Mä painin just samojen kysymysten kanssa. Ms-tauti todettiin kevättalvella ja lääkitys on aloitettu. Oireita on aika paljon, mutta olen normaalisti työelämässä ja periaatteessa pystyn toimimaan aivan kuin terveetkin. Ulospäin sairauteni ei näy, jollei siitä tiedä. Olen hieman kömpelö, pudottelen esineitä ja kompastelen, mutta suurin oire on lähes lamauttava uupumus.
Lapseni on nyt 2,5-vuotias ja vauva-aika oli ihan kauhea, en yksinkertaisesti meinannut jaksaa. Olin niin väsynyt, että en jaksanut useinkaan edes puhua. Hoidin konemaisesti pakolliset hommat ja nukuin joka ainoan hetken kun lapsikin nukkui.
Olen kohta 35, eli kauhean montaa vuotta ei ole aikaa miettiä haluanko toisen lapsen. Tai tiedän, että haluan, mutta pelkään ihan järjettömästi uupumista. Pelkään, että parisuhde ei kestä toista vauva-aikaa ja pelkään, että kuntoni romahtaa niin, etten pysty hoitamaan enää edes itseäni, saati kahta lasta. Tämänhetkisen arjen jaksan juuri ja juuri, ja joka päivä ajattelen, että olen niin rajoilla, että toinen lapsi veisi sen yli.