Pitkään imettäneet, miten se käytännössä menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
sellaista tässä mietin kun esikoistypy kohta 1v2kk ja edelleen imetän, lähinnä iltaisin ja aamuisin. Tarkoitus oli imettää vuoden ikään, mut en nyt ole nähnyt mitään kiirettä aamu ja iltaimetysten lopettamisessa. No, nyt olis viikonlopun pituinen matka ilman lasta ja pohdin mitenkä mahtaa imetyksen käydä sitten.Kertokaa kokemuksia!Kiitos!Ja ylipäätään pitkään imettäneet, ois kiva kuulla kokemuksia miten homma toimii, jos kuitenkin välillä öitäkin erossa lapsesta?

No tuota. Koska olen imettänyt pitkään en ole ollut lapsestani erossa 10 tuntia pitempään viimeisen vuoden ja reilun 3 kuukauden aikana...

Mutta voisi varmaan koettaa lypsää etukäteen ja antaa vauvalle vippamukista maitoa. Itse joudut varmaan lypsämään lavuaariin pari kertaa matkan aikana ettei maito ala valumaan.

Itse olin pumppu mukana, ja imetys jatkui sitten ihan normaalisti.. Imetin n. 1v3kk saakka. ihan lapsen tahdosta. Kun kerrat hiipui, hiipui sitten maidontulokin ja yksi aamu tyttö ei vaan enää haluunut, enkä tyrkyttänyt kun jo odotinkin et päästäis tissittelystä eroon.. Meillä aamutissi oli tärkein =)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Itse olin pumppu mukana, ja imetys jatkui sitten ihan normaalisti.. Imetin n. 1v3kk saakka. ihan lapsen tahdosta. Kun kerrat hiipui, hiipui sitten maidontulokin ja yksi aamu tyttö ei vaan enää haluunut, enkä tyrkyttänyt kun jo odotinkin et päästäis tissittelystä eroon.. Meillä aamutissi oli tärkein =)

Miten se tissinhaluaminen hiipuu? Minusta tuntuu, että tissi on tuolle päivä päivältä tärkeämpi... Tosin kun on sairastanut melkein kuukauden niin mikään muu ei ole oikein viime aikoina maittanutkaan...

niin se piti vielä lisätä, että typy siis juo kyllä ihan hyvin jo tavallistakin maitoa lasista, mutta pohdin tosiaan vaan tuota imetyksen jatkumista...monimutkaista:/ miten se lopulta tuntuu itestäki hieman haikeelta edes miettii lopettamista*pohtii vaan mielessään*

Meillä kävi samanlailla kun Leijona76. Vauva oli silloin 1v1kk, ja söi rintaa vain kerran päivässä, illalla. Pumppailla ei tarvinnut, kun maitoa tuli silloin enää niin vähän.

Mä olen imettänyt pitkään molempia lapsiani, ollut öitäkin erossa. Pisin ero esikoisesta kesti 4 päivää, ja imetys jatkui normaalisti sen jälkeen. Pumpata kyllä täytyy, että välttyy tukoksilta ja tulehduksilta. Mutta kun lapsesi on noinkin pieni vielä, ei parin päivän ero välttämättä tee mitään. Se on niin yksilöllistä tämä imetysjuttu :)

Yhteistyössä