Pitkä ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pätkä

Vieras
Hei kaikki!
kertokaapa, onko tosiaan se perinteinen käsitys
""mies pidempi, nainen lyhyempi""
juurtunut niin tiukkaan ihmisten mieliin, että jos kadulla tulee yhdistelmä
""nainen pidempi, mies lyhyempi""
vastaan, se oikeuttaa tuijotukseen ja nimittelyyn?
Aikomuksenani ei ole erota miehestäni joka on minua 5cm lyhyempi, haluan vain kommentteja.

Pitääkö nyt tuollaistakin vielä kaiken lisäksi alkaa miettimään? Itse olen vaimoani pari senttiä lyhyempi ja se kyllä joskus hatuttaa jos hänellä on korkeakorkoiset kengät (joita pitää joskus,ja eniten silloin kun en ole mukana) mutta että nimittelyä tai tuijottelua pituuseron vuoksi, sehän on ihan per...stä!

Ei tuijotukseen tai nimittelyyn, hienovaraiseen vilkaisuun kylläkin. Jos asia olisi sinulle itsellesi aivan yhdentekevä, et kysyisi siitä ihmisten mielipiteitä netissä.

'Jos asia olisi sinulle itsellesi aivan yhdentekevä, et kysyisi siitä ihmisten mielipiteitä netissä.'

Väittikö alkuperäinen, että asia on hänelle yhdentekevä?

Juu, vilkaisun voisi aiheuttaa, muttei kyllä mitään negatiivisia johtopäätöksiä. Minusta ihmiset ei yleensäkään tuomitse toisia tällaisesta vaikka kaikille varmaan joku mielipide on, että voisiko ITSE olla lyhyemmän tai pidemmän henkilön kanssa. No voin olla taas sinisilmäinen tämänkin suhteen, jos olet alkuperäinen jotain muuta saanut kokea...

Inhorealisti, sinulla meni nyt osaksi aiheen vierestä.
En siis kysele täällä mielipidettäsi siitä onko asia minulle yhdentekevä, vaan siitä ovatko perinteiset käsitykset yhä ihmisten mielissä niin juurtuneita että se oikeuttaa tuijotukseen ja nimittelyyn.
Omat epävarmuuteni tunnen ja ne liittyvät ihan muihin asioihin kuin 5cm pituuseroon mieheni kanssa.

Kyllä se niin on, että tuollaisen epäsuhdan nähdessään, alkaa likainen mielikuvistus jylläämään ja sijoittelemaan tätä lyhyenläntää miestä kuin tikkaa puun kylkeen daaminsa päälle.
Pari tuikkausta alhaalla, sitten ylös suukolle jne jne.

Tuijottaa saa, mutta ei nimitellä.

Sama täällä: ero on suunnilleen sama, ja tuijotusta tulee joka kerta kun ulos mennään. Nimittelyä ainoastaan lähipiiristä... :/ Ei sitä uskoisi miten tiukassa tuo perinteinen malli on ihmisten päässä, mutta kun poikkeus kävelee vastaan, niin yllätävän moni jopa osoittelee sormella ym. Seksi on tällä pituuserolla mahtavaa,eikä mitään kummajaisshowta,kuten jotkut jo ääliömäisesti huomauttivat. Sen olen kyllä useasti saanut huomata, että monen mieleen tulee että miestäni pidempänä dominoin häntä sängyssä, ihan konkreettisesti piiskaamalla ym. Stereotyyppistä ajattelua! Kummaa,että ne tyypit eivät tajua ettei pituus välttämättä vaikuta rooleihin parisuhteessa, vaan luonne.

Minä en kyllä ymmärrä muuta syytä ottaa pienen miehen iso nainen että ylettyy jonnekin mihin ei yleensä ulotu. Tämä sama naisella eli itsellä. eli kyllä meillä käytetään miehen 30 cm pituuseroa törkeesti hyväksi. :)
Sitä en ymmärrä miksi ihmisillä olisi tarvetta nimitellä tuntematonta pariskuntaa?Tuijotteluun olen minäkin törmännyt ja luokittelenkin sellaisen ""kauniit ja rohkeat"" tavaksi.

Koska itse olen näin lyhyt ja mieheni huomattavasti pidempi, ei ole ollut tuota ongelmaa. Veljeni on lyhyempi kuin vaimonsa, yhdessä ovat olleet yli 10 v ja onnellisimpia pareja mitä tiedän. En tiedä onko heitä tuijotettu sen kummemmin, suvulle koko asia on ollut jo monta vuotta seikka, johon ei kiinnitä huomiota.