Raskausviikot ja kuulumiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kuinka paljon olette tässä vaiheessa hankkineet, mikä on ollut olotila muuten, millainen asunto teillä tällä hetkellä on ja aiotteko ennen lapsen syntymää/lapsen syntymän jälkeen vaihtaa asuntoa - ja oletko yksinodottaja vai kaksinodottaja. :)

Mulla 27+3 meneillään, poika kuulemma tulossa.

Hankintoja olen tehnyt jonkin verran. Vaunut on vielä ostamatta, mutta ne ostetaan ensi kuussa. Sänky samaten. Vaatteita on aika kivasti... Pitää vielä hankkia hajustamattomia pesuaineita, luonnonkumitutteja pulloihin, pinnasängyn petivaatteita ja sen sellaista.

Olen yksinodottaja ikävän asian seurauksena. Mutta odottelen iloisin mielin. Vaihdoin isompaan asuntoon jokin aika sitten jo ihan muista syistä, asunnonvaihtoon en ihan heti ala.

Olotila on ollut hyvin, lapaluunseudut tuntuu jumittavan.

Raskausviikkoja 33+0, tyttö tulossa. Kaksinodottaja.

Hankintoja olen tehnyt tosi vähän; joustofroteinen huppupyyhe, pari bodya ja pari muuta vaatetta.
Kaikki on kuitenkin valmiina jo olemassa. Esikoinen alle 1,5v ja samaa sukupuolta kuin tulevakin niin ei tarvi juurikaan hankkia uutta.

Asunto haussa. Nykyisessä 2h+k. Toiveissa 3h+keittiö+sauna+parveke/terassi. Ekasta kerroksesta tai hissitalosta. Mieluiten muutettais kun mun äitiysloma alkaa.

Alkaa olla aika valasolo... :) Ja närästää ja turvottaa. Vielä muutama viikko pitäis jaksaa tätä olotilaa.

Raskausviikkoja 29+1, tyttö kuulemma tulossa. Käytännössä olen yksinodottaja, mutta tulevasta en vielä tiedä - lapsen isän kanssa asiat hieman ristissä.

Hankintoja olen koettanut tehdä järkevästi sortumatta ylilyönteihin, vaikka esikoinen onkin tulossa. Vaatteita täytyy vielä hieman hankkia, mutta kyllä noilla olemassaolevillakin jo alkuun ihan kivasti pääsee. Bodeja tuntuu lähinnä olevan vähän, mutta toisaalta enhän vielä tiedä, minkä kokoinen vauva sieltä syntyy tai millainen sottapytty on. =)

Vaunut on tiedossa, mutta eivät vielä osoitteessani. Tulevat kyllä "tuota pikaa". Pinnasänkyä painelen ostelemaan tämän kuun lopulla, jotta se on sitten valmiina... Jos vaikka tuleekin yllätyksiä matkaan. Punkkaa ja muuta halvempaa tarviketta on tietysti vielä hankittava. Vaippoja. Ja hei; turvakaukalo!

Nykyinen asunto on 2 h + k + s + terassi ja pikkuinen piha. Siihen mahtuu mukavasti vaikka kolme henkeä. Vaihtamassa en ole.

Olo on ihan hyvä, mitä nyt närästää, iskias vaivaa ja mielialat tuntuu edelleen heittelevän välillä aika rajustikin. Hermostuttaa ja vähän jo jännittääkin. Maha tuntuu jo aika isolta, ja mietinkin, paljonko se vielä mahtaa kasvaa...

Mulla nyt rv 28+2, tyttö tulossa ja kaksinodottaja.

Lähes kaikki hankinnat tehty, vielä puuttuu vaunut, jalusta turvakaukaloon, amme ja -teline, perusrasvat, pesuaineet ja pumpulit puuttuu. Vaatteita, petivaatteita ja leluja ei tarvita enää yhtään varmaan ensimmäiseen vuoteen.

Vaihdetaan pienempään asuntoon, isoon kaksioon kuitenkin, helmikuun alussa.

Olo on vähän turvonnut, närästystä melkein jatkuvasti ja selkäkipu ongelmana.

rv 24+1, tyttölupaus, kaksinodottaja

jotain hankittu, suurin osa valmiina isommilta sisaruksilta jääneenä, jotain pientä hankittavana.

Asunto tilanne: Oma asunto myyty alta (rt), muutto samankokoiseen kt asuntoon muutaman viikon kuluttua, rakenteilla ok-talo.... valmistuu joskus.

Olo ihan ok, hiukkasen närästää nuo joulumässäilyt :)

Rv 15+2 ja kaksinodottaja. Toinen lapsi tulossa.

Raskaus sujunut tähän mennessä hyvin, mitä nyt alussa oli pahoinvointia. Nyt alkaa liikkeitä tuntumaan, sellaista "pyöriskelyä/hankausta" vatsassa satunnaisesti. Tänään sokerirasitus ja olo syömättömyyden vuoksi aika huono.

Uuteen asuntoon vasta muutettu, tosin tämäkin on jäämässä pieneksi, kun ei tiedetty raskaudesta muuttohetkellä. Tässä nyt kuitenkin asutaan neljästään, kunnes vauva tarvitsee oman huoneen.

Tavarat on hankittu jo edellisen lapsen aikaan, joten isompia ostoksia ei tarvitse tehdä, paitsi turvaistuin autoon, kun sen jo annoin kiertoon aikaisemmin. Tosin muutamia vaatteita olen jo ostellut, kun haluan tulokkaallekin jotain uutta ja henkilökohtaista. :)

[QUOTE="hei";22757459]Rv 15+2 ja kaksinodottaja. Toinen lapsi tulossa.

Raskaus sujunut tähän mennessä hyvin, mitä nyt alussa oli pahoinvointia. Nyt alkaa liikkeitä tuntumaan, sellaista "pyöriskelyä/hankausta" vatsassa satunnaisesti. Tänään sokerirasitus ja olo syömättömyyden vuoksi aika huono.

Uuteen asuntoon vasta muutettu, tosin tämäkin on jäämässä pieneksi, kun ei tiedetty raskaudesta muuttohetkellä. Tässä nyt kuitenkin asutaan neljästään, kunnes vauva tarvitsee oman huoneen.

Tavarat on hankittu jo edellisen lapsen aikaan, joten isompia ostoksia ei tarvitse tehdä, paitsi turvaistuin autoon, kun sen jo annoin kiertoon aikaisemmin. Tosin muutamia vaatteita olen jo ostellut, kun haluan tulokkaallekin jotain uutta ja henkilökohtaista. :)[/QUOTE]

Hei! Kun olet käynyt siellä sokerirasituksessa, niin jos viitsit, tule ihmeessä kertomaan tuoreet kuulumiset. Haluaisin myös kuulla tuosta sokerirasitushommasta enempi - miten se oikein käytännössä tapahtuu...

Rv 34+0 tänään, kaksin odotetaan miehen kanssa, ja kai tuo esikoinenkin omalla tavallaan odottaa =) Äitiysloma olis alkanut 3.1., mutta eilen oli pakko saada loppuaika sairaslomaa, työ kävi sen verran raskaaksi ja sitä ei helpottanut viikonloppuna puhjennut virtsatietulehdus...

Mutta tähän asti raskaus on sujunut tosi hyvin, lapsi liikkuu hurjasti, tosin on perätilassa edelleen ja se vähän mietityttää. En haluais leikkaukseen, mutta alatiesynnytyksen riskit pelottaa, muuten en edes miettis asiaa. Kääntöyritykseen tulen kyllä menemään, mutta oon vähän lukenut että niistä iso osa ei johda mihinkään ja jos joskus lapsi saadaankin kääntymään niin kääntyykin takaisin pää ylöspäin. Joten en sen varaan kauheasti laske...

Meillä on kaikkea edelliseltä lapselta niin paljon ettei olla taidettu hankkia mitään. No itse himoitsemani mobilen ostin ja pinnasängynsuojuksen :D Mutta muuten kaikkea taitaa olla. Turvakaukalo on tilattu Ifiltä...

Esikoinen on poika eikä tulokkaan sukupuolta ole haluttu edes tietää, mutta viime raskauden aikana mun ja miehen siskot raahasivat KAIKKI lastenvaatteensa meille, joten tyttöväriäkin on kaapin perukoilla odottamassa. Oon huomannut että aina kun esikolle jotain ostetaan, niin koitan ostaa jotain unisex-väriä että sopii sitten seuraavallekin, tuli kumpi vaan...

Tää asunto (rivarin pääty) ostettiin jo ennen ensimmäistä lasta, mutta toki sitä silmälläpitäen, että jos vaikka joskus lapsia saataisiin... On sen verran iso ettei ainakaan heti tokan lapsen jälkeen tarvitse isompaan vaihtaa :)

Yhteistyössä