Pitkään jatkuva päänsärky - kokemuksia kaivataan

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Mulla alkoi 15.8. sunnuntaina kova päänsärky, ja pääsin lääkäriin seuraavana keskiviikkona. Lääkäri epäili pitkittynyttä migreeniä. Sain mukaani burana 600 reseptin ja käskyn nostaa estolääkitystä kaksinkertaiseksi.

Nyt olen popsinut tuota buranaa päivittäin, joinakin päivinä useamman ja estolääkitys on nostettu. Pääkipua on edelleen, muttei enää niin pahana, jos olen tekemättä mitään. Mutta jos teen ihan mitä vain fyysistä ponnistelua, se iskee päälle kunnolla.

Olo on muutenkin sairas, niin kuin olisi flunssa. Olen huonolla tuulella ja väsynyt. Keskittymiskyky on nolla enkä saa aikaiseksi mitään. Viimeisinä öinä ei ole unikaan enää tahtonut tulla kunnolla.

Soitin tänään lääkäriaikaa, mutta omalääkäri on lomalla. Maanantaina uusi yritys. Mitä vattua tämän kanssa tekee? :mad: Makaanko edelleen vain sohvanpohjalla ja meneekö tämä ikinä ohi? |O

En tiedä, mutta mulla on flunssan jälkitautina voimakasta ja pitkään jatkunutta päänsärkyä. En pysty kunnolla tekemään töitäkään :( Tuleepa rajoitettua palstailua, kun pää ei kestä koneella olemista :D :D

Minulla pitkittynyt migreeni on kestänyt pahimmillaan melkein kaksi viikkoa. Viikon olin ensin töissä, kunnes alkoi olo olla jo niin epätodellinen, etten uskaltanut enää hoitaa työtäni (ja olla vastuussa lapsista). Viitisen päivää yhteensä kotona (sairaslomapäivät + viikonloppu) ja popsin lääkkeitä. Muistelen, että ainakin migreenin täsmälääkkeet, 800 buranaa, 1mg panadolia sekä jotain pahoinvointilääkettä oli käytössä.

Olo oli kuin uudestisyntynyt, kun sain migreenipöpperöt pois. Jaksamista!

Mä olen miettinyt tuota poskiontelotulehduksen mahdollisuutta, koska olen kroonisesti siinä vähän niin kuin koko ajan. Seuraavana edessä olisi kolmas FESS-leikkaus. Mutta mulla ei ole siihen tyypillisesti liittyviä yskää eikä nuhaa nyt.

Lääkäri sanoi viime viikolla, ettei mulla vielä näillä määrillä olisi tuota särkylääkepäänsärkyä. Verenpaineethan mulla oli noussut silloin lääkärissä yli sen normaalirajan, vaikka mulla on matala verenpaine muuten.

Kuuluuko se muuhunkin päänsärkyyn kuin migreeniin, että ponnisteltaessa kipu pahenee?

Mulla oli jokin aika sitten 3 viikkoa putkeen päänsärkyä, mitään lääkkeitä en halunnut syödä, mutta lopulta oli pakko. Lääkäri määräs 600 mg burania, mutta ei ne tehonnut yhtään. Lopulta sen kolmen viikon jälkeen mulle tuli ihan kauhea migreenikohtaus ja sitten kivut olivat jonkin aikaa poissa. Että hyvin voi olla sellanen pitkittynyt migreenikohtaus!

itsellä ollut nyt ensimmäistä kertaa jo 3 päivää kestänyt päänsärky. nyt enään toissapuoleista. kauhistuin kun joillan jopa viikon ollut. paranemisia ja voimia kaikille :)

Mulla on ollu viikon kovat päänsäryt eikä mikää auta aina kun vähäkin liikkuu tulevat pääkivut mikä voisi auttaa? Pääkivut vahvistuvat jos niska ei ole normi asennossa ja jos katse on alespäin.

Yhteistyössä