Pitkään polttamatta olleet, vieläkö tekee mieli tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N. 4000 erilaista ainesosaa, joista karsinogeeneja on noin 50.

Noista ei ole kuin 50% tutkittu edes... tupakassa on paljon ja paljon enemmän, kuin mitä on ikinä tutkittu. Viimeisimpiä löytöjä on tämä radioaktiivinen ainesosa. Mutta pajon pahempaa, tai yhtä pahaa sieltä voi vielä löytyä. Tupakkaa ei nykyisin (tai pariin kymmeneen vuoteen) ole enää tutkittu. Syystä että se on oikeastaan turhaa.

Plussaan lopetin yli seitsemän vuotta sitten. Joskus tuoksuu hyvälle ja toisinaan taas haju on kuvottava. Pahinta on silloin, jos ottaa alkoholia ja porukassa on sellaisia, jotka polttavat. Silloin ihan sikana tekee mieli polttaa, mutta en uskalla polttaa yhtäkään, sillä siihen loppuisi tupakattomuus(kokeillu useamman kerran lakkoa ja repsahdus sattunut juuri ko. tilanteissa). Syy miksi lopetin polttamisen, on edelleen se sama lapsukainen: en halua näyttää omalta osalta mallia.

[QUOTE="kielo";28011739]Noista ei ole kuin 50% tutkittu edes... tupakassa on paljon ja paljon enemmän, kuin mitä on ikinä tutkittu. Viimeisimpiä löytöjä on tämä radioaktiivinen ainesosa. Mutta pajon pahempaa, tai yhtä pahaa sieltä voi vielä löytyä. Tupakkaa ei nykyisin (tai pariin kymmeneen vuoteen) ole enää tutkittu. Syystä että se on oikeastaan turhaa.[/QUOTE]

Kunhan korjasin, kun tällä hetkellä todennettu tutkittu ja todettu tieto heittää aikalailla tuohon 4500 verrattuna. Eihän tuo silti tee siitä tupakasta yhtään vähemmän vaarallista. Vaarallista mikä vaarallista ja terveydelle haitallista, siitä taidamme molemmat olla samaa mieltä.

Joskus alkoholia nauttineena tekee mieli.

Toisinaan unissani tupakoin ja koen hirveää omantunnon tuskaa siitä, että unessa repsahdin taas polttamaan. Ne unet on niin toden tuntuisia, että aamulla on juurikin sellainen korsteeni olo, mitä silloin oli, kun vielä poltin.

• Tykkää
Reactions: chef
Ei, tosin mun lopettamisesta on jo reilu 16v aikaa.

Ja vielä vähemmän tekee mieli polttaa, kun näkee pahaa keuhkoahtaumatautia sairastavia, jotka hengästyvät pienestäkin ponnistuksesta ja elävät muutaman metrin happiletkin perässä.

Mä lopetin n. 8 vuotta sitten, ja mulle tekee edelleen mieli sitä ajatusta polttamisesta... tai sitä polttamisen rituaalia, ei niinkään itse tupakkaa. Kesäiltana terassilla, hyvän aterian jälkeen, esim.

Ensikuussa tulee täyteen 13 savutonta vuotta. Ja vielä joskus kaipaan sitä tunnetta, kun sytytti tupakan. En usko, että itse tupakka enää maistuisi hyvältä.

Mutta sitä tunnetta kaipaan, joskus kun oli saanut jonkun homman tehdyksi, päivä oli pulkassa, tai loma alussa ja sytytti savukkeen. Ja se hetki, kun joku sen savukkeen sytyttää tuoksuu muuten vieläkin hyvältä. Siis itse tupakka ei tuoksu, eikä varsinkaan tila, jossa tupakoidaan paljon tai ihminen, joka juuri palaa tupakalta. Mutta se sytyttevän savukkeen ensihehku tuoksuu hyvältä, varsinkin kesällä.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
kyllä juu haluttaa tupakkia. 2,5v ilman..
Oon lopettanu täysin yöelässä kuljeksimiset, kun alkais vaan haluttaa tupakkaa.
Per*ke*e, kun ei saa sitäkään iloa enään.

Ei, nykyisin jopa tupakansavukin haisee pahalle, kuten ennen kuin aloin polttamaan ja hyvä näin.

Mutta ekat 4v. näin toisinaan painajaisia että havahduin todellisuuteen palava sätkä sormien välissä. Eniten mua silloin vitutti että joudun aloittamaan alusta laskemisen "polttamatta 1 päivää, 2 päivää..." kun ennen tota mokaa oli jo satoja päiviä saldona :D

Lopetin taas (ehkä10 nettä kertaa) noin 4v sitten
Poikkeuksena etä edelliset kerrat olin yrittämällä lopettanut, nyt loppui kun rupesi ällöttämään tupakka.
Ja edelliset kerrat aina teki mieli tupakkaa esim kun näki jonkun sytyttävän röökin tai jos ln juonut pari lasia...
Nyt tämän vikan kerran jälkeen lähinnä oksettaa tupakan haju ja ei taatusti tee mieli.

Lopetin seinään kun aloin seurustelemaan miehen kanssa joka ei polta.
Mutta omat kaverit vielä polttaa, joten ei tee heitä mieli nähdä kun haisevat pahalle. Meinaan oksentaa siitä hajusta..
Joten aina kun heitä nään, minä poltan. Päätä särkee mutta eipä haju okseta.
Tässäpä se pulma että siitä syystä alkoi tekemään useemmin mieli. Näänpä kavereita useemmin

Yhteistyössä