Pitkään polttamatta olleet, vieläkö tekee mieli tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mun tekee ehkä kerran vuodessa (viimeisen tupakan tumppasin yli 6v sitten) ja tänään on sellainen päivä. Tai oikeastaan mun ei tee NYT mieli tupakkaa, vaan mun mielikuvissani on ensi kesä, lämmin aurinko, pieni tuulenvire kasvoilla ja kaikessa rauhassa hinutettu savuke.

Jösses, miten romantisoidun kuvan ihminen voi tupakoinnista luoda :laugh:

Mites muilla, onko tupakka joskus vielä mielessä?

kyllä siis tekee välillä mieli, mihkäs siitä pääsee. juhliessa olenkin polttanu joskus, mutta harvoin tullut juhlittua kun ollut raskaana ja imettänyt 2 kertaa vuoden täs välissä :0

Päissään välillä - itse asiassa aika usein, mutta ei kuitenkaan joka kerta jos jotain vähän ottaa. Olen humalassa jokusen tupakan välillä polttanutkin. Selvinpäin ei tee mieli lainkaan.

Lopetin 6 vuotta sitten.

Mä poltin lopettamisen jälkeen muutaman kerran juovuspäissäni, mutta kun olin polttanut tupakista puolet, lensi laatta. Eikä siis johtunut viinasta, vaan nimenomaan siitä tupakasta.

Toisaalta hyvä näin. Eipähän tule poltettua iltaa ja jatkettua aamulla...siitä se vyyhti nimittäin taas alkaisi.

Mä poltin lopettamisen jälkeen muutaman kerran juovuspäissäni, mutta kun olin polttanut tupakista puolet, lensi laatta. Eikä siis johtunut viinasta, vaan nimenomaan siitä tupakasta.

Toisaalta hyvä näin. Eipähän tule poltettua iltaa ja jatkettua aamulla...siitä se vyyhti nimittäin taas alkaisi.

Joo ihan hyvä jos ei maistu edes päissään, mutta ei minulla ainakaan ole koskaan krapulassa tehnyt mieli tupakkaa, ei sitten yhtään. Että riski repsahtaa on aika minimaalinen.

Joo ihan hyvä jos ei maistu edes päissään, mutta ei minulla ainakaan ole koskaan krapulassa tehnyt mieli tupakkaa, ei sitten yhtään. Että riski repsahtaa on aika minimaalinen.

Mä lopetin ensimmäisen kerran vuonna 2002...mutta jatkoin vuoden kuluttua uudelleen. Ja siis juurikin baari-illan jäkeinen aaamusauhu oli samalla ensimmäinen, että viimeinen niitti.

Mutta hyvä, ettei sulla ole samaa mielitekoa :)

Yli 4 vuotta polttamatta ja ehkä kerran viikossa tulee mieleen polttaminen, muttei kuitenkaan niin että oikeastaan haluisin polttaa. Viimeksi eilen oli hermot niin kireellä että kelasin polttamista aika paljonkin ja teki mieli tupakalle muttei varsinaisesti tupakkaa.

Ei kyllä yhtään. Olen lopettanut siinä 10-vuotta sitten, mutta viimeiset savut taisin vetää joskus 8-vuotta sitten. Taisi olla joku pakollinen humalan tuottama hyvä idea ja kokeilu siihen väliin. Sen jälkeen ei ole tullut otettua edes niitä yksiä henkosia.

"Tekee niin mieli", "voi voi kun on vaikeaa", "nyt olen selvinnyt"....

Lopettakaa paska-itku! Maailmaan on kehitetty lääke, joka auttaa varmasti: sähkötupakka. Siinä on 0% tupakkaa, 0% häkää, 0% tervaa ja siitä kuitenkin saat sen "tekemisen" ja saat myös saman tunteen. Joten itku pois että on vaikeaa. Ei ole tippaakaan vaikeaa, jos viitsii ihan vähäsenkin nettiä lukea suomen rajojen ulkopuolelta.

Mun tekee ehkä kerran vuodessa (viimeisen tupakan tumppasin yli 6v sitten) ja tänään on sellainen päivä. Tai oikeastaan mun ei tee NYT mieli tupakkaa, vaan mun mielikuvissani on ensi kesä, lämmin aurinko, pieni tuulenvire kasvoilla ja kaikessa rauhassa hinutettu savuke.

Jösses, miten romantisoidun kuvan ihminen voi tupakoinnista luoda :laugh:

Mites muilla, onko tupakka joskus vielä mielessä?

Mulla on sama ongelma! "Haaveilen" tupakoinnista usein tuolla tavalla. Esim. jos jossain leffassa tyylikäs nainen polttaa tupakkaa, mun alkaa tehdä mieli savuja. Olen säälittävä mielikuvamainonnan uhri :D En ole muuten polttanut yli 10 vuoteen, mutta viime kesänä poltin appiukon kanssa askin puoliksi miehen sukulaisen hautajaisten jälkeen :eek:

• Tykkää
Reactions: chef

Lopettakaa paska-itku! Maailmaan on kehitetty lääke, joka auttaa varmasti: sähkötupakka. Siinä on 0% tupakkaa, 0% häkää, 0% tervaa ja siitä kuitenkin saat sen "tekemisen" ja saat myös saman tunteen. Joten itku pois että on vaikeaa. Ei ole tippaakaan vaikeaa, jos viitsii ihan vähäsenkin nettiä lukea suomen rajojen ulkopuolelta.

no turhaanpa tätäkään raskaana vetää

Siinä on kuitenkin nikotiiniä. Eikä se ole terveellistä sikiölle. Enkä siihen mun tänpäiväseen "mielikuvaani" kuulu sähkötupakka, vaan ihan oikea tupakka.

Jos kerran vuodessa tämä käy mielessä, niin en kyllä siksi ala sähkötupakkaa hommaamaan :)

no turhaanpa tätäkään raskaana vetää

Turhaa on elämässä kaikki. Miksi syödä rasvaa, miksi syödä suolaa ja miksi tykätä makeasta? Turhaa on myös moni muu... ihminen jos on vieläpä riippuvainen, niin se ei edes ole omasta tahdosta kiinni. Lopettaa pitäisi hedelmien ja näkkileivän syöntikin, riippuu ketä kuuntelee.

Tupakka tappaa ja siitä eroon pääseminen on pääasia. Ihan sama onko se sähkis, nicorette, täysi lopettaminen tai vaikka sauna. Pääasia että polttaminen loppuu.

Siinä on kuitenkin nikotiiniä. Eikä se ole terveellistä sikiölle. Enkä siihen mun tänpäiväseen "mielikuvaani" kuulu sähkötupakka, vaan ihan oikea tupakka.

Jos kerran vuodessa tämä käy mielessä, niin en kyllä siksi ala sähkötupakkaa hommaamaan :)

Oletko koskaan edes ollut tosissaan ja aidosti riippuvainen tupakasta?! Toisekseen sanon että et ole koskaan kokeillut sähkö"tupakkaa". Oletko lopettamassa laastareiden, purkan tai jopa imettävän inhalaattorin avulla? Jos se käy kerran vuodessa mielessä, eikä ole pakko ottaa mitään, niin et tietenkään ota mitään. Tyhmä olisit jos niin tekisit. Sähkis on vaihtoehto tupakalle, ei koskaan polttamattomuudelle. Ei ikinä. Parempi olla kaikesta ilman.

Poltin parikymppisenä, mutta nyt olen ollut reilu kymmenen vuotta polttamatta, ja mitä kauemmin on ollut ilman, sen vähemmän on tehnyt mieli. En pistäis enää suuhuni, ällöttää jo koko hajukin.

Kun tupakoinnin vastustajilta kysyy, miksi ei pidä polttaa:

Vastaus on: Koska siinä on noin häkää, tervaa ja noin 4500 syöpää aiheuttavaa kemikaalia.

Kun sähkötupakoinnin vastustajilta kysyy, miksi ei:

Vastaus on: Koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi.

Huomautuksena vain se, että tupakka tappaa varmasti ja sen kemikaalien tappavuus lopetettiin siinä vaiheessa, kun ensimmäisten 300 kemikaalin vahvistettiin olevan luokassa "erittäin vahvasti syöpää aiheuttavia". Todettiin, että on ihan sama mitä loput on, koska tuote on täysin tappava.

[QUOTE="vieras";28011660]Kun tupakoinnin vastustajilta kysyy, miksi ei pidä polttaa:

Vastaus on: Koska siinä on noin häkää, tervaa ja noin 4500 syöpää aiheuttavaa kemikaalia.

Kun sähkötupakoinnin vastustajilta kysyy, miksi ei:

Vastaus on: Koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi.

Huomautuksena vain se, että tupakka tappaa varmasti ja sen kemikaalien tappavuus lopetettiin siinä vaiheessa, kun ensimmäisten 300 kemikaalin vahvistettiin olevan luokassa "erittäin vahvasti syöpää aiheuttavia". Todettiin, että on ihan sama mitä loput on, koska tuote on täysin tappava.[/QUOTE]

N. 4000 erilaista ainesosaa, joista karsinogeeneja on noin 50.

Yhteistyössä