(Pitkä kirjoitus) Olen valehdellut miehelleni, tuomitkaa :( antakaa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Olen pahoillani piparisuu, mutta jos ap lähtee vatvomaan miehensä kanssa tuolla tavalla noita asioita niin sota tulee. Tuollainen mies ei kestä mitään jankutuksia eikä pitkiä jaarituksia parisuhteesta ja sitten paljastus mitä ap;ltä jäi ketomatta.
En uskaltais noin "sairaan" kanssa lähteä tuolle linjalle. Tähän tarvitaan jo ulkopuolista apua, ettei tule suurempia räjähdyksiä ainakaan kahden kesken ja siitä mahd. terapiastakin on paras hellävaraisesti keskustella etukäteen, ettei syytä kertomattomuudesta, jos salaa soittaa vaikka aikaa.. Tää on vain mun mielipide.

Tunteiden kertominen ei välttämättä ole kertomatta jäänyttä asiaa varsinkin kun niitä tunteita on yhä edelleen. Mutta vatvomista ei kannata sen tähden aloittaa, että kertoo jääneen asian vaan lähinnä sen tähden mitä itse tunsi ja tuntee yhä edelleen toisen toiminnoista.

Mutta toki, jos miehen saa kylmiltään parisuhdeterapiaan, niin menkää sinne. Mies voi saada kyllä aikamoisen slaakin, jos yhtäkkiä tasaselta pöydältä toinen kysyy lähteekö terapiaan, jos mies ei tiedä edes missä on ongemia.

Ei sssaaasta, miksi hitossa et jättäny sitä sillon kun olitte seukannu vasta 4kk!!! Sun mieheshän on ihan seko! Mä en ois tollasen pipipään kans hetkeäkään. Miksi ylipäänsä kerroit, että oot joskus ollu toisen työkaverin kanssa, mitä ihmettä se sille edes kuuluu?! Jos siis et oo ollu samaan aikaan kun seurustelit nykyisen kanssa. Ei me ainakaan miehen kanssa tiedetä toistemme kaikkia exiä eikä kiinnostakkaan tietää.

hyi vattu kuinka skitso mies vaikka vain sanallisesti..olisin suhteen alussa lakannut urkuttamasta alkuunsa anteeksi jotain "olematonta" asiaa koska elettyä elämää ei saa tekemättömäksi ja tuo nyt maailmaa kaatava asia edes ollut minkä sitten kerroit,olisit voinut olla elämäsi kertomatta et hei olin muuten joskus ton kanssa,ilmeisesti olet JOKA ikisen suhteesi joutunut ruotimaan miehesi kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Olen pahoillani piparisuu, mutta jos ap lähtee vatvomaan miehensä kanssa tuolla tavalla noita asioita niin sota tulee. Tuollainen mies ei kestä mitään jankutuksia eikä pitkiä jaarituksia parisuhteesta ja sitten paljastus mitä ap;ltä jäi ketomatta.
En uskaltais noin "sairaan" kanssa lähteä tuolle linjalle. Tähän tarvitaan jo ulkopuolista apua, ettei tule suurempia räjähdyksiä ainakaan kahden kesken ja siitä mahd. terapiastakin on paras hellävaraisesti keskustella etukäteen, ettei syytä kertomattomuudesta, jos salaa soittaa vaikka aikaa.. Tää on vain mun mielipide.

Tunteiden kertominen ei välttämättä ole kertomatta jäänyttä asiaa varsinkin kun niitä tunteita on yhä edelleen. Mutta vatvomista ei kannata sen tähden aloittaa, että kertoo jääneen asian vaan lähinnä sen tähden mitä itse tunsi ja tuntee yhä edelleen toisen toiminnoista.

Mutta toki, jos miehen saa kylmiltään parisuhdeterapiaan, niin menkää sinne. Mies voi saada kyllä aikamoisen slaakin, jos yhtäkkiä tasaselta pöydältä toinen kysyy lähteekö terapiaan, jos mies ei tiedä edes missä on ongemia.

Olen samaa mieltä että terapiasta puhuminen kannattaa aloittaa mutta varsinaista asiaa EI TODELLAKAAN kannata noin mieleltään epätasapainoisen ihmisen kanssa ottaa esiin kahden kesken VAAN AMMATTIAUTTAJAN kanssa. Ehkä käydä itse ensin yksin ja saada neuvoja miten ottaa puheeksi ammattiauttajan tuollaisen henkilön kanssa.

En tarkoittanutkaan, että kylmiltään vaan hellävaroen keskustelemalla ja tuomalla asian esiin, mutta jos mies ei nää mitään ongalmaa itsensä suhteen niin ei se ala hirveitä selvityksiä kuunteleen suhteen laadusta muutenkaan. Ja tarkoitin, että sitä asiaa mikä ap: ltä jäi aikoinaan kertomatta ei kyllä heti uskalla kertoa, koska mies on noin kiivas ja hallitseva.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen samaa mieltä että terapiasta puhuminen kannattaa aloittaa mutta varsinaista asiaa EI TODELLAKAAN kannata noin mieleltään epätasapainoisen ihmisen kanssa ottaa esiin kahden kesken VAAN AMMATTIAUTTAJAN kanssa. Ehkä käydä itse ensin yksin ja saada neuvoja miten ottaa puheeksi ammattiauttajan tuollaisen henkilön kanssa.

Juu, ei sitä kannatakaan. Ei missään nimessä ainakaan täräyttää suorilteen. Sitä en missään vaiheessa tarkoittanut. Mutta jos kaikki keskustelut vaikuttaa menevät ihan putkeen, pystytte vapaassa ilmapiirissä keskustelemaan kaikki pelot ja tunteet aihepiiristä ja huomaat, että miehesikin jo piti omaa käytöstään ylimitoitettuna yms. niin tilanteesta riippuen asian voi kertoa _jos sillä ylipäätään on enää mitään merkitystä_. Jos mies vähänkin vaikuttaa hermostuneelle, kun asioista aletaan puhumaan edes ap:n tunteiden kautta, niin ehdottomasti parisuhdeterapiaan asioiden tiimoilta. Ei pelkästään yhden vaivaisen asian kertomisen jättämisen takia, vaan sen, ettei omista tunteistaan pysty puhumaan saati tunnet, että toinen manipuloi sekä hallitsee.

Luin pelkän aloituksen.

Minulla tuli heti mieleen, että pelkäät miestäsi, vaikket sitä tiedosta välttämättä itse. Miehesi kuulostaa ihmiseltä, joka voi tehdä mitä vaan "jos hänen varpaillensa hyppii".

Mä en uskaltaisi elää moisessa suhteessa. Vaikka nyt on kaikki hyvin, voi mennä vain hetki kun kaikki onkin tosi huonosti. Tuntuu ettei miehesi osaa hallita itseään ja tekemisiään.

Ap: lle. Emme tosiaan tuomitse sinua ,kuten tuossa alussa pyysit. Sinulla on tosi vaikeaa. Sen voi lukea tuosta sinun kirjoituksestasi. Itse kuitenkin näet ja koet siellä kotona, mitä siellä tapahtuu, niin että täydellistä neuvoa ei täällä osaa antaa.

Kuulostele, tunnustele, mieti, mikä teillä olisi paras tapa edetä. Älä jää yksin jos et ole onnellinen vallitsevaan olotilaan. Koko elämää ei kannata tuhlata jos parisuhde aiheuttaa noin suurta ahdistusta. JÄTTIHALIT ja TSEMPPIÄ sinulle. Olet rakas ja arvokas ihminen, muuta älä usko.

Alkuperäinen kirjoittaja huih:
Luin pelkän aloituksen.

Minulla tuli heti mieleen, että pelkäät miestäsi, vaikket sitä tiedosta välttämättä itse. Miehesi kuulostaa ihmiseltä, joka voi tehdä mitä vaan "jos hänen varpaillensa hyppii".

Mä en uskaltaisi elää moisessa suhteessa. Vaikka nyt on kaikki hyvin, voi mennä vain hetki kun kaikki onkin tosi huonosti. Tuntuu ettei miehesi osaa hallita itseään ja tekemisiään.

Ja tavallaan "pelkää" että ap tekee jotain mikä suistaa hänet raiteiltaan vaikka varsinainen ongelma on miehellä itsellään.

Ap: lle. Emme tosiaan tuomitse sinua ,kuten tuossa alussa pyysit. Sinulla on tosi vaikeaa. Sen voi lukea tuosta sinun kirjoituksestasi. Itse kuitenkin näet ja koet siellä kotona, mitä siellä tapahtuu, niin että täydellistä neuvoa ei täällä osaa antaa.

Kuulostele, tunnustele, mieti, mikä teillä olisi paras tapa edetä. Älä jää yksin jos et ole onnellinen vallitsevaan olotilaan. Koko elämää ei kannata tuhlata jos parisuhde aiheuttaa noin suurta ahdistusta. JÄTTIHALIT ja TSEMPPIÄ sinulle. Olet rakas ja arvokas ihminen, muuta älä usko.

Vielä täytyy lisätä, että mustis on usein sokea ja näkee vain oman tilanteensa, jos hänelle sanoo, että kaikki ei olekaan ihan noin, niin ei mene välttämättä ollenkaan perille.

Luin pelkän aloituksen.

toi mies on pahasti narsistinen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Luin pelkän aloituksen.

toi mies on pahasti narsistinen.

Toi sana taitaa olla aika in-juttu tällähetkellä. Ainakin täällä palstalla. Minusta teksti ei kuulosta narsistiselta ollenkaan. Ehkä huonon itsetunnon omaavalta mieheltä ja sairaalloisen mustasukkaiselta, joka on ehdoton mm. valehtelun suhteen.

Ette tiedä miten mä olen täällä parkunut kun olen lukenut teidän viestejä, en ole uskaltanut kenellekään kaverille tästä kertoa niin tuntuu niin helpottavalta kun joku sanoo mielipiteensä.

Tuohon sairaalloiseen mustasukkaisuuteen. Ei ole ollut mustasukkainen yhtään melkein vuoteen. Epäili aikanaan että olen ihastunut pariin muuhun työpaikan miespuoliseen työkaveriin kun heidän kanssaan eri yhteyksissä työnteon lomassa nauroin ja juttelin. Ihan normi toimistoläppää työnteon yhteydessä. Mutta ne on juteltu läpi eivätkä ole jääneet mieltä kaivamaan. Ja niistä jutuista on pitkä aika.

"Voi olla, ettei miehesi edes muista, että oli kysynyt sulta tuosta exän kanssa puhumisesta." Muistaa kyllä tällaiset asiat. "Vedä asia myös toisinpäin, eli sillain onko miehesi tapaillut aikoinaan jotain, kysy voisitko itse vetää samanlaiset pultit niistä asioista. Onko miehesi edes kertonut omasta menneisyydestään mitään?"
Sepä se että mies on kertonut kaikista naisistaan minulle, niitä on paljon, todella paljon. Ja kertoi heti alussa erityisesti niistä muutamasta jotka minä mahdollisesti tapaisin yhteisissä illanvietoissa jne. Uskon täysin vakaasti ettei salaa minulta mitään koska on periaatteessaan täysin ehdoton.

"Häntä ennen olit seurustellut ja miehesi päässä napsahti kun et ollut kertonut entisestä seurustelusuhteestasi. " Ongelma oli siinä että tämä oli työkaveri jota näki päivittäin. Kuulemma jos olisi ollut "joku vaan" ei olisi ongelmaa.

"Miten miehesi perusteli sen, että sinun pitäisi kertoa koko elämänhistoriasi eli entiset miehet hänelle ja heti? Ja tuo että et saa pitää salaisuuksia ja on kerrottava kaikki heti. Ja tulee ero jos olet jostain asiasta kertonut vain pintapuolisesti tai jättänyt jotain kertomatta. Kuulostaako tuo terveeltä?"

Siten että meillä ei saa olla mitään salaisuuksia ja meidän pitää olla täysin avoimia ja rehellisiä keskenämme. Ei ole mitään auringon alla josta hän ei voisi minun kanssani keskustella ja odottaa samaa minulta. Kertomattajättämisistä tulee ero. Kuulemma voin luottaa häneen kaikessa ja kertoa kaiken. Kerran sanoin sitten jotain että kertoisin ja sitten taas raivoaisit vai? Jonka jälkeen taas vakuutin että kertomista ei ole. :( En tiedä kuulostaako se terveeltä. Eikö täälläkin aina ketjusta toiseen toistella miten mieheltä ei pidetä salaisuuksia ja avoin suhde on ainoa mahdollinen? (Tämä muuten aina pistää pahasti)

Eihän mieheni sanomisissa ole mitään väärää, hän haluaa että olemme avoimia ja rehellisiä, onko se muka väärin? Eikö se ole oikein? Eikö toiselle pitäisi olla rehellinen? Ja miten itse pystyisin perustelemaan miehelleni että minusta salaisuuksia saa olla? En ole niin lellu miltä saatan vaikuttaa. Ette tiedä millaiset raivarit mies järjesti kun kyllästyin tivaamiseen kerran ja ilmoitin että minulla kuten joka ihmisellä pitää olla yksityisyys ja omia asioita. Tuota puitiin varmaan kahtena eri kertana nelisen tuntia kertaansa. Mies silmät loistaen raivosta ja itse yritin vain pitää puoliani. Lopulta tulimme siihen tulokseen että kerron hänelle omatuntoni mukaan kaikki asiat jotka vaikuttaisivat jollain lailla mieheeni.
En usko että kukaan on koskaan pettänyt miestäni. Mies on suhteissaan ollut aina jättäjän roolissa. Paheksuu avoimesti esim. ystäväänsä joka on suhteensa alkuaikoina pettänyt tyttöystäväänsä. Itse taas olen yhden miehen nainen ja sinänsä aika lapsellinen että olen aina halunnut vain "sen oikean," minulla on ollut miehiäkin tosi vähän juuri koska haluan suhteessa yrittää kaikkeni eli en itse todellakaan voisi pettää.

Tuo "miehet häpeävät sekä oman mustasukkaisuutensa että partnerin uskottomuuden paljastumista ulkopuolisille ja heidän omanarvontuntoaan ulkopuolisen silmissä loukkaavaksi." osui kyllä, olen monesti ajatellut että mies ei ole mustasukkainen koska pelkää menettävänsä minut vaan on mustasukkainen koska pelkää menettävänsä "miehen kunniansa" jos joku ulkopuolinen kuvittelisi että minulla on sutinaa jonkun kanssa tai että itse kehtaisin tehdä hänestä naurunalaisen :(

Erouhkaukset olivat muuten vielä joitain kuukausia sitten arkipäivää. Joka kuukausi, siis joka kuukausi ainakin kerran jonkin tavallisen kinan aikana mies uhkasi erolla, tai siis sanoi että se on nyt ero ja itse olin ihan hysteerinen että miten se voi uhata erolla kun riitelemme jostain kumpi on tiskannut viimeksi. Lopulta en enää kestänyt vaan puhuin pitkään miehelle miten niistä on tultava loppu ja nyt niistä onkin tullut loppu. Jo monta kuukautta ilman uhkailuja mikä on poikkeuksellista.
Oikein riidan aikana yrittää olla kiivastumatta ja puhuu riidanaiheista korrektisti ja minua kunnioittavasti miten esim. väestöliiton sivuilla neuvotaan, luki niitä kerran kun pyysin. Näen että yrittää. On kovasti ylpeä ettei ole kuukausiin menettänyt malttiaan ja erouhkaillut jos kinastelemme vaikka jostain pyykinpesusta. Tiedostaa myös että on tehnyt tuon asian suhteen pahasti.

Niin, kuulostaa tosi pahalta tämä kaikki mutta en voi niellä että hän olisi psykopaatti tai hullu.

Elän hänen kanssaan ja en ole läpityhmä. Eiväthän narsistit ja psykopaatit esim. kykene empatiaan ja tiedän että mies kyllä pystyy. Mies järjestää minulle yllätyksiä ja kantaa kaupasta suklaata ja pusuttelee jos on vaikka kuukautiskipuja. Rakastaa lapsia ja eläimiä ja kertoo viikoittain rakastavansa minua. Tuttavapiirissä ja työpaikalla on leppoisa, rehti jämpti mies kaikkien mielestä. Paheksuu pettämistä ja pedofiileja ja kieroilua ja muita yleisen pahoja asioita eikä vain paperilla vaan myös oikeasti arjessa.

Tuolla hei kirjoitti että "Olen itse vaativa persoona, en siedä mitään valehtelua, peittelyä, peliä jne. Olen itse kuin avoin kirja, ja ODOTAN sitä myös kumppaniltani mutta en vaadi, enkä ole aggressiivinen jos toinen "mokaa".

Minusta tuntuu että mieheni menee enemmän tähän kastiin. Joskin mies kyllä nimenomaan vaatii sitä minulta ja on todella aggressiivinen.
En ole läheisriippuvainen enkä roiku miehessä vain jotta minulla olisi siis joku. Olen viehättävä nuori nainen ja menekkiä varmasti olisi mutta kun näen miehessäni niin monia ihania puolia ja sitten rakastan :(

Teiltä monilta olen nyt saanut niin paljon apua ettette edes tajua. Monesti aikaisemmin yritin kirjoittaa mutta sitten aloin pillittämään niin ettei tullut mitään. Kiitos miljoonasti mielipiteistänne ja halauksistanne. Olin todella niiden tarpeessa varsinkin kun olin ihan varma että rynttäisitte minut yksimielisesti maanrakoon. Nämä mielipiteenne menevät talteen ja luen niitä kun pahamieli pääsee valloilleen. Itse en ole valmis jättämään miestäni vielä hänen ehdottomuutensa takia.

"Eihän mieheni sanomisissa ole mitään väärää, hän haluaa että olemme avoimia ja rehellisiä, onko se muka väärin? Eikö se ole oikein? Eikö toiselle pitäisi olla rehellinen? Ja miten itse pystyisin perustelemaan miehelleni että minusta salaisuuksia saa olla?"

Eihän siinä sinänsä ole mitään väärää, mutta jos mies pitää tuolla valtaansa ja yrittää hallita sua, niin se ei ole oikein. Että sun tarvii jatkuvasti vakuutella, että mitään salattavaa ei ole. Ikään kuin joudut olee koko ajan varpaisillaa, että varmasti oot kertonut kaiken.
Mun mielestä siinä piilee jotain taustalla, esim. ettei luota suhun sittenkään 100%, jos kerran joudut avoimuuttas vakuutteleen. Miksi sitä pitää jatkuvasti kertoa? Kyllä meilläki ollaan avoimia ja rehellisiä, mutta ei me sitä toisillemme toistella vaan luotetaan muutenkin. Ja oma yksityisyys saa kuitenkin olla.
Ja tietenkään ei tarvi olla jättämässä tuon ehdottomuuden takia, kyllähän miehessäsi varmasti on hyviä puolia ja eikä kuulukaa heti olla jättämässä jos joku vaikea piirre miehessä on. Mutta asiaa kannattaa selvittää, ettei se kaada suhdettanne jos se kuitenkin sun mieltä painaa... Voimia sinulle!

Huh... Kuulostaa kaiken lukemani jälkeen mieheltä joka haluaa sinua silti "kontrolloida" sillä että vaatii sinun olevan avointa kirjaa... + että saa siitä raivareita.... Apua.. sanon minä!

Ap, et ole tehnyt mitään väärää menneisyydessä, joten huonon omantunnon kantaminen vie asian kärjen aivan väärään paikkaan.

Avoimuus on hyvästä tietysti parisuhteessa, mutta äärimmäiseen muotoon vietynä usein suhteeseen tulee sellaisia muotoja, jotka eivät ole terveitä, kuten syyllistäminen ja henkinen väkivalta. Myöskin tuo uhkailu viittaa siihen suuntaan.

Todella pahalta kuulostaa, ihan oikeasti aivan järkyttävältä. Suosittelisin lähtemään niin kauan kuin sinulla itselläsi on pääkoppa kunnossa. Mies vetää sinut omaan suohonsa pikkuhiljaa, ja tulevaisuus ei lupaa mitään parempaa. Asian selvittäminen miehen kanssa on ihan mahdotonta, ei tuollaisen ihmisen kanssa keskustella, koska hän haluaa määritellä oikean ja väärän. Jäät ihan taatusti alakynteen.

Mies luultavasti raivostuu silmittömästi, jos yrität lähteä, mutta se on parempi kuin jäädä. Teillä on onneksi taida olla lapsia vielä, se on hyvä puoli tässä asiassa.

Kylmät väreet oikein menevät selässä. Toivotan onnea, ansaitset tasa-arvoisen terveen miehen!

Anteeksi, että takerrun, mutta minua ahdisti tämä lausahdus:
"kertoo viikoittain rakastavansa minua"
Minun mieheni kertoo monta monituista kertaa päivässä rakastavansa minua ja lisäksi hän osoittaa sen teoillaan. Ja ei, emme ole ihan tuore pariskunta - vuosia on jo takana.

Minua pelottaisi tuollainen mies kuin ap:llä on.

Mä en voi kyllä ymmärtää tollasta mustasukkasuutta, sairaalloistahan toi on. Ei sopis kyllä mulle ainakaan, ei hyvin mee jos ei asioista voida puhua niiden oikeilla nimillä. Käväs tässä yhteydessä kanssa narsismi mielessä....

Ap on jo suossa tuon miehen kanssa.. kirjoituksista kuultaa läpi se, ettei hän oikeasti itse näe miehessä mitään pelottavaa tai uhkaavaa tai omituista. Ap kokee miehen käytöksen rakkautena, ja ymmärrän sen kyllä hyvin. Jos ei ole oikeasti koskaan kokenut oikeaa rakkautta, sitä silloin uskoo mitä tahansa rakkauden nimiin. Tuollaisenkin käytöksen.
Toivottavasti ap joskus herää huomaamaan totuuden, eikä menetä täysin minuuttaan tuolle sairaalle miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Minun mielestäni jokaisella saa olla asioita, joita ei halua toiselle kertoa. Jos toinen kysyy jotakin sellaista, voi valehdella. On jokaisen ihmisen oma asia päättää, mitä asioita kertoo muille ja mitä jättää kertomatta. Itsellänikin on asioita, joita en miehelleni kertoisi, vaikka kysyisi. Eli kylmästi valehtelisin, vaikka en valehtelusta pidäkään.

no ei klyllä ole tervettä tämäkään! siis oikeesti mä en kattelisi hetkeäkään niin epärehellistä ihmistä kuin tämän kirjoittanut ihminen on!

Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Siten että meillä ei saa olla mitään salaisuuksia ja meidän pitää olla täysin avoimia ja rehellisiä keskenämme. Ei ole mitään auringon alla josta hän ei voisi minun kanssani keskustella ja odottaa samaa minulta. Kertomattajättämisistä tulee ero. Kuulemma voin luottaa häneen kaikessa ja kertoa kaiken. Kerran sanoin sitten jotain että kertoisin ja sitten taas raivoaisit vai? Jonka jälkeen taas vakuutin että kertomista ei ole. :( En tiedä kuulostaako se terveeltä. Eikö täälläkin aina ketjusta toiseen toistella miten mieheltä ei pidetä salaisuuksia ja avoin suhde on ainoa mahdollinen? (Tämä muuten aina pistää pahasti)

Eihän mieheni sanomisissa ole mitään väärää, hän haluaa että olemme avoimia ja rehellisiä, onko se muka väärin? Eikö se ole oikein? Eikö toiselle pitäisi olla rehellinen? Ja miten itse pystyisin perustelemaan miehelleni että minusta salaisuuksia saa olla? En ole niin lellu miltä saatan vaikuttaa. Ette tiedä millaiset raivarit mies järjesti kun kyllästyin tivaamiseen kerran ja ilmoitin että minulla kuten joka ihmisellä pitää olla yksityisyys ja omia asioita. Tuota puitiin varmaan kahtena eri kertana nelisen tuntia kertaansa. Mies silmät loistaen raivosta ja itse yritin vain pitää puoliani. Lopulta tulimme siihen tulokseen että kerron hänelle omatuntoni mukaan kaikki asiat jotka vaikuttaisivat jollain lailla mieheeni.

Oikein riidan aikana yrittää olla kiivastumatta ja puhuu riidanaiheista korrektisti ja minua kunnioittavasti miten esim. väestöliiton sivuilla neuvotaan, luki niitä kerran kun pyysin. Näen että yrittää. On kovasti ylpeä ettei ole kuukausiin menettänyt malttiaan ja erouhkaillut jos kinastelemme vaikka jostain pyykinpesusta. Tiedostaa myös että on tehnyt tuon asian suhteen pahasti.

....
Tuolla hei kirjoitti että "Olen itse vaativa persoona, en siedä mitään valehtelua, peittelyä, peliä jne. Olen itse kuin avoin kirja, ja ODOTAN sitä myös kumppaniltani mutta en vaadi, enkä ole aggressiivinen jos toinen "mokaa".

Minusta tuntuu että mieheni menee enemmän tähän kastiin. Joskin mies kyllä nimenomaan vaatii sitä minulta ja on todella aggressiivinen.

No, minusta teidän tilanne ei vaikutakaan niin pahalle kuin mitä alunperin sain käsityksen. Miehelläsi on vain vakaamus, että parisuhteessa tulee kertoa toiselle kaikki oleellinen. Sinä taas olet sitä mieltä, että pitää olla salaisuuksia. Oletko ikinä miettinyt, MIKSI haluat pitää erilaisia salaisuuksia? Jos ainut syy on se, ettei mies suutu, niin oletko miettinyt, että voisiko suuttumuksen syynä olla se, että olet alunperin pimittänyt asioita ja nimenomaa siitä mies suuttuu? Ehkä miehesi huomaa sun lävitse, että valehtelet, eikä kestä sitä, että toinen valehtelee. Se, että olet ulkokultainen ja sanot, ettei ole mitään kerrottavaa, mutta todellisuudessa on näinkin paljon kuin mitä nyt olet täällä kertonut, niin valehtelet miehellesi. Ehkä miehesi haluaa korjata suhteen siten, että pystyisit kertomaan ajatuksesi -myös nämä mitä nyt koet.

Miehesi on ilmeisesti aika tempperamenttinen muutenkin. Aggressiivisuutta ei tarvitse kestää, mutta jos ainoa aggressiivisuuteen menevä merkki on se, että sää ajattelet, että mies on aggressiivinen (mies ehkä lyönyt nyrkillä pöytään tai mennyt potkiin ärsytystilanteessa potkusäkkiä tjms.) niin se ei kyllä vielä aggressiiviseksi miestä tee...

Jos oikein yrittäisin mennä miehen tossuihin ja miettiä miehen tunteita, niin olisin kieltämättä aika surullinen. Mies on selkeesti yrittänyt muuttaa itseään sellaiseksi, mitä sää haluat, eli opetellut niitä sääntöjä tappeluissa, mitä sää haluat noudattaa. Minusta mies on tehnyt siis suhteenne eteen jo. Hän myös tekstisi mukaan ymmärtää itse, että on käyttäytynyt väärin ja korjaa nyt tekemisiään. Ainoa mitä hän haluaa on se, että kerrotte toisillenne KAIKEN. Se on ilmeisesti isoin toive, mitä miehelläsi on. Se on niin iso toive, että jos hän ei saa sitä, hän on valmis uhraamaan koko teidän parisuhteen, jotta hän löytää ihmisen, jolle tuo asia ei ole ongelma. Minusta se kertoo paljon, tosi paljon siitä, mitä mies haluaa. Hän on tuonut sen myös esiin aivan parisuhteen alussa asti ja sää astuit siihen ja ns. "suostuit" myös siihen ns. "sääntöön". Tämä siis tarkoittaa, että turhaan yrität nyt luoda ajatusta, että sulla pitää ja saa olla salaisuuksia niistä asioista, jotka olet luvannut miehelle suoraan puhua. Niitä rehellisia ja keskusteluavoimia suhteita todellisuudessa on, ei se ole mikään mahdottomuus.

Minusta sun pitää vaan alkaa keskustelemaan noista asioista miehesi kanssa, jos haluat teidän parisuhteen oikein hyväksi -myös miehen puolelta. Se, että kerrotko nyt tuon alkup. vanhan asian, ei ole enää niin tärkeä (mun mielestä). Sen sijaan tämän hetken suhde, sun puhumattomuuden pelko, ajatukset hallitsemista ym. on niitä asioita, joita olisi hyvä alkaa keskustelemaan miehen kanssa. Jos mies haluaa avoimuutta, niin anna sitä hänelle. Se, että on vihainen jostain asioista, ei sille mies mitään oikeastaan voi, paitsi yrittämällä muuttaa itseään siten, että ylimääräinen mustasukkaisuus loppuu jne. Myös sen voi oppia miten näyttää vihan ja suuttumuksen. Mutta asiasisällöllähän ei ole niin väliä, on vain sillä, kerrotko kaiken vai et.

meillä minä saattaisin vetää hirveät raivarit tuon tyylisistä asioista(siis en siitä jos ei ole kertonut seurusteluista ennen mua, koska mä en halua kuulla niistä naisista mitään! mutta jos salaa asioita ja tulee myöhemmin ilmi niin siitä kyllä). ymmärrän tavallaan miestäsi. minä olin nuorena 16-19v sellanen miesten sydänten särkijä, en osannut rakastaa,en pysähtynyt yhteen aina oli jotain peliä, aina ajauduin hakemaan jännitystä myös muualta(ei varsinaisesti itse seksiä. mutta muunlaista läheisyyttä), sitten päätin että seuraavaa suhdettani en pilaa haikailemalla muiden perään, se oli kasvun paikka. rakastuin oikeasti, mitä teki mies petti kun odotin lastamme ja minä jätin(tein abortin, olin aivan riekaleina). no siitä toivuttuani luulin löytäneeni(siis tietebnkin tähän meni aikaa paljon) puolison, rakkautta ym. miehen aloitteesta tuli perheen lisäys puheeksi, lopulta ajankohtaiseksi ja mitä teki mies petti ja jätti!

nykyinen mieheni rakas aviopuolisoni ei ole pettäjä mies. mutta en pysty luottamaan silti, siksi pienikin asia joka voisi viitata siihen että mua on petetty tai kohta petetään saa minut täysin tolaltani! saatan siis vaikuttaa kamalalta ihmiseltä, ja ilmeisesti jonkun mielestä sairaalta. mutta sitä se ei ole, vaan pelkoa. ja sitä tunne reagtiota ei pysty sillä hetkellä estää,eikä käsittelemään muulla tavalla,paitsi jos mies ymmärtää ja tarjoaa ymmärrystään.

Yhteistyössä