalla kovien kipujen saattelemana..kierto kesti 20 päivää! tää oli jo mun ennätys..tuntuu, että ei oo selvinny henkisesti edes edellisestä vierailusta, ni jo tulee taas..turpaan tulee nyt vähän liian tiuhaan
Myö lähetään lauantaina ulkomaille viikoks, ni polin hoitaja laski, et ovis sijoittus just sinne matkalle, joten inssiä ei voi tähänkään tehä..
Sit se sano jotain odottamatonta: Clomeja ei tarvitse enää syödä, pitää nauttia lomasta ja seuraava askel on IVF/ICSI..aloin itkemään helpotuksesta kai..
Seuraavat menkat pitää soittaa sinne, ni alotetaan sumutukset eli pitkällä kaavalla mennään..

Vaapeli Mä otin viime kuussa sikapiikin ku hoidot oli just alkanu. Hoitaja sillon suositteli ottamaan sen. Mut taas mun kaveri otti sen ku oli muistaakseni jollain viikolla 10 raskaana. Hyvin siellä vauva vielä porskuttelee. Hoitajan mukaan siitä piikistä ei pitäisi olla mitään vaaraa alkiolle/sikiölle.

HaLLeBeRRy Kokemuksesta voin sanoa, että multa ainakin tippui sellanen miljardin kilon painoinen kivi harteilta kun lääkäri sanoi, että IVF:n mennään ja paperit lähtee nyt eteenpäin. Me kans mennään pitkällä kaavalla. Mä ainakin nautin koko loppu syksyn ja alku talven suunnattomasti olostani. Elämä jotenkin vapautui ku ei tarvinu kellon tarkkuudella kytätä kiertoa. Sänkyhommatkin vapautui huomattavasti ku se ei enää ollukaan sellasta pakko puurtamista ja yrittämistä. :D

Jännä miten eri tavalla me reagoidaan asioihin. Itse kun kuulin, että ehdottavat suoraan ivf-hoitoja pisti vihaksi. Lapsettomuus on meillä selittämätön (kehuvat koko ajan että hyvät mahdolisuudet ilman hoitoja, kaikki kunnossa jne) Teki mieli kiljua päin naamaa että miksi sanotte että kaikki kunnossa ja sitten sanotte että keinohedelmöitykseen. Toivon että osaisin ottaa asian niin kuin te.

Lapsettomuudesta puhumimen on itselle niin kipeä asia, etten siitä ole kertonut kuin parille parhalle kaverille ja tänne. En vain halua muiden riepoteltavaksi asian suhteen.

Sikapiikki aiheutti vain muutaman päin käsikivun tähän mennessä. Heh, jos nyt ihmeen kautta raskautuisi, voisi kehottaa ottamaan sikapiikin raskautuakseen.

Yhteistyössä